mm8

Kuinka monta pukua sovitit?

107 viestiä aiheessa

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, että monesko sovitettu puku oli se oikea, kun itse menin sovittamaan ja niin sattui, että ensimmäinen oli se oikea puku. Tai jälkeenpäin rupesin miettimään, että tuliko tehtyä liian nopea ratkaisu, koska ostin puvun heti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin sovittanut varmaan noin 20 pukua ennen "sitä oikeaa", ja sen jälkeen sovittelin vielä suunnilleen saman verran, koska halusin olla varma valinnastani :girl_smile:

Mutta monillahan se ensimmäinen puku tuntuu parhaimmalta, joten varmasti teit hyvän valinnan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

olin jo varautunu siihen et saan sovittaa monia pukuja eri liikkeissä.. mut sit mentiin häämessuille. ja siellä näin nättejä pukuja. mentiin sovittelee nii 3 puvun jälkeen löysin sen oikean puvun.. ostin sen sitten. kotona sit mietin et mitäs jos siitenkin olis löytyny jostain joku ihanempi.. mut sit ku sovitin pukuu uudestaan nii totesin et tää se on enkä haluu muuta :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sovitin kolmea. Kaikki olivat kauniita ja sopivia ja jokaisessa oli sitä jotain ihanaa mitä halusin puvussa olevan. Päädyin siis tilaamaan puvun ompelijalta jotta saan nämä kaikki ihanat yksityiskohdat mitkä haluan :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisessä liikkeessä sovitin kolmea, toisessa myös. Kuudes puku siis osui ja upposi. Lähtökohtana oli kohtuullisen yksinkertainen puku ja luotto siihen, että hääliikkeissä ammattilaiset osaa löytää sellaisen, mikä omalle kropalle sopii. Molemmista liikkeissä löytyi potentiaaliset puvut, joskin jälkimmäinen oli parempi sitten kuitenkin. Aikaa etsintään meni kaksi päivää. Pukuvalinnassa kriteerit olivat loppujen lopuksi ne, että puku on kaunis ja sopii mulle, siksi hyvä, kiitos näkemiin!", eikä mitään "tämä on täydellistä ja ihanaa :wub: :wub: :wub:" -fiilistä varsinaisesti tullut. :girl_haha: Sama homma puvun kanssa kuin muidenkin järjestelyiden: mennään sillä, mikä on hyvä, eikä käytetä aikaa aina vain paremman etsimiseen - siihen kun voisi käyttää vaikka lopun ikänsä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä kävin kerran liikkeessä, ja sovitin muistaakseni 5-6 pukua. Alunperin mulle tosin oli jo selvää, etten liikkeestä tule pukua todennäköisesti ostamaan mutta halusin kokeilla eri malleja. Sit täältä naikkarikirppikseltä sovitin kahta pukua. Se ensimmäinen niistä oli se THE puku, mutta halusin sovittaa toistakin vielä varmuuden vuoksi ennen kun tein päätöksen. Olin pukuuni todella tyytyväinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En yhtäkään :grin: En uskonut liikkeiden valikoimista löytyvän sen mallista mitä haen, ja ihastuin amerikkalaisen suunnittelijan pukuun ja tilasin sen. Onneksi sopii tyyliltään mulle, kun valokuvan perusteella menin ostamaan ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En yhtäkään :grin: En uskonut liikkeiden valikoimista löytyvän sen mallista mitä haen, ja ihastuin amerikkalaisen suunnittelijan pukuun ja tilasin sen. Onneksi sopii tyyliltään mulle, kun valokuvan perusteella menin ostamaan ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ensimmäinen! Ostin puvun jo kauan sitten ja rakastan sitä edelleen, alusta asti tuntui, että tämä puku on tehty minulle :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostin ensimmäisen puvun, jota sovitin. Olin selaillut älyttömän määrän pukuja, ja tykkäsin todella monenlaisista, mutta kun tämän näin naikkarikirppiksellä niin se oli kyllä menoa :) Kokokin vielä passasi aivan täydellisesti. Jälkeenpäin olen ollut hämmentynyt siitä, että se olikin näin helppoa! Olin varautunut kiertämään kaikki liikkeet ja sovittamaan epätoivoisen määrän pukuja, mutta onneksi haaveeni käytettystä puvusta kävi toteen näin helposti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sovitin kuutta pukua, viittä ensimmäistä en edes harkinnut, kuudennen tiesin heti olevan se oikea :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No hyvä etten oo ainut, ku olin jotenki niin järkyttynyt, että tässäkö tää oli. Menin siis vaan alustavasti kattomaan, et minkälainen malli sopis.

Eipä mulla mitään suuria tunteita tullut, mut oli nätti omasta ja sulhon mielestä, ihan älyttömän hyvä päällä ja antaa anteeks mun raskauskiloja. Olin ilmeisen helppo asiakas.. Vähän oli kalliimpi mitä olin ajatellu, mut jos noin helpolla pääsee, ni mielummin maksan, kun juoksen pitkin kauppoja..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No hyvä etten oo ainut, ku olin jotenki niin järkyttynyt, että tässäkö tää oli. Menin siis vaan alustavasti kattomaan, et minkälainen malli sopis.

Eipä mulla mitään suuria tunteita tullut, mut oli nätti omasta ja sulhon mielestä, ihan älyttömän hyvä päällä ja antaa anteeks mun raskauskiloja. Olin ilmeisen helppo asiakas.. Vähän oli kalliimpi mitä olin ajatellu, mut jos noin helpolla pääsee, ni mielummin maksan, kun juoksen pitkin kauppoja..

Et ole ainoa. ^_^ Vihaan vaatteiden sovittamista ja osaan tehdä nopeita päätöksiä, joten kun löysin netistä pienen selailun jälkeen mieleiseni puvun, soitin liikkeeseen ja kysyin olisiko heillä sitä minun koossani. Pukuja oli tasan yksi ja juuri oikeaa kokoa. Menin sovittamaan, ja puku oli upea ja istui kuin hansikas. Vain helmaa piti lyhentää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostin puvun mitä kokeilin ensimmäisenä. Varmuuden vuoksi kokeilin muistaakseni kahta muutakin mutta päädyin sitten ensimmäiseen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä kokeilin aiankin kymmentä pukua... eikä mikään kolahtanut. Halusin viininpunaisen puvun ja niitä ei ollut kuin muutama. Kokeilin valkoisiakin, mut kun ei iske niin ei iske... Tilasin loppujen lopuksi puvun Kiinasta; saan ainakin täsmälleen sellaisen puvun, kuin haluan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sovitin yli 20 pukua ennen kuin The Puku löytyi. Siihen mennessä oli monta kaunista, mutta yksikään ei tuntunut olevan ylitse muiden. Oikean puvun kanssa tuntui, ettei tätä voi muut puvut voittaa =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

The puku oli varmaankin kymmenes puku jota sovitin, mutta halusin sovittaa vielä muita ollakseni varma. Yhteensä olen sovittanut n.60 pukua jonka jälkeen ostin the puvun :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viittä pukua sovitin. Kolmantena oli Se puku. Päätin kuitenkin sovittaa vielä ne kaksi jäljellä olevaa. Mutta Sen jälkeen ei mikään enää näyttänyt eikä tuntunut yhtään miltään. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ensimmäinen sovittamani oli The Puku :) Sovitin vielä yhtä erilaista, mutta ei se tuntunu enää miltään. Eikä enää edes kiinnostanu katsoa muita pukuja sillä silmällä. Mukana ollut toinen kaasoistani oli ihan samoilla fiiliksillä mun kaa :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä sovitin useita, useita pukuja. Äiti halusi tulla tyttären kanssa sovittelemaan joten kierrettiin lähes kaikki Helsingin hääpukukaupat. Ihan nättejä pukujahan siellä oli, mutta se että yhden päivän puku maksaa joku 700-1200e on aivan käsittämätöntä!! Sitähän pidetään vain YKSI päivä! Ja kyllä kaunis juhlapuku pysyy päällä eikä tarvii niitä kaikkia sisäkorsetteja, joista myyjät vauhkoaa...

Sitä paitsi palvelu oli yhtä liikettä lukuunottamatta aivan ala-arvoista. Jos kerran joku aikoo maksaa tonnin puvusta niin miksi hänen tulisi odotella liikkeessä vapautuvaa sovituskoppia, tai kuunnella myyjien "totuutksia" oikeanlaisesta tavasta viettää häitä, tyyliin: "Ai ette mene kirkossa?! onpa outoa että teille tulee vain vähän vieraita!?" Pahin oli Stilissima jossa parikymppiset tytsit tuntui tietävän ihan kaiken paremmin. En suosittele sitä liikettä kenellekään. Paras oli Mannerheimintiellä Oopperaa vastapäätä oleva hääpukuliike, jossa oli mielestäni virolainen omistaja-myyjä. Häneltä sain ystävällistä, rauhallista palvelua joka teki vaikutuksen.

Kun sovitti noin 3 pukua/liike ja tampereella vielä pari niin ehkä 20 kolttua oli ollut päällä. Kivoja mutta liian kalliita. Siksi etsin Naikkareiden myyntipalstalta oman kokoista tyttöä jolla olisi hääpuku myynnissä ja löysin unelmien puvun!! Maksoin vain 300e siitä :) Ja se oli upea :) :) Nyt sitten puku kiertoon seuraavalla ihanalle morsiamelle. Mitä sitä nurkissa pitää kun kierrätys on pop ja se voi tuottaa iloa seuraavalle tulevalle Rouvalle!!

t, 3 viikkoa naimisissa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En sovittanut yhtäkään, koska Huuto.netistä löysin tuon(käyttämättömän) puvun. Tota ennen yhtä ainutta katselin, mutta kun tuo lävähti ruudulle, tiesin samantien että se on siinä :-X Ei mennyt kuin puoli tuntia, kun mittasin itteni ja valitsin oikean koon, tilasin ja ei muuta kun odottelemaan :girl_haha: Kolmisen viikkoa meni ja TUO ON MAAILMAN KAUNEIN PUKU, mun mielestä. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ekalla sovituksella taisin sovittaa.. hmm.. kahdeksaa pukua. (muutama oli kyllä sillä lailla, että kun sen sai päälle ilman että sitä olisi kiristetty, niin otimme pois samantien). Kolmea pukua mallailin pidempään, ja yksi oli todella ihana. Eli se mielessä ajattelin vielä käydä muillakin sovituksilla (koska se vain oli niin kivaa).

Toisessa liikkeessä sovitin taas noin kahdeksaa pukua, mutta niistä varmaan kolme meni taas siten, että halusin heti pois, kun ei ollut hyvä. Kahta sitten mallailin pidempään, ja molemmista tuli kyllä uudet lisäsuosikit tuo ekan lisäksi.

Kolmannessa liikkeessä sovitin sitten vain kolmea pukua, (joista yksi oli sama kuin tossa toisessa liikkeessä, mutta eri kokoisena vain). Taas löytyi yksi unelma lisää.

No mutustelin mielessäni näitä neljää vaihtoehtoa. Ja lopulta päädyin ihan muuhun pukuun! :girl_haha:

Eli bongasin ekan liikkeen sivuilta puvun, jota en ollut tajunnut sovittaa silloin ekalla kerralla ollenkaan. Se muistutti paljon kahta muuta suosikkipukua noists neljästä.

Menin liikkeeseen sovittamaan vain sitä, ja ostin sen sitten samantien. :-X

Eli lyhyesti: sovitin noin 20 pukua, joista sitten ostin viimeisimmäksi sovittamani.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse sovitin vaikka kuinka montaa pukua. Ihan hassusti kävi, että ne, jotka näyttivät henkarilla toooooosi näteiltä, eivät sopineet mun vartalolle yhtään, ja näytin joltain 300-kiloselta norsun ja virtahevon risteytykseltä. Sitten yhdessä kaupassa myyjä näytti erästä vihreää mekkoa, joka taas näytti henkarilla aika tylsältä. Koitin kuitenkin, ja ostin. Se on niin mun tyylinen ja ihanan värinen. Onneksi koitin sitä.

Niin ja luojan kiitos en teettänyt pukua, vaikka aluksi niin suunnittelin. Olisin varmaan teetättänyt just sellaisen mikä mulle ei istu! Huh, luoti väistetty ja nyt on tosi nätti mekko. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävimme viime lauantaina kiertelemässä Helsingin hääpukuliikkeitä ja kuudennessa liikkeessä sovitin vasta ensimmäistä kertaa, ja se oli the puku :-X Muutama liike oli vielä käymättä, mutta enää ei tarvinnut mennä niihin, sillä jotenkin vain tiesin, että tämä on minun pukuni. Myös äitini ja kaasoni piti pukua täydellisenä. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huomenna sovittelemaan pukuja. Hieman jännittää. Toivottavasti myyjä olisi sellainen, joka näkisi ja sanoisi heti jos joku puku ei sovi. Kaaso on onneksi luvannut olla suorasanainen :) Montakohan pukua esim. tunnissa kerkeää sovittaa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään