Janelle

Mistä tietää, että puku on just THE PUKU?

200 viestiä aiheessa

Tällaisena AIKUISENA (saatan toistaa itseäni) morsiamena, 39 v, kuvittelin aina ettei sellaista THE PUKUAa olekaan enkä minä ainakaan mistään puvusta kiksejä vetele, eihän tähän vartaloon edes mitkään puvut sovi (168cm/74kg/70-75E-F). Toista tiedän nyt. Kiersin kaksi liikettä. Toisessa minua ei palveltu, kun olin näin myöhään liikkeellä, siis tämän vuoden häihin nyt vasta maaliskuussa hakemassa pukua ja toisessa kannettiin kaikki mitkä kriteerini vain täyttivät sovitettavaksi. Olin lähes meikittä, hiukset päätä myöten ja haisin pahalle (ainakin omasta mielestäni) ja tunsin oloni aika vaivaantuneeksi niissä puvuissa, kunnes se tapahtui. Sovitin (hieman liian pientä) halternack-olkaimista mekkoa, olin myöskin kuvitellut ettei halterneck sovi minulle lainkaan, ja siinä se sitten oli. Rakastuin ensisilmäyksellä, itseeni! Yht'äkkiä en nähnyt enää likaisia hiuksia tai valuneita ripsareita, näytin kauniilta morsiamelta ja kyynel vierähti silmäkulmaani kun ajattelin sulhon äimistynyttä ilmettä kun hän näkee minut prinsessana :)

Eli kyllä sen sitten tietää kun se oikea kohdalle osuu! :-X :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

muoks.

Muokattu: , käyttäjä: Egenc

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kirjoittelin tuossa aiemmin (mahdollisesta) virhehääpukuostoksesta. No nyt pääsiäisenä ihan sattumalta monen klikkailun jälkeen eksyin tanskalaisen Lillyn sivuille, jossa oli juuri sellainen puku, jonka olin ajatellut teettää. Puku on sen verran erilainen, että mistään ei sen kaltaista ole tähän mennessä löytynyt. Kun olen mennyt pukuliikkeisiin kahden kuvan kanssa, joista toistesta haluaisin alaosan ja toisesta yläosan kaikkialla on vain pudisteltu päätä, että mitään tuon tyylistä ei kyllä ole. No nytpä sieltä Lillyn sivuilta löytyi. Kaiken lisäksi puku oli vielä alennuksessa ja sen voi palauttaa, jos ei vastaa mielikuvia, joten pakkohan se oli tilata. Tämä tuntuu niin tarkoitetulta, että toivon kädet ja jalat ristissä, että puku on oikeasti niin ihana kuin kuvittelen...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä kun kävin liikkeessä pukuja sovittelemassa, niin mulle tuli ainakin kahdesta puvusta jonkinasteinen wau-fiilis, ihan vaan siksi että ne istuivat mulle niin hyvin. Toinen niistä oli vieläpä aika lailla sitä tyyliä, millaisesta en juurikaan piittaa. Onneksi olin kuitenkin liikkeessä vaan ideanhakureissulla ja ne mekot oli mulle liian kalliita. Jos olisin ollut ostomielellä liikkeellä, niin olisi saattanut tarttua puku mukaan liian vähällä harkinnalla. Kannattaa siis ensimmäisellä sovitusreissulla ainakin pitää pää kylmänä, koska siinä kun sovittaa ensimmäistä hyvin istuvaa pukua, voi helposti päästä unohtumaan ne muut kriteerit, mitä puvulle asettaa.

Lopulta ostamani puku aiheutti myös sen saman ihanan fiiliksen ja istui hyvin, vaikka hiukan pienennysvaraakin oli. Ja se oli lisäksi myös tyyliltään ja yksityiskohdiltaan sellainen, minkä tyyppistä olin ajatellut. Silti harkitsin pukua vielä pari viikkoa ennen ostamista, koska en halunnut tehdä hätiköityä päätöstä.

Itse en oikein tajua sitä, että harkitaan muita pukuja vielä sen jälkeen, kun puku on ostettu. Tuleehan siinä useimmiten aika paljon takkiin rahallisesti vaikka ensimmäisen puvun saisikin myytyä, eikä se välttämättä edes mene kaupaksi. Jos se puku kuitenkin istuu eikä siinä ole mitään varsinaista vikaa, en lähtisi enää pohtimaan onko se nyt SE puku vaan menisin asiaa liikaa vatvomatta vihille siinä puvussa, jonka olen ostanut.

Muokattu: , käyttäjä: marabello89

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa kaikille,

Mulla on nyt "The Puvun" metsästys alkanut, ja olenkin nyt aluksi yrittänyt hahmotella että minkätyyppiistä ja mallista pukua etsin. En ole vielä käynyt sovittelemassa, koska tiedän että ihastuisin johonkin pukuun ja ostaisin sen.

Kysymys kuuluu: kuinka paljon ennen häitä olette ostaneet hääpukunne tai käyneet sovittelemassa niitä? Onko reilu vuosi ennen liian aikaista? En osaa yhtään hahmottaa, koska sallisin itselleni lähtemään etsimään pukua..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa kaikille,

Mulla on nyt "The Puvun" metsästys alkanut, ja olenkin nyt aluksi yrittänyt hahmotella että minkätyyppiistä ja mallista pukua etsin. En ole vielä käynyt sovittelemassa, koska tiedän että ihastuisin johonkin pukuun ja ostaisin sen.

Kysymys kuuluu: kuinka paljon ennen häitä olette ostaneet hääpukunne tai käyneet sovittelemassa niitä? Onko reilu vuosi ennen liian aikaista? En osaa yhtään hahmottaa, koska sallisin itselleni lähtemään etsimään pukua..

Kyllä se varmaan ihan itsestä kiinni on :) Mä tilasin mun puvun jo viime syksynä (sen tilausaika oli 6kk)ja se tuli tämän vuoden helmikuussa liikkeeseen. Meidän häihin nyt siis vielä aikaa tasan vuosi ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moikkamoi.

Sellasta kyselisin kun meidän häihin on se n10kk ja olen ihastunut kahteen mekkoon ihan tavattomasti ja ne on ihan erilaisia :girl_sigh: onko liian aikaista ostaa jo nyt mekkoa? Mieheni sanoo että enhän edes tiedä minkä kokonen olen ensivuonna,olisihan tässä varaa "vähän" laihduttaa mutta niissä on molemmissa säätö ja laihdutus vara ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta vuosi/10 kk ei ole yhtään liian aikaisin puvun ostamiseksi.

Mutta kannattaa, ehkä pari käydä sovittelemassa, että tietää mikä sopii omalle vartalolle ja mikä ei.

Nyörityksellä oleva puku antaa paljon koossa "liikkumavaraa", mutta kannattaa ehkä miettiä mikä on "realistinen" laihdutustavoite, mihin pyrkiä jos puvun nyt ostaa. Ettei tule stressiä asiasta, ja lopulta on liian tiukka/pieni puku.

Mutta jos se puku löytyy jo, niin tosiaan miksi ei sitä jo ostaisi vaikka on vuosi "vielä" aikaa. Ja jos pukua ei saa heti liikkeestä mukaan, joissakin puvuissa saattaa olla se 6kk tilausaika jokatapauksessa..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun häihin on just aika tarkkaan se 10 kk, ja tänään ostin unelmieni puvun!

Oon etsinyt pukua pitkään, netistä lähinnä ja sovittamassakin käynyt ainakin kymmentä eri pukua. Bongasin kuitenkin unelmieni puvun sattumalta jenkkiläisestä blogista ja piti heti etsiä suunnittelija ja puvun nimi. Totesin että puku on mulle liian kallis, mutta silti oon tässä melkeen viimeiset 2 kk joka päivä aina googlettanut sen puvun ja aina huokaissut kun se puku vaan on edelleen niin ihana. Nyt kävi vaan maailman paras tuuri: Löysin kyseisen puvun käytettynä mulle sopivampaan hintaan (siltikin hieman yli budjetin). Puku on 1-2 kokoa liian suuri, mutta pienentäminenhän onnistuu. Juuri maksoin puvun ja nyt vaan odottelen että ihanuus saapuu postitse!

Siis miten mä maltan odottaa.... :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun häihin on just aika tarkkaan se 10 kk, ja tänään ostin unelmieni puvun!

Oon etsinyt pukua pitkään, netistä lähinnä ja sovittamassakin käynyt ainakin kymmentä eri pukua. Bongasin kuitenkin unelmieni puvun sattumalta jenkkiläisestä blogista ja piti heti etsiä suunnittelija ja puvun nimi. Totesin että puku on mulle liian kallis, mutta silti oon tässä melkeen viimeiset 2 kk joka päivä aina googlettanut sen puvun ja aina huokaissut kun se puku vaan on edelleen niin ihana. Nyt kävi vaan maailman paras tuuri: Löysin kyseisen puvun käytettynä mulle sopivampaan hintaan (siltikin hieman yli budjetin). Puku on 1-2 kokoa liian suuri, mutta pienentäminenhän onnistuu. Juuri maksoin puvun ja nyt vaan odottelen että ihanuus saapuu postitse!

Siis miten mä maltan odottaa.... :girl_sigh:

Onnea puvustasi! Sen täytyi siis olla sulle tarkoitettu, kun noin hyvä mäihä kävi :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sen tuntee, kun puku on päällä ja näkee peilistä miten upealta näyttää.

Muokattu: , käyttäjä: Brunetti

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itselläni The Puku oli ensimmäinen hääpuku, jota ikinä sovitin :girl_smile: Rakastuin siihen heti, se oli aivan ihana :-X Halusin kuitenkin sovittaa vielä muita pukuja, koska en tiennyt, miltä muut puvut voisivat näyttää. Olen tyytyväinen, että muitakin tuli kokeiltua, niin ei tarvitse myöhemmin alkaa pohtia, olisiko jokin muu malli tms. ollut vielä parempi. Verratessani niitä muita The Pukuun, ei ne muut tuntuneet yhtään niin ihanilta, vaikka kauniita monet olivatkin. Palasin siis sovittamaan The Pukua ja nyt se on minun :girl_smile: Kyllä sen vaan tietää, kun sen tuntee :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse tiesin siitä, että se oli puku, jonka tiesin voivani ostaa saman tien, kun se oli päälläni. Muistakin puvuista oli jäänyt sellainen mielikuva, että voisihan sen ostaa, mutta sitä mielikuvaa ei ollut silloin kun puku oli päälläni (eli oma mieleni muunsi puvun paremmaksi, kuin se oli :) ). Valitsemani puku oli myös muiden mielestä hyvä, niin tiesin, etten keksinyt sitä päästäni. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on nyt tullut vähän samanlaisia tunteita. Osaksi on varmasti sitä että puku oli reilun kokoinen ja mietin sitäkin vielä että kun meinaan tässä laihduttaa vielä lisää puvusta jää vielä suurempi, eli kuinka muutokset onnistuvat niin että puvun mittasuhteet eivät kärsi. Sitten harmittaa että otin hyvin helposti innostuvan ja positiivisen kaasoni mukaan katselemaan pukuja. Kun itse olisin vain halunnut sovittaa millaiset puvut sopivat minulle mutta tuo (hyvin rakas) ystäväni innostui joka puvusta ja itse kun en ole kovin itsevarma ja olen helposti ylipuhuttavissa pelkään, että tulin ylipuhutuksi tuohon pukuun. Käytiin siis vain yhdessä liikkeessä ja sielä ei tuollaisia kapealinjaisia ollut, no oikeastaan ollenkaan. Ja nykyinen pukuni on siis hyvin syvä sydänpääntie olkaimeton suuri laahuksinen ballgown helmallinen puku... ja siis aika moderni ja minimalistisen naisellinen puku kun olen aina pitänyt romanttisista ja naisellisista puvuista joissa on pitsiä ja ehkä selässä leikkaus . Ja nyt puvussa ei ole kumpaakaan. Häihin aikaa 8 kuukautta enkä usko että tuota superkallista pukua voi palauttaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun hääpuvun metsästys alkoi siten, että en kovinkaan paljon ollut suunnitellut, minkä tyyppistä pukua haen, koska olen hyvin pieni (lähinnä leveyssuunnassa, pituus normaali), vaikkakin mittasuhteiltani ok. Yleensä pukuja ei tehdä edes näin pienelle, joten oli jopa hieman ahdistavat fiilikset lähteä pukujahtiin.

Olen nyt käynyt neljässä liikkeessä ja kokeillut yhteensä noin 15-20 pukua ja löysin kaksi ihanaa tapausta. Malleiltaan melko samanlaisia, ei merenneitomallisia, mutta sinne päin. Olkaimettomia molemmat, vaikka olin aivan varma ettei sellainen pysy päällä. Mutta... molemmissa on omat ongelmapisteensä. Toisessa ihanan valkeassa ja elegantissa HÄÄpuvussa on ehkä hitusen liian "uurettu" sydämenmallinen yläosa. Pukua kehuttiin kyllä päälläni (mieheni, äitini, kaupan pitäjä), mutta epäilys rintavarustukseni riittämättömyydestä pelottaa, vaikka puku ei olekaan tarkoitettu "tissi"puvuksi. Kaikki muu puvussa kolahtaa. Toinen puku on naisellisempi (olen aina halunnut näyttää naiselta), iltapukumaisempi satiinipuku ja yläosakin on "peitellympi", mutta lantiolta alapäin en ole tyytyväinen. Puku on suosittu hääpukuna ympäri maailmaa, mutta silti jotenkin puku näyttää aina epäsopusuhtaiselta/"peputtomalta" käyttäjiensä päällä. Mahdollisesti korjausten kautta puvusta saadaan upea, mutta mitä se vaatii ja onko lopputulos kuitenkaan sellainen kuin haluan... se ei ole varma. Nyt mietin kovasti asiaa myöskin siltä kantilta, että tämä valkoista pukua en pääse ikinä maailmassa käyttämään enää, mutta iltapukumaista pukua voisin kuvitella käyttäväni esim. 10 vuotishääjuhlassa tai hieman esim. jossain gaalassa (jos sellaiseen ikinä pääsen :)). Pikkutytöstä lähtien sitä on kuitenkin ihailtu hääpukuja. Lihotuskuuria olen joka vuosi aloittanut, huonoin tuloksin, mutta mitä jos tällä kertaa oikeasti saisin sen 5-8 kg lisää. Eiköhän niistä jokin prosenttiosuus ilmesty myös rintoihini :girl_haha:

Tämä on ihan mahdotonta, koska sekä äitini ja mieheni tykkäävät molemmista, mutta naisellinen iltapuku oli ehkä enemmän äitini mieleen ja mieheni vaihtaa mielipidettä aina, kun minä alan epäröidä jo melkein valmista päätöstä. Huoh... :girl_sad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin yhteensä neljässä eri liikkeessä ja sieltä, missä toisena kävin puku löytyi. Se puku oli vaan yksinkertaisesti kaikista kaunein päälläni. Tämän jälkeen muissa liikkeissä sovittamani puvut eivät näyttäneet yhtään niin hyviltä. Kaksi viikkoa mietin, menin kyseiseen liikkeeseen uudelleen ja otin äitini mukaan. Sovitin siinä muitakin pukuja, mutta heti kun sain toista kertaa pukuni päälleni me molemmat äidin kanssa oltiin ihan vakuuttuneita. Eli se puku mihin ensimmäisenä kaikista eniten ihastuin on se mun The Puku :wub: Kyllä mä ennen toista sovitusta ehdinkin päivittäin ihailla niitä kuvia, joita olitiin kaason kanssa ekalla sovituskerralla siitä puvusta otettu. Sen vaan tietää, mikä on paras. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Edit. poistettu

Muokattu: , käyttäjä: Daliya

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tiedä tuleeko kaikille sitä wow-ilmiötä ja tippa linssiin kun se oikea löytyy. Mulla ei tullu, tarkoittaako se ettei puku mitenkään voi olla se oikea :girl_sad: Miten voi olla niin vaikeeta valita yks puku?! Kovin montaa en kaiken kaikkiaan ole sovittanu, ihan eka minkä vedin päälle oli tositosi kaunis. Tai tositosi kaunis vyötärölle saakka, helmasta en tykänny, kaasot ja äiti tykkäs aika kovasti koko puvusta. Kokeilin muutaman puvun lisää, mutta niissä ei ollu sitten oikein mitään hyvää. Ekaa mietin uudestaan, koska se istu tosi kauniisti ja oli nätti puku, mutta kun siinä kerran joku häiritsi minua niin se jäi.

Seuraavassa liikkeessä olin jo sovittanu kaikki itse valitsemat puvut ja olin jo luovuttamassa, kunnes myyjä ehdotti vielä yhtä. En oikein yhtään innostunu hengarissa, päällä se olikin sitten ihan kiva. Siinä oli kiva ylä - ja alaosa, mutta ei esim. niin kiva kun ihan ensimmäisen puvun yläosa. Pukuun mallattiin paria muutosta, jolloin se näytti vielä paremmalta, ei silti kuitenkaan mikään wow. Sen sitten kuitenkin päädyin ostamaan ja siitä hetkestä lähtien oon vaan miettiny, että onko se sittenkään se oikea. Pitääkö se jalat alta -tunne tulla kaikille, että tietää sen olevan se oikea.

Kohta pääsen sovittamaan pukua uudestaan, täytyy vaan toivoa että kun sen toisen kerran päälleni niin saan niin sitten tiedä sen olevan se ja voin lopettaa jahkailun. Täälläki kaikki sanoo, että kyllä sen tietää kun se oikea tulee vastaan ja mulla on kohta jo paniikki tän asian kanssa :girl_impossible: Saako kauppoja enää edes peruttua jos toteankin että en missään nimessä sitä halua ja mitä sitten, mistä sitten uusi puku.. apuaaaaaa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Ei mulla tullut mitään jalat alta -tunnetta mun puvun kanssa. ^_^ Mutta toisaalta tiesin sen olevan se puku, koska vertasin kaikkia muita pukuja vain siihen yhteen. Ja muissa liikkeissä ollessani haikilin sen perään. Toisaalta mulla on lyhyt puku, ja koska lyhyiden pukujen valikoima on niin pieni, uskoisin, että pääsin paljon helpommalla. Lyhyen puvun jäkeen pitkät eivät näyttäneet mun päällä oikein miltään, ja muut lyhyet puvut eivät vetäneet vertoja sille yhdelle puvulle, joten päätös oli lopulta todella helppo. :P

Jerico, toivottavasti sovituksella saisit vähän varmistusta siitä, että teit ihan oikean valinnan. Voihan se olla, että kun saat sen päälle, sulle tulee joku varmuus. Silloin se ei ole enää mikään sovituspuku, vaan sen on SINUN pukusi. :wub: Ja jos sä siitä tykkäät, ja jos vielä saat jotain toivomiasi muokkauksia, mitkä tekevät siitä entistä paremman, niin eiköhän se jahkailu sitten jää siihen. Ei kaikille tule sitä wow-tunnetta. Ei mulla mitään niin voimakasta tapahtunut, mutta tiesin kuitenkin... Tulehan kertomaan sitten, kuinka kävi. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noniin, nyt voi huokaista helpotuksesta! Kun sain puvun toisen kerran päälleni niin tiesin, että siinä se on sitten kuitenkin ja se tuntui nimenomaan minun puvulta eikä sovituspuvulta muiden joukossa :girl_smile: Vielä kun kaikki muutokset helman lyhennystä myöten oli neulattu kiinni ja näki miltä puku sitten oikeesti näyttäis niin kyllä sen sitten tiesi. Että voi tulla ihmiselle pienestä asiasta helpottunu olo! :girl_in_love:

Ei tullu siis täälläkään mitään jalat alta -tunnetta, mutta mulle riittää se varmuus siitä että se on THE puku. Ei tee enää mieli sovitella mitään pukuja eikä mikään näkemäni tai sovittamani puku tunnu miltään siihen verrattuna.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuvan perusteella tilasin pukuni koska sitä ei suomesta löytynyt livenä mistään, mutta ihastuin. Nyt jännittäen odotan että puku saapuu liikkeeseen ja pääsen näkemään ja kokeilemaan onko se sittenkään niin ihana kuin kuvassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oma THE hääpuku löytyi Oulun liepeillä (Kempeleessä) olevasta Wedinon liikkeestä. Oli ihana tunne, kun oma merenneitopukuni hyppäsi silmille kuukausien etsinnän jälkeen, ja tiesin heti löytäneeni SEN puvun :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Apua, nyt iski pukupaniikki. Ostin pukuni helmikuussa yhden sovituksen perusteella. Eilen kokeilin pukua uudelleen alusvaatehankintoja varten, ja mitä tapahtuikaan: puku ei istu ollenkaan, en tuntenut itseäni siinä kauniiksi vaan näin ainoastaan pömpöttävän mahan ja korjaustarpeet :girl_impossible: ! Ei siis minkäänlaista wau-fiilistä... Okei, puku on liian iso, kavennettavaa on vyötäröllä ja lantiolla reilusti ja helmaa pitäisi tietysti lyhentää. Vaan hirvittää auttaako nuo korjaukset, onko puku niidenkään jälkeen "THE puku"?! Vankka aikeeni kun on avioitua ainoastaan tämän yhden kerran, haluan tietysti tuntea itseni kauniiksi ja puvun olevan täydellinen, eikä sinnepäin....

Auttakaa, mitä mä teen??? Pitäisikö laittaa tuo puku kylmästi myyntiin ja hakea se A-linjainen joka istui päälle kuin valettu ilman mitään korjauksia? On tämä morsiamen elämä vaikeaaaaaa...... :girl_cray2:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään