Morsian2002

Valokuvauksen ajankohta? (yhdistetty)

651 viestiä aiheessa

Meidät kuvataan vihkimisen ja avioliiton siunauksen välissä. Maistraattiin tulee hyvät ystävämme todistajiksi ja he joutuvat odottelemaan kuvauksemme ajan, muut vieraat tulevat vasta kirkkoon ja näin eivät joudu odottelemaan meitä. Ihan kiva, että meidät on jo vihitty ennen kuvaa ja sormuskin on ihan "laillisesti" sormessa kuvauksen aikana.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yksissä häissä oli niin, että tuore aviopari lähti vihkimisen jälkeen kuvaukseen autolla, ja kaaso ja bestman viihdyttivät vieraita ohjelmanumerolla, jossa oli kysymyksiä avioparista. "Kaikki nousee seisomaan, jotka..." -tyylisiä kysymyksiä, kuten, kaikki ne, jotka on vaihtaneet morsiamelta/sulhaselta vaipan :) ne jotka on nähneet morsiamen/sulhasen itkevän/laulavan...

Ja se on oikeesti hyvä, monissa häissä on että suvut eivät tunne toisiaan hirveen hyvin, niin voi keksiä tutustumisleikkejä tai antaa vieraiden vapaasti seurustella keskenään. Kyl ainaki mie haluun omissa häissäni heti vihkimisen jälkeen kuvan, koska näyttää viel freshiltä ja sit on tosiaan se sormus "laillisesti" sormessa.

Muokattu: , käyttäjä: kinneas

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on hääkuvaus kello 13.00 ja vihkiminen klo 16.00.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on miljöökuvaus ennen kirkkoa eli klo 13 kun kirkko klo 15.Kuvaaja tulee tosin sitten vielä kirkkoonkin ja siellä otetaan vielä muutama kuva, mutta minustakin oli kiva että saatiin kuvausaika järjestymään ennen kirkkoa, ettei tarvitse vieraille kehitellä ohjelmaa ja lasten riehaantua odotellessa :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidät kuvataan jo pari päivää ennen häitä koekampauksen ja -meikin yhteydessä. Rauhoittaa kummasti itse hääpäivää kun ei enää tarvitse kuvausta tunkea mihinkään väliin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihan perinteisesti meinattiin mennä vihkimisen jälkeen. Sulhanen kun ei halua nähdä morsianta ennen alttaria sinä päivänä eikä hän halua nähdä hääpukuakaan :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itselle iski kans pieni stressi aiheesta tänään, kun lueskelin näitä juttuja.. Häihin on vielä yli vuosi aikaa, että hyvissä ajoin se minäkin sitten alan yöuniani menettämään :o

Mutta en myöskään haluais sulhon näkevän ennen vihkimistä ja tosiaan se vieraiden odotuttaminenkin tuntuu tyhmältä.. hoh, samat ongelmat siis kun monella muullakin.. Mutta idea, tuosta "mistä/miten-tunnet-morsiusparin"-leikistä oli kiva.. sitä ehkä pystyis soveltamaan omiinkin juhliin.. onnex on vielä aikaa miettiä :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on vihkiminen klo 16, joten varmaan klo 15 viimeistään otetaan kuvat. Meillä on kuvaajana perhetuttu ja kuvat otetaan kirkossa tai kirkkopuistossa kauniissa ympäristössä :P Kyllä siinä ehtii, kun illan aikana ehtii sitten ottaa kuvia tosi paljon, kun kuvaaja on kuitenkin hääjuhlassa mukana :)

Muokattu: , käyttäjä: mömmö

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olemme varanneet kuvauksen kirkolle heti juhlan jälkeen, täytyy kuitenkin ensin tehdä ns. valelähtö, jotta vieraat ehtivät häipyä paikalta. Siksi aikaa kun käymme kuvassa, on sitten vieraille järjestetty ohjelmaa juhlapaikalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on vihkiminen klo 16 ja studiokuvat meistä otetaan klo 14 alkaen. Lisäksi valokuvaaja tulee kirkkoon kuvaamaan.

Alunperin ajattelin, että tietysti kuvat otetaan vasta sitten, kun olemme tosiaan aviopari. Käytännössä kuitenkaan en halunnut viedä valokuvauksella juhla-aikaa, varsinkaan kun vihkiminen on tuohon aikaan, sillä ruokailuun, kahvitteluun ym. menee kuitenkin melko paljon aikaa. Häihin kutsutaan noin 120 vierasta.

Lisäksi tarkemmin asiaa mietittyäni minulle ei ole erityisen tärkeää, että tuleva mieheni näkisi mut vasta alttarilla tai että nukuttaisiin yö erillään ennen hääpäivää. Ja onpahan sitten varmasti kampaus ja meikkikin hyvässä kunnossa, kun pääsen suoraan laittautumasta kuvaukseen.

Olen ollut muutamissa häissä, joissa hääparia on odotettu kuvauksen takia ja kyllä se on hieman ollut ikävää odotella seisoen. Järjestäisin tällaisessa tapauksessa ainakin vettä tarjolle ja sallisin pöytiin istumisen. Valitettavasti olen myös sitä mieltä, että juhla ei oikein kunnolla pääse alkamaan, ennen kuin hääparikin on saapunut paikalle, joten se tunti pari odottelua saattaa tuntua melko turhauttavalta. Onneksi tunnelma on kyllä saatu nopeasti kohoamaan parin saapumisen jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä avioliiton siunaus on juhlapäivänä klo 15.00 ja olemme varaneet studiokuvauksen klo13.00. Olemme tässä vaiheessa jo virallisesti avioliitossa, käymme edellisenä päivänä maistraatissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ennen vihkimistä: on kampaus + meikki + puku parhaassa mahdollisessa kunnossa, eikä tarvitse odotuttaa vieraita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me mennään vihkimisen jälkeen vasta hääkuvaan kun en halua että mies näkee puvun etukäteen. Ajattelimme että vieraat saavat kätellä vanhempia sitten siinä odotellessa ja kun tulemma juhlapaikalle kättelemme vieraat sitten kahdestaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oon aina aatellut, että kuvaus vasta vihkimisen jälkeen, jotta kuvat ois rennompia ja luonnollisempia. Ja haluan myös vanhanaikaisesti meidän olevan eri paikoissa yötä edellisenä yönä ja sulhon näkevän mut sit kirkossa vasta :P Se on tosin erittäin hyvä ratkaisu varmaan myös siks, että oon kuitenkin niin stressaantunu että vaan kiukkuilisin ja ärisisin sulhaselle, joka varmaan raukkaparka perus koko häät siinä vaiheessa :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisin halunnut, että sulho näkis mut vasta alttarilla eli kuvaus olis ollut jälkeen. Mutta kaksissa häissä olen joutunut tylsistyneenä odottamaan hääparia kuvauksista ja se auttoi tekemään päätöksen, että meidät kuvataan ennen vihkimistä. Täytyy vaan muistaa sormukset, ettei tule sormuksettomia kuvia :D .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tätä asiaa olen pähkäillyt puolin ja toisin. Vanhanaikaisena haluaisin sulhasen näkevän minut vasta kävellessäni alttarille. En kuitenkaan halua, että vieraat joutuvat odottamaan. Onneksi tajuttiin, että sulhasen suvussa on ammttikuvaajia, jotka hoitavat kuvauksemme vihkimisen jälkeen muutama kuva ja sitten illan mittaan lisää, näin on kumpikin ongelmani ratkaistu!

Muokattu: , käyttäjä: Heinämorsian 09

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tulee hääkuvaus olemaan heti kirkon jälkeen koska kumpikaan meistä ei halua että näen morsianta ennen kirkkoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan mietitty tätä tosi paljon ja välillä oltu toista miltä ja välillä toista. Tällä hetkellä olen aika varma, että mennään kuvaukseen ennen vihkimistä. Tosin meillä kuvaaja on mukana koko päivän, eli ei tarvitse pitkään poseerata. Kaaso kyllä lupasi viihdyttää vieraita, jos olisimme menossa kuvaan vihkimisen jälkeen, mutta silti itsestä tuntuu tuo ennen vihkimistä kuvaaminen paremmalta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa ajatella asiaa myös vieraiden kannalta, eli itse monissa häissä tuskastuneena neuvoisin minimoimaan vieraiden odotusajan. Jos mahdollista mennä kuvaan ennen kirkkoa, niin vieraat eivät joudu odottamaan esim kirkon ja häävastaanoton välissä.

Meillä on suunnitelmissa ottaa ainoastaan tilannekuvia, joista valitaan sopiva hääkuvaksi. Tämä sen takia, etten halua sulhasen näkevän minua ennen kirkkoa, mutta emmem halua viivytellä kirkon jälkeen kuvissa, että juhlat pääsevät käyntiin.

Oltiin viime kesänä häissä, jossa odoteltiin hääparia hääpaikalla TUNNIN verran kuumassa auringinpaisteessa ilman juotavaa tai syötävää. Jos olisimme tienneet asian etukäteen olisimme varanneet itse jotain juotavaa (esim. vettä) kuumaa päivää varten.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Samaa ongelmaa pohditaan täälläkin. Olisin halunnut, että sulhanen näkee minut vasta kirkossa, mutta kuvat kuitenkin varmaan otetaan ennen vihkimistä. Syy on juuri tämä vieraiden turha odotuttaminen. Kuvat tullaan ottamaan todennäköisesti kirkossa ja kirkon läheisyydessä. Lisää kuvia otetaan sitten juhlapaikalla, joten toivon tunnin riittävän kuvaamiseen ennen vihkimistä.

Mutta yön ennen häitä vietämme kyllä eri paikoissa. Tapaamme sitten kirkossa, mutta jo ennen vihkimistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olemme molemmat niin vanhanaikaisia tietyissä asioissa ja varsinkin tässä, että emme kumpikaan missään tapauksessa halua että sulhanen näkee morsianta ennen kirkkoa, eli kirkon jälkeen on kuvaus. Meillä häitä edeltävä yökin nukutaan eri osoitteissa :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olisin myös halunnut meidän kuvauksen vasta kirkon jälkeen, mutta sen vuoksi olisi koitunut ongelma vieraiden viihdyttämisessä juhlapaikalla.. Olisivat joutuneet siis odottelemaan ihan liian kauan (n. 1,5h)..

Näin ollen meillä on siis kuvaus juuri ennen vihkimistä..

Vanhaa perinnettä on siis meillä vähän sovellettu.. Häitä edeltävä yö nukutaan eri osoitteissa, eikä nähdä toisiamme ennen kuin kuvauspaikalla.. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kuvaus 2 h ennen vihkimistä. Päädyimme ajankohtaan pitkälti sen takia, ettei vieraiden tarvi odotella kuvauksen takia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin kuvausaika alkaa (kestää n. tunnin) 2 tuntia ennen vihkimistä. Meille vihkijä tulee hääjuhlapaikalle vihkimään meidät, joten ei olisi mitään järkeä mennä ensin sinne, sieltä sitten valokuvausliikkeeseen ja takaisin juhlapaikalle. Eivätkä vieraat joudu odottelemaan.

Ainoa mitä minä tuossa vähän harmittelin on, että "joudun" laittamaan vihkisormuksen sitten sormeeni jo ennen kuin meitä on edes vihitty! Ja sitten kuvauksen jälkeen taas sormesta pois odottamaan vihkimistä. Olis sekin, kun sormus jäisi vahingossa sormeen vihkimisen ajaksi :girl_impossible: Toki kokeilen sitä etukäteen muutenkin, mutta eri asiahan se on. No, ehkä ei kannata ottaa sitä niin vakavasti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä oli yksi niistä suurista neurooseistani, eli halusin ehdottomasti nähdä sulhaseni kirkossa. Enkä valokuvaajalla. Uskon että oma juhlamieli ja fiilis on tällä tavalla jotenkin "arvokkaampi" ja herkempikin, kuin että oltaisiiin ennen vihkimistä hermottu valokuvaajalla.

Meillä on kuvaus heti vihkimisen jälkeen ja aivan kirkon lähelläkin. Mietittiin asiaa niinkin etä noin 120 henkilöllä menee oma aikansa siirtyessä kirkosta juhlapaikalle vajaan kymmenen kilometrin päähän ja siihen mennessä kun kaikki ovat asettautuneet taloksi, olemme mekin jo pikapuolin paikalla.

Toivotaan ainakin näin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään