Minkälainen elämäntilanne häitä suunnitellessa


maddy

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Näin häitä suunnitellessa minä opiskelen, mies vakitöissä ja vuokralla asutaan. Omaa asuntoa on toki jo katseltu, mutta sen, kuten häidenkin aika koittaa vasta mun valmistumisen jälkeen. Tosin eihän siihen ole kuin vuosi enää ;) Lapsia ei ole suunnitteilla. 8/2009 alettiin seurustella, 2/2010 muutettiin yhteen, 1/2011 mentiin kihloihin ja häitä voinee odotella kesällä 2013 tai talvella 2014.

Link to comment
Share on other sites

Moikka kaikille, täällä kirjoittelee uusi tuleva morsian. <3

Mun mies ilmoitti viime viikonloppuna, että hän haluaa sittenkin mun kanssa naimisiin. :) Tähän mennessä hän on ollut täysin vastaan koko ajatusta avioliitosta, mutta nyt (ilman minkäänlaista painostamista :D) hän kosi minua. Ei olla vielä päätetty päivämäärää, eikä edes vuotta, mutta todennäköisesti ensi kesänä tai sit kesällä 2013 mennään naimisiin. Veikkailen kuitenkin ensi kesää, sillä mun mies ei varmana tajua että jotkut parit suunnittelee häitään vuosia. :D

Eli siis, elänmäntilanteemme on tämä. Meillä oli viime vuonna 4v päivä, eli ollaan seurusteltu 9/07 asti. 5/08 meille tuli eka koira, ja 5/09 toinen. Tässä koirien välissä muutettiin yhteen, oon nolo ja en muista tarkkaan minnoin. Varmaan suunnilleen 08-09 vuodenvaihteessa. 5/10 meille syntyi maailman suloisin poika. (älkää naurako tätä täsmällisyyttä! :D )

08/11 me muutettiin omakotitaloon "maalle" ja nyt siis 09/11 mentiin kihloihin. Jos jotakuta nyt kauheasti kiinnostaa niin mun miehellä on vakiduuni ja mä olen hoitovapaalla pojan kanssa kotona, ja teen satunnaisesti hiustenpidennyksiä lisätulojen takia kotona. Mä olen siis parturi-kampaaja koulutukseltani. :)

Muokattu: , käyttäjä: Mamma_Marakassi
Link to comment
Share on other sites

Joulukuussa 2011 tulee kaksi vuotta täyteen ensitapaamisestamme ja niin paljon on tapahtunut lyhyessä ajassa ihania asioita meidän elämässä! Tapasimme siis joulukuussa 2009, Yhteen muutimme kesällä 2010 ja kihloihin menimme tammikuussa 2011. Oma talo ostettiin myös heti alkuvuonna 2011 ja nyt suunnitellaan onnellisina kesähäitä 2012!

Miehellä on vakituinen työ mutta minä olen sijaisena ja pidemmästä jatkosta ei ole vielä tietoa. Lapset olis kivoja, kunhan vaan saisi sen vakituisen työn ensiksi ja nimeni vaihdettua miehen nimeen :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä mies 22 ja morsian itse täyttämässä joulukuussa pyöreät 20 vuotta. Naimisiin menossa heinäkuussa 2013 ja silloin mä olen 21 ja mies 24. ;) Aika nuoriahan tässä ollaan, mutta naimisiin mentäessä ollaan oltu n. 6 vuotta yhdessä, mikä on mun mielestä ihan sopiva aika. Miekkonen tekee töitä opiskelun ohessa ja mulla kanssa opinnot kesken. Vuonna 2012 pitäisi saada parturi-kampaajan paperit kouraan, sitä odotellessa. :)

Link to comment
Share on other sites

Me ollaan oltu yhdessä vuodesta 03/04, kuka sitä laskee? :D

Asuttu yhdessä vuodesta 05.

Kihloissa 10/08.

Lapsi 06/10.

Minä opiskelen viimeistä vuotta, kai.

Mies vakitöissä.

Ei velkaa, mutta ei kyllä ylimääräistä rahaakaan.. :D

Ollaan molemmat n. 30vee.

Hääkuume iski eilen! Siis en ole koskaan aiemmin ollut tällaisessa kuumeessa! Naimisiin toki olen tahtonut mennä kun kerran kihloissakin ollaan..

Naimisiin tekis mieli ens kesänä, mutta voi olla mahdoton unelma kun ei ole säästöjä sitä varten... Katsotaan!

Link to comment
Share on other sites

Tavattiin tulevan mieheni kanssa syksyllä 2004 ja alettiin seurustelemaan joskus siinä syksyn 2004 ja alkuvuoden 2005 välimaastossa. 2005 muutin 300 km päähän toiselle paikkakunnalle opiskelemaan ja 2008 muutin takaisin kotiseudulleni, miehen luo. Maaliskuussa 2010 kihlauduttiin ja 2011 kesäkuussa syntyi esikoisemme. Naimisiin ollaan menossa elokuussa 2012. Molemmat ollaan työssäkäyviä, paitsi minä tällä hetkellä äitiyslomalla. Ihan kuin elämä ei pienen naperon kanssa olisi tarpeeksi hektistä, päätimme ruveta suunnittelemaan häitä (lue: minä suunnittelen)! Voisi sanoa, että olen ollut jo melko pitkään "häähullu" ja nyt onkin ihanaa kun saa suunnitella oikein tosissaan. Tarkkaa budjettia ei olla päätetty, mutta yritetään tietenkin olla säästäväisiä. Omakotitalon rakentaminen on haaveissa, mutta sopivaa tonttia ei ole etsinnöistä huolimatta tullut vielä vastaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Minä opiskelen ja käyn samalla töissä, ikää 24v. Mies töissä ja hänellä ikää 23v. Vuokralla asutaan, ainakin niin kauan kunnes valmistun.

Tunnettu ollaan jo teini-ikäisestä asti ja itseasiassa miehen isoveli on ollut aikoinaan läheinen ystäväni :girl_haha: Yhdessä nyt vuosi, asuttu puolivuotta yhdessä ja mies kosi kuukausi sitten. Naimisiin 2013 kesällä/syksyllä, kunhan saadaan sovittua se oikea päivä. Nopeastihan ne asiat meillä etenee, mutta kun tuntuu oikealta niin ei sille mittään voi. :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

10/09 tutustuttiin ja aloimme seurustelemaan, yhteen muutettiin 03/10 ja 09/11 mies kosi ja nyt reilun viikon päästä maistraattiin. Muuten tilanne on se, että minä leikin kotitonttua eli olen työttömänä ja miehellä vakityöpaikka. Asutaan vuokralla kerrostalossa, mutta haaveena on ostaa omakotitalo.

//Muoks: Niin ja ikää minulla 28 ja miehellä 31.

Muokattu: , käyttäjä: Merya
Link to comment
Share on other sites

Tutustuttiin ja alettiin seurustella syyskuussa 2005 kaksi viikkoa sen jalkeen kun muutin Britteihin opiskelemaan. Mies on Britti ja taalla olemme asuneet tapaamisesta asti, eli yli kuusi vuotta. Ollaan molemmat valmistuttu maistereiksi, tuleva mies kuitenkin paatti vaihtaa alaa ja aloitti tana syksyna (2011) laakiksessa. Itse aloitin syksylla 2010 vaistokirjan teon. Eli mies on vielakin opiskelija itse olen jossain opiskelijan ja aikuisen valissa. Rahaa ei ole liikaa kaytossa, mutta tullaan ihan riittavan hyvin kuitenkin toimeen.

Kihloihin mentaessa toukokuussa 2011 oltiin 24 ja 26. Naimisiin ollaan menossa kesakuussa 2012. Yhdessa ollaan ehditty asua useamman ihmisen kanssa jaetuissa kampissa kaksi vuotta, ihan kahdestaan kaksi vuotta ja valissa asuttiin vuosi eri puolilla maatakin, kun olin tekemassa gradua toisella paikkakunnalla.

Link to comment
Share on other sites

Tällä hetkellä mies opiskelee toista vuottaan, itse teen töitä ja yritän opiskella. Asutaan vuokralla, ei lapsia, ei lemmikkejä, eikä olla vielä asetuttu aloillemme. Voisi sanoa että vietetään vielä opiskelijaelämää, tai toisin sanoen hyvin lapsenkengissä olevaa yhteiselämän alkua :)

Seurusteltu ollaan 16-vuotiaista asti, helmikuusta 2006, yhteen muutettiin kesällä 2007, kihlat vaihdettiin syyskuussa 2009 ja naimisiin mennään elokuussa 2012. Eli naimisiin kun mennään niin ollaan oltu parina 6,5 vuotta. Tuokin aika tuntuu tosin ainakin kymmeneltä vuodelta.. :D

Minulle on ollut ihan alusta asti selvää että naimisiin asti mennään ja tämän miehen kanssa tulen olemaan loppuelämäni. Ajankohtaa vain piti odotella, tai ehkä ennemminkin omaa henkistä kypsyyttä piti odotella. :D Minulla oli periaate, että kihloihin ei mennä ennen kuin olen 100% varma että haluan naimisiin. Ja ei taidakaan kovin moni alle 20-vuotias haluta tosissaan naimisiin..? ;)

Niin ja kyllähän tuota häidenkin ajankohtaa piti miettiä järkiperustein. Vielä vuosi sitten meillä ei hirveästi olisi ollut varaa kustantaa häitä, ja muutenkin opiskelupaikat ynnä muut olivat hakusessa ja epävarmoja. Ensin näytti ettei päästäisi koko opiskeluvuosinamme naimisiin, mutta onneksi nyt elämäntilanteemme on sen verran parempi että häät ensi kesänä onnistuvat.

Nuoriahan mekin vielä ollaan, ja aiemmin ajateltiin että naimisiin ehkä kaksvitosina ja lapsia siitä sitten parin vuoden päästä. Jokin meihin kuitenkin iski vuosi pari sitten, ettei malteta enää odottaa. :wub:

Link to comment
Share on other sites

Eka viesti tänne :) Tässä nyt on vielä melkein kaksi vuotta aikaa suunnitella, mutta enihau. Meidän yhteiselo on alkanut vuonna 2005, kihloihin mentiin 2007 (ihan tosi tarkoituksella kyllä, periaatteella "sitten kun on varaa"), yhteen muutettiin 2008 ja tässä ollaan vieläkin. Tällä hetkellä mies on töissä, tosin aloittaa ehkä opiskelun työn ohella taas vuodenvaihteessa, minun olisi tarkoitus valmistua 2012 syksyllä. Sen jälkeen kai menen töihin tai jatkan opiskelua, ei tiedä vielä.

Lapsia ei ole, paitsi jos karvaiset lasketaan :D Eli kaksi kissaa löytyy, ja kolmannesta (ja neljännestä, ja viidennestä, ja kuudennesta, ja...) haaveillaan. "Oikeiden" lapsien aika ei vielä hetkeen ole, halutaan eka opiskella ja matkustella rauhassa. Lainojakaan ei ole, vaikkakin sitten kun tästä valmistun niin aletaan omaa asuntoa tosimielellä katselemaan.

Ikää on molemmilla 22, eli seurustelu alkoi 16-vuotiaina. Alun perin suunniteltiin häitä jo ensi kesäksi, mutta rahatilanne kun on mitä on, niin siirrettiin vuodella eteenpäin. 17.8.2013 olisi nyt tähtäimessä :)

Link to comment
Share on other sites

Tavattiin tammikuussa 2011. Puoli vuotta myöhemmin mies ilmoitti että haluaa kanssani naimisiin ja minä myönnyin. Häät elokuussa 2012. Ikää minulla 27 ja miehellä 31. Eri paikkakunnilla vielä asutaan molempien hankalan työtilanteen ja auton puuttumisen vuoksi, mutta asia korjaantumassa tässä parin kuukauden sisällä. Asioita tässä tapahtunut nopeaan tahtiin. Töiden ohella vielä kovasti yritän yliopistossa jatko-opintoja tehdä ja häitä suunnitella. Ei ole hirveästi vapaa-ajan ongelmia. :)

Link to comment
Share on other sites

Tavattu kesällä 2008 ja seurusteltu vuodesta 2009 eteenpäin. Yhteen muutettiin syksyllä 2010, kosinta tapahtui 7/2011.

Nuoria opiskelijoita molemmat, miehen omistusasunnossa asutaan. Eli sulholla ikää reilut 20 vuotta ja itsellä 17. Luonnollisestikaan ei lapsia vielä, koira löytyy. Maistraattivihkiminen jo 11/2011 mutta hääjuhla ja avioliiton siunaus suunniteltu vasta kesälle 2012. Lapsia saa tulla kun opiskelut pois alta, eli muutaman vuoden päästä. Haaveilua isommasta kodista ja vakitöistä. :)

Link to comment
Share on other sites

Seurustelu aloitettu -11 maaliskuussa, kosinnan aikaan oltiin oltu puoli vuotta ja vähän päälle yhdessä, häitä suunnitellaan helmikuulle -13 tai -14, riippuen hieman rahatilanteesta... Häiden aikaan ollaan molemmat joko 20 tai 21, riippuen tosiaan tuosta vuodesta. Opiskelijoita luultavasti molemmat siinä vaiheessa sitten. :)

Joku saattaa ajatella että edetään turhan nopeasti, mutta mikäs siinä kun ollaan varmoja toisistamme. :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä häät helmikuussa 2012, jolloin seurustelua takana 2 vuotta, joista toinen vuosi oltiin sitten kihloissa. :)

Minä tällä hetkellä opiskelen ja vähän siinä sivussa teen töitä aina kun koulu antaa myöten.

Mies on töissä, onnellisen tietämätön tenteistä ja tehtävistä :D

Tällä hetkelle asutaan vuokralla yksiössä ja olisi kyllä ihanaa päästä vähän isompaan kotiin,

kunhan saadaan häät juhlittua ja talous taas kohdilleen!

Link to comment
Share on other sites

Häät heinäkuussa 2013, seurusteltu ollaan joulukuusta 2010, yhdessä asuttu maaliskuusta 2011 ja kihloissa kesäkuusta 2011. Minä opiskelen ja mies pitää välivuotta (on ollut armeijaa yms.), tarkoitus olisi hänelläkin jatkaa opiskeluja mahd. pian.

Häiden aikaan ollaan 22-vuotiaita (tai minä olen hääpäivänä vielä 21..) :>

Link to comment
Share on other sites

Me opiskellaan molemmat vielä tahoillamme yliopistoissa, ja mies tekee lisäksi töitä. Tavallaan siis ei kyllä ole mitkään parhaat mahdolliset puitteet häiden valmistelulle :P Mutta tärkeämpää kuin ökyhäät on se, että halutaan tuoda näkyväksi se lupaus joka on toisillemme tehty, rakkaus ja sitoutuminen yhteiseen elämään. Ja kyl näillä näkymin kumminkin oikein ihanat juhlat saadaan aikaiseksi, vaikka budjetti vaatiikin pohtimista :)

Lasketaan etä ollaan seurusteltu ensitreffeistä, 1.7.2008, alkaen, ja yhdessä on asuttukin jo hyvän aikaa. Mies kosi viime toukokuussa, ja 29.9.2012 on häät ^^ <3

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...