Sanjis

Tunnetko kaikki vieraasi?

465 posts in this topic

Pääosin tunnetaan, mutta sulhon puolelta parilla ystävällä on avecit, joita en ole koskaan nähnyt :) 

Ylivoimaisesti suurimman osan tunnen, mutta sulhasen vähän kaukaisemmista sukulaisista (hänellä on tosi pieni suku joten kutsutaan myös muutama pikkuserkku joiden kanssa on lapsuudessa ja nuoruudessa viettänyt paljon aikaa, ja ovat edelleen yhteyksissä) taitaa olla kolme joita en ole koskaan tavannut. Asuvat eri paikkakunnalla kuin me ennen ulkomaille muuttoa, ja sittemmin kun ollaan vierailtu Suomessa ei olla heille päin eksytty. Kiva kuitenkin tavata, vaikka sitten häissä ekaa kertaa :D 

Tunnen ja olen tavannut kaikki. Sukulaisia tulee todella vähän, molemmilta yhteensä max 30. Loput 60 onki sit kavereita :D Kaikki on molempien yhteisiä kavereita, mikä on kyllä tosi ihana ettei häissä ole itselle tuntemattomia ihmisiä :)

Kaikki oman puolen vieraat luonnollisesti tunnen, pari sukulaista ja avecin hieman heikommin. Avecit siis kutsuttu myös henk. koht. nimellä, ei avoimia avec-kutsuja. Miehen puolelta sit tunnen ehkä... parikymmentä kuudestakymmenestä, tai jotain. Toivottavasti ehtii heihinkin elämän aikana tutustua kaikkiin. <3

Miehen työkavereita juuri en, mutta muuten kyllä.

Tunnen ja todella hyvin tunnenkin kun pidetään häät ihan perhepiirissä. Tuntisin tosin kyllä silti vaikka olisi päädytty siihen toiseen vaihtoehtoomme eli 80 henkilön juhliin. Mutta olemme olleet yhdessä pienen iäisyyden eli se vaikuttaa todella paljon.

En mä välttämättä tunne, mut pyrkimys on, että kaikki olen joskus henkilökohtaisesti tavannut.

Olen ainakin tavannut joskus kaikki vieraamme. Joitain puolisoni työkavereiden puolisoja en tunne kovin hyvin, mutta kaikki olen kuitenkin nähnyt.

Tunnen kaikki. Olisi outoa kutsua sellaista väkeä, jota en tunne. Tietty voisi olla jollain joku tuore avec, ketä en olisi aiemmin ehtinyt tavata. Työkavereita emme kutsu.

En tuntenut. Miehen kummitäti puolisoineen, serkku puolisoineen ja yksi kaveri olivat ennestään tuntemattomia. Olivat kaikki oikein mukavia ja olin jo etukäteen päättänyt heihin tutustua juhlan aikana edes jonkin verran.

Meidän häistä tulee niin pienet, että tunnemme molemmat kaikki vieraamme hyvinkin. Eli häihin tulee vain ihan lähipiiri; molempien sisarukset, vanhemmat ja isovanhemmat. :) 

"Omat kutsuttavani" tunnen tietysti, enkä suostuisikaan kutsumaan kummin kaiman serkkuja sun muita, joita en todella tuntisi. Haluan muutenkin rajata vieraat sellaisiin sukulaisiin ja ystäviin, joiden kanssa olen tekemisissä todella. En esimerkiksi sen takia kutsu isäni serkkuja, joiden juhlissa minä taas olen ollut, mutta koska he ovat enemmänkin minun kuin isäni ikää, ovat he tietenkin kutsuneet serkkunsa perheineen, jolloin olen ollut mukana.

Miehen puolelta taas en ole nähnyt kaikkia, mutta mieheni tietää heidät ja se on minusta tärkeintä. Kaksi hänen enoaan perheineen kutsutaan häihimme, koska olisi hieman outoa, että muut tädit ja enot samalta puolelta kutsutaan, mutta kaksi jätettäisi kutsumatta. Itselleni ei tosin ole niin väliä, ovatko he häissämme vai ei, koska mieheni ei ole meidän yhdessäolon aikana ollut juurikaan tekemisissä heidän kanssaan. Molemmat onneksi tunnemme toistemme lähisuvut ja lähimmät ystävät, jotka kutsutaan.

Me otettiin alusta asti vieraslistaa suunnitellessa sellainen suuntaus että ihmiset joita ei olla tavattu niin ei kutsuta, tämä tosin rajaa pois lähinnä jotain serkkujen aveceja ja kavereiden mahdollisia uusia kumppaneita. Musta henkilökohtaisesti ois outoa jos minunkin tärkeänä päivänä paikalla olisi ihmisiä joita en tunne, onneksi tuleva mieheni on samaa mieltä tästä asiasta.

Samoin jätetään kutsumatta esimerkiksi omia pikkuserkkujani joita en ole itsekkään ole nähnyt montaa kertaa ja miehen setä- ja tätipuolet jotka hän pääsee näkemään ensimmäistä kertaa vasta tulevana kesänä.

Jotkut paljon paremmin kuin toiset mutta ehkä häissä sitten tutustuu...