Doutzen

Hääpukujen ja asusteiden tilaaminen ulkomailta netin kautta

1093 viestiä aiheessa

Lisäkokemuksia eri nettikauppojan puvuista kaivataan! Positiivisia ja negatiivisia. :girl_smile: Ja laittakaa kans nettikaupan nimen, täällä foorumissa se on unohtunut monilta :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Helpottava kuulla, että täällä on porukalla hyviä kokemuksia pukujen tilaamisesta. Varsinkaan himoitsemaani lyhyttä pukua on suomen morsiusliikkeissä aika ankeat valikoimat. Noissa lyhyissä koltussa ei varmaan ulkonäkökään niin kärsi, vaikka kangas on "halpista"...ajattelin kuitenkin kierrellä liikkeitä ihan kokeilemisen ilosta, mutta tiedämpä että aina on ässä hihassa :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen myös miettinyt tuota että omituista kun pukujen alkuperäisillä valmistajilla ei ole mitään "copyrightia" pukuihinsa. Ihmettelin myös että UBridesin sivuilla noita Essense of Australia pukuja myydään ihan nimellä Essense AU ja kuvat ovat suoraan alkuperäisiltä sivuilta.

Ja kun kävin katsomassa yhdessä vaiheessa alkuperäisiä Maggie Sotteron pukuja niin tajusin että kuinka moni noista hääpuvuista on oikeesti noita Sotteron kopioita, kun kuvatkin ovat suoraan sieltä. Luulisi että edes ne mallit nostaisivat haloota kun kuvia julkaistaan missä sattuu..

Onhan niillä valmistajilla copyrightit pukuihinsa ja logoihinsa. Se mitä Kiina-tehtaat tekevät on laitonta. Eli toisen suunnitteleman puvun varastamista. Jos Kiina-kaupan nettisivuilla on kuvia suoraan esim Maggie Sotteron puvuista niin silloin he ovat varastaneet ihan ensimmäiseksi ne kuvat, sitten pukumallit ja seuraavaksi "kopioivat" laittomasti toisen suunnitteleman teoksen.

Kiinassa vain tekijänoikeuslait ovat erilaisia ja tuollaisen rikollisuuden kitkeminen on todella vaikeaa. Suurin vastuu onkin kuluttajalla: kenenkään ei pitäisi tilata feikkipukuja. Ihan sama kuin jos ostaa feikkilaukun, kengät, verkkarit, mitä tahansa.

Toki tilanne on sitten eri asia jos käyttää kiinalaista räätäliä puvun tekoon, tietää ettei yritys riko lakeja tai ettei siihen liity rikollisuutta ja puvun malli on vaikkapa oma. Mutta Maggie Sottero -kopiopuvun tilaaminen Kiinasta on piratismia. Ja ne yritykset, jotka näitä alkuperäisiä pukuja valmistavat taistelevat tätä piratismia vastaan.

edit: Tässä vielä linkki tämän päivän Hesarissa olleeseen juttuun.

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Suomalaisyhti%C3%B6iden+tuotteista+kaupataan+v%C3%A4%C3%A4renn%C3%B6ksi%C3%A4+Kiinassa/1135262777475

Muokattu: , käyttäjä: rockon

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No minäkin rohkaistuin nyt laittamaan tilaukseni Milly Bridalille! Meinasin ensin tilata Ubridesilta, mutta mieleni muuttui kun näin Millyn tekemiä pukuja - todella hienoja! Ja todella hienoa että Millyn sivuilla on vain heidän itse tekemiään pukuja. Ja siellä vastattiin mielestäni parhaiten kysymyksiini, laittoivat tarjouksen ja luulen että ymmärsivät mitä haluan. Mutta kaikkein parasta on se, että he tekevät ensin "testi puvun" jonka saan sitten arvioida ja he muokkaavat sitä mieleni mukaisesti, kunnes se vastaa haluamaani. Kun testipuku on valmis, he alkavat valmistaa oikeaa pukua, josta saan vielä kuvia valmistuksen eri vaiheissa. Nyt jännittää kovasti!!! Tässä se aika nyt sitten menee testipuvun kuvia odotellessa... :tender:

Mulle testipuvun kuvat tuli yllättävän nopeasti, noin reilussa viikossa muistaakseni. :) Aika paljonki kaipasin muutoksia siihen, niin tekevät vielä toisen testipuvun, jota odottelen nyt. Palvelu on pelannut mun mielestä tosi hyvin. Millyltä siis puku tilauksessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mie laitoin just tiedusteluviestin Landybridals.comiin - vastaus tuli vartissa :D

Apua, jännittää!

Mun pitäis vielä perehtyä tohon PayPaliin. En vaan tajua sitä. Rekisteröidyin ja yritän selvitellä miten tuossa toimitaan....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan tilannut light in the boxista hääpukua?

Onko millaisia kokemuksia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ystäväni tilasi puvun Light in the Boxista, ja aivan upean puvun saikin. Hääkuvia kun katsoo, niin ei uskoisi, että puku on ns. halpis kiinapuku. Puvussa oli pitsiä ja nyöritys, ja nekin näyttivät tosi hienoilta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täälläkin yksi kesän morsian pähkäilee, tilatako ubridesilta vai millysiltä.... Mites muuten, kun mulle on jäänyt vähän epäselväksi, että onko ubrides ja kanaca.com sama asia? Kun kuitenkin ovat eri sivustoilla ja jos ubridesilta löytyy joku tietty puku niin kanacalta ei välttämättä löydy... Ja ubridesin sivuilla joissain kuvissa lukee isolla "Kanacca". Ja tämäkin kahdella c:llä kun tuo osoite on nykyään vaan kanaca yhdellä c:llä :D Ei siis siinä, minua vaan hiukan ihmetytti..

Mutta siis kun olette tilanneet Millysiltä custom maden puvun kuvien kanssa, niin mihin osoitteeseen olette laittaneet sähköpostia? Ihanko vain tuolta contact us -kohdasta? Löysin yhden kivan puvun tuolta ubridesilta mutta haluaisin siihen muutamia muutoksia, joten pähkäilen nyt tässä että tilaisko sitten Millysiltä kun kaikki täällä niin kovasti heitä kehuvat!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitoksia vastauksesta! Muuten, tuli vielä mieleen semmoinen juttu että onko tässä siis tosiaankin kaikki värit mitä Millyllä on tarjota...? :ohttp://www.millybridal.com/store/catalog/millyimage/FC0601-1.jpg Itse haluaisin pukuni osittain Laten/vaaleanruskean sävyiseksi mutta tuossa kartassa ei kyllä sellaista värivaihtoehtoa ole... Mahtaako joku tietää että pystyvätkö he hankkimaan asiakkaan halutessa jonkun suunnilleen samansävyisen kankaan kuin mitä toivoisi, ja jotai ei siis tuossa värikartassa ole...?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Weddingon värikartasta löytyy useampikin latten sävy. Mulla oli pukuni tehosteissa sävy 59, kuva ohessa.

* oma kuva pois *

Tässä vielä mallikuva, jonka mukaan puku Weddingolla tehtiin:

kiva1.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Pixie

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostampa tämänkin kaupan taas esillle.

www.lightinthebox.com

Ja kysynkin, onko kukaan tilannut tuolta pukua, kokemuksia?

Meillä tarkoitus mennä rannalla naimisiin (Mauritius) ja tuolla erillinen osastokin siihen tarkoitukseen soveltuville puvuille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä miettii myös tuleva morsio, tilatako ubrides.com:sta vai topbridaldress.com:sta. Lisää vaan kokemuksia näistä.

Ja tosi kiva kuulla, että myös muutokset ja eri pukujen yhdistelyt onnistuvat ainakin muutamissa paikoissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moi!! Mikäs tää Weddingo on?? Kokemuksia?? Niillä on Maggie sotteron pukuja aivan törkeen halvalla!!! Onko muka aitoja??!! Maggie sotterohan ei enää toimita pukuja suomeen, sehän muuttui jonkin aikaa sitten, ainoastaan valtuutetuista liikkeistä pitäisi saada? Itse nimittäin olen sotteroita kuolannu, ja Weddingo:ssa ne on niinku paria sataa euroa ja suomessa yli tonnin!?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kopioita ovat Sotterot joita kiinasta tilataan näiden nettifirmojen kautta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo just itsekkin luin niiden sivuilta... voikohan sitten luottaa jos aitoa sotteroa käy suomessa liikeessä kokeilemassa että kiinakopio olisi yhtään samanlainen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse en luottaisi. Aidot Sotterot ovat tukevia ja laadukkaita pukuja. Aitoa sotteroa sovittaneena sovitin myös erästä sotteron kopiopukua, ja ero oli huikea. Tämä on tietysti tapauskohtaista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Mä en ainakaan luottais. Monet kiinafirmat pystyvät lupaamaan noin 85% samaa ulkonäköä kuin kuvan puvussa on, käyttävät monissa puvuissa halvempia materiaaleja. (Josta siis myös edullisempi hinta usein johtuu.) Ja istuvuus on vielä täysin eri juttu: Maggie Sotteron puvut ovat todella tukevia ja hyviä päällä, joten tuskin samaa istuvuutta on tulossa kiinafimojen kautta, vaikka ulkonäkö miellyttäisikin. Eli jos haluat aidon näköisen ja tuntuisen Sotteron, suosittelen lampsimaan liikkeeseen (tai esim. naikkareiden kirppikselle) ja ostamaan aidon. :) Mutta jos omaan kroppaan istuu puku kuin puku ja ei ole niin tarkka puvun ulkonäön suhteen (verrattuna aitoon) niin mikäs siinä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, ehdottomasti pitää tiedostaa se, että nuo kopiofirmat ei pysty tuottamaan 100% samanlaista pukua!!

Puvun tuntuma on kuitenkin ainakin Milly Bridalilta tilaamassani puvussa hyvin samanlainen kuin "aidossa" puvussakin. Toki Sotteroa en ole koskaan kokeillut päälleni, niin en tiedä, onko siinä joku tietty tuntuma. Mutta erittäin tukevasti oli ainakin mun puku tuettu ja tuntui hyvältä päällä, olin positiivisesti yllättynyt asiasta. Ja toki tuntumassa plussana oli myös se, että se on tehty omiin mittoihin eli istui kuin valettu mun päälle.

Jos Sottero-kopiosta haaveilee, niin kannattaa miettiä myös materiaalia. Koska Sotteron puvut on kuulemma todella paksua ja laadukasta taftia ja kiinafirmat käyttää ohuempaa ja halvempaa taftia. Minua itseä tämä ei haitannut, koska pidän taftissa nimenomaan keveydestä (mutta olihan se puku yllättävän raskas kun halusin runsaat helmikirjailut... :grin:) ja siitä ihanasta kahinasta, enkä Sotteroa ollutkaan tilaamassa.

Mutta mun mielestä isoin säästö tuossa Kiinasta tilaamisessa tulee siitä, että siinä ei ole suunnittelijaa, tukkuliikettä ja hääpukuliikettä välikätenä, jotka kaikki ottaa tuottonsa siitä välistä, ei niinkään halvemmista materiaaleista.

Mutta huomatkaa, ennen kuin tilaatte mitään, että se hinta, mikä siellä nettisivuilla näkyy (jopa alle 200$ tms) ei ole puvun lopullinen hinta, vaan siihen voi tulla lisäksi vielä erikseen lähetyskulut (mulla 60$) ja sitten pitää maksaa vielä tullit + alv (mulla 140€).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, niinpä arvelinkin ja siksi maksan mielummin aidosta koska tuntuma ja laatu on mulle tosi tärkeitä juttuja. Toki jos pääsisi kokeilemaan rinnakkain aitoa ja kopiota niin ehkä kopion voisin ostaakin jos eroa ei muuten olisi kuin hinta, hääpukujen suhteen en ole niin piraattivastainen kuin muiden aitojen merkkituotteiden. :D

En malta oottaa että pääsen sotteroita kokeilemaan kun kaikki kehuu tota tukevuutta ja istuvuutta! Sotteroiden alle ei siis taida kannattaa laittaa mitään korsettihässäköitä vai?

Mun kuolausmalli tällä hetkellä on Shaylyn , mutta löytyy sieltä monta muutakin ihanaa! :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mua kiinnostais kanssa toi Weddingo. Eikö kellään oo viimeaikasia kokemuksia liikkeestä? Joskus kesällä näytti jollain olleen ongelmaa, että häät lähesty, mutta meileihin ei vastattu ja pukua ei näkyny. Pixien puku näytti olevan sieltä, menikö sulla kaikki hyvin heidän kanssa? Puku oli ainakin tosi nätti! Mun mielestä Weddingolla on paljon paremmat kuvat puvuista mitä vaikka Millyllä. Vaikkakin ei sitte kuvissa oliskaan heidän tekemiä pukuja. Musta on helpompi hahmottaa, ko puku on mallin päällä.

Kiitos muuten Gadian vinkistä, en ollu tajunnutkaan miten paljon noista lähestyskuluista ja tullista voi tulla lisämaksuja! :)

Muokattu: , käyttäjä: noora.s

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En malta oottaa että pääsen sotteroita kokeilemaan kun kaikki kehuu tota tukevuutta ja istuvuutta! Sotteroiden alle ei siis taida kannattaa laittaa mitään korsettihässäköitä vai?

Vähän menee OT, mutta itse Sotteron ostaneena yhdyn kyllä täysin tähän istuvuuteen ja tukevuuteen. ;) Korsettia et todellakaan tarvitse alle, hyvä jos rintsikoitakaan.:D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.