Doutzen

Hääpukujen ja asusteiden tilaaminen ulkomailta netin kautta

1093 viestiä aiheessa

Itse tilasin puvun pari viikkoa sitten Landybridalilta. Nyt jännitetään, koska tulee. Yhteydenpito heidän suunnastaan on ollut hyvää ja nopeaa. Puku luvattiin tehdä satiinista, kuten pyysin ja niillä muutoksilla, jotka halusin. Toivottavasti maaliskuun keskivaiheilla/lopussa puku on täällä ja toivottavasti se on täydellinen (tai ainakin helposti täydelliseksi muokattavissa).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Liittyen viestiini tuolla sivulla 15, laitan ainakin hetkeksi muutaman kuvan puvustani..

http://mjap.kuvat.fi/kuvat/puku/ tuosta linkistä löytyy kansio missä on useampi kuva. Näyttäväthän nuo vähän hassuilta kun puvussa ei ole ketään sisällä :) Ja kamera vähän vääristää, tuo on siis kokoa 36-38, vaikka voisi luulla että isompi ;) Nyt kun kokeilin pukua uudemman kerran, huomasin että siinä on kuin onkin myös tuo lenkki tuolla laahuksessa. Ja kuten viimeisestä kuvasta näkee, puvussa on itsessään 2 kerrosta tylliä, puku on täysin vuorattu mutta lisäksi on vielä tuollainen "alushame" tms tyllin suojana. Noiden lisäksi tilasin kyllä alushameen erikseen..

Puku on jo muutaman kuukauden ollut kaapissa joten ryppyinen se on jo mutta kyllä se varmaan siitä :)

post-24332-129856653853_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Liittyen viestiini tuolla sivulla 15, laitan ainakin hetkeksi muutaman kuvan puvustani..

http://mjap.kuvat.fi/kuvat/puku/ tuosta linkistä löytyy kansio missä on useampi kuva. Näyttäväthän nuo vähän hassuilta kun puvussa ei ole ketään sisällä :) Ja kamera vähän vääristää, tuo on siis kokoa 36-38, vaikka voisi luulla että isompi ;) Nyt kun kokeilin pukua uudemman kerran, huomasin että siinä on kuin onkin myös tuo lenkki tuolla laahuksessa. Ja kuten viimeisestä kuvasta näkee, puvussa on itsessään 2 kerrosta tylliä, puku on täysin vuorattu mutta lisäksi on vielä tuollainen "alushame" tms tyllin suojana. Noiden lisäksi tilasin kyllä alushameen erikseen..

Puku on jo muutaman kuukauden ollut kaapissa joten ryppyinen se on jo mutta kyllä se varmaan siitä :)

Tosi hyviltä näyttää noi kirjailut tuossa sun puvussa. Toivottavasti omassa olisi yhtä hyvät. Tulee nimittäin mustalla niin erottuu valkoisesta puvusta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

IIIIIK! Nyt maksoin Paypalin kautta 456$ ja nyt alkaa jännääminen tuleeko sieltä oikeanlainen tapaus! Sama myyjä kuin siskollani jolle tuli oikein onnistunut puku, joten toivotaan parasta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täytyy kyllä kehua itsekin tuota Milly Bridalin toimintaa!

Eilen laitoin eka mailin ja tän päivän aikana vaihdettiin parit mailit lisää jonka perään sain heiltä quotation mailin, kun heidän suunnittelijat olivat mun lähettämät kuvat käyneet läpi, missä siis oli yksityiskohtaisesti kerrottu mitä kangasta pukuun tulee, montako kerrosta mitäki materiaalia, mistä tehdään koristeet, pitsit, montako tukiluuta, kauanko mikäki vaihe kestää, koska saan kuvat testiversiosta yms yms. He sai mut todella vakuuttuneeksi ja päätin puvun tilata! :-X huomenna avaan paypal-tilin ja heti ku onnistuu vahvistan tilauksen ja laitan rahat meneen.

Toivotaan että tämmönen yks-kaks rohkeampi veto kannatti :) !

Oon koko päivän ollu niiiiiiiin innoissani! puku pitäs tulla toukokuun puolen välin paikkeilla viimeistään jos rahat saan ensviikon aikana menemään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään kokemusta laukkujen tilaamisesta ulkomailta? Oon yrittänyt kyllä googletella ja katsoa useista, etenkin brittiläisistä verkkokaupoista. En oo kuitenkaan löytänyt mitään hirveän säväyttävää (ja huokeahintaista). Suomessa hinnat on aika kovia, en haluais laittaa 70 euroa pelkkään laukkuun.

Lisäksi voisin jakaa kokemukseni yhdestä nettikaupasta, josta en ole ainakaan huomannut täällä keskustellun. Tilasin pukuni sellaisesta yhtiöstä kuin Vponsale (www.vponsale.com) ja olin kyllä tyytyväinen pukuun ja palveluun. Siellä on siis valmiit mallit, joista valita, ja ainakin mua tämä helpotti suuresti, koska en oikein tiennyt, mitä etsin. Olin jo aiemmin tilannut sieltä juhlapuvun ja sen kokemuksin turvin uskalsin tilata myös hääpuvun sieltä.

Sieltä saa valita, tilaako puvun valmiiden kokojen mukaan vai mittatilauksena. Itse tilasin mittojeni mukaan, ja sieltä tuli vielä sähköpostilla melko tarkka kaavake kaikista mahdollisista mitoista.

Koko olikin melko hyvä, mutta päätin kuitenkin pienennyttää sitä pikkuisen, koska puvussa on nyörit ja ne joutui jo nyt vetää aika tappiin, etenkin lantiolle jäi melko runsaastikin väljää. Niinpä ajattelin, että jos nyt sattuisin vielä laihtumaan pikkuisen, niin paras pienentää sitä jo valmiiksi. Korjauksen hoidin Helsingissä ja hintaa tuli 35 euroa, mikä on mielestäni varsin kohtuullinen. Lisäksi olen päättänyt ottaa matalammat kengät kuin aluksi ajattelin, joten saattaa olla, että joudun myös lyhennyttämään pukua hieman.

Eniten jännitin puvussa ehkä kirjailuja, koska olen lukenut täältä, että ne saattavat usein poiketa siitä, miltä ne kuvassa näyttävät. Niinpä suhtauduin kirjailuihin melko nollaodotuksin, tyyliin "pessimisti ei pety". Olin kuitenkin oikein tyytyväinen myös niihin, ne ovat mielestäni juuri sellaiset, kuin kuvan perusteella voi odottaa.

Mielestäni puku vaikuttaa melko laadukkaalta, ja yläosa on tosi tukeva.

Lisäksi plussaa oli se, että sain neuvoteltua itselleni palautusoikeuden pukuun. Eli jos puku olisikin ollut huono, se ei olisi istunut tms., olisin saanut palauttaa puvun, tosin postikulut olisi pitänyt maksaa.

Jälkikäteen mietin, että tehdäänköhän pukuja oikeasti mittojen mukaan ts. ehkä pukuja on siellä valmiina vaikka mitä kokoa ja sitten sieltä vain valitaan lähimmäs asiakkaan mittoja osuva. En sitten tiedä, tämä ajatus kuitenkin heräsi, kun tosiaan jouduin vielä pienennyttämään pukua. Toisaalta ompelijaystäväni sanoi, että pelkkien mittojen mukaan on oikeasti vaikea ommella, kun mitat eivät kuitenkaan aina kerro aivan kaikkea vartalosta.

Joka tapauksessa, olen oikein tyytyväinen pukuuni, josta pienennyttämällä (eli melko pienellä vaivalla) tuli täydellinen. Hintaa puvulle kertyi korjauksineen noin 260 euroa (tosin mahdollinen lyhennytys nostaisi sitä vielä parillakympillä).

Laitan tähän vielä linkin pukuun: http://www.vponsale.com/wedding-dress-vpgp23-p-1740.html

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^minä tilasin laukun Ebayn kautta myyjältä j.accessoriesandhandbags, hinta oli kohtuullinen ja laukku odotuksieni mukainen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En nyt muista kuka aiemmin mietti kirjailujen laatua Kiinapuvussa, mutta vastaan tähän kuitenkin. :) (Itse tilasin pukuni Millyltä ja olen erittäin tyytyväinen pukuun ja Millyn palveluun ja viestintään.) Tilasin puvun lähettämällä kuvan haluamastani puvusta ja kertomalla, että haluan sen lumihiutalekirjailuilla. Annoin melko vapaat kädet kirjailun suhteen muuten, mutta laitoin pari esimerkkikuvaa näteistä lumihiutalekuvioista. He tekivät kirjailumallin, josta lähetettiin minulle kuvat ja johon tein korjausehdotuksia muutaman (paint-pisteillä) ja he korjasivat kirjailut tämän mukaan ja lähettivät taas kuvan, jonka hyväksyin.

Valmiissa puvussa kirjailut olivat täsmälleen mitä pitikin, olivat aivan upeat ja myös pitävän oloiset. En ainakaan päivän aikana huomannut, että kirjailuista olisi pilkottanut naruja tai tippunut helmiä. Olin todella tyytyväinen pukuuni ja sain runsaasti kehuja siitä, erityisesti kirjailuja ihasteltiin. :grin:

Muutama huomio mittaamisesta:

Hommatkaa joku avuksi ottamaan mittoja, tulee varmemmin oikeammat tulokset.

Mitat otetaan ne oikeat alusvaatteet päällä, jotka meinaa pukea puvun alle hääpäivänäkin, koska mm. hyvät rintsikat vaikuttaa mittoihin.

Suosikaa firmoja, jotka pyytää vähän muutakin kuin ne kolme perusmittaa koska tosiaan, jos on lyhyt niin sillä on väliä, mihin se vyötärö asettuu! (Millyllä pyydettiin mm. vyötäröstä olkapäähän, vyötäröstä lattiaan, nännien väli yms. tarkkoja mittoja ja puku myös istui sen mukaisesti)

Jos otatte mitat sentteinä ja muunnatte tuumiksi niin tuplatsekatkaa muunnokset (nimim. onneksi Milly huomasi virheen ja kysyi...)

Niille, jotka pähkäilee kangaslaatuja, niin aina voi kysyä josko sieltä lähettäisivät kangasnäytteen (swatch). Toki siinä kestää, mutta voipi hyvin olla odottelun arvoista. Hyvässä puvussa on muuten aika paljon niitä luita, Milly käyttää 10 luuta ja oli kyllä tosi hyvä ja tukeva puku, vaikka ottivat pyynnöstä huomioon, että mulle tuli vielä alusvaatekorsetti alle, joten pystyin liikkumaankin hyvin ja olo oli mukava.

JA vielä kerran muistutan, että siihen puvun hintaan tulee vielä tulli + verot päälle, eli kertokaa nettisivuilla kerrottu hinta 1,35:lla niin saatte todellisen hinnan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täytyy kyllä kehua itsekin tuota Milly Bridalin toimintaa!

Eilen laitoin eka mailin ja tän päivän aikana vaihdettiin parit mailit lisää jonka perään sain heiltä quotation mailin, kun heidän suunnittelijat olivat mun lähettämät kuvat käyneet läpi, missä siis oli yksityiskohtaisesti kerrottu mitä kangasta pukuun tulee, montako kerrosta mitäki materiaalia, mistä tehdään koristeet, pitsit, montako tukiluuta, kauanko mikäki vaihe kestää, koska saan kuvat testiversiosta yms yms. He sai mut todella vakuuttuneeksi ja päätin puvun tilata! :-X huomenna avaan paypal-tilin ja heti ku onnistuu vahvistan tilauksen ja laitan rahat meneen.

Toivotaan että tämmönen yks-kaks rohkeampi veto kannatti :) !

Oon koko päivän ollu niiiiiiiin innoissani! puku pitäs tulla toukokuun puolen välin paikkeilla viimeistään jos rahat saan ensviikon aikana menemään.

Mulle on kans tulossa puku Millyltä. Aluksi toiminta oli tosi nopeaa, mutta nyt ku oon esittäny pari muutostoivetta testipukuun, niin tuntuu, että sieltä ei koskaan kuulu mitään ennen kuin itse ottaa yhteyttä. Tilasin puvun joulukuun alussa ja se ei ole vieläkään tullut, vaikka lupailivat että saan sen tammikuun lopussa. Ei siis kannata luottaa ihan siihen, että toimitus on niin nopeaa kuin luvataan. Muuten oon kyllä tosi tyytyväinen Millyn toimintaan ja palveluun ja ne kuvat, mitä oon puvusta tähän mennessä saanut, ovat ainakin näytteneet ihan hyviltä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miten ihmeessä tuolla Ubridesilla saa valittua puvun koon, saatikka värin...sieltä tilaaminen ei taida onnistua kun en päässyt edes sinne saakka :girl_mad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Gadianin viestiin kommentiksi että kummastakin firmasta, josta olen jotain tilannut, sain sellaisen 2-sivuisen taulukon, johon mitat merkittiin. Niissä on usein myös kuvin havainnollistettu mikä mitta on kyseessä, noin välttää kielimokat yms. Minun mitat otti oikea mallimestari mutta jotkut kiinalaisten englanninkielen termit olivat hänellekin outoja =P

Ja muista kuluista, tullit ja alvit kannattaa ottaa huomioon ja niihin varautua, toki aina lähetykset eivät tulliin jää.. Mutta siis oikeasti tuo alv ja tullaus pitäisi maksaa.

Pullervo, sinun tilauksesi / puvun toimitus on ajoittunut kiinalaisten uuden vuoden juhlintaan.. Se hidastaa toimituksia. Itsekin huomasin kun tilasin nyt joulun jälkeen kaason puvun, ilmoitettu valmistusaika on ainakin puolet pidempi kun puvuille jotka tilasin loka-marraskuussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tilattiin LightInTheBoxista kaasojen mekot ja oli just sellaset ku kuvissaki. Laadukkaan tuntuset ja näköset ja palvelu ja toimituski pelas hyvin. Suosittelen ainaki omien kokemusten perusteella...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pullervo, sinun tilauksesi / puvun toimitus on ajoittunut kiinalaisten uuden vuoden juhlintaan.. Se hidastaa toimituksia. Itsekin huomasin kun tilasin nyt joulun jälkeen kaason puvun, ilmoitettu valmistusaika on ainakin puolet pidempi kun puvuille jotka tilasin loka-marraskuussa.

Jep, tuo kyllä yksi asia joka hidastaa. Mutta ei se heidän lomansa tainnut kestää kuin viikon, pari. Ja silloin joulukuun alussa lupailtiin, että puku on tammikuun lopussa minulla. Joten yli kuukauden se alkaa olla jo aluksi luvatusta myöhässä. Usko on kova, että kyllä se viimeistään maaliskuun aikana tulee. Ja onneksi tässä ei vielä mikään kauhea hätä ole, voin odotella vaikka toukokuulle. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täytyy kyllä kehua itsekin tuota Milly Bridalin toimintaa!

Eilen laitoin eka mailin ja tän päivän aikana vaihdettiin parit mailit lisää jonka perään sain heiltä quotation mailin, kun heidän suunnittelijat olivat mun lähettämät kuvat käyneet läpi, missä siis oli yksityiskohtaisesti kerrottu mitä kangasta pukuun tulee, montako kerrosta mitäki materiaalia, mistä tehdään koristeet, pitsit, montako tukiluuta, kauanko mikäki vaihe kestää, koska saan kuvat testiversiosta yms yms. He sai mut todella vakuuttuneeksi ja päätin puvun tilata! :-X huomenna avaan paypal-tilin ja heti ku onnistuu vahvistan tilauksen ja laitan rahat meneen.

Toivotaan että tämmönen yks-kaks rohkeampi veto kannatti :) !

Oon koko päivän ollu niiiiiiiin innoissani! puku pitäs tulla toukokuun puolen välin paikkeilla viimeistään jos rahat saan ensviikon aikana menemään.

Mulle on kans tulossa puku Millyltä. Aluksi toiminta oli tosi nopeaa, mutta nyt ku oon esittäny pari muutostoivetta testipukuun, niin tuntuu, että sieltä ei koskaan kuulu mitään ennen kuin itse ottaa yhteyttä. Tilasin puvun joulukuun alussa ja se ei ole vieläkään tullut, vaikka lupailivat että saan sen tammikuun lopussa. Ei siis kannata luottaa ihan siihen, että toimitus on niin nopeaa kuin luvataan. Muuten oon kyllä tosi tyytyväinen Millyn toimintaan ja palveluun ja ne kuvat, mitä oon puvusta tähän mennessä saanut, ovat ainakin näytteneet ihan hyviltä.

Minä tilasin pukuni Ubridesilta. Tilausvaiheessa tuli viesteihin nopeasti vastausta, mutta nyt kun puku on maksettu ja laitoin huomiota vannehameen pituudesta, ei kuulu vastausta viestiini! Tilasin siis tarkoituksella liikaa pituutta puvulle, mutta toivoin jälkeenpäin ettei vannehame ole yhtä pitkä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Väliaikatietoja...

Tilaukseen ja maksuun saakka siis Landybridal vastasi viesteihini jopa vartissa. Viimeisimpänä viestinä kyselin, että ovatko saaneet maksun, ja kyllä, olivat. Tämän jälkeen halusivat vielä vahvistuksen tilaustiedoille, jotka lähetin. Nyt puvun tilaamisesta on noin kuukausi, eikä sieltä ole kuulunut mitään...Ei luvattua kuvaa eikä myöskään vastausta tilannetiedustelulleni.

Huolettaa kyllä vähän... :/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt tuli lähetysinfo Light in the Boxilta.

Eli puku/puvut on lähtenyt Kiinasta eteenpäin ja LitB:n lupaama palautus tullut tilille. (tämä siis myöhästymisestä)

Ymmärsin heidän lähettämästä myöhästymispahoittelusta väärin. Mielestäni he lupasivat 30% alennusta tuosta myöhästyneestä puvusta, mutta palautuksena tulikin paljon enemmän. (?) girl_sigh.gif

Sain koko tilauksen hinnasta 30% pois. girl_smile.gif

Arvatkaa harmittaako?girl_haha.gif

Tarkistin muuten tuon tekstinkin, että kyllä he puhuivat vain yhden puvun hinnasta alea, mutta nyt tuli siis kaikkiin....

Enään jännityksen kohteena, minkälaisia ne puvut on...

Jatkoa...

Paketti Suomessa ja nyt mulla työpaikalla.

Jouduin maksamaan tullauksen veroineen ja tämä toi hintaa lisää noin 1/3.

Tämä oli jo etukäteen huomioitu, että näin käy, eli tuo aikaisemmin puhumani alennus meni sitten veoihin ja tullaukseen.

Puvut katsotaan tarkemmin illasta ja palaan laatuun myöhemmin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hui, mulle tuli sunnuntai-iltana ilmoitus, että puku on lähtenyt Kiinasta matkaan (tilasin siis DHgatesta) ja tänään sitä oli jo yritetty mulle toimittaa! Tuovat sitten huomenna työpaikalle :D

Mutta äärimmäisen nopeaa on ollu toiminta, tilasin puvun 17.2 eli parissa viikossa on puku valmistunut ja toimitettu. Raportoin kunhan puku on kokeiltu ja toivottavasti (!) todettu hyväksi.

Jännittäääää...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt tuli lähetysinfo Light in the Boxilta.

Eli puku/puvut on lähtenyt Kiinasta eteenpäin ja LitB:n lupaama palautus tullut tilille. (tämä siis myöhästymisestä)

Ymmärsin heidän lähettämästä myöhästymispahoittelusta väärin. Mielestäni he lupasivat 30% alennusta tuosta myöhästyneestä puvusta, mutta palautuksena tulikin paljon enemmän. (?) girl_sigh.gif

Sain koko tilauksen hinnasta 30% pois. girl_smile.gif

Arvatkaa harmittaako?:girl_haha:

Tarkistin muuten tuon tekstinkin, että kyllä he puhuivat vain yhden puvun hinnasta alea, mutta nyt tuli siis kaikkiin....

Enään jännityksen kohteena, minkälaisia ne puvut on...

Jatkoa...

Paketti Suomessa ja nyt mulla työpaikalla.

Jouduin maksamaan tullauksen veroineen ja tämä toi hintaa lisää noin 1/3.

Tämä oli jo etukäteen huomioitu, että näin käy, eli tuo aikaisemmin puhumani alennus meni sitten veoihin ja tullaukseen.

Puvut katsotaan tarkemmin illasta ja palaan laatuun myöhemmin.

Puvut testattu...

Kaikki neljä pukua istuu hyvin ja on juuri sellaisia, kun pitikin :girl_haha:

MUTTA...

Juuri se vihkimiseen tarkoitettu puku on aavistuksen liian pitkä. :hysteric:

Ompelijalle täytyy kiikuttaa...

Mutta muuten täydellinen. Materiaali hyvää ja laatu muutenkin ihan kiitettävää.

Jossain vaihessa laitan päikkyyni kuvia, mutta sitten vasta, kun se on täydellinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Piti ihan rekisteröityä kun näköjään täällä tulee roikuttua...(ent. Hilla siis).

Ei vieläkään mitään vastausta Landybridalista, ahistaa :girl_sad:

Mitä ihmettä ne siellä tekee? Vai tekeekö mitään?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hillankukka: älä pelottele tuolleen, mulla on Landyltä kans yks puku tilauksessa, se on luvattu lähteväksi maaliskuun lopulla. Että en ole vielä kysellyt perään.. Mutta toivottavasti saat pian vastauksen kysymyksiisi!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hillankukka: älä pelottele tuolleen, mulla on Landyltä kans yks puku tilauksessa, se on luvattu lähteväksi maaliskuun lopulla. Että en ole vielä kysellyt perään.. Mutta toivottavasti saat pian vastauksen kysymyksiisi!

Toivottavasti....

Laskeskelin kyllä että puvuntekoon menevä n. 30 päivää tulee täyteen vasta noin viikon päästä, mutta silti. Voisivat vastata kun kysytään.. :girl_mad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Apua, tuntuu ettei pukua uskalla tilata sitten mistään, kun joka paikassa näyttää tilaus tökkivän.

Ubridesilta tilanneet, miten on sujunut???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Apua, tuntuu ettei pukua uskalla tilata sitten mistään, kun joka paikassa näyttää tilaus tökkivän.

Ubridesilta tilanneet, miten on sujunut???

Mä tosiaan pyysin muutosta tilaamani vannehameen pituuteen (kun tilasin puvun tarkoituksella liian pitkänä). Kesti melkein viikko eikä vastausta kuulunut. Kehitin jo mielessäni paniikin, että mitä koko hommasta tulee kun maksun jälkeen ei vastausta kuulu. Laitoin uudelleen mailia, että olivatko saaneet viestini ja heti seuraavana päivänä oli tullut vastaus. Huh mikä helpotus. Mutta edelleen jänittää että tilasinko liian myöhään... :unsure:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miten laitoit sen että haluat puvun omilla mitoilla, kirjoititko vaan koko kohtaan "custom made" ja sitten lähettivät kokotaulukon vai miten? Jotenkin en ihan luota ko. systeemiin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tilannut sieltä sivujen kautta vaan tein koko tilauksen s-postilla alusta alkaen. Muistaakseni sivuilta löytyy ohjeet mitä mittoja tarvitsee ottaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.