Onneksi ollaan samaa mieltä tästä eikä tarvitse ruveta vääntämään. Meille tulee vihkiminen juhlapaikalle ulos meren rannalle
Miksi ei avioliittoon siunausta?
Started by
Maddie
, helmi 17 2003 19:03
189 vastausta tähän aiheeseen
Kirjoitettu 22 marraskuu 2010 - 14:35
Ei olla kristittyjä, joten ei luonnollisestikaan haluta mitään kristillisyyksiä meidän häihimme. Ollaan molemmat erottu kirkosta jo ajat sitten, ja musta, kuten näemmä monesta muustakin tässä keskustelussa, tuntuisi jotenkin kornilta lupailla niin vakavia asioita sellaiselle olennolle, jonka olemassaoloon en usko. Sulhanen taas ei halua siksi, että sen mielestä Jeesus-jutut on tylsiä
.
Onneksi ollaan samaa mieltä tästä eikä tarvitse ruveta vääntämään. Meille tulee vihkiminen juhlapaikalle ulos meren rannalle
. Uskon, että tiedossa on siis ainakin meidän mielestä kauniimpi tilaisuus kuin kirkkovihkiminen.
Kirjoitettu 28 maaliskuu 2011 - 12:29
Meillä on vihkiminen maistraatissa, koska mies ei kuulu kirkkoon. Alusta lähtien minä olen ollut sitä mieltä että kerran tahtoen riittää. Ei siinä mitään siunauksia tarvita, vaikka mies olikin sillä kannalla 6 vuotta. Viime vuosina nähdyt häät ovat sitten hänet minun kannalleni kääntäneet, eli kirkon toimitus on kummallekin "tyhjä" sanahelinä, oka ei anna mitään arvoa meidän suhteelle.
nyt sitten suunnitellaan vihkimistä marraskuulle. Se onko meillä mitään hääjuhlaa, on vielä kysymysmerkki...
nyt sitten suunnitellaan vihkimistä marraskuulle. Se onko meillä mitään hääjuhlaa, on vielä kysymysmerkki...
Kirjoitettu 08 huhtikuu 2011 - 20:21
Minä haluaisin kirkkohäät koska olen kristitty ja muutenkin tykkään traditioista, mutta sulhanen on vakaumuksellinen ateisti. Yritin puhua em. syistä ympäri avioliiton siunaukseen mutta mies ei halua minkään maailman taikamenoja häihinsä. Täytyy nyt sitten yrittää rakentaa siviiliseremoniasta mahdollisimman perinteinen ja juhlava...
Kirjoitettu 08 huhtikuu 2011 - 21:45
Miksi ei avioliittoon siunausta? Koska ei ole ensimmäistäkään syytä sellaiselle. Jos olisimme uskovaisia, varmaan kirkkovihkiminen olisi paikallaan, mutta kun ei olla, joku ylimääräinen siunaus tuntuisi vielä kirkkohäitäkin suuremmalta (ja turhemmalta) pelleilyltä.
Kirjoitettu 08 huhtikuu 2011 - 21:59
Meillä ei myöskään sulhanen kuulu kirkkoon ja on hyvinkin kovasti kaikkea siihen liittyvää vastaan, joten ei tule mitään kirkollisia lisukkeita. Maistraatissa vihitään, ja tuo siunaaminen tuntuisi niin typerältä ja turhalta, kun en itsekään mikään uskonnollinen ole vaikka kirkkoon vielä kuulunkin..
#188 Vieras_Perjantai_*
Kirjoitettu 03 helmikuu 2012 - 14:41
Kirkon tarjoama avioliiton siunaaminen on yhdessä rukoilemista avioliiton puolesta. Me emme rukoile yhdessä muutenkaan.
Emmekä kyllä kumpikaan kuulu kirkkoonkaan, eli näkisin, että tämä palvelu ei meille edes kuulu, koska emme siitä maksa kirkollisveroa.
Emmekä kyllä kumpikaan kuulu kirkkoonkaan, eli näkisin, että tämä palvelu ei meille edes kuulu, koska emme siitä maksa kirkollisveroa.
Kirjoitettu 05 helmikuu 2012 - 17:39
Käytiin kihjalaiskahveillamme mielenkiintoinen, lyhyt keskustelu sulhasen kummitädin kanssa aiheesta. Hänen mielestään, koska kirkkohäitä ei tule, pitäisi sentään käydä siunattavana. Perustelu: "no pitäähän teidän". Seeeeeelvä. Olemme ateisteja, eli millään jumalahöpölöpötarinoilla ei ole sijaa elämässämme eikä avioliitossamme, siksi ei siunausta.