Lizzy

Kaason kanssa ongelmia -vuodatusketju (yhdistetty ketjuja)

307 viestiä aiheessa

Suoraan sanottuna ystävyys vaikuttaa aika pintapuoliselta, jos toinen mieluummin valittaa tällaisista asioista netin keskustelupalstoilla kuin ottaa puheeksi kasvotusten tai puhelimessa... :rolleyes:

Jos uusi työpaikka on ollut epävarma, muuton on joutunut järjestämään tiiviillä aikataululla ja tämä ystävä on kaiken lisäksi hieman vastentahtoisesti muuttamassa miehensä työn perässä ilman että hänelle itselleen on tiedossa työtä tai opiskelua, ei ole mikään ihme, ettei asioista juuri sillä hetkellä halua tai jaksa keskustella edes hyvän ystävän kanssa. Tämä ystävähän voi jopa ajatella, ettei halua kaataa kaikkea mielessään vellovaa p**kaa Pinjaliinin niskoille!

No aamen, todellakin! Jos joku minun ystävistäni vetäisi herneet nenäänsä kuten ketjun aloittaja eikä hänellä olisi edes "munaa" tulla kasvokkain asiaa selvittämään, niin silloin olisi ystävyys nimenomaan hänen puoleltaan ollut niin heikoissa kantimissa, että joutaisi mennäkin.

Ja se, että ystävä on joskus aikaisemmin kertoillut miehensä työjutuista, ei todista vielä yhtään mitään. Joskus voi nimittäin olla sellainen tilanne, että asiasta EI SAA kertoa ennen, kuin se on ihan 100% varmaa tms.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Peppi Pitkatossu sanoikin oikeastaan kaiken mitä ajattelinkin.

Tuli vielä mieleen, että jos Pinjaliini näit ystäväsi pakkaamassa ja vain kävelit ohi, niin ehkä tahtomattasi loitonnat itseäsi ystävästäsi ja suurennat asiaa. Ehkä kannattaisi keskustella suoraan hänen kanssaan.

Itselleni ainakin mies tulee ensimmäisenä ja ystävät sen jälkeen. Se ei tarkoita, että ystävyys olisi yksipuoleista tai en arvostaisi heitä. Se tarkoittaa sitä, että teemme päätökset tärkeistä asioista mieheni kanssa yhdessä ja kerromme niistä sitten vasta ystävillemme, kun olemme harkinneet asiat loppuun asti ja molemmat valmiita kertomaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olipa aloittajan todelliset ajatukset asiasta ymmärtänyt tai ei, niin todellakin on tuntemattomien ihmisten turha arvailla mikä on syynä tähän käytökseen. Olisin itsekin ihmeissäni, jos läheisin ystäväni häippäisisi jonnekin kertomatta minulle, mutta olettaisin että siihen on syynsä, joita ei voi tietää, ennen kuin kysyy.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olisin kyllä kans ihan äimänä jos mun paras kaverini yhtäkkiä häippäisis kertomatta mitään asiasta tai olisin varmaan yhtä hämmentynyt ja surullinen kuin aloittajakin. Kyllä se asia silti kannattais mennä ihan nenätysten keskustelemaan ja varmaan olla sanomatta siitä kaason pestistä siinä yhteydessä ettei tule vaan samanlaista väärinymmärrystä kuin tässä ketjussa. Muuten tää kaveris voi luulla että sua kiinnostaa vaan se kaason pesti...

Härkää sarvista kiinni, kissa pöydälle ja kaikki muut kliseet tähän perään! Kyllä asiat selviää kun ne selvittää! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mielipiteitä... meillä pitäisimahdollisesti mennä niin että toinen kaasoni kävelee morsiustytön kanssa edellä ja toinen tulisi minun ja saattajani takana, koska isäni on liikuntarajoitteinen riippuen hänen kuntoutumisestaan että jaksaako jo koko matkan kävellä vai joutuuko olemaaan pyörätuolissaan...... olikohan epäselvä sepustus....

Muokattu: , käyttäjä: puh_nalle

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin. Eikö häät ole kuitenkin sen hääparin juhla? Minusta tässä ei ole pakotettu ketään mihinkään. On vaan kysytty. Ja joku sanoi tuossa hyvin että jos kaaso ei tähän suostu niin pyytää sitten toisen ystävän kävelemään perässä. Itse toimin kesällä häissä ihan niinkuin morsian toivoo. Laskeudun vaikka köyttä pitkin sinne alttarille.

Paniikkihäiriöt ja muut terveydelliset seikat ovat sitten eri juttuja, mutta jos morsian tietää (ja uskoisin että tietää) kaasolla olevan paniikkihäiriö, hän tuskin kaasolta perässään kulkemista edes pyytäisi. Tai varsinkaan avautuisi asiasta tällaisella palstalla.

Mutta toivottavasti kaikki on kuitenkin mennyt hyvin! Harmi että kaasojen ja morsiamien välisiä erimielisyyksiä on niin paljon. Suuri päivä ja niin monta harmia siihenkin voi mahtua..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olin kaasona viime vuonna, nyt menen naimisiin tänä vuonna. Teimme ystäväni kanssa "vaihtokaupan" ja hän on vuorostaan minun kaasoni. Reilu peli. Tehtäviä minulla oli kaasona tosi vähän, samoilla linjoilla mennään nämä toisetkin häät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Edustaako edellinen kirjoittaja mahdollisesti "kaaso-rintamaa"? Eli tämän perusteellahan ei missään tapauksessa kannata kaasoa ottaa, vaan starailla häät läpi itsekseen. Niinhän se on, että itsekritiikki on vaikein kritiikin laji. Olen juurikin miettinyt tätä, että haluanko rasittaa ystäviäni omilla juhlillani. Helpostihan voi unohtaa, etteivät minun hääni kiinnosta ystäviäni kuin murto-osan verran siitä mitä ne minua ja miestäni kiinnostavat. Toisaalta, loukkaantuko joku, jos pyyntöä kaasoksi ei tulekaan? Tricky business...

En edusta kaaso-rintamaa. :) Lähipiirissä vain sattuu olemaan sekä kaasoja että morsiamia, joiden kokemuksista olen tehnyt havaintoja. Mielestäni on ihan loogistakin, että morsiamen suhteellisuudentaju helposti hämärtyy, kun pitää yrittää tehdä oman elämän "ainutlaatuisin" päivä (ainakin siihen on usein kovat paineet), ja jossain vaiheessa yleensä unohtuu, ettei se ole muille yhtä ainutlaatuinen juttu, vaan joku voi kaasoilla useammatkin häät vuodessa.

Minusta jokaisen hääparin pitäisi suunnitella häät siten, että pystyvät hoitamaan kaikki järjestelyt joko omin voimin tai ostopalveluja käyttäen. Jos joku sitten tarjoaa apuaan johonkin, se on toki plussaa, mutta on aika outoa lähteä suunnittelemaan juhlia niin, että jo automaattisesti olettaa, että lähipiiriä voi käyttää ilmaistyövoimana. Itse ainakin uskon, että kaaso voisi kokea loukkaavana, jos hänen omaan elämäänsä kuuluvia töitä ja velvollisuuksia pidetään niin vähäisinä, että vapaa-aikaa ja jaksamista on pakko olla yllinkyllin, joten hänelle on jo keskustelematta mietitty pitkä lista tehtäviä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tapoja on varmaan monia. Ja hyvä niin. Itse oon saanu 2 kertaa kunniatehtäväksi kaasoilun ja ekalla kerralla tulin hääparin jäljessä, tehtävänäni oli laittaa morsiammen hame kauniisti (2 kaasoa odotti alttarilla valmiina). Toisissa häissä kävelin ennen morsianta ja luovuttajaa. Ja tämä oli papin määräys :blink: Ja pikkasen oli häröä kävellä ku kaikki tuijotti mua :ph34r: (ja mä siis olen NIIN narsistinen luonne, että rakastan esiintymistä) Eli jos multa kysytään niin meikäläinen kävelee mieluummiin morsiammen perässä ku edellä.

Mutta viel en oo päättäny missä oma kaasoni saa olla ^_^ hhhmmmm... täytyypä kysyä missä kaaso haluis itte olla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ota kantaa "pakotuksiin" tai riitoihin, mutta meidän häissä oli näin:

Sulhanen odotti bestmanin kanssa alttarilla, kaaso käveli käytävää minun ja isäni perässä ja oikaisi laahuksen alttarilla ennen kuin otti siinä paikkansa. Kukaan meistä järjestelyihin osallistuneista ei oudoksunut tätä järjestelyä ja muistaakseni kaaso itse taisi kysyä tehdäänkö näin.

Mutta tämä siis meidän häissä, muilla omanlaisensa häät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

jos kaaso ei halua tehdä niinkuin sinä toivot, vaihda kaasoa.

ei mulla muuta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en kommentoi tuota kävelyasiaa mitenkään,mutta muuten tekee kyllä mieli kirjoittaa.Häät on hääparin juhla,jolloin häiden kuuluu olla heidän näköisensä,eikä minusta ole oikein,että kaasot sooloilevat omien makumieltymystensä mukaan.Jos kyse ei tosiaan ole muusta...

Siinä tapauksessa,että jokin asia on oikeasti kaasolle epämiellyttävää (kuten esimerkiksi leikkien juontaminen esiintymispelon vuoksi tmv) ei tällaiseen tietenkään voi eikä saakaan ketään pakottaa.Tarkoitushan ei kuitenkaan ole häissä tehdä kenellekään pahaa mieltä.

Erimielisyyksistä yleensä pääsee ihan keskustelemalla eroon.Välillä tuntuu,että saa olla onnellinen,miten helposti oma yhteistyö kaasojen kanssa on toiminut.Harmittaa kaikki erimielisyydet sekä morsiamien että kaasojen puolesta :(

Muokattu: , käyttäjä: elokuu08

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heips naikkarit!

Minä olin kaasona siskoni häissä ja kuljin toisen kaason kanssa siskoni takana. Itselleni ei tullut edes mieleen sanoa ettei se minulle passaa. Jos siskoni olisi pyytänyt, olisin tehnyt vaikka kärrynpyöriä koko matkan, jos se hänen päivästään olisi tehnyt paremman. Siskoni puvussa oli pieni laahus, joten oli muutenkin kätevää, että tulin takana ja huolehdin siitä, että puku oli nätisti. Omat hääni on syksyllä enkä ole edes varma pääseekö kaasoni paikalle...

Muokattu: , käyttäjä: Outidii

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kirjoitan poikkeuksellisesti nimettömänä, koska en halua vetää nimimerkkiäni enkä kaasojeni nimimerkkiä tähän.

Olen pyytänyt kaasoikseni kahta ystävääni, X:ää ja Y:tä. Mies pyysi ystäväänsä bestmaniksi. Meille on tulossa pienet 50 hengen häät.

Kaasoiltani olen odottanut tukea, askarteluapua, polttareita ja avustamista itse juhlassa. Kaikki ollut ok. Koska juhlat ovat ravintolassa, niin somitus jää tosi olemattomaksi, siivousta ym. ei ole lainkaan. Eli työtä nyt ei ihan hirmuisesti ole.

Meillä on ollut tähän mennessä yksi kimppapalaveri, josta kaaso X lähti heti kun kykeni, vaikka oli ajateltu viettää porukalla meillä iltaa. Olin laittanut naposteltavaa ym. Toissaviikonloppuna oli askarteluilta ja jälleen kaaso X lähti heti kun hommat oli tehty, vaikka olin jälleen varustautunut siihen, että syödään ym. rupatellaan tyttöjen kesken vähän sellaisiakin salaisuuksia, joita sulhon ja bestmanin ei tarvitse tietää. Tämä oli molemmilla kaasoilla tiedossa, ja nyt myös kaaso Y oli pahasti pettynyt kun kaaso X lähti.

Luonnollisesti otin asian puheeksi kaaso X:n kanssa ja koen, että kaaso X kokee vaatimukseni kohtuuttomaksi. Hän kertoi, että kaikki hänen sosiaalinen aktiivisuutensa työajan ulkopuolella tapahtuu viikonloppuisin, (Hänen työaikansa on vuorotyötä klo 7-17 välillä.) joten viikonloppuisin menoja on paljon. Hän on lapseton, juuri seurustelusuhteen aloittanut nuori nainen.

Ymmärränhän minä sen. Mutta eikö aikaa voisi varata tähänkin hommaan etenkin kun palaverit sovitaan usein jopa kuukautta aiemmin? Näitä kokoontumisia on ollut nyt kaksi. Tulossa on vielä yksi tai kaksi ennen häitä (häät elokuun lopussa).

Vaadinko ihan kohtuuttomia kun ajattelen näitä kaasojen tai kaasot + bestman palavereja sellaisia "hengailuiltoina", jossa hoidetaan se mikä on sovittu, mutta vietetään myös aikaa yhdessä ihan kuten ystävien tapana on? Ja harmistun vähän, jos yksi kyllä hoitaa hommansa, mutta lähtee välittömästi kun asiat on hoidettu? Minusta olisi kiva viettää aikaa näin yhdessä. Ei vain kaasoilun takia, vaan myös siksi, että he ovat ystäviäni!

Ensimmäisen palaverin jälkeen lähdön syy oli krapula ja väsymys. Askartelun jälkeisen lähdön syy oli poikaystävän tapaaminen.

Näistä jäi itselle (ja ilmeisesti myös kaaso Y:lle ja bestmanille) sellainen olo, että kaaso X tulee paikalle koska on pakko, ja lähtee heti kun kykenee, koska hänellä on parempaakin tekemistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tiedä nyt onko tästä kommentista mitään apuja ja "kivitetäänkö" mut tämän takia, mutta eikö yksi asialle omistautunut kaaso riitä? Luulisi olevan suunnittelun helpompaa ja ei tarvitsisi omaa mieltään pahoittaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ketään en halua kivittää. Halusin laittaa jutun tänne, koska haluan mahdollisimman monta puolueetonta (=kukaan ei tunne meitä) mielipidettä.

Kyse ei oikeastaan kai ole asialle omistautumisesta. Kaaso X tekee mitä on pyydetty. Ja tekee hyvin! Mutta kun noista lähdöistä jää aina se olo, että hän on mukana vain pakosta eikä halua viettää aikaa ystäviensä kanssa. Hän tuntee jo ennestään kaaso Y:n. On usein, ennen näitä hääkuvioita, halunnut että vietetään iltaa porukalla, jossa olisi myös bestman (jonka kaaso X tiesi ja on tavannut pari kertaa ennen hääjuttuja, ja kaaso X pitää bestmania ihan kiinnostavana persoonana) ja sulhoni.

Ja nyt kun illanviettoa pyydetään, niin ne ei käykään. Tai käyvät siis vain sen "pakollisen" ajan. Illanvietoissa näiden hommien jälkeen puhutaan kaikesta muustakin kuin häistä, joten siitäkään ei voi olla kyse.

Pyydän/pyysin siis kaasoiltani puolen vuoden aikana muutamaa iltaa (palaverillat, max 4kpl) ja yhtä kokonaista päivää (hääpäivä).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toisaalta ymmärrän sinua; varsinkin jos olette läheisiä ja vietätte yleensä iltoja yhdessä. Näissä asioissa huomaan itsekin olevani morsiamena herkillä... Haluaisi, että kaasot ovat yhtä mukana ja pitävät kaikkea häihin liittyvää yhtä tärkeänä kuin itse pidän..

... Toisaalta, ehkä tässä on nyt tehty kärpäsestä härkänen? Jos kaasosi tulee palavereihin, askartelemaan yms. ja on touhussa mukana, sen kai pitäisi riittää? Varsinkin, jos hänen vapaa-aikansa on kortilla ja viikonloppuisin pitäisi ehtiä hoitaa muutakin sosiaalista elämää.

Itselläni kaasoina kaksi sydänystävää, jotka ovat todella innoissaan häistä ja ovat suureksi avuksi (sain maailman parhaat polttarit viime viikonloppuna :-X) Käytännössä kuitenkin yhteisiä palavereja pystymme järjestämään ehkä kaksi tänän kesänä (yhtään ei ole vielä ollut), sillä kaikkien aikataulut, kesämenot ym. eivät vain salli niitä enempää. Toinen kaasoistani sai raivata yhden lauantain ennen elokuuta jolloin askartelemme hääkarkit :) Ja tuolloin myös tarkoitus istua iltaa tyttöjen kesken. Minulle tämä riittää mainiosti, olen jo saanut heiltä enemmän kuin koskaan olisin uskaltanut toivoa. Ehkä haluaisin enemmän tavata heitä ajan kanssa, suunnitella, palaveerata ja supista, mutta ymmärrän ettei se ole mahdollista - hoidamme asioita paljon puhelimitse, sähköpostilla ja nopeilla tapaamisilla, ja kokonaisuutena heidän panoksensa on mielestäni erittäin suuri ja varsin riittävä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olo on kyllä varsin hämmentynyt.

Kaaso Y ja bestman kokevat palaverien tarpeen ja luonteen itsestäänselvyyksiksi. Kaaso Y tekee samaa työtä kuin kaaso X ja on myös lapseton, mutta sinkku. Bestman taas työskentelee pääasiassa virka-aikaan, mutta johtoasemissa, joten tietyin ajoin työpäivät voivat hänelläkin venyä (projektien deadlinet ym.). Myös hän on lapseton sinkku.

Eli avustajamme jakavat suht samanlaiset elämäntilanteet enkä ole huomannut sosiaalisissa ympyiröissäkään niin suuria eroja. Kaaso X on ahkerampi bilettäjä.

Emme juurikaan aiemmin ole viettäneet näin iltoja yhdessä juuri siksi, että kaaso X on ollut niin kiireinen. Intressimmekin ovat olleet erilaiset. Hän on ollut lapseton sinkku, minä taas perheellinen jo muutaman vuoden. Kaaso X on kuitenkin pitkäaikainen ystävä 15 vuoden takaa, joten pyysin häntä kaasokseni kuin luonnostaan.

Ehkä tosiaan kuvittelin ja vaadin liikoja. Tuntuu kuitenkin vähän epäreilultakin kaaso X:ää kohtaan, että me muut hengaamme iltaa vietellen ja hän ei ole mukana (vaikkakin omasta halustaan). Vaikka häistä ei puhuta koko iltaa (edes minä en jaksa sellaista! :grin: ), tulee sitä aihetta toki sivuttua ja uusia ideoitakin syntyy. Sitten vain raportoin niistä kaaso X:lle ja harmittaa, kun hän ei ole ollut paikalla.

Äh... Ehkä kuitenkin olen liian itsekäs?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mietiskelen onko kyseinen ystava yha laheinen vai ootteko etaantynyy muutenki?. Vahan kuullostaa silta eta ette olisi niin laheisia kun luulit...oli kuinka paljon omia menoja niin kylla sita nyt yhden illan kaverin kanssa istuu ja vaihtaa kuulumisia. Puhu sen kanssa ja kysy mika mattaa. Jos silla on paljon muita juttuja...niin voittehan sopia etta tuleeki sinne haihin vieraana...ja pida se toinen kaveri kaasona. taa on mun mielipide.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen sitten ihan karmea morsian!!!

Ollaan yksi palaveri pidetty eilen (noin 30 min.) ja toinen ehkä jossain välissä kesällä. Kaikki ollaan erilaisia, mutta mua rupeais ahdistamaan, jos joutuisin kehittelemään jotain askartelu-iltoja

Musta on ihanaa, että ystäväni lupautui kaasoksi. En ole häneltä mitään vaatinut, mutta hän vaati saada olla vastuussa leikeistä ja halusi liimailla hääkarkkeihin hämyhäkkejä. Näiden lisäksi hän lupasi estää minua karkaamasta hääpäivän aamuna :D Mietin vaan sitä, että ihmisillä on vähän erilaisia käsityksiä illanvietoista, kaason tehtävistä ymv:sta. Ikävää tietysti on, jos kaason ja morsiamen käsitykset kolahtaa yhteen. Mulle tulee tämän kaason lisäksi toinen ystävä, joka on mun kaaos. Hän roudailee kamoja ja pitää äijät kurissa :-X

Meinas mennä off topic, mutta tulee tässä mietiskeltyä itsekin samalla asioita.

Ymmärrän toki ap:tä jos ystävät eivät ole niin kovin tiiviisti muuten yhteyksissä. Silloin on kiva nostattaa yhteishenkeä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hän ei ehkä ole vielä sisäistänyt sitä, että häät ja siihen liittyvä valmistelu on kuin joukkueurheilusuoritus, jossa tarvitaan huolellista valmentautumista, tiimihengen kohottamista ja psyykkaamista sitä enemmän, mitä lähempänä kyseinen päivä on. No, tuo edellinen oli vähän kärjistetysti sanottu. Mutta totuus on, että esim. kaason tehtävä on sellainen, että minulla ainakin syke nousee jo lukiessa näitä keskusteluja kaasoilta vaadittavista tehtävistä. Eivät siitä hommasta ketkä tahansa selviydy.

Tai palavereista pikaisten poistumisten syynä voi yksinkertaisesti olla se että juuri noina kahtena päivänä henkilöllä X on ollut muitakin kiireellisiä menoja tai joku muu syy, että aikaa ei ole ollut hukattavaksi. Poikaystävän tapaaminen on mielestäni aika merkittävä juttu. Sehän on hienoa, että hän ehtii olla sekä sinun, että hänen käytettävissä.

Vai onkohan elämät sinun ja tämän kaason välillä jo menneet niin eri raiteille, että on mahdotonta löytää enää juuri muita yhtymäkohtia kuin 15 vuotta sitten alkanut ystävyys? Toisaalta voi olla hänenkin kannalta erittäin hyvä, että houkuttelet häntä vanhana ystävänä hiukan erilaisiin sosiaalisiin kuvioihin, mihin hän juuri nyt käyttää eniten aikaa. Tuskin hänen biletyselämänvaiheensa kovin pitkään kestää. Äkkiarvaamatta hän voi olla täsmälleen samassa elämänvaiheessa kuin sinäkin: miettimässä, miten selviytyä häävalmisteluista. Välttämättä hän ei silloin enää muista, mitä toiveita morsian oli hänelle aikanaan kaasona ollessaan kertonut, vaan hän voi ihmetellä ihan samaa kuin sinäkin, että ”mitähän kaasojen päässä liikkuu, kun he eivät näytä kokevan näitä minun häitäni elämää suurempana juttuna?”.

Me ihmiset olemme niin erilaisia. Ajattelutapamme muuttuu elämäntilanteen muuttuessa. Mikä on tämän neiti X:n poikakaverin vaikutus? Oletko ollut paljonkin tekemisissä hänen kanssaan?

Kaikki me tarvitsemme kavereita, vaikka emme just olisi järjestämässä häitä. Ystävä, joka jää kuuntelemaan hetkeksi kaverinsa ajatuksia, on monille ihan korvaamaton. Mutta ei kait siihen ketään voi pakottaa tai velvoittaa jonkun muun yhteisen jutun takia? Tähän hommaan voi olla hyvä joku muukin kuin juuri tämä kaaso. Ehkä sellainen, joka on jo saman rumban läpi käynyt kuin sinäkin. Kaasoilla kuulostaa muutenkin olevan yllin kyllin puuhaa hääjärjestelyissä.

Ja miksei niitä juttuja voi kertoa siinä touhutessa, pitääkö varta vasten järjestää kalenteriin aika juoruilulle? Kuulostaa (miehen näkövinkkelistä) aika muodolliselle, että ensin askarrellaan 1,5 tuntia ja kun homma on saatu valmiiksi, avataan sipsipussit ja puhutaan mieltä painavia asioita seuraavat 20 minuuttia ja juoruillaan mukavia juttuja klo 22.30 asti. Ehkä naisille on tyypillistä, että tuollaisissa luonteeltaan leppoisissa kokoontumisissa on kutsujalla kirjoitettu käsikirjoitus valmiiksi, että mitä kukin tekee ja puhuu kenenkin kanssa ja käsikirjoituksesta poikkeava saa tietämättään pasmat sekaisin toisilta? :)

Ota rennosti ja ole mielissäsi että sinulla on ystäviä, jotka auttavat sinua hääjärjestelyissä. Jos mietit sitä että onnistuuko homma, jos koko ”orkesteri” ei ole tarpeeksi ollut yhdessä ja tunneta riittävästi, että saadaan sitten h-hetkellä sopiva meininki aikaan, niin minun mielestäni kaikki riippuu ihan tyypeistä. Loputtomalla pakollisten palaverien pitämisellä ei välttämättä saada jäykistelijöiden päitä kääntymään samaan suuntaan. Jos tekijöillä on improvisointitaitoa ja luovuutta, ei etukäteen yhdessä asian vääntäminen ole niin välttämätöntä lopputuloksen kannalta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa! Kyllä minä jollain tasolla ymmärrän sinua ongelmasi kanssa, mutta ymmärrän myös ystävääsi ja hänen kiihkeää haluaan tavata uutta poikaystäväänsä. Meillä ei ole ollut mitään yhteispalavereita kaason ja bestmanin ja meidän kanssa. Yritin vähän ehdottaa, mutta ei se oikein saanut kannatusta ja senkin ymmärrän, koska bestman asuu 300 km päässä ja kaaso aivan toisessa suunnassa 200 km päässä meistä katsottuna. Ehkä ystäväsi ei välitä liiemmin askartelusta tai muusta ja tulee vain, koska on hyvin kasvatettu ihminen ja pitää mitä lupaa. Tunnetko ystäväsi uutta poikaystävää? Voisitko ajatella, että hän liittyisi seuraanne seuraavassa kokouksessa? Jospa kaverilla ei olisi sitten niin kiire pois. Yritä kuitenkin ymmärtää, että muut ei aina jaksa sitä häävouhotusta, mitä meillä morsiamilla joskus tuppaa olemaan:) Kivoja iltoja!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lämmin kiitos kaikille asiaa kommentoineille :)

Asia saatiin puitua kaason kanssa ja ilmeisesti kyseessä oli jonkinlainen kommunikaatiokatkos odotusten suhteen. Palavereja on enää siis yksi, juuri ennen häitä oleva ja kaaso lupasi siihen varata aikaa. Tietysti kokoonnutaan jos tarvetta tulee aiemminkin, mutta näillä näkymin sellaista tuskin on. Askartelut ym. kun hoidan noin muuten yksinäni.

Kerroin hänellekin, kuinka suhtautumistani hämäsi kaaso Y:n ja bestmanin suhtautuminen palaverien luonteeseen. Jos koko avustajatiimi olisi ollut ihan pihalla vaatimuksistani, niin olisin varmasti katsonut tiukemmin peiliin. Mutta nyt kun ainoastaan kaaso X teki suhtautumisellaan poikkeuksen muusta ryhmästä, niin syyllistin häntä siitä ehkä liikaa.

Kun palavereja on tarkoitus olla puolen vuoden aikana 3-4, en osannut sen ajatella olevan liikaa. Kaksi näistä on siis nyt vietetty. Ekan palaverin tarkoitus oli vain kokoontua ja puhua siitä mitä on tulossa, kuka haluaisi tehdä ja mitä ja miten jne. Toka palaveri oli tämä korttiaskartelujuttu ja kolmas on siis tuo ihan viimeinen palaveri juuri ennen häitä, jossa tarkoituksena on vahvistaa mitä on tehty ym. ja pitääkö suunnitelmat paikkansa, kerrata tarkka aikataulu jne. Samassa yhteydessä olisi tarkoitus antaa kaasojen ja bestmanin lahjat.

Muulloin emme kaaso X:n kanssa juurikaan tapaa, koska hänellä ei ole aikaa. Kaaso Y:tä ja bestmania tapaamme huomattavasti useammin.

Ja totuus on se, että olemme varmasti etääntyneet. Osa syynä erilaiset elämänkuviot, omat kaveripiirit ym. Kaason uuteen poikaystävään en paljoa ole tutustunut - suhde on vasta pari viikkoa sitten solmittu! Olen tavannut hänet kerran kun olimme porukalla baarissa viettämässä iltaa. Mukava tyyppi, ei siinä mitään :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

jerika....miten kävi? Saitteko sellaiset häät kuin halusitte...vai oliko kaasolla hiassaan muitakin ylläreitä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään