mayday_01

G: Mitä kaikkea askartelet itse?

105 viestiä aiheessa

Minä askertalin kutsukortit, paikkakortit pöytiin, menuut jokaiselle vieraalle, ohjelmat pöytiin, karkkipussit karkkibuffettiin, pöytänumerot sekä vieraskirjan (tein itse kirjan kannet ja liimaan siihen kuvat vieraista sekä itsesuunnittelmani laput, joihin vieraat ovat kirjoittaneet meille terveisensä). Lisäksi tähän tullee päälle kiitoskorttien teko.

 

Ihan tarpeeksi hommaa kyllä :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä askartelin itsekseni save the date-viestin (sähköposti, face ja muutama postitse), kutsukortin juhlainfon (kutsut tilasin netistä), paikkakortit, pöytä"numerot" ja pöytäjärjestyksen, Tanssi-bingon ja pöytäkukka-asetelmat sekä huiskutusviirit. Mitään muuta koristelua ei tulekaan. Tuli siltikin tehtyä enempi kuin alunperin oli tarkoitus...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaikki mahdollinen askarrellaan niin voinpahan sanoa että ihan ite tein (minä kun en välitä juurikaan askartelusta) :girl_haha:  Eli kutsut, pöytänumerot, menukortit on tähän mennessä askarreltu... tiedoissa olisi vielä karkkipussit, tuikkukippojen värjäys ainakin... :D 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

- Save the Date -kortit

- Kutsukortit/info

- Menu/ohjelma/pöytänumero -kartiot pöytiin

- Huiskutuskepit kirkolle

- Sukkanauhan

- Sormustyynyn

- Hääauton koristeet

- Kakun koristeet

- Pöytien maljakot kukka-asettelut

- Juhlapaikan koristelut

- Mahdolliset photo booth -somisteet

- Kiitoskortit

 

Nämä olisi nyt ainakin aikeissa tehdä itse :) Ja kyllähän noissakin jo hommaa riittää :D

Muokattu: , käyttäjä: plöps

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häissä on tarkoitus tehdä suurimmaksi osaksi valmistelut itse =)

 

- Tuikkukipot pilttipurkeista tehty jo

- Hääkutsut jo työn alla

- Auringonkukat ja viljat koristeiksi kasvatetaan anopin kanssa itse heidän pihalla ja pellolla

- Hääpaikan koristelu

- Hääopastekyltit

- Hääkakuille tarjottimet puusta

- Hääjuhlaa vietetään vanhassa navetassa, niin sinne on avokki ja hänen isä tehneet jo pari pitkää puupöytää ja penkkiä

- Ruuat avustetusti ja hääkakut

- Menut ja plaseeraus

- ystäväni tekee minulle hääpuvun, jonka olen itse suunnitellut

 

Pilttipurkit ovat ihan yksinkertaisesti koristeltu, niihin tulee pohjalle vielä hiekkaa =)

 

Muokattu: , käyttäjä: Missu82

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Omista askartelu tms. projekteista olen vuosien varrella huomannut, että tulevat useimmiten  kalliimmiksi kuin  valmiit. Siispä päädyin tekemään itse seuraavat asiat:

- kutsut ja kiitoskortit tulostettu valmiille taitekorttipohjille. Graafinen ilme aikaansaatu ihan wordin eri muodoilla, kahdella värillä ja parilla häivytetyllä taustagrafiikalla.

- tulostin valmiiden hääkarkkirasioiden sisälle tekstit ja sujautin ne karkkien kanssa pakettin

- paikkakortit ja yhdistetty ohjelma/menuu taitelehtinen tulostettu sanoin kuin kutsut ja kiitoskortit

- siinä kaikki "askarteluni". Siis lähinnä tulostuspuuhaa.

Muokattu: , käyttäjä: Suli

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Melko lailla kaikki tulee tehtyä itse.

 

Kutsut, ohjelmat, koristeet, muut tarvittavat härpättimet. 

Sen verraan tee-se-itse- henkinen olen joka tapauksessa että ei suurempia ongelmia pitäisi tuottaa. Lähinnä se päättämisen vaikeus, että millaista teema lähtee noudattamaan, ettei nyt ihan sekametelisopaksi mene koko touhu. Jonkinlainen punainen lanka alkaa onneksi olla jo löytynyt. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaikki mahdollinen (ja itseni tuntien yritän myös ne mahdottomat..)! 

 

Kutsut,ohjelmat, koristeet niin palojon kuin suinkin kykenen, paikkakortit/karkkirasiat, tuikkukipot. Sain jopa hullun idean tehdä hääkarkit itse.. Voi olla että jää haaveeksi, mutta katsotaan. Ite tekemällä säästää melkosesti ja vaikken mikään taiteellinen lahjakkuus olekaan niin mielestäni olen ihan kivoja juttuja saanut aikaan. Näissä hommissa ajoitus on tärkeää eli vaikka kuinka tyhmältä kuulostaa niin aloitin askartelut 1,5 vuotta ennen häitä. Pikkuhiljaa kun tekee niin ei käy liiaks voimille ja ehtii kokeilla ja erehtyäkin välissä ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mikään lopullinen lista tämä nyt ei vielä tässä vaiheessa ole, mutta alustavasti ollaan ajateltu askarrella itse (tai minä kaason + muiden halukkaiden kanssa) ainakin...

 

...hääkutsut

...juhlaohjesääntö (tämä ei tosin vaadi varsinaista askartelua, tarkoitus on vain tulostaa tämä kivan näköisesti sopivalle paperille kunkin kutsun liitteeksi)

...ajo-ohjeet (liitteeksi laitetaan kartta, johon merkitään reitti kirkosta juhlapaikalle ja selitetään reitti vielä muutamalla lauseella)

...kirkko-ohjelma

...hääjuhlan ohjelma

...istumajärjestys

 

Mahdollisesti ne kiitoskortitkin sitten hääjuhlien jälkeen. Tai sitten ei. Mutta nuo ylläolevat nyt ainakin. Unohtuikohan jotain?

 

Mielessä siinteli aluksi ajatus kutsukorttien teettämisestä muualla, mutta totesin että omatekoiset tulee halvemmaksi ja kuitenkin ne on onnistuessaan vähintään yhtä kauniita :) Näkyypähän sitten hääparin kädenjälki ihan tosissaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me askarreltiin itse ainoastaan pompomit kattoon, phoboothviikset, ja parit viirinauhat. Muut tilattiin valmiina.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No tämän päivän häämessureissun jälkeen pysyn edelleen kannassani, eli lähes kaiken :D Oli sen verran järkyttäviä hintoja, että huhhuh... Nimim. ei painotuotteita tai valmiita paperiasioita meille kiitos  :girl_haha:

Muokattu: , käyttäjä: BohoChicBride

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luultavasti aika paljon kaikenlaista muodossa jos toisessa. Hääkarkkeja tms meille ei tule, mutta toisaalta esim. mahdollisen hääkimpun päädyn luultavasti tekemään itse. Teen itse kaikenlaista askartelua paljon muutenkin, joten suurin osa tarvikkeistakin löytynee kotoa valmiiksi. (tästä varmaan riippuu aika paljon se, sanooko ihmiset itse tekemistä halvaksi vai kalliiksi :) )

Muokattu: , käyttäjä: GinnyG

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä toivon että meidän askartelu jää hyvinkin vähäiseksi koska inhoan sitä :)

 

Mutta itse tehdään:

 

-Kutsut, tosin tein power pointilla sen ja nyt täytyy vain löytää sopiva paksu paperi ja printata siihen ja sitten leikata paperileikkurilla neliöksi.

-Viirinauhat. No tämä ei ole askartelua vaan ompelua joten tästä tykkään. Ompelen paljon värikkäitä viirinauhoja joilla koristellaan juhlatilan piha (juhlat osittain pihalla)

-Menut ja ohjelma, ei varmaan tehdä mitään kolmioita vaan ihan siistit paperit jokaisen paikan väliin. Sama tyyli & paperi kun kutsuissa.

-Mahdollisesti vieraskirja. Tai sen kirjan ostan mieluusti valmiina jos löytyy joku yksinkertainen - ja miksi ei löytyisi :) Mutta teen mahdollisesti sinne (jälleen kutsun tyylillä & sama paperi) valmiit sivut jotka liimataan kiinni niihin kirjan sivuihin, missä näitä valmiita lauseen aloituksia tms. Tämä lienee ainoa asia missä täytyy siis käyttää liimaa :D

-Paikkakortit. Aika simppeli on varmaan tämäkin, sama tyyli & paperi kuin muissakin.

 

Painettaisiin varmaan nuo mitä voi jos se ei olis niin turkasen kallista näin pienillä määrillä. Siis esmes kutsuja menee se about 25kpl niin ei ne lähtökustannukset on niin kovat. Jos meillä olisi tyylillä 100 hengen häät niin ostaisin varmaan kaiken valmiina. Paitsi ne viirinauhat, niitä on kiva tehdä :D

 

Vieraskirjaa pidän siis pahimpana askartelupaskartelu asiana :)

 

Toki teen sitten myös itse kaikki kukka-asetelmat ja kakut mutta ne on sitten eri juttu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en enää keksi että missä ketjussa joku kyseli pitsin liimaamista lasipurkkeihin.. Mutta joka tapauksessa, löysin tällasen nettisivun ja ajattelin sen teille jakaa (mulla ei siis ole mitään suhteita ko. firmaan, törmäsin vaan ja hämmennyin että tällaisiakin kauppoja on) :D

 

http://www.teippitarha.fi/epages/teippitarha.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20121008-11092-153610-1/Categories/Pitsiteipit_eri_materiaaleja

 

Tuosta vois olla iloa jollekin joka haluaa tehdä sille semi-itse :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan askarrellut kutsujen kirjekuoria itse? Meille tulee neliön malliset 15x15 cm kutsut, joihin tulee vielä sellainen naru ympärille. Tuon narun kanssa kutsu ei välttämättä mahdu kaupoissa myytäviin 15x15 kutsuihin. Siksi ajattelin tehdä kuoret itse, a4 papereista, en mitään hienoja vaan sellaiset että kutsua itseä ei näy. Tuli vain mieleen että kehtaako sellaisia edes lähettää? :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli sama ongelma ja meinasin ratkasta sen käyttämällä paperipusseja, niitä on paljon kivoja erilaisia nettikaupoissa. Lopulta päädyin kuitenkin muokkaamaan kutsut niin että mahtuvat c5 kuoreen :) Kannattaa funtsia tuota, niistä pusseista sais varmaan vähällä vaivalla siistit!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tilattiin valmiit kutsupohjat (Now & Forever), Paikkakortit (JuhlaCenter) ja kirjekuoret (Now & Forever).

Kutsupohjia askartelen seuraavasti: koholeimailua ja tekstipohja, paikkakortteihin askartelen nimet leikkaa-liima yms.

Askartelunpiiriin kuuluu myös pöytiin tulevat kolmiot: yhdelle sivulle menu, toiselle ohjelma ja kolmannelle pöytänumero sekä kys. pöydässä istuvien vieraiden nimet :)

Lisäksi askarrellaan auton koristeet ja kyltit <3 Tykkään askartelutsa, mutta esim. valmiiden kutsupohjien käyttö pelastaa paljon (korttitaskut tulee).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tehtiin itse kutsut, karkkibuffetiin kakkupaperista tötteröt, maalataan liitutaulumaalilla tauluja (esim. istumajärjestyskartta, menut yms), vieraskirjan askartelin oman näköiseksi, tienvarsikyltit, jotkin ohjelmalärpäkkeet pöytiin. Lisäksi tehdään itse ruoat ja minä teen suklaakonvehteja :)

Muokattu: , käyttäjä: Carnation_

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä toivon että meidän askartelu jää hyvinkin vähäiseksi koska inhoan sitä :)

 

Mutta itse tehdään:

 

-Kutsut, tosin tein power pointilla sen ja nyt täytyy vain löytää sopiva paksu paperi ja printata siihen ja sitten leikata paperileikkurilla neliöksi.

-Viirinauhat. No tämä ei ole askartelua vaan ompelua joten tästä tykkään. Ompelen paljon värikkäitä viirinauhoja joilla koristellaan juhlatilan piha (juhlat osittain pihalla)

-Menut ja ohjelma, ei varmaan tehdä mitään kolmioita vaan ihan siistit paperit jokaisen paikan väliin. Sama tyyli & paperi kun kutsuissa.

-Mahdollisesti vieraskirja. Tai sen kirjan ostan mieluusti valmiina jos löytyy joku yksinkertainen - ja miksi ei löytyisi :) Mutta teen mahdollisesti sinne (jälleen kutsun tyylillä & sama paperi) valmiit sivut jotka liimataan kiinni niihin kirjan sivuihin, missä näitä valmiita lauseen aloituksia tms. Tämä lienee ainoa asia missä täytyy siis käyttää liimaa :D

-Paikkakortit. Aika simppeli on varmaan tämäkin, sama tyyli & paperi kuin muissakin.

 

Painettaisiin varmaan nuo mitä voi jos se ei olis niin turkasen kallista näin pienillä määrillä. Siis esmes kutsuja menee se about 25kpl niin ei ne lähtökustannukset on niin kovat. Jos meillä olisi tyylillä 100 hengen häät niin ostaisin varmaan kaiken valmiina. Paitsi ne viirinauhat, niitä on kiva tehdä :D

 

Vieraskirjaa pidän siis pahimpana askartelupaskartelu asiana :)

 

Toki teen sitten myös itse kaikki kukka-asetelmat ja kakut mutta ne on sitten eri juttu.

Muoks. Onhan tässä sitten tullut muutakin askarreltua..

- Sulhasen ja best maninen vieheet

- Mun ja kaasojen hiuskoristeet

- "hääkarkiksi" magneetit pullonkorkeista kaikille (Happy Joe, niissä on sellanen happiness slogan siellä sisällä)

- Oma hääpuku (ompelua enemmänkin kuin askartelua, vaikkakin jos huonosti käy niin liimalla vaan kiinni)  :girl_haha:

- kangassuikaleverhoja kuvauksen taustaksi & koristeeksi

- Kaitaliinat (tai no, tämä on myös tietty ompelua)

 

Katotaan mitä muuta tässä tulee ennen h-hetkeä :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun on tarkoitus tehdä suurin piirtein kaikki tarpeellinen itse. Kutsut on jo tekeillä. On vähän auki vielä, mitä kaikkea tarvitaan, mutta ainakin lasinalusia ajattelin tehdä, paikkakortit, ehkä jotain koristeita myös. En vaan vielä tiedä, millaisia. :) kutsujen tekeminen on ainakin ollut hauskaa, mutta aika työlästä, joten siihen puuhaan on pyydetty pari kaveria avuksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse tehdään...

 

...kutsukortit

...saippuakuplaputelien koristelu

...maljakoiden koristelu

 

Siinäpä ne oikeastaan onkin. Kiitoskortit tilataan valmiina ja paikkakortteihin kirjoitetaan vaan nimet itse. Menu-/ohjelmalehtisiä tms. meille ei tule. Menu lukee noutopöydässä, printataan A4:lle menu ja laitetaan kehyksiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse askartelen

-kutsukortit

-hääkimpun

-pöytiin paperikukat

-kakun koristeen

 

Lisäks mietinnässä on jotkut päälliset hana-astioille ja muistopuu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse tehtyä oli

- kutsut

- paikkakortit

- ohjelma/menulaput

- ohjelman/menulappujen pidikkeet katajasta

- servettirenkaat katajasta

- hääbingo

- pöytävisa

- pienet liinat pöydissä

- kakun koriste

 

Ja apujoukkoja oli monessa, en toki itse tehnyt kaikkea. Mielestäni oli kiva, että sai itse askarrella ja kädenjälki näkyi päivässä :girl_in_love:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suunnittelen askartelevani itse:

- kutsut

- save the date -nettisivu ja pari korttia vanhemmille sukulaisille

- ohjelma/menu/pöytänumero-kolmiot

- koristeiksi suodatinpaperiruusuja, ehkä myös 'paikkakorteiksi' (varteen nimilappu ja istumapaikoille nätisti)

- hääbingo/visa?

 

Nämä tulevat yhtäkkiä mieleen. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan suunniteltu askartelevamme / ollaan aloitettu askartelemaan:

- Maljakoita: Tuunataan narulla mm. tyhjiä purkkeja maljakoiksi

- Kukat: Suodatinpapereita värjätään ja tehdään ikuiset kukat (allergikkoja tulossa ja minäkin aivastelen kesällä kaikelle)

- Vieraslahjat: Tämä ei ole sinänsä askartelua vaan päätettiin "suvun naisten" kanssa neuloa jokaiselle vieraalle villasukat kun käsityöt on kaikkien sydäntä lähellä, loput lahjoitetaan jonnekin keräykseen

- Pöytäkolmiot

- Hääpuuhaa: Jotain, mitä tehdä ettei aika käy tylsäksi. Jokaiselle esim. hääbingo tai -nonogrammi täytettäväksi tai jotain muuta

 

Alkuperäisistä suunnitelmista poiketen päädytään varmaan tilamaan kutsut ja kiitos-kortit netistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään