maddy

Minkälainen elämäntilanne häitä suunnitellessa

915 viestiä aiheessa

Me:

Minä 28v myyntialalla työskentelevä, mieheni minua 4kk vanhempi insinöörin lurjus. Tavatessamme olivat työkuviomme ihan erilaiset kuin nykyiset.

tapasimme 10/09

seurustelumme alkoi 12/09

yhteenmuutto 05/10

kihlat 06/11

häät 05/12

Kihlauksen aikaan olin ollut muutaman kuukauden uudessa työssä, mieheni aloittanut omansa puolisen vuotta aiemmin. Molempien työpaikat vakituiset, mutta itse toki olen vielä koeajalla. Omaa asuntoa on tuumittu, mutta toistaiseksi majailemme vuokralla. Talouteemme kuuluu myös lemmikkikoirani (2 kpl) sekä pikkuöttiäiset.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

-

Muokattu: , käyttäjä: Omni

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt kun alkaa valmistuminen häämöttää niin on häistä alettu haaveilla. Haluan siis ensin saada koulun kunnialla päätökseen, ainakin tämän ekan. :P

Eli seurustelu alkoi 04/05

yhteenmuutto 08/06

kihlat 07/07

häät mahdollisesti 07-08/13

Itse olisin hääpäivänä 25 ja sulho 29. Sulho tällä hetkellä vakkaritöissä, itsellä koulu kesken, mutta vakituinen työsopimus kuitenkin, joten tyhjän päälle ei tarvi jäädä valmistuttuaankaan. Ja kaksi kissaa ja yksi koira löytyy yhteisestä vuokrakodistamme. :):-X

Takana jo sen verran yhteistä taivalta, että on se jo aika virallistaakkin. :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Molemmat olemme opiskelijoita joilla valmistuminen edessä minulla 3 vuoden kuluttua amk:sta ja miehellä myös noin kolmen vuoden kuluttua teknillisestä yliopistosta. Itseltä löytyy pohjalta jo ammatti jossa töitä riittää. Ikää hääpäivänä molemmilla 22. Asumme juuri sopivan kokoisessa vuokra kaksiossa.

Seurustelu alkanut 2/2010

yhteen muutto 7/2010

Kihlat 8/2010

Häät 7/2012

Mies sai kaupanpäällisinä kaksi kissaneitiä ja yhteinen koiravauva saapui kotiin 4/2011

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä 30v hoitovapaalla vakkarityöstä ja miehellä 29v myös vakkarityö. Omistusasunnossa asutaan.

seurustelu alkoi 6/2009

yhteen muutto 9/2009

lapsi syntyi 8/2010

kihlat 7/2011

häät 11/2011

Kihloihin mentiin viime viikolla ja maistraatti on varattu 11.11.11. :-X Jotain pienimuotoista hääjuhlaa ollaan mietitty mutta juhlapaikat ovat kovin varattuja kun näin myöhässä ollaan liikkeellä joten saa nyt nähdä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yhdessä ollaan oltu 6.12.2008

valmistuttiin koulusta keväällä 2009

yhteen muutettiin vuokrakämppään 1.10.2009

tyttö syntyi 1.7.2010:-X

miehellä uusi vakityö minä hoitovapaalla

häät 4.8.2012:-X

häiden aikaan minä 22 (-89) ja mies 30 (-82)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

molemmilla vakituinen työ (itse tällä hetkellä äitiyslomalla. ikää minulla 21 ja miehellä 23

seurustelu alkoi 7/2005

kihloihin 7/2006

yhteen muutto 6/2008

poika syntyi 3/2010

talon osto 11/2010

toisen lapsen pitäisi syntyä 8/2011

ja naimisiin mentäisiin 7/2012

Muokattu: , käyttäjä: himpula

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Naimisiin mennessä täytän 24, mies 22. Seurustelua silloin takana 1,5 vuotta. Ollaan asuttu yhdessä melkein koko tuo aika. Itse valmistuin tänä keväänä ammattiin ja mies valmistuu juuri ennen häitä. Häitä suunnitellessa minä olen työelämässä ja mies opiskelee sekä käy töissä. Ehkäisy saa jäädä heti hääyönä :)Mies hakee jatko-opiskelemaan ja jos tärppää niin meille tulee muutto pariksi vuodeksi toiselle paikkakunnalle. Paluu kuitenkin takaisin Pk-seudulle heti kun mies saa unelma-ammattinsa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen pian 25-v jatko-opiskelija. Olen ollut tutkimusavustajana ja muissa yliopiston töissä ihan täysipäiväisesti reilut 3 vuotta ja työsopimusta on jäljellä vuoden 2013 loppuun. Haaveena olisi päästä tuossa jossain vaiheessa ennen omaa väitöstä äitiyslomalle, mutta katsotaan nyt miten sekä omat että miehen työhommat ja fiilikset etenee :girl_sigh:

Mies on 26-vuotias ja tekee graduaan, mutta on myös ollu jo muutaman vuoden työelämässä joko ihan kokoaikaisesti tai sitten käyden samalla vähän koulua. Eli vähän siinä ja siinä, ollaanko tässä nyt opiskelijoita vai työläisiä. Vuokrakaksiossa asutaan, omaa kämppää ei varmasti tule hankittua ennen kuin selviää, mistä päin maailmaa meille töitä löytyy seuraavaksi.

Olemme nyt kihlauduttuamme seurustelleet vasta reilun vuoden ja häät on luultavasti vuoden 2012 syksyllä. Olen menossa nyt syksyllä tutkijavaihtoon pariksi kuukaudeksi, ja sen järjestelyt aiheuttavat tarpeeksi päänvaivaa, niin että häiden suunnittelu saa jäädä myöhemmäksi. Haluan kuitenkin naimisiin ennen lasten saamista ja mitään yhteisiä talolainoja, sillä mielestäni nuo jälkimmäiset asiat ovat oikeastaan sitoutumisena isompia juttuja kuin avioliitto.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uskomatonta, että en (ainakaa oman silmäyksen perusteella) ole tähän vielä vastannut.

Häitä suunnitellessa mie muutin opiskelukaupungista kotikaupunkiin takas, jossa aloitan ylihuomenna vakityön. Kotikaupunkini on nyt myös tulevan mieheni kotikaupunki, tänne jäädään, täällä on hyvä. Ollaan nyt 23v ja 25v, häissä mie oon edelleen 23v, rakas 26v. Hyvin mennee, mutta menköön.

Seurustelu aloitettiin 1.8.2010, mut tutustuttiin jo kesällä 2006. Oltiin neljä vuotta kavereita ja ystäviä. Kihloihin mentiin 17.7.2011. Häät on 4.2.2012. Jolloin myös on yhteenmuuton aika. Mie asun jo meijän tulevassa yhteisessä asunnossa koiran ja kilpparin kanssa, lapsia tulee sitten joskus, kun on saatu ensin olla kahestaan yhteisessä kodissa. Onneksi rakas on ottanut koiran ja kilpparin myös omikseen, ja toisinpäin. Näin täällä, ihan on mennyt vaaleanpunaiseksi koko elämä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jostainhan tää hääfoorumiura pitää aloittaa, joten aloitetaan sitten täältä.

Minä olen 22, mies pari vuotta vanhempi. Opiskelen korkeakoulussa vielä jokusen vuoden, mies käy töissä.

Seurustelua takana syksystä 2008 asti, yhteen muutettiin seuraavana kesänä ja 2010 syksyllä hankittiin rinkulat sormiin. Häitä olisi sitten tarkoitus juhlia 2012.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

seurustelu alko 8/2009

Avoliittoon 1/2010

Kihloihin 5/2010

Esikoinen syntyi 3/2011

Häät 7/2012

minä (vm85) "työtön" kotiäiti ja miehellä (vm82) vakityö.

mukavassa pkt kaksiossa asutaan =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Molemmat olemme vielä opiskelijoita. Kummatkin ovat uransa tehneet pidemmän kaavan mukaan, minä tein töitä välillä ja unohdin loppuopiskelut pariksi vuodeksi ja mies tylsistyttyään vaihtoi koulua ja löysi uuden innon opiskeluun. Ensi talvena häiden suunnittelun (häät syksyllä 2012) ohessa molempien pitäisi pakertaa sellaiset pienet lopputyöt/gradut kasaan. Kuulostaa suhteellisen rennolta touhulta, mutta eiköhän me selvitä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan molemmat melko nuoria, häiden aikaan ensi kesänä 23 v. ja 25 v. Ollaan vakituisissa töissä molemmat ja asutaan vuokralla. Tosin oma koti toivottavasti olisi häiden aikaan löytynyt. Seurusteltu ollaan joulukuusta 2007 enemmän ja vähemmän tosissaan kunnes kesällä 2008 muutettiin yhteen. Viime kesänä päätettiin mennä naimisiin ja ensi kesänä niitä tanssitaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuntuu, että on aika ottaa uusi yhteinen askel eteenpäin. Siispä häät 18.8.2012 <3 Yhdessä ollaan oltu jo vuodesta 2005 :)

Molemmat ollaan saatu opinnot päätökseen ja halutaan naimisiin ennen perheen perustamista.

Muokattu: , käyttäjä: SatuF

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan molemmat nuoria opiskelijoita hääsuunnitelmia tehdessä. Häihin mennessä miehen pitäis valmistua, jos vaan jaksaa tehdä opinnäytetyön sitä ennen.

Ollaan häiden aikaan ensi kesänä oltu reilu viisi ja puoli vuotta yhdessä ja kihloissa kaksi vuotta. Lapset saa tulla sitten häiden jälkeen. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olen 22-vuotias opiskelija ja mieheni 23-vuotias opiskelija. Mies lähtee syksyllä 2012 vaihtoon ja valmistuu sitten keväällä 2013 ennen häitä. Itsellä ei ole vielä mitään tietoa valmistumisesta, eli opinnot jatkuvat vielä häiden jälkeenkin.

Aloimme seurustella 06/2004

Muutimme yhteen 09/2008

Menimme kihloihin 12/2010

Häät koittavat kesällä 2013

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen sairaslomalla oleva amk-opiskelija - yksi ammatti mulla jo on - mies taas vakityössä ohjelmoijana. Yritän saada lopputyötä tehdyksi nyt syksyn aikana, jos vain jaksan. Asutaan miehen omistamassa kerrostalokaksiossa. Ja ihan aikuisia ollaan molemmat.

Tavattu 5/2008

Yhdessä 6/2008

Kihloihin 5/2010

Naimisiin 9/2011

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me olemme molemmat nuoria opiskelijoita, eikä valmistumisen ajankohdasta vielä kummallakaan tarkkaa tietoa.. (Toisinaan opiskellaan intensiivisemmin, välillä teemme enemmän töitä). Molemmilla vakityö :)

Olemme tavanneet vuonna 2005, ja parin vuoden kaveruuden jälkeen aloitimme seurustelun 2007 <3 2010 muutettiin yhteen, kihlat 2011 ja häitä olisi tarkoitus juhlia 2013 :)Maksamme häistämme toisen puolen itse, vanhemmat maksavat toisen puolen ja siksikin häät vasta parin vuoden päästä, jotta kerkeämme säästäämään.. Häiden aikaan seurusteltu siis kuutisen vuotta, tunnettu 8 vuotta.. Lapsia saa meillekin tulla häiden jälkeen :) ja oman asunnon ostamista olemme harkinneet. Tällä hetkellä asumme siis vuokralla..

Semmoinen tarina meillä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ties onko kellään muulla samaa tilannetta, mutta siis mehän ollaan jo naimisissa. Ja silti rekkauduin tänne, kun hääjuhlat on pitämättä ja ne olisi suunnitteilla vuoden päähän, eli elokuulle 2012.

Me siis tavattiin 10/2004.

Kihloihin mentiin 06/2007.

Muutettiin yhteen 05/2008.

Naimisiin mentiin maistraatissa 09/2010.

Esikoisemme syntyi 04/2011.

Koko ajan meillä on siis ollut häät suunnitteilla ensi vuodelle, mutta kun poika ilmoitti tulostaan, niin tahdottiinkin jo vähän aiemmin. Haluttiin olla yhtä perhettä, samalla sukunimellä, ilman isyydentunnustamisia. Häät halutaan kuitenkin pitää, ensi vuonna olisi siis tarkoitus siunata liitto ja pitää hääjuhla. :)

Molemmat olemme 24-vuotiaita ja ollaan vakitöissä, minä toki nyt äitiyslomalla. Yhteisen rivitaloneliön ostimme kesällä 2010.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Molemmilla on vakkarityöt, asuntolaina löytyy ja yhteinen lapsikin jo.

Kohdattu 08/08

Yhdessä asumaan 12/08

Kihloihin 07/11

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä vakityössä, mieskin on vakityössä mutta etsii kokoajan uutta työtä koska ei viihdy nykyisessä. Asutaan vuokralla, mutta muutto parempaan edessä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän seurustelu alkoi 4/2004, yhteen muutimme 6/2006, kihloihin menimme 2/2008 ja häät ovat 12/2011. Olemme molemmat työelämässä, tällä hetkellä asustelemme vuokralla, mutta sitä omaakin asuntoa on katseltu jo pitkään. Lapsia meillä ei ole (vielä), muuta kuin nuo kaksi karvaista koiralasta :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Molemmilla vakituiset työpaikat, meillä ei ole lapsia ja vuokralla asutaan kumpainenkin. Ideaalitilanne meidän kantilta kaikin puolin sillä saatetaan vielä lähteä häitten jälkeen ulkomaille joksikin vuodeksi miehen töiden perässä :)

Muokattu: , käyttäjä: cisne

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ollaan alettu

seurustelemaan 04/2004

kihloihin mentiin 6/2005

saimme pojan 12/2006

ostimme yrityksemme 04/2010

meidät vihitään 02/2012

Eli olemme molemmat firmassamme töissä ja teemme 9 tuntisia päiviä 6 päivänä viikossa,

joten jossain välissä yritämme saada häät järjestettyä =)

*Maria*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään