Guest vierasvaimo

Ongelmia pitopalvelun kanssa (yhdistetty)

46 posts in this topic

En löytänyt tällaista ketjua mistään, joten aloitin uuden..

Eli onko muita joiden pitopalvelu on pettäny täysin?

Näin meillä:

Ennen häitä meni kaikki hyvin, menu oli hyvä ja nainen tuntui tosi mukavalta.. Hääpäivän aamuna oli nainen arvostellut anopilleni muistotekstiä, joka oli lahjapöydällä (kummisetälleni, joka kuoli kolarissa vähän ennen häitä) kun se ei ollut hänen mielestään "sopivaa" häihin (mielestäni EI ole pitopalvelun asia)!! Vieraat saivat kylmää kahvia koska nainen oli itse päättänyt että morsiamen isän puhe pidetään vasta kahvin jälkeen (ja pidettiin se sovitusti ennen kahvia).. Hääparille ei tarjoiltu kahvia pöytään ja astoita ei myöskään viety meidän eikä parin muunkaan ihmisen pöydästä. Hääkakku jätettiin mätänemään pöytään (anopit sen siitä veivät myöhemmin kaappiin ja pyyhkivät anniskelupöydän). Kun annoin nätisti negaiivista ja positiivista palautetta (oikeesti nätisti), hän haukkui meidän häät lyttyyn hääohjelmaa myöten, arvosteli koristeita ja meidän puolitoistavuotiaan lapsen hoitoa hääpaivänä.. Ja kehtasi haukkua meitä lapsellisiksi..!!!!

Mielestäni todella pöyristyttävää!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei!

Kauhea tilanne kyllä!!!

Saako kysyä missä päin tämä kävi.

Meillä häät tulossa elokuussa ja näen jo painajaisia pitopalvelusta muutenkin :(

Ja tosi törkeä tuo ettei ottanut palautetta vastaan asiallisesti!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

USKOMATONTA !

Onneks sentään ilmeisesti ruuat oli ihan ok ? Jos nyt jotain positiivista.

En tajua tajua, millaisella pitopalvelulla on varaa tuollaiseen. Kuitenkin sana leviää nimenomaan näin morsiamen keskuudessa melko helposti ... Ilmeisesti tuo nainen tarvitsisi lomaa hommistaan, vaikuttaa siltä, ettei paljon työt kiinnosta.

Mitä hän sitten sanoi ohjelmasta, jos saa kysyä ?

Ja huom. toi muistoteksti on minusta hieno idea, todella väärin haukkua sitä. Sillä tavalla kuitenkin osoititte muistavanne henkilöä, joka ei päässyt näkemään häitänne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuntuu että jotkut pitopalveluemännät ovat vähän turhankin innokkaita osallistumaan järjestelyihin, tavallaan hamuavat jonkinlaista Wedding plannerin roolia. Loppupeleissä cateringin tehtävä on mielestäni kuitenkin vain huolehtia ihmisten ruokkimisesta ryhtymättä sen kummempaan päsmäröintiin. Toki kokemuksen rintaäänellä voi vähän vinkkiä antaa jostain käytännön asioista, mutta muuten pitäisi vain ammattimaisesti hoitaa oma hommansa vaikka olisi omaan silmään kuinka nurinkuriset häät tahansa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun karmaiseva kokemus pitopalveluista on miehen veljen häistä kahden vuoden takaa. Oli siinä määrin "mielenkiintoinen" paikka ja paikan emäntä että moneen kertaan oman miehen kanssa päivän aikana todettiin, että "täällä ei ainakaan mennä naimisiin".

Kummallisuudet alkoi jo häitä edeltävänä iltana, kun oltiin laittamassa paikkaa kuntoon hääparin kanssa. Meidän kuopus oli tuolloin alle 2kk vanha ja kun paikan omistaja kuuli, että aion tuoda matkarattaat sisään vauvaa varten, oli vastauksena tyrmistynyt ilme ja tyytymättömästi tiuskaistu: "No kai ne sitten on pakko tänne sisälle raahata!" Samaan hengenvetoon sain kuitenkin moitteita siitä, että silloin 4-vuotias esikoisemme ei ollut tulossa häihin mukaan, niin kuin sillä asialla olisi ollut jotain tekemistä pitopalvelun kanssa! Etenkään kun hän sanoi lapsivieraista jo aikaisemmin, ettei "niille kannata mitään kunnon laseja kattaa".

Varsinaisena hääpäivänä emäntä suhtautui pikkuiseemme ja niihin matkarattaisiin oikein mukavasti, mutta: sulhasen pyynnöstä huolimatta hän ei ollut suostunut laittamaan oluita tarjolle ruoan kanssa, koska: "Ruoan kanssa kuuluu juoda vain viiniä, olut ei ole sopivaa." Eikä siis ollut kyse siitä, etteikö olut olisi sopinut ko. ruokaan. Alkuruoat olivat ihan ok, mutta pääruoalle ei ollut lisäkkeitä ollenkaan. Pöytään oli siis katettu pelkkä liha, jonka liemessä oli kypsennetty vähän sipulia ja porkkanaa. Kyselyihin perunasta vastattiin, että alkuruokapöydän keitettyjä perunoita voi ottaa. Toki voi, ja moni sen oivalsi ihan itsekin, mutta oli silti vähän hassua, että pääruoka oli katettu eri pöydälle parin metrin päähän alkuruoista ja siellä tosiaan nökötti vain liha liemessään melko yksinäisen näköisenä :D Kasvisruokaa oli halunnut yksi vieraista, aluksi emäntä oli ehdottomasti kieltäytynyt moista tekemästä. Hääkakku oli vino ja pursotukset sen näköisiä, että kakku on kierähtänyt kolme kertaa ympäri laatikossaan ja sitten hätäisesti korjailtu siinä vaiheessa, kun sitä jo kannettiin pöytään.

Loppuillasta katettiin kuistille booli, jota jossain vaiheessa roiskahti vähän intianpuuvillaiselle liinalle. Emäntä nosti hirveän metelin siitä, miten liinaa on mahdoton saada pestyä... Ai, mä en tiennyt, että vihreä puuvilla on niin herkkää materiaalia, että lähes väritön boolitahra on mahdoton saada siitä irti!!

Paikka oli kaunis ja täydellisesti sopiva pieniin, tunnelmallisiin häihin, mutta tosiaan tuntui välillä siltä että omistaja tekee kaikkensa, jotta turha juhlatunnelma vieraista karisisi. Täytyy toivoa, että meininki nykyään on toinen, varsinkin kun kävin katsomassa ja hinnat ovat nousseet reippaasti parin vuoden aikana.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:angry: Pistäkää nyt hyvät ihmiset niitä paikkojen nimiä/paikkakuntiakin tänne, niin ei kukaan muu erehdy samoja paikkoja varaamaan!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Aivan samaa mieltä. Ei tuollaisten kanssa mielestäni tarvitse pantata tietoa - se on vain nykyaikaa että tieto huonosta palvelusta, joka ennen levisi kadunkulmissa, kulkee nyt netissä eteenpäin. Itsepähän kerjäävät huonoa mainetta käyttäytymällä miten sattuu :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eikös pitopalvelun kuuluisi olla vähän samanlainen elementti, kuin siivouspalvelun?? Sellainen huomaamaton toimiessaan? Tai tällainen käsitys minulla asiasta on. Olisivat vain tyytyväisiä saamaansa tilaukseen ja hymyilisivät vaikka sitten turhastakin. Kyllähän se vain niin on, että pitopalvelut usein varataan onnistuneen vieras-kokemuksen perusteella tai tuttujen suosituksista.

Kummallista, kuinka vähän asiakaspalveluun nykyään muutenkin panostetaan?! Sehän se juuri on, mistä heillä palkka juoksee! Ei se kahvi ja kakkutarpeet itsessään maksa juuri mitään. Palvelu! Ja ammattimainen sellainen pitäisivät olla prioriteetteja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siskoni häissä koettiin vuosi sitten elokuussa kans erikoisia tilanteita paikan omistajan/emännän ansiosta. Mm. lasku tuotiin hääparille käteen kesken illan (omistaja tokaisi ettei sitä kai postittaa tarvii kun ovat paikanpäällä :mellow: ) "sitä ylintä kakkua" eivät antaneet hääparille. Pitopalvelusta (oli juhlapaikan puolesta) yksi sanoi sen loppuneen, yksi sanoi sen pakastaneen ja loppupeleissä se oli seuraavana maanantaina muiden ruokien ohessa seisovassa pöydässä tarjolla :mellow: . Omistaja piti puheen ennen ruokailun alkua. Niin oli sovittukin, mutta... Puhe kesti noin vartin. Hän kertoi omista akvarelliharrastuksistaan ym asiaankuuluvasta? :D Kaaso yritti turhaan pariin kertaan mennä väliin. Pitopöydässä limppu oli homeista.. :o mitäs muuta....

no, paikka on nyt myynnissä. Siellä tuskin bileitä nyt voisikaan pitää...

Kaikki tämä siis Siilinrannassa Mouhijärvellä.

(Sisko laittoi palautteen juhlapaikkaan ja pyynnön "asioiden huomioinnista" uudessa laskussa.. johon omistaja soittaen vastasi haukkumalla siskoni pystyyn..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^edelliseen piti vielä lisätä se pahin moka pitopalvelulta!

Shampanjalasit kun hääparilla monesti on sidottu yhteen. pitopalvelun nuori tyttö tuli hakeen likaisia astioita pöydästä (siis niitä lasejahan ei edes kuulu kesken illan hakea!!) no, otti sulhasen tyhjästä lasista kii ja samalla lorautti siskon lasin pommacit hääpuvulle kun ei ilmeisesti huomannut kultaisia nouhoja lasien välis?? ei pyydetty anteeks. toi vain rätin pöytään, eikä missään vaiheessa hakenut sitä edes pois.... :mellow:

Tosiaan kantsii varmaan käydä läpi pitopalvelun vastuuhenkilön kanssa tälläinenkin asia, että ovatko tarjoilijat tietoisia "perinteistä" ja käytöstavoista..

Itse ajattelin kyllä turhankin varovaisena varmistaa ettei satu tälläsiä virheitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä tolosissa tilanteissa kannattaa valittaa ja oikein urakalla. Jos ei uutta laskua tule, jossa on huomioitu tommoset ´mokat. Siitä maksetaan mitä saadaan. Mä ainakin valittaisin vaikka kuluttajasuojaviranomaiselle asti jos olis pakko, koska on tosi anteeksi antamatonta tehdä kiusaa ja pahimmassa tapauksessa pilata koko häät tuollaisella käytöksellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehkä tällaisen hermoheikon stressaajan ei ollenkaan pitäis lukea näitä kauhutarinoita, muutenkin menee yöunet kaikenlaista pohtiessa! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei!

Nyt kyllä ottaa aivoon. Meille on tulossa elokuussa hyvin pienet häät kahvitarjoilulla (n. 20 henkeä). Varasin pitopalvelun ja varausvaiheessa suoraan kysyin, onko ongelma että ihmisiä on näin vähän. Vastasivat että ei ole, ottavat keikan vastaan (tarjottavien teko ja kahvitarjoilusta vastaaminen paikan päällä). Sovimme aikatalusta ja tarjottavista, lupasivat tehdä vielä yhden suolaisen piirakan ylimääräistä samaan hintaan, kun sitä pyydettiin.

Nyt pitopalvelu on alkanut perua puheitaan, lähettelivät sähköpostia että voisimmeko itse hoitaa tarjoilut ja palauttaa astiat. Että voisivat ottaa muita keikkoja tuolle päivälle. Vastasin, että toivomme heidän tuovan tarjottavat paikalle hieman ennen vihkimistä ja laittavan esille, muusta huolehdimme itse. Ja kysyin, mitä tämä tämän muutoksen jälkeen tulee maksamaan. Sain tosi v-mäisen vastauksen, että hinta on sama koska tarjoiluihin on lisätty tuo yksi suolainen tarjottava (aika kallis on piirakan hinta, jos sen arvo vastaa yhden ihmisen palkkaa kahvitarjoilun aikana). Ja että on vähän aikaista tehdä aikataulua päivälle, koska tilauskanta voi kolmessa kuukaudessa muuttua radikaalisti.

Voi veet ja peet sanon minä! Ymmärrän kyllä, että tämä keikka ei ole heille kovin kannattava, mutta itsehän ovat ottaneet sen vastaan. Ja erikseen vielä kysyin, että hoitavatko homman, vaikka näin vähän on porukkaa.

Mietin tässä nyt raivosta kihisten, mitä ihmettä mokomalle vastaan.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä vastaisin kyllä samalla mitalla takaisin!

Pidä kiinni siitä mitä sinulle on luvattu, ja muistuta heitä siitä mitä on luvattu ja mistä on ollut puhetta. Sano että piirakka oli luvattu kuuluvan hintaan, joten jos tarjoiliaa ei tule hinta ei voi todellakaan olla sama ilman sitä kuin sen kanssa! Outoa palvelua kyllä pitopalvelulta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin ilmottaisin että no siinä tapauksessa otetaan se ensiksi sovittu paketti kaikkineen. Ihan on niiden oma ongelma mistä saavat sitten lisää henkilökuntaa muihin juhliin.

Sulla on kaikki meilit kait tallella missä asiat sovittuna. Eihän voi vaatia että vain toinen osapuoli joustaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt rupeaa jo naurattamaan.. Eivät voi olla varmoja, pystyvätkö toimittamaan jo sopimansa tarjoilun jo sovittuun aikaan. Ihan pimeää sakkia. Täytyy nyt pyytää erillinen kirjallinen sopimus (ei pelkkiä sähköpostiviestjä) jossa käy ilmi tarkasti, mitä tarjottavaa tuovat ja mihin aikaan.

Toisaalta tekisi kyllä mieli sanoutua irti mokoman palvelun kanssa yhteistyötä. Tiedän, että tulen tästä sitten stressamaan ja miettimään, että tuleeko sieltä varmasti niitä tarjottavia ja palvelua kun on luvattu. Ehkäpä tilaan vaan paikallisesta konditoriosta tarjottavat ja metsästän jostain käsiini astiat. Tulisi varmaan halvemmaksikin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin, miksi ihmeessä pitää kynsin hampain kiinni tuollaisesta pitopalvelusta? Hehän ilmiselvästi yrittävät päästä eroon teidän tilauksesta, jolloin itse ainakin olisin tosi huolissani päivän kulusta. Ja se ei ole kivaa. Olisiko seudulla joku muu firma, joka voisi hoitaa tarjoilun? Tuo itse hommaaminenkin alkaa kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta tuollaiseen pitopalveluun verrattuna... Mistä ihmeestä te heille enää maksattekaan jos tarjoilut hoidetaan itse, tarjoilut eivät ehkä tule sovitunlaisina tai tule sovittuun aikaan ja palvelun taso on ala-arvoista?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli vielä yksi juttu mieleen jos päädytte vaihtamaan pitopalvelua: Kannattaa ehkä kysyä esim. kahviloista tms. paikoista, jotka eivät normaalisti tee isoja hääkeikkoja. Sellaisilla voi hyvinkin olla tosi kivat tarjottavat eikä välttämättä jokainen elokuun viikonloppu täynnä tuplabuukkauksia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Älä luovuta. Palveluntarjoajilla on velvollisuus asiakkaitaan kohtaan ja tarpeen vaatiessa voit kyllä sanoa vieväsi asian kuluttajaneuvojalle. Näin lyhyellä aikataululla toisen pitopalvelun löytäminen voi olla kiven alla, mutta kannattaahan sitä koittaa jos ei jaksa riidellä asiasta. Mutta tuo sopimus pitää perua vasta sen jälkeen kun uusi pitopalvelu on allekirjoittanut sopimuksen teidän kanssanne, ettette vain jää sitten tyhjän päälle.

(Kuluttajavirasto).

Edited by Yvory

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sopimussakkoa vaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, no nyt sitten tämä pitopalvelu peruutti tulonsa. Eivät muka kerkä toimittamaan tilausta perille. Olin sekä puhelimitse kertonut että antanut kirjalliset ajo-ohjeet paikalle. Mutta vasta nyt muka havahtui, että missä tilaisuus pidetään, kun lähetin kartan.

Hyvä että mokomasta paikasta päästiin eroon, saimme jo tarjouksen toiselta palveluntarjoajalta. Ei ollut mitään ongelmaa sen suhteen, mihin aikaan tarjottavat tuodaan paikalle. Mutta aivan älyttömän törkeän huonoa palvelua tältä ensimmäiseltä yritykseltä.

Vahingosta viisastuneena, miten tehdään pitopalvelun kanssa kirjallinen sopimus? Mitä siinä pitää lukea ja mitä muistaa huomioida?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Melko mielenkiintoinen tapaus. Aika läpinäkyvää asiakkaan lemppaamista "paremman" asiakkaan saatuaan. Mua kiinnostaisi ihan tietää pitopalvelun nimi. Ei kai se laitonta ole, jos kerran voidaan mainostaa myös hyvästä palvelusta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Melko mielenkiintoinen tapaus. Aika läpinäkyvää asiakkaan lemppaamista "paremman" asiakkaan saatuaan. Mua kiinnostaisi ihan tietää pitopalvelun nimi. Ei kai se laitonta ole, jos kerran voidaan mainostaa myös hyvästä palvelusta?

Ei tosiaan ole laitonta! Nimeä vaan kehiin!

Itse ravintola-alalle opiskelevana ihmisenä koen äärimmäistä häpeää ammattikuntani puolesta juuri tuollaisten lakia kiertävien ja puheitaan peruvien idioottien takia! Sappi kiehahti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now