heinähame

Hääasu perusvaatekaupasta

33 viestiä aiheessa

Löytyykö täältä naisia, jotka olis hankkineet häihinsä vaatteet ihan ns. tavallisesta vaatekaupasta - ketjuliikkeestä, tavaratalon perusvaateosastolta tai vaikka kirpparilta (ei hääpukujen joukosta)? Itse varmaan kallistun täyspitkää pukua lyhemmän mekon kannalle joka tapauksessa, joten tuntuu että valikoimaa vois itse asiassa olla jopa paremmin muualla kuin hääpukuliikkeissä! Suosittuihin nettikauppoihin (asos.com, nelly.com ja vastaavat) kun laittaa hakukriteereiksi että mekko ja valkonen, niin aika paljon ihan hyvännäköistäkin kamaa tulee ruudulle. Plus että kun tyypillisen hääpuvun hinnalla sais jo aikamoisen designerluomuksen vaikka jonkun nuoren suomalaisen vaatesuunnittelijan mallistosta, niin alkaa tuntua suorastaan hölmöltä edes pohtia hääpukuliikkeestä ostamista. Onko kokemuksia tai huomioita aiheeseen liittyen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihan mututuntumalla sanoisin, että tavaratalosta harvoin (ainakaan minun mallinen) löytää hyvin istuvaa ja mieleistä vaatetta (esim. anttilassa/prismassa koot isohkoja ja muutamaa "trendi"mallistoa lukuunottamatta mammatyyliä eikä kovin juhlallisia muutenkaan). Sitten jos mietin jotain h&m ym. muita ketjuliikkeitä ja valkoisia vaatteita, niin ensimmäisenä mieleen tulee ohut, rutkula kangas, josta näkyy läpi ja/tai se rypistyy helposti. Harvemmin mekoissa on myöskään esimerkiksi tukiluita tai pitsiä, kirjailuja yms. kuka mistäkin tykkää. Itselleni en osaisi ajatella ensimmäisenä häämekkoa nelly.comista, mutta johtuukin varmaan siitä, että kuvitelmiini kuuluu kokopitkä mekko. Yleiskuva ko kaupoista on ehkä ettei suurin osa olisi tarpeeksi "juhlallisia" ? (en oikein muutenkaan osaa kuvailla).

Poikkeuksia tietysti on! Se on ihan totta, että noista mainitsemistasi paikoista voi löytää kivan näköisiä lyhyitä valkoisia JUHLAmekkoja, jotka sopivat morsiamelle. Voisin kuvitella morsiamelle esim. tämän tai tämän / tämän vaikka rantahäihin tai tämän iltapuvun, mutta en tällaista miehenpaidastarevittyärutkulaa tai tätä arkipaitulia tai tätä arkimekkoa.. Itse asiassa esim. tuolla zalandolla on kuvissa todella ihanan näköisiä valkoisia mekkoja, jotka tekisi mieli ostaa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toki juhlavaateliikkeistä saa valkoisia lyhyitä mekkoja, jotka laadultaan piekseevät perus nelly.com rutkut (jotka toki kuvissa ovat kauniita, mutta voi sitä langanpätkien ja tuhrujen määrää). Zalandolta en ole tilannut, mutta sieltä löytyy juhlavampia ja mahdollisesti tasokkaampien merkkien mekkoja. Peruskaupasta tuskin löytyy laadultaan ja materiaaliltaan mitään luksusta, mutta ihan omasta maustahan se on kiinni mitä haluaa.

 

Mutta sitten perus sokokset ja haloset ja sen sellaiset, niistähän varmasti löytyy jo juhlavaa ja laadukasta kolttua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin siis perusvaatekaupalla viittasin tässä yhteydessä vaatekauppaan, joka ei ole hääpukuliike. Eli tosiaan ajattelin et siihen Hennesin rantamekon ja parin tonnin hääpuvun väliinkin jää jotain. :D Toisin sanoen: oisin kiinnostunut kuulemaan, onko joku ostanut hääpukunsa paikasta, jossa ko. mekkoa ei markkinoitu nimenomaan hääpukuna?

 

Ja niin, jos haluaa sellasen perinteisen hääpukumaisen puvun, ehkä täyspitkän korsettiyläosalla varustellun ja helmillä tai kristalleilla tms koristellun viisi kiloa painavan setin niin ilman muuta on vähän vaikeaa löytää tuota muualta kuin hääpukuliikkeestä - mutta sitten taas esimerkiksi lyhemmät, sanotaan nyt vaikka fiftarityyliset keveät mekot, modernin minimalistiset veistokselliset puvut tai maalaisromanttiset pitsikoltut on sellaista kamaa jota uskoakseni kannattaa hyvinkin etsiä myös ihan muualta. Ja laadukkaat mekothan nyt ei varmaan kuitenkaan ole kaikki yksinoikeudella hääpukuliikkeille varattu. ;)

 

edit: Tai tosiaan, kun miettii mikä raha hääpukuun yleensä menee, niin miksei sitten vaikka hääpuvuksi joku designervaate? Näistä voi katsella diilejä esim. theoutnet.comissa tai yoox.comissa - näin esimerkkinä nyt vaan tähän ettei mielikuvaksi jää vaan tää hääpukuliike vs. nelly.com (josta muuten myös saa sekä parempia että heikompia merkkejä). :)

 

Aika nätskii esimerkiks tää, tää, tää, tää ja tää!

Muokattu: , käyttäjä: heinähame

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löysin oman mekkoni Haloselta. Vaatimukseni tosin olivat sellaiset, että hääpukuliikkeestä tuskin olisin edes saanut sitä mitä etsin. Halusin mekon, joka olisi lyhyt, yksinkertainen ja olkaimellinen. Mekkoni on satiinia, polvipituinen ja a-linjainen kevyellä tyllillä, eli se mitä pääasiassa etsinkin. Väriltään se on valkoinen leveällä mustalla vyöllä ja isolla rusetilla, ei kirjailuja. Juuri täydellinen. :-X

 

Mielestäni tavallisestakin kaupasta saa kyllä kauniitakin häähenkisiä mekkoja. On ihan siitä kiinni mitä puvulta haluaa, valtavia helmoja ja koristuksia on varmasti vaikeampi löytää. Etenkin värillisissä juhlapuvuissa on sesonkiaikoihin hyvin tarjontaa myös luullisista mekoista, joten ohut halpisrutku ei ole ainoa vaihtoehto.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun häämekko oli Karen Millenin Delicate Embroidery Dress, joka löytyi melkein sattumalta Karen Millenin alesta. Tykkäsin siitä kovasti, ja se sopi hyvin meidän rentoihin häihin. :)

 

103DN12176.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oi fru'n mekko kuulostaa ja lindaw'n näyttää hyvältä! Näistä saa hyvää vahvistusta sille et silmät kannattaa pitää auki kaikkialla. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä on mielestäni ehdottomasti loistava asia! Kuten täällä jo sanottiin, muualta kuin hääliikkeestä bligblingiä, prinsessahelmoja ja pitsiä tuskin löytää. Mutta aika laaja tarjonta on juhlavassa pukeutumisessa on saatavilla. Stockmannin muotiosasto, Zara, Mango, Halonen, G-Star. Keveämpiä, veistoksellisempia, kapeita ja lyhyitä linjoja.

Tähän aiheeseen voisi liittää lisäkysymyksen, entäpä jos muutamaaa vaihtoehtoa yhdistäisi/tuunaisi, eli ikäänkuin kokoaisi oman asunsa (esim. yläosa+alaosa, helman kerroksellisuus, yksityiskodat). Tai tuunaisi esim. käytettyä pukua jollain tavallisen muotikaupan "valmisosalla".

 

Itseä ainakin kiehtoisi tällainen "egologinen" vaihtoehto, edullisen käytetyn "halpis" hääpuvun pieni päivitys tai muutamien muotivaatekappaleiden koostaminen uudeksi kokonaisuudekseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ostin mun puvun Stokkalta, mut se oli Vilan mallistoa. Suunnilleen tollainen: http://vila.dk/vila/short-dresses/reader-dress/14017275,da_DK,pd.html?dwvar_14017275_colorPattern=14017275_WHITE&forceScope=

Suuntasin Stokkalle ja muihin ei-hääpukuliikkeisiin, koska en halunnut iltapukua. Eikä sillä valkoisella värilläkään ollut niin väliä, tuo nyt vaan sattui olemaan valkoinen. Mulla oli sen kanssa myös Vilasta ostettu alpakanvillainen poncho, koska häät oli syksyllä ulkona (eikä musta itse asiassa ole yhtään kuvaa ilman sitä ponchoa!). Ja hyvin toimi. Laatu ei varmaan ole samaa luokkaa kuin tuhansien puvuissa, mutta ei munkaan mekossa langanpäät törröttäny, joten ajoi asiansa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nätti on Ebban mekko!

 

Löysin muuten kiinnostavan (joskin jenkkiläisen mutta kyllähän monia merkkejä saa nykyään ihan maailmanlaajuisesti) postauksen ketjuliikemekoista joista ois hääasuiksi, paljon oli hyviä vaihtoehtoja: http://southernbrides.wordpress.com/2013/09/20/50-high-street-wedding-dresses-under-500/

 

muokkaus: Ja tosiaan, tuota Kebnen ideaa itsekin mietin; jos vaikka ketjuliikkeen alesta löytyisi nätti yläosa ja kirppispuvusta kaunis helma, mikä jottei niitä vois yhdistellä persoonalliseksi lopputulokseksi! Toimis varmaan paremmin sellaisissa boheemin romanttisissa lookeissa kuin jämäkän moderneissa linjakkaissa ratkaisuissa.

Muokattu: , käyttäjä: heinähame

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse kävin pari päivää sitten katselemassa ihan normaalissa juhlapukuliikkeessä valkoisia mekkoja ja löysin aivan täydellisen puvun! :girl_dance:

Olkaimeton, pohjepituinen(pitäisi lyhentää vähän lisää), takana nyörit(!!) ja niin, valkoinen väri. Se oli melkein kokonaan satiinia(helmiäiskoristein) ja juuri niin arvokkaan näköinen kuin hääpuvun pitääkin olla. Ei oltu hinnalla pilattu, sillä korjauksineen(lyhentäminen, pieni korjailu ja nyörityksen taakse valkoisen satiinikaistaleen ompeleminen) jäisi alle 200e! Se olisi juuri sopiva hinta, sillä pitää vielä ostaa kengät, joku pitsibolero/turkis/tms, korut ja mitä muita asusteita nyt tarvitsenkaan.

 

Haluan kyllä ensin käydä kokeilemassa niitä "oikeita" hääpukuja ja kokea sen fiiliksen ja samalla tietysti katsastaa, mitä tarjontaa heillä on ja mihin hintaan. Heti huomenna menen morsiuspukuliikkeeseen sovitukseen ja jos ei sieltä tärppää, niin täytyy hakea tuo mekko kotiin! Tai itseasiassa äidin kotiin, ettei tuo mies pääse sitä näkemään.

 

Hääpäivää ei kylläkään ole vielä tiedossa, mutta kahden vuoden sisään, mahdollisesti jo ensi vuonna... Pitäisiköhän vielä odottaa.... Hmm..... :rolleyes:

 

Edit: Itseasiassa juuri eilen päivä päätettiin, se on juuri kuin meille tehty päivä; 1.4. ensi vuonna eli aikaa on se 5,5kk eli nyt voin hyvillä mielin jo vaikka ostaakin sen puvun, kun tänään mennään niitä ystävän kanssa sovittelemaan! JEEE! :girl_in_love:

Muokattu: , käyttäjä: ajno

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu-u, käytiinhän me ystäväni kanssa siellä morsiuspukuliikkeessä ja sieltä löytyi aivan täydellinen hääpuku minulle! Varaukseenhan se heti piti laittaa ja tänään kävin hakemassa kaunokaisen kotiin! Piti siitä aika paljon pulittaa, mutta toisaalta..... miksi sitä pitäisi tähänastisen elämäni tärkeimpänä päivänä säästellä kauneudessa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin seuraan nettikauppojen ja muidenkin vaatekauppojen juhlatarjontaa morsianlinssit silmillä. Uskon tässä vaiheessa että tulen löytämään mekkoni muualta kuin hääpukuliikkeestä, tosin vielä en ole ainuttakaan häämekkoa sovittanut, keskiviikon jälkeen voi olla toki vallan toinen virsi. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aijai miten nättejä vaaleita mekkoja koko ajan alehintaan tarjolla esimerkiksi Asoksen outlet-osastolla!

 

image1xl.jpg

Mango Miranda Crochet Maxi Dress, €82.18 NOW €65.76

 

 
image1xl.jpg
Oasis Grecian Pleat Midi Dress, €136.99 NOW €89.04

 

 

image4xl.jpg

Little Mistress Beaded Maxi Dress, RRP €130.14 NOW €65.76

 

 

 

image1xl.jpg

  Warehouse Heavy Lace Cross Back Dress, RRP €123.29 NOW €89.04  

 

 

 

image4xl.jpg

Coast Lauder Maxi Dress with Beading, €267.13 NOW €160.28

 
 
 
image4xl.jpg
Lydia Bright Tulip Dress in Lace, €102.74 NOW €61.65

---

 

Löytyy musta tosi hyvin valikoimaa ns. puoliperinteisille morsioille - ei niitä klassisia iiiisoja pukuja, mutta valkoista/vaaleaa, herkkää, juhlavaa kyllä. Ja hinnat - näähän oli siis nyt kaikki huomattavasti kalliimpien merkkien vaatteita kuin esim. Hennes & Mauritz tai vaikka Asoksen oma mallisto, ja silti alle satasella (alessa joo, mutta niitähän on koko ajan) irtoaa jo vaikka mitä. Siitä laadusta kun tuolla aiemmin puhuttiin, niin tosiaan kyllähän myös aivan laadukasta kamaa tuottavia ketjuliikemerkkejä löytyy. (Vaikka rehellisyyden nimissä: mihin muuhun yhden illan bilemekkoon sitä edes harkitsisi laittavansa samoja summia kuin moni hääpukuun, ja kuinka paljon enemmän väliä lopulta on esimerkiksi ihan arkisten käyttökenkien laadulla? No, nämä pukuesimerkit ovat joka tapauksessa valtaosin sieltä ketjuliikevaatteiden paremmasta päästä!)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

AAARGH! Toi ensimmäinen mekko heinähameen viestissä olisi TÄYDELLINEN häämekko mun saarihäihin! Sitä ei ole oikeaa kokoa! Itkun itkun itku!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oikeesti, nyt tulee itku! Tuos oli oikeastaan ihan kaikki mitä mekolta halusinkin. Liehuva pitkä helma, pitsiä (tai tässä tapauksessa virkkausta mutta sama asia mulle) ja tuollanen hippimäinen yleisilme - mutta kuitenkin tarpeeksi hääpukumainen. Ja hintakin vähintäänkin sopiva :D Siis kyllä mä enemmänkin rahaa olen valmis laittamaan mekkoon mutta ei kyllä yhtään olisi haitannut löytää täydellistä tuolla hinnalla..

 

Harmittaa niin vietävästi!!

 

Edit: Voi räkä sentäs. Mun on ehkä pakko tilata tuo ja sitten vaan yrittää pienentää itseäni ja ehkä suurentaa mekkoa. Tai sitten se on kohta täällä foorumilla myynnissä :D Tuska ja hampaiden kiristys!

Muokattu: , käyttäjä: kinuskimansikka

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Enhän mä mitään muuta oo tänään (töissä) tehnytkään  :girl_cray3:

 

Yks löyty ebaysta mutta sekin on liian pieni..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nonni. Nyt tässä kävi sitten niin että kävin eilen toisen kaason kanssa ihan oikeissa morsiuspukuliikkeissä katselemassa & sovittelemassa. Kolme pukua löysin joita en inhonnut täydestä sydämestä (siis esim. kaikki olkaimettomat puvut hylkään ihan saman tien) ja niitä sovitin. Näistä yksi oli "ok". Ihan kiva sellainen kreikkalaisjumalattaren oloinen mekko, mutta siltikään ei yhtään mun olonen. Liian hienosteleva (etenkin kun edelleen meinaan paljain varpain mennä) ja sellanen.. virallinen. Sen tyyppistä voisin harkita jos olisi "perinteiset" hääjuhlat, siis tumma puku koodina, mutta eihän me edes haluta sellaisia häitä!

 

Angstailin sitten aiheen kanssa illalla oikein kunnolla ja päädyin lopulta tilaamaan tuon liian pienen puvun minkä heinähame linkitti. Tosin se alkuperäinen Asoksen mekko oli jo mennyt (ja shippaavat vaan UK:hon minkä olisin kyllä saanut kierrettyä) mutta ostin sitten ebaysta. Tulin siihen tulokseen että katsotaan millainen on, miten paljon pitää laihtua että siihen mahtuu ja minkä verran sitä voi suurentaa.

 

Laihtua on kyllä pakko koska en suostu näyttämään norsulta hääkuvissa! 

 

Ja mietin sitä hinta-asiaa. Kyllähän mä olisin valmis maksamaan siitä puvusta aika paljonkin (ja sulhanen sanoi samaa kun huomasi miten stressaan tätä) jos sitten se olisi TÄYDELLINEN ja minä olisin siinä täydellinen. Mutta kun en usko että sellaista löytyy niin ajattelin kokeilla nyt sitten tästä halvemmasta päästä. 

 

Palaan aiheeseen kun puku tulee postissa :) Pitäkää peukkuja!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Huii! Toivottavasti sitä saisi edes sitten muokattua oman kokoiseksi tai kokoluokitus olisi jotain muuta kuin täällä. Jos ei, niin varmaan uutta etsimään, vaikkei se mukavalta tunnu. Peukut on pystyssä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse löysin mekkoni Kreikasta liikkeestä, jossa oli myynnissä lähinnä lyhyitä juhlamekkoja. Mekon kriteerit olivat valkoinen, pitsinen, noin polipituinen ja mielellään olkaimeton. Sellainen löytyikin satasella, eikä mekkoa mitenkään hääpukuna kaupattu. Mekko on merkiltään Rinascimento, se on joku italialainen mekko ja italiassa tehtykin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla olisi kaapissa odottamassa h&m:sta tilattu, vastaavanlainen mekko kuin tää: http://www.hm.com/fi/product/48444?article=48444-C

mutta luonnonvalkoisena. En vain enää ole ollenkaan varma laitanko sittenkään sen, toisena vaihtoehtona mulla on ollut laittaa ihan vaan rennot pellavahousut ja joku vaalea paita/tunika.

Mutta siitä lähtien kun hääpäivä oli päätetty siihen Juhannuksen alkuun, mulla heräs idis kevyestä ja vaaleasta, vähän ysärihenkisestä kukkamekosta, ja oon nyt kirppareita kierrellessä vähän sillä silmällä katsellut josko sopivan näköinen tulis vastaan.. (jotenkin vain miellän kukkaiset liehuvat helmat Juhannukseen kuuluvaksi.. :rolleyes: )

 

että tota, se mitä yritin sanoa oli se et perusvaatekaupasta (tai kirpparilta) hankittua tuun laittamaan päälleni hääpäivänä, oli asu sit mikä hyvänsä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällekin vaihtoehdolle olen avoin. Erityisesti sen jälkeen, kun kävin sovittelemassa Morsiusgalleriassa pukuja. Sattui nimittäin niin, että sovittamani lyhyt puku ( no vähän yli polvien) oli erittäin paljon samannäköinen, kuin eräs juhlamekko jonka näin taannoin Halosella. Hintaeroa vaan oli noin 500 €  :D Sen tiedän ettei nyt samasta mekosta sentään ollut kyse, mutta jos kerran voisin saada haluamani puvun vaikka Haloselta, mutta paljon kukkaroystävällisempään hintaan, niin miksenpä ostaisi  :)  Etsin valkoista, vähän yli tai alle polvien yltävää, A-linjaista mekkoa jossa on pitsiä. Kenties myös hihat. Kyllähän nyt tuollaisia tosiaan voi tulla vastaan perusvaatekaupoissa. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta mikään ei periaatetasolla estäisi hankkimasta hääpukua muualta kuin hääpukuliikkeestä. Ja jos haluaa rennommat rantahäät tms, niin sellaiseen ei varmaan hääpukuliikkeestä edes löydä haluamansalaista.

 

Mutta, ainakin itse tuossa sovitellessa huomasi sen, että tällaiselle ... ahem ... pluskokoiselle ihmiselle se ero on ihan suunnaton. Siis että kun kokeili hyvänmallista hääpukua joka on suunniteltu korostamaan parhaita puolia vartalossa, ja sisäiset tukirakenteet on oikeasti olemassa eikä pari muoviluuta kyljissa, niin se oli kuin yö ja päivä verrattuna jopa ns. edullisempiin hääpukuihin. Vaatettamisen kannalta helpommalla vartalomallilla varmasti sitten kyllä löytää upeita vaihtoehtoja muualtakin. Isompikokoiselle suosittelen kuitenkin tsekkaamaan niitä vähän tyyriimpiäkin pukuja. Olin itse nimittäin hyvin yllättynyt.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voihan. Kiersin äskettäin mummun ja pikkuveljen kanssa äkkiä Halosella ja näin peräti kaksi mekkoa jotka ovat sitä mitä etsinkin! En jäänyt sovittamaan koska 8.v kyllä tylsistyy vaateostoksilla äkkiä  :D Siskoni on nyt laivalla, mutta tulee huomenna. Ylihuomenna lähdetään tarkemmin katsomaan niitä mekkoja! Haluan siskoni mukaan koska no, sehän nyt varmasti sanoo rehellisen mielipiteen  :girl_haha: Jos tuntuu siltä että jompikumpi niistä on THE MEKKO, ostan heti pois kuleksimasta, vaikka aikaa häihin onkin. Mutta eihän niitä samoja vaatteita kaupassa loputtomiin myydä. Jos miellyttää niin parempi ostaa ettei jää saamatta se minkä haluaa :) Piilotan sen sitten äidille tai mummulle. Ja jos kumpikaan ei sittenkään ole sellainen että haluan ostaa, niin ainakin olen kokeillut ja katsonut, ja voin jatkaa etsimistä muualta  :)  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään