Guest -erika-

Minua ei kutsuttu polttareihin

27 viestiä aiheessa

Olen sulhasen veljen vaimo. Morsiamen polttareihin on kutsuttu kaikkia sukulaisia, kavereita ja sulhasen polttariporukan kaikki tyttöystävät on kutsuttu PAITSI MINUT.

Sinne on kutsuttu paljon ihmisiä joidenka takia olettaisin että minutkin kutsutaan ja polttarit ei ole mitkään pienet vain parhaiden kavereiden kanssa vaan sinne on tulossa paljon porukkaa.

Sitäpaitsi olen auttanut paljon häissä. Kuunnellut, katsellut ja tukenut. Ja teen yhden todella isotöisen ja vaativan koristeenkin juhliin ihan ilmaiseksi. Moni kutsuttu ei ole auttanut yhtään.

Meidän suhde on vähän vaikea. Morsian on ollut alusta asti mustasukkainen ja yrittänyt saada minut huonompaan valoon anopin silmissä. Anoppi onneksi puolustaa minua.

Kaikki ihmettelevät miksi edelleen kaikista sen inhottavista teoista huolimatta jaksan olla ystävällinen hänelle. Mutta mun on pakko, en halua mitään sukuriitaa. Ja aina välillä tämä morsian on ihan kiva mutta taas joskus (yleensä mesessä) arvostelee tosi paljon kaikkea mitä sanon.

Nyt kun tiedän etten saa kutsua edes polttareihin ei huvita enään tehdä sitä isotöistä koristetta sen häihin!

Vaikka ei se polttarit nyt niin kiinnosta mutta on se tärkeää etten saa kutsua kun kaikki muut saa.

Mitä mieltä te muut olette?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tosi ärsyttävää. Morsian ei selvästikään välitä sun seurasta. no, kaikista ei tarvitse tykätä, mutta sukulaisten kanssa nyt luulisi että kannattaisi edes yrittää olla jossain väleissä. Jätä se suuritöinen koriste tekemättä, morsian kuitenkin vihaa sitä kuitenkin. Sano syyksi vaikka jännetuppitulehdus.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin.

En minäkään hänestä pidä! Oikeestaan vihaan mutta ihan rauhan säilymisen vuoksi kestän kaiken ja haukun sitä sit miehelleni ja kavereilleni (ja nyt tännekkin.. mut ainut tapa et jaksa kuunnella sitä naista). Tiedän että jos vähänkin näpäytän takasin niin syntyy iso sota ja sitä en halua.

Ja kun lupasin tehdä sen koristeen jo ajat sitten ja käytiin hakemassa morsiamen kanssa ne välineet jo yhdessä (jollon se oli mulle mukava mut haukku kaikki muut.. esim kerto et erotti kaasonsa ja peru sen kutsun)

En tahdo pilata mitään.. en morsiamen takia vaan sulhasen! Sulhanen on mukava kiltti ihminen joka on niin tossunalla ettei hänellä ole mitään valtaa suhteessa.. sääliksi häntä käy niin etten halua enään mitään murheita hänelle..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo on ihan tahallista ja ymmärrän että ihmetyttää :girl_impossible: En tajua miten joku kehtaa pyytää palveluksia omiin häihin ja tuossa tapauksessa ei kutsu polttareihin vaikka lössiä tulossa enempi.

Tiiän mitä se on kuunnella kiinnostuneena kaikki toisen kotkotukset ja oma kehut, välissä heittää suoraan puukkoa ja veetuilua mutta itse ei kehtaa sanoa takasin.

Sulta nyt ei voi kutsua perua mutta ehkä ei kuitenkaan kannata ihan sotimaan lähteä, ainakaan ennen häitä. Kyllä se karma puree persaukseen sitäkin eukkoa tavalla tai toisella, näin minä ainakin luotan omassa tapauksessa :flirt:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu mä uskon kans et paha saa palkkansa! Sitä odotellessa.. pitää vaan kestää :girl_sigh:

Mut eipä munkaan nyt tarvi sit omiin polttareihin kutsua velvollisuuden tunteesta sitä :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä sanoisin, että anna p****n olla :grin: jollei nyt ihminen ton vertaa itse viitsi, että edes kutsuu sinut polttareihin, kun on pyytänyt sua auttamaan häissä, ni en tosiaan kyllä antais paljon arvoa. Mut vaikuttaa, että ko. ihminen ei taida kohdella kaikkia muitakaan kovin kivasti, jos siis haukkuu sinulle muita ja muille sinua? Mut ei kannata lähteä mukaan siihen, nimenomaan perheeseen päin et sillä voita mitään jos häntä lähdet mollimaan, vaikka jollekin on tietysti pakko asiaa purkaa..mutta jos hän toimii töykeästi niin kyllä sen ihmiset pian tajuavat millainen ihminen hän on. ja mä kyllä tasan myös jättäisin sen koristeen tekemättä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kuulostaa aikamoiselta bridezillasilta.. minä en tuossa tilanteessa enää välittäisi koko morsiammen haluista, vaan ilmottaisin ettei koristetta tule jos meinaa tuollaista käytösät jatkaa. palkatkoon jonkun sitten tekemään ison koristeen itelleen jos ei ole minkäänlaisia käytöstapoja. itse en jaksaisi kuunnella tuolaista p****njauhantaa itsestäni tai muista tuttavista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ymmärrän ärsytyksesi periaatteen kannalta. Toisaalta taas ihmettelen, että miksi ihmeessä oikein olet ärsyyntynyt siitä, että et saanut kutsua vihaamasi ihmisen polttareihin? Tämähän helpottaa aika paljon asioita, ei esimerkiksi tarvitse kieltäytyä menemästä vihaamansa ihmisen polttareihin. Vai haluaisitko sinne todella pelkästä periaatteesta? Ja mikset auttaisi sen koristeen kanssa morsiamen toilailujen takia, jos sulhanen kerran on sinulle se tärkeä?

Sain tästä keskustelusta sellaisen käsityksen, että polttareihin on tapana kutsua kaikki, jotka häissä ovat auttaneet. Kutsutaanko yleensä vanhemmatkin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jokaisella on toki oikeus kutsua polttareihinsa ketä haluaa... Silti ihmettelen moista! Eri asia, jos ette hätinä tuntisi ja olisit vaikka jonkun sulhasen kaverin puoliso. Mutta kun noinkin läheisiä, että miehenne ovat veljeksiä. Aika loukkaavaa.

Omakohtaista kokemusta on serkustani. Aina oltu läheisiä, niin hyvässä kuin pahassakin. Omiin polttareihini kutsuin - ei tullut.

Järkkäili itse nyt omia polttareita, enkä saanut kutsua. Facebookissa kyllä julkisesti muita niihin kutsui jo parisen kuukautta sitten. Saikin työkavereiltaan ylläripolttarit, jonka jälkeen kirjoitti, että olisi ollut tarkoitus pitää polttarit toisessa kaupungissa, jonne minäkin olisin saanut tulla, muttei nyt niidä pidäkään kun yllärinä sai. Muutenkin tuntui tyhmälle minulle asiasta ilmottaa n. 3 viikkoa ennen häitään, kun olen vuorotyöläinen ja meillä ei vapaita noin vain pidetä niitä varta vasten toivomatta (väh. kuukautta ennemmin). Liekö niin, että olisi ilmoittanut polttareittensa ajankohdan muutamaa päivää aiemmin, jotta olisin joutunut kieltäytymään töitteni takia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mua ei myöskään kutsuttu polttareihin, kun nykyisen mieheni sisko meni naimisiin 7 vuotta sitten. Olin silloin jo mieheni kanssa kihloissa, oltiin seurusteltu 5 vuotta ja oltiin tämän morsiamen lapsen kummeja. Kälyni miehen veljen tyttöystävä oli kutsuttu, joka on saman ikäinen kuin minä. Mieheni sisko, on minua 10 vuotta vanhempi.

Me ei olla ihan saman tyyppisiä ihmisiä, mutta ei missään riidoissa tms ikinä.

Aikoinani sitä hieman ihmettelin, olinhan kuitenkin hänen veljensä tuleva vaimo.

Mutta enpäs sitten minäkään kutsunut häntä omiin polttareihini viime kesänä, vaikka olisin ihan hyvin voinut. Nyt ollaan tasan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miten mä olen jotenkin käsittänyt, että polttareita vietetään morsiamen "viimeisen" neiti-illan kunniaksi (sulhon viimeisen poikamiesillan)? Mun mielestä polttarit ei ole todellakaan mitkään kiitosjuhlat hääjärjestelyissä auttamisesta. :girl_mad:

Miksi ihmeessä omiin polttreihin pitäisi kutsua ihmisiä, joita vihaa tai jotka vihaavat morsianta? Eihän tuossa ole yhtään mitään järkeä. Häät nyt yleensä on kompromissi, kutsulistalla on yleensä aina jonkin verran niitä velvollisuusvieraita, joita ei oikeasti tahtoisi mukaan ollenkaan.

Itse vietin omia polttareita jonkun aikaa sitten ja se on ollut (ja tod.näk. tulee olemaan) ainut kerta elämässä, kun ihmiset järjestävät juhlat yksin minulle ja itse olen pääosassa ilman mitään huolta järjestelyistä ja organisoinnista. En todellakaan olisi halunnut mukaan ketään minua vihaavaa henkilöä. Yhden draamakuningattaren jätin kutsumasta, sillä suurin osa kaikista juhlista on mennyt siihen kun hän suuttuu jollekin tai alkaa itkeä jostain todella typerästä asiasta aivan pelkkää huomionkipeyttään. Itkekööt ja tuittuilkoot kotona yksinään, mutta tuota iltaa pilaamaan häntä ei tarvittu. :girl_sigh: Eikä tässä ole kyse mistään tasoissa olemisesta, kostamisesta tai muustakaan. Toiset ihmiset vaan ovat luonteeltaan niin hankalia toisinaan (varsinkin jos mukana on alkoholia!!), että paljon helpommalla pääsee ilman heitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä kanssa ihmettelen. Jos kerran vihaat morsianta, niin miksi edes haluat hänen polttareihinsa? Uskon sitä paitsi, että jos vihaat morsianta, niin tämä on huomannut sen (vaikka käyttäytyisitkin "asiallisesti" koko ajan). En minäkään missään nimessä kutsuisi polttareihini henkilöä, joka vihaa minua, vaikka ks. henkilö miten häissä auttaisikin.

Sanoit olevasi veljen vaimo, mutta seuraavaksi sanot, että eipähän tarvitse kutsua morsianta sitten omiin polttareihisi. Häh? Ei kai sulle enää polttareita tule jos olet naimisissa? Tuli vähän trolli-olo tästä ristiriidasta (sori jos olen väärässä).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu. Onhan se ihan kiva ettei tarvitse rahaa laittaa sen henkilön polttareihin kun jo muutenkin tuhlannut paljon aikaa häneen saamatta mitään kiitosta.

Ja teen sen koristeen nyt vaikka hammasta purren. Eipä voi muo kukaan syyttää mistää sitten. Ja Morsian on tulossa taas ensiviikolla meille suunnitteleen koristetta.

Mut nyt tos kuulin yhdelta kaveriltani joka osallistuu polttareihin et juuri kukaan joka polttareihin on kutsuttu ei ole menossa. Morsian oli laittanut aika isot vaatimukset illalle niin lysti ois tullut maksaa jokaselta aikas paljon. Ja nyt kun porukkaa on vähän (4henkiöä yli 20 kutsutusta) ei morsian saa kaikkia hoitoja ja kaunistuksia (suklaahoito, kuorinta, hieronta meikkaus ja kampauks oli listalla) mitä halunnut eikä saa kunnon mökkiä yöks.. tai luultavasti ei mökkiä ollenkaan vaan yöksi kotiin.

Aika kauheeta! :girl_mad: Mut jos se on kaikkia kohdellut niinkuin muo niin ymmärrän muita.

Ja selvennys siitä että en ole siis naimisissa.. vasta avovaimo. Mutta meidän kaveriporukassa sanotaan (miehet sanovat) jo tyttöystäviä vaimoiksi. Tiedän että kuulostaa oudolta.. ja se on kaikkia tyttöystäviä aina vähä aluksi järkyttänyt kun joku huikkaa "Hei Mikon vaimo" :D (varsinkin jos seurustelua takana pari viikko) Mut se on noiden miesten tapa

:girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko morsian lähettänyt itse kutsut polttareihinsa, vai ovatko kaasot / ystävät keränneet polttariporukan kasaan? Minun tuttavapiirissäni on ollut tapana, ettei morsian / sulhanen kutsuja lähetä vaan muut järjestävät polttarit hänelle. Kerran on käynyt myös niin ikävästi etteivät bestmanit kutsuneet polttareihin kaikkia niitä, joita sulhanen olisi toivonut paikalla olevan. Olisiko tässä tapauksessa voinut käydä niin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei ole voinut käydä niin koska tiedän että morsian itse kutsuu vieraansa. Oon kuullut kavereiltani. (eli siis kaverit jotka on enemmän mun kavereita on kutsuttu. Yksikin tyttö on ollut ainoastaan kerran morsiammen kanssa kaksin (shoppailemassa) muuten näkevät vain perhejuhlissä eikä sielläkään samoissa porukoissa)

Tiedän et se vaan haluaa olla ilkee. Ja on mun kaveria vaan sillon kun tarvii multa jotain.. palvelusta tai juorua!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vaikuttaa kyllä tämä morsmaikku aika kaksinaamaiselta sialta. Suoraansanottuna. Muille haukkuu sinua ja sinulle haukkuu muita... Onko tässä kyseessä joku 15v hemmoteltu kakara!?

Jos teet sen koristeen, niin pidä huoli siitä, että ihmiset tietävät sen oleva SINUN tekemä! Ja sinuna antaisin koristeen häälahjana, ettei tarvitse sen enempää lahjoja tuhlata häneen. En tiedä millaisesta koristeesta on kyse (tosin mielenkiinnosta olisi kiva nähdä... :grin: ), mutta minä kietoisin siihen nauhan tai liimaisin pienen kortin tms. johon kirjoittaisin tyyliin: "Onnea hääparille! Terveisin, Erika".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja nyt morsian haluaa vaan lisää palveluksia!!!!

MITÄ VOIN SANOA???

Muo ei kiinnosta auttaa hääpäivänä enään yhtään vaikka on mieheni veli kyseessä!!!

Mut miten voin kieltäytyä? En voi kietäytyä koska siitä nousisi hirveä sota! Ja olisin luultavasti se paha itsekäs ihminen kun en auta!

Enkä voi pilata hääpäivää järjestämällä kohtausta.. vaikka olisinkin oikeassa.

Mut se morsian käyttää muo niin selvästi hyväkseen.. mitään kivaa en saa mutta vastuuta ja tehtäviä kyllä jaellaan enemmän ku muille!!

Ei tälläsessä tilanteessa varmaankaan voi kun purra hammasta ja tehdä kaikki niinkuin morsian haluaa..

mut häiden jälkeen teen niin selväksi et en suostu enään tommoseen.. Ja että ei olla enään tekemisissä ku jos sukujuhlissa nähdään niin voidaan moikata! (en kuitenkaan uskalla sillonkaan ja tää sama vaan jatkuu.. uhoon vaan mut oon liian kiltti toteuttamaan mitään)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sano että haluat nyt keskittyä vain sen ison koristeen tekemiseen, eikä aika riitä muuhun.

Oikeasti sua tulee harmittamaan jos nyt tanssit morsiammen pillin tahdissa!

Voisit ihan piruillaksesi kysellä siltä polttareista jotain. Katsoa mimmoiseksi menee.. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mie en kutsunut mieheni siskoa polttareihini, koska emme ole mitenkään läheisiä tai edes tunne toisiamme hirveän hyvin. Täytyy kyllä myöntää, etten edes halua hirveästi tutustua miehen siskoon. Uskon myös, että mieheni siskolla olisi sitä paitsi ollut aika vaivaannuttava olo polttareissani, jossa hän ei olisi tuntenut muun kuin minut ja jossa olisi ollut kaikkein vanhin osallistuja. Miehen miespuolisten kavereiden tyttöystäviä polttareissani oli useita, mutta heidän kanssaan olemme muutenkin yhteyksissä ja tulemme juttuun hyvin.

Enkä oikein ymmärrä sitä, että polttareihin pitäisi kutsua ihmisiä, jotka ovat auttaneet hääjärjestelyissä, ainakin mun polttarivieraiden listaa se olisi lyhentänyt todella paljon. Mie kerroin kaasoille ketkä ystävistäni haluaisin osallistuvan polttareihin ja heidät myös kutsuttiin, ja nämä ystävät olivat sellaisia, joiden kanssa halusin oikeasti viettää aikaa. En todellakaan halunnut polttareihini ihmisiä, joiden kanssa en tule toimeen tai joita jopa vihaan. Polttarit ovat kuitenkin juhlimisen aikaa morsiamelle, ei draaman, vihanpidon tai riidan aikaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

JMorsian oli laittanut aika isot vaatimukset illalle niin lysti ois tullut maksaa jokaselta aikas paljon. Ja nyt kun porukkaa on vähän (4henkiöä yli 20 kutsutusta) ei morsian saa kaikkia hoitoja ja kaunistuksia (suklaahoito, kuorinta, hieronta meikkaus ja kampauks oli listalla) mitä halunnut eikä saa kunnon mökkiä yöks.. tai luultavasti ei mökkiä ollenkaan vaan yöksi kotiin.

Aika kauheeta! :girl_mad: Mut jos se on kaikkia kohdellut niinkuin muo niin ymmärrän muita.

Siis morsianko oli "vaatinut", että hänen polttareissa pitää olla tuota kaikkea? :o En tietenkään tunne tätä morsianta ollenkaan, mutta kuulostaa aika vaikealta tapaukselta. Ainakin mun kaveriporukassa kaaso ja ystävät järkkää polttarit täysin morsiamelta salaa ja päivän ohjelma tulee morsiamelle täytenä yllätyksenä. Mut jos tässä tapauksessa morsian olettaa saavansa sitä sun tätä hoitoa ja sitten ei saakaan, niin voi hyvin olla, että ilta päättyy kiukutteluun. Eli eikö olekin lopulta ihan hyvä vaan, ettet sä Erika ole saanut kutsuakaan, niin ei voi sinua syyttää millään lailla polttareiden "pilallemenosta"? ;)

Mä suosittelisin, että teet sen lupaamasi koristeen, mutta kieltäydyt vaikka johonkin tekosyyhyn vedoten muista häihin liittyvistä hommista. Mitäs sitä auttamaan, jos palkkioksi saa vaan pahan mielen ja jos kerran muutenkaan ette ole hyvissä väleissä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miksi ihmeessä omiin polttreihin pitäisi kutsua ihmisiä, joita vihaa tai jotka vihaavat morsianta? Eihän tuossa ole yhtään mitään järkeä.

Mutta ihmettelen miksi joku haluaisi, että ihminen jota vihaa ja joka vihaa takaisin, osallistuu häihin auttamalla koristeiden teossa. Itse en pyytäisi vihaamaani/minua vihaavaa henkilöä auttamaan minun häiden valmisteluissa, enkä auttaisi vihaamaani/minua vihaavaa henkilöä hänen omissa häissään.

Joten jos olisin keskustelun aloittaja, en tekisi koristetta, olin sitten aiemmin lupautunut niin tekemään tai en.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noni. Häät oli ja meni!

Morsian sitten illalla ennen lähtöämme pilkkasi muille tekemääni koristetta minun kuullen. Teki sen tarkotuksella niin että kuulin.

Se koriste siis oli kangasta ja hän pyyhki kuraisen mekonhelmansa siihen ja kuivasi pulloonsa toiseen kulmaan jonka jälkeen morsiammen äiti pyyhki sylkiään!! Sitten morsian sanoi "Tää on yleinen rääpimisliina" ja heitti sen myttyyn pöydälle!!!!!!!

EN TAJUA!! MITEN JOKU ON NOIN ILKEE???????

No mä olin kuin en huomaisi. Mieheni näki kaiken ja lähdettiin sitten meneen..

Mut olin kyl niin vihanen. Samoin mun mies ja äiti.. onneksi ne lähti heti häämatkalle niin saatiin vähä jäähdytellä vihaa.. Nyt en onneks ole nähnyt vielä morsianta eikä huvita kyllä nähdäkkään!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Voi jestas mikä missi! :girl_impossible:

Onneksi mies oli sun puolella :-X ja et sä tosiaan sinne polttareihin varmaan olis halunnutkaan ton riivinraudan kanssa. Nyt voit olla vaan ihan marttyyrina kun teit sen koristeen tunteistasi huolimatta :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miten tuollaisia ihmisiä on edes olemassa?! :( Aivan naurettavaa käytöstä. Käy myös sääliksi ihmistä joka joutuu viettämään hänen kanssaan loppuelämänsä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

toisaalta taidat olla nyt aika iloinen että ei tarvinnut polttareihin osallistua :girl_wink:

..en käsitä miten se viitsii olla noin ilkeä.. en edes kehtaisi olla kenellekkään noin törkeä!

Muokattu: , käyttäjä: millamilla

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään