Muumineiti

Julkinen kosinta

52 viestiä aiheessa

Otsikossahan tuo jo tulikin, eli moni on täällä kertonut romanttisista hetkistä kahdestaan, toisia on kosittu "kaikkien edessä".

Julkisen kosinnan kokeneet ja muut foorumilaiset:

Mitä mieltä olette julkisista kosinnoista? Kauhistuttako vai ihastuttaako ajatus? Olisko/oliko kivaa jakaa hetki muidenkin läheisten kesken? Tulisiko/tuliko julkisesta kosinnasta paineita vastata myöntävästi?

Mitä asiasta ajattelette? :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minua ei haittais. Olisi päinvastoin tosi ihanaa, jos mies vaikka järjestäisi jonkun tosi julkisen jutun, esim. jääkiekkomatsin monitoreille meidän kuvat tms. Näkisi, ettei se ujostele julkituoda rakkauttaan, laittaisi itsensä oikeasti likoon, olisi oikeasti joutunut näkemään vaivaa asian eteen jne. Meillä tilanne on toki se, että mies tietää sataprosenttisen varmasti, että vastaus kosintaan olisi myönteinen. Julkisesta kosinnasta voi tulla julkinen nolaus, jos toinen vastaa kieltävästi...

Toki, puolensa on myös kahdenkeskisellä herkällä romantiikalla. Voinko saada molemmat? :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei ei ei... Naimisissahan tässä jo toki ollaan, mutta julkinen kosinta ei olis kyllä missään nimessä ollut mun makuun. Enkä kyllä voi kuvitella että tuo mun mies olis semmoista tehnytkään ikipäivänä, eihän se edes koskaan päivitä facebookkia... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en itselleni olisi halunnut julkista kosintaa (enkä siis sellaista saanutkaan). Mutta muiden julkiset kosinnat on jotenkin ihania. :girl_smile:

Tässä video ehkä söpöimmästä kosinnasta ikinä:

:-X Vaikka en itse olisi tuollaista halunnut (eikä mun mies edes osaisi tanssia :girl_wink: ) niin silti toi on vaan jotenkin ihana :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisi tosi ihanaa, jos mies vaikka järjestäisi jonkun tosi julkisen jutun, esim. jääkiekkomatsin monitoreille meidän kuvat tms. Näkisi, ettei se ujostele julkituoda rakkauttaan, laittaisi itsensä oikeasti likoon, olisi oikeasti joutunut näkemään vaivaa asian eteen jne.

Tottahan tuo on, että se olisi mieheltä rohkea teko ja tavallaan rakkauden tunnustus "koko maailman" edessä. Siksi julkinen kosinta voisi olla ajatuksena kiva.

En kuitenkaan haluaisi itselleni sellaista oikeasti. Minulle olisi riittävästi julkista tunnustusta siinä, että mieheni kantaisi sormusta vasemmassa nimettömässään. Toivon, että jos tulee jossain vaiheessa kosineeksi, niin ymmärtää tehdä sen romanttisesti kahden kesken. Ei leffatyyliin eikä mitenkään yliampuvan romanttisesti, ei se hänelle edes sopisi. Mutta jotenkin ajatuksen kanssa, niin että tuntisin olevani ainoa ihminen maan päällä hänelle. Arkiromantiikkakin ja pienet kauniit sanat ja teot on ihania. Ei tarvitsisi järjestää mitään suurta ja ihmeellistä kynttiläillallista. Toisaalta mieheni on kyllä mainio kokki :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei missään nimessä julkista kosintaan. Kauhein ajatus on nuo amerikkalaisten julkiset kosinnat (jossain tapahtumassa monitorille). Kerroin miehelle heti, kun suhteesta tuli vakava, etten halua mitään julkista kosintaa. Onneksi muisti ja kosikin kahden kesken :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Perjantaina pääsin todistamaan julkista kosintaa jääkiekkopelissä. Monitoriin ilmestyi pelikatkolla ensin parin nimet ja sydän ja sitten suoraa videokuvaa katsomosta, jossa mies polvistuu kosimaan naista, saa ilmeisen myöntävän vastauksen ja sormus pujotetaan sormeen. Tilanne näyttää tulevan naiselle totaalisena yllätyksenä, mutta kovin liikuttuneelta ja onnelliselta hän vaikutti. Itsellä meinasi vain pelin seuraaminen jäädä heikoksi, kun piti tiirailla vähän väliä julkikihlautuneiden kuhertelua :-D Tapaus oli muuten noteerattu seuraavan aamun sanomalehdessäkin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä on minun mielestä aika kekseliäs julkinen kihlaus:

Itse haluaisin mielummin yksityisen romanttisen hetken kuin julkisen kosinnan. Noo, edes jonkunlaista kosintaa tässä odotellessa...

:blush:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja tässä vielä tuo Kalpan pelin kosinta, jota itsekin olin todistamassa:http://www.iltasanomat.fi/videot/jaakiekko/yllatys-sm-liigamatsissa-kosinta-katsomossa/vid-1288422555870.html

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aina ei mene ihan putkeen:http://www.voice.fi/uutiset/suhteet/voi-ei-nama-ovat-takuulla-maailman-epaonnistuneimmat-kosinnat-katso-karmaisevat-videot/4/35285

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä julkinen kosinta ois ihan kamala, ainakin tuommoinen jääkiekkopeli-juttu tai joku hirmuinen show jenkkityyliin. Ravintolakosintakin on vähän turhan kulunut juttu.. Eipä nuo oikein suomalainen tapa taida ollakaan, enemmän amerikkalaisista elokuvista keksitty. Minua tosin kosittiin sataman aallonmurtajalla, eli joku satunnainen ohikulkija olisi saattanut sen todistaa, mutta en ainakaan huomannut että ketään siinä ihan kuuloetäisyydellä olisi ollut...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin sanonut miehelleni, että en halua kosintaa, jolla on paljon yleisöä. Erityisesti karsastin ajatusta, että minua kosittaisiin puolituttujen silmien edessä, koska mielummin sitä olisi siinä vaiheessa ollut tuttujen ja perheen edessä. Täysin tuntemattomat ei sinänsä olisi ollut niin iso pala, mutta toivoin kuitenkin saavani ihan vain meidän hetken.

Lopulta itselläni oli yksityinen kosinta julkisella paikalla - mies kosi Eiffeltornissa, joka nyt ei koskaan ole tyhjänä, mutta sellaisessa tilanteessa ettei paikalla ollut ketään muita. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä en myöskään ole mikään julkisen kosinnan fani. Jos niitä pääsee itse todistamaan, niin ovathan ne aika ihania ja liikuttavia, mutta itselleni en silti sellaista toivonut. En muutenkaan järin hirvittävästi välitä olla huomion keskipisteenä, varsinkaan jos paikalla on täysin tuntemattomia ihmisiä. Tästä olikin joskus muinoin miehen kanssa puhetta ja kosinnan hetkellä olimmekin kahden kesken :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse en ikinä julkista kosintaa tahtonut, mutta sain sellaisen ainakin tavallaan... Menimme kultasepänliikkeeseen "vain kokeilemaan" sormuksia, ja kun löydettiin sopivat, sulho sanoikin valtavaksi yllätyksekseni että "me otetaan nämä". Minä olin siinä ihan hämmentyneenä ja hymyilin kuin mikäkin pöhkö, ja myyjät hymyilivät samoin. Varsinainen kosinta kyllä suoritettiin sen jälkeen ihan yksityisesti, mutta oli se silti tavallaan puolijulkinen, eikä kyllä haitannut loppujen lopuksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mies kyllä yllätti mut tavallaan "julkisesti". Mä en ollut koskaan ajatellut koko kosintaa enkä sitä liiemmin odotellut, joten järkytys oli ensi alkuun. Kai se ukkeli sillä varmisteli etten kehtaa kieltäytyä.

Oltiin istumassa iltaa vanhempieni mökillä, kunnes ukko yks kaks polvistui viereeni. Paikalla olivat meidän lisäksi mun vanhemmat, mun kaksi vanhinta sisarusta puolisoineen ja lapsineen sekä äitini vanha naapuri miehensä kera. Kyllähän tolta perusjurolta suomalaismieheltä vaati varmasti paljon uskallusta, ja se oli mielestäni ihan söpöä.

Mies toki on kaksi kertaa aiemminkin kosinut huonolla menestyksellä, oli reppana niin umpitunnelissa etten ottanut kovin vakavasti kumpaakaan yritystä. Meillä kolmas kerta toden sanoi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oonko mä ainoa joka olis mielellään ottanut tuommosen julkisen kosinnan? :D Siis just vähän showmaisen ja dramaattisen. Olin kyllä sanonu miehelle että mua saa kosia kyllä julkisestikin, mutta niin siinä vaan kävi että kihlauduttiin meidän omassa keittiössä. :girl_sigh: No, kunhan kosi - se tässä se tärkein juttu oli. :girl_dance:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kosinta tapahtui julkisella paikalla, eli puistossa. Alueella on aina paljon ihmisiä, mutta ihan lähietäisyydellä ei ollut ketään. Kun kosinta tapahtui, lakkasi muu maailma minulle olemasta: en nähnyt tai kuullut mitään muuta kun sen mitä tapahtui itselleni. Mies sanoi, että kyllä muutamat lähellä olevat vähän katsoivat, mutta ei sen kummempaa. Paikka on meille tosi tärkeä ja merkityksellinen, ja vaikka en toivonut julkista kosintaa, ei tämä siltä edes tuntunut. Mies ei myöskään polvistunut (onneksi!), joten suurin osa ei liene huomanneen mitään :) Minulle kosinta ei olisi voinut olla täydellisempi!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään