Hyppää sisältöön

Luonnonkukat (kuvia)

• Kirjaudu vastataksesi
64 vastausta aiheeseen

#21 Michelle^

Michelle^

Juniori

• Morsian
  • PistePiste
  • 21 Viestit

Lähetetty 01 lokakuu 2007 - 20:01

Meille tulee kissankelloja ja jotain valkoista pöydille pieniin maljakkoihin/ laseihin. Testasin kissankellon jaksamista ja hyvältä näyttivät vielä kahden yön maljakossa olon jälkeen.

Sinipiika: Oletko koittanut pysyykö lumpeenkukka auki maljakossa? Minä olen ajatellut niitä jopa morsiuskimpuksi, ovat niin kauniita!

#22 kolina

kolina

Konkari

• Rouva
  • PistePistePistePiste
  • 2 233 Viestit

Lähetetty 01 lokakuu 2007 - 21:44

Siankärsämöhän on valkoinen ja sitä kukkii ihan jokapaikassa koko kesän, vieläkin on kukkia tuolla puskissa. Ainakin täällä Länsi-Suomessa.

Tässä yksi idea vähän erilaiseen koristeluun:

http://www.aijaa.com...p?i=1042246.jpg

Vesi oli seuraavana päivänä samentunut, kukat olisi pitänyt ilmeisesti huuhdella hyvin hanan alla ennen vaasiin laittamista. Kivetkin kyllä taisi olla vielä jynssäämättä.
Kynttilät olivat testissä tuikkuja, oikeassa tilanteessa olisivat kellukynttilöitä.

#23 Anou

Anou

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 888 Viestit

Lähetetty 31 lokakuu 2007 - 16:43

Kostiliina: Hieno idea! Jos joku innostuukin puhumaan elekieltä liian vauhdikkaasti niin että tuo kynttiläasetelma kaatuisi, maljassa oleva vesi sammuttaa mahdollisen alkavan tulipalon!

#24 Hipu_

Hipu_

Juniori

• Jäsen
  • PistePiste
  • 44 Viestit

Lähetetty 21 huhtikuu 2008 - 15:54

Heippa!
Löytyisköhän täältä foorumilta joku "kukka-asiantuntija", joka osaisi kertoa minulle, mitä kukkia voi Oulun seudun luonnosta löytää kesäkuun puolenvälin tienoilla? Luulisi tuolloin joidenkin jo kukkivan, kun juhannuskin on piakkoin. Miten ne tulisi säilyttää, jotta olisivat seuraavana päivänä vielä voimissaan? Tarkoitus on kerätä porukalla kukkia häiden aattona, ja asetella ne sitten hääpäivän aamuna pöytiin.

#25 siile

siile

Vakkari

• Morsian
  • PistePistePiste
  • 147 Viestit

Lähetetty 23 toukokuu 2008 - 14:22

Heippa!
Löytyisköhän täältä foorumilta joku "kukka-asiantuntija", joka osaisi kertoa minulle, mitä kukkia voi Oulun seudun luonnosta löytää kesäkuun puolenvälin tienoilla? Luulisi tuolloin joidenkin jo kukkivan, kun juhannuskin on piakkoin. Miten ne tulisi säilyttää, jotta olisivat seuraavana päivänä vielä voimissaan? Tarkoitus on kerätä porukalla kukkia häiden aattona, ja asetella ne sitten hääpäivän aamuna pöytiin.

Oulun seutuvilta olen lähtöisin ja muistelisin, että kesäkuun puolivälissä on jo aika monenlaista kukkaa luonnossa, ainakin mitä muistelen ojanpientareita. Ojanpientareet ajetaan alas muistaakseni kesä-heinäkuun vaihteessa ja silloin kasvustot on jo tosi rehevät ja korkeat että kyllä kesäkuussa löytyy kukkia.

Viime kesänä tein testin, keräsin apilaa, hiirenvirnaa ja jotain sellatteita kivoja rösöreunaisia pitkiä kapeita lehtiä. Laitoin ne veteen pilttipurkkiin ja sen ikkunalle. Ne säilyi hyvänä useemman päivän.

Lähetetty kuva

#26 NiiTu

NiiTu

Juniori

• Morsian
  • PistePiste
  • 39 Viestit

Lähetetty 13 heinäkuu 2008 - 14:30

Meillä olisi tarkoitus elokuun alun häihimme kerätä saatavilla olevia luonnonkukkia omien puutarhakukkien lisäksi pöytäasetelmiin. Nyt vaan on ruvennut mietityttämään, kun juhliin tulee muutama allergikko, että onko joitakin luonnonkukkia, jotka helposti aiheuttavat allergisen reaktion tai hengenahdistuksen....Osais sitten välttää tällaisia kukkia...:)

#27 SininenHetki

SininenHetki

Vakkari

• Morsian
  • PistePistePiste
  • 318 Viestit

Lähetetty 06 tammikuu 2009 - 17:05

Ihanaa, että täältä löyty tällanenkin viestiketju! Haluamme häihimme luonnonkukkia ja täältä sai todella kivoja ideoita!

Tulevana kesänähän se on hyvä jo testailla, häät kun siis vasta ensi vuonna.

#28 keijukaneli

keijukaneli

Konkari

• Rouva
  • PistePistePistePiste
  • 1 270 Viestit

Lähetetty 07 tammikuu 2009 - 22:39

Oiskos mustikanvarvuista mitään kuvia? Yritin etsiä mutta ei kyllä mun silmään osunut :) Lähinnä ajattelin pöytäkukkina mustikanvarpuja..

#29 lina

lina

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 140 Viestit

Lähetetty 11 tammikuu 2009 - 10:14

Onko joku tehnyt itse kimpun luonnonkukista? Miten se kesti hääpäivänä?
Tai tiedättekö, suostuvatko kukkakaupat käyttämään luonnonkukkia sidonnassa, heillä kun on aika kovat vaatimukset kukkien säilymisen suhteen..

#30 saippuakauppias

saippuakauppias

Untuvikko

• Morsian
  • Piste
  • 10 Viestit

Lähetetty 22 tammikuu 2009 - 15:51

Olisi kiva nähdä kuvia mustikanvarpukoristeluista. Onko kukaan touko-kesäkuun vaihteessa avioon astunut käyttänyt luonnon antimia koristeluissaan?

#31 MillaJo

MillaJo

Untuvikko

• Jäsen
  • Piste
  • 14 Viestit

Lähetetty 23 tammikuu 2009 - 17:05

Olisi kiva nähdä kuvia mustikanvarpukoristeluista. Onko kukaan touko-kesäkuun vaihteessa avioon astunut käyttänyt luonnon antimia koristeluissaan?

Mä en ole vielä päässyt koristelemaan, mutta kaveri aikoo käyttää luonnonantimia ens kesäkuussa omissa häissään. Sen verran tuli noista mustikanvarvuista mieleen, että viime kesäkuussa toin nipun niitä sisälle maljakkoon ihan muuten vaan. Parissa päivässä niihin tuli sellaiset hennot pienet marjanalut/nuput. Näytti tosi kauniilta yhdessä niiden mahtavan vihreiden lehtien kanssa. Uskon, että niistä tulisi häihin tosi kauniit koristeet.

Viimeksi muokannut MillaJo, 23 tammikuu 2009 - 17:06 .

#32 ~Suzy~

~Suzy~

Juniori

• Morsian
  • PistePiste
  • 50 Viestit

Lähetetty 25 helmikuu 2009 - 15:51

Osaatteko sanoa, että milloin kannattaa istuttaa ruiskaunokin siemenet, jos haluaa, että kukat kukkivat syyskuun alussa? Meillä on häät 5.9. ja kovasti oon miettinyt laittavani pöytiin pilttipurkkeja, joissa olisi valkoisia ruiskaunokkeja. Onnistuiskohan tämä? Googlaamalla löysin tietoa, että siemenet vois istuttaa joko touko-kesäkuussa, jolloin ne kukkivat heinä-elokuussa tai sitten syksyllä, jolloin ne kukkivat nopeammin. Osaako kukaan kertoa tästä tarkemmin? Mä en ihan ymmärtänyt, että mitä tämä "nopeammin" tässä tarkoittaa. :unsure:
Lähetetty kuva

#33 beluga

beluga

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 220 Viestit

Lähetetty 09 maaliskuu 2009 - 12:32

Lisää luonnonkukkakimpuista kuvia!

Onko joku nähnyt jossakin kuvia kimpuista joissa olisi tupasvillaa tai kanervaa?

Itse löysin vasta pari kuvaa häälehdestä, lisää kaipaillaan!

Liitetyt tiedostot

#34 Fingirl

Fingirl

Juniori

• Jäsen
  • PistePiste
  • 42 Viestit

Lähetetty 10 maaliskuu 2009 - 22:13

Löytyiskö kivoja 'luonnonläheisiä' asetelmia joissa on käytetty ruiskukkaa?

#35 lina

lina

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 140 Viestit

Lähetetty 06 heinäkuu 2009 - 11:58

Meillä käytettiin koristelussa vain luonnonkukkia, ja sidoin hääkimppunikin niistä - saniaiset reunoilla tuomaan juhlavuutta. Kimpun sidoin ihan pellavalangalla, jota käytimme muutenkin paljon häiden koristelussa. Sidoin pellavalankaa pitkälle varren ympäri ikään kuin kädensijaksi, ja se ilmeisesti auttoi kukkien säilyvyyteenkin. Aina kun en kimppua käyttänyt, pidin sitä maljakossa vedessä.
Kimppu kesti yllättävän hyvin; vain muutamia kuolleita kukkia nypin pois juhlan aikana.

Tämä kuva on varakimpustani (siltä varalta, että oikea kimppu olisi nuutunut), jota ei lopulta tarvittu. Erona oikeaan oikeastaan vain se, että varren sidonta on tässä kevyempi. Kuva on vähän huono, yritän päivittää uuden kun saan lisää hääkuvia.

Liitetyt tiedostot

Viimeksi muokannut lina, 20 heinäkuu 2009 - 11:15 .

#36 Adelheid`

Adelheid`

Vakkari

• Morsian
  • PistePistePiste
  • 253 Viestit

Lähetetty 10 heinäkuu 2012 - 12:31

Hei tämä ketju pitää elvyttää. :)

Eilen kävin katsomassa juhlapaikkaamme ja siellä oli pöydillä luonnonkukkia maljakoissa ja olin niiiiiin myyty! Mutta tietääkö joku, kuinka pahasti luonnonkukat tuottavat allergiaa ja mitkä kukat ovat sellaisia, jotka erityisesti tuottavat? Mikä kukka olis helppo kasvattaa itse parvekelaatikoissa yms., joka kukkisi kesäkuun lopulla? :D
Yhteinen taival alkoi 24.6.2010 <3
Kihloihin 8.3.2012 <3
Tahdon 29.6.2013 <3

Lähetetty kuva

#37 Chantal Bijou

Chantal Bijou

Vakkari

• Jäsen
  • PistePistePiste
  • 144 Viestit

Lähetetty 23 lokakuu 2012 - 09:56

Meillä oli elokuun alussa häät, joissa pöytien kukka-asetelmat olivat luonnonkukista. Edellisenä päivänä kukat kerättiin ja laitettiin maljakoihin valmiiksi ja hyvin kestivät. Kyllähän luonnonkukat kestävät useamman päivän maljakossa, joten ei ollut siinä mitään ongelmaa. Loppukesän kukkatarjonta riippuu kesän lämpimyydestä, nyt ainakin vähän viileämpänä kesänä kukkia oli vielä, tosin apilat alkoivat olla jo ohi kukkimisen, mutta siskoni poikaystävänsä kanssa keräsi ja teki upeat asetelmat! :)

Lähetetty kuva

Lähetetty kuva

#38 manaljah

manaljah

Konkari

• Rouva
  • PistePistePistePiste
  • 1 639 Viestit

Lähetetty 30 tammikuu 2013 - 10:36

Miten lupiinit ja syreenit kukkivat kesäkuun puolivälissä? Uskaltaako niitä laittaa asetelmiin (lähinnä buffaan ja lahjapöydälle, ei vieraiden nenäneteen pöytään) eli allergisoivatko/tekeekö tuoksu migreeniä tms?

#39 NiE

NiE

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 174 Viestit

Lähetetty 25 helmikuu 2013 - 12:24

Olen suunnitellut, että kaikki pöytäkukat tulisivat luonnosta. Pidän esimerkiksi siankärsämöstä, koiranputkesta ja hiirenvirnasta. Kellokukkia olen myös ajatellut. Sisareni on tehnyt moneen kastejuhlaan kastemaljan ympärille sammalesta seppeleen, johon on pistelty kukkia ja ovat kestäneet ihan hyvin. Mietin että jos tekisi samalla systeemillä, että sammalesta pidike, tai sitten oasisksesta, ja asetelma sitten jonkunlaiseen maljaan/pilttipurkkiin tms.

Mutta minuakin kiinnostaisi, olisiko mahdollista yhdistää luonnonkukkia myös kimppuun? Haluaisin kuitenkin juhlavan ja huolitellun näköisen kimpun, mutta en mitään suurensuurta. Olen ajatellut että siinä voisi olla esimerkiksi eustomiaa ja jotan valkoista ja sitten lisäksi hiirenvirnaa ja jotain muuta luonnosta. Violettia ja valkoista väreinä, kuten pöytäkukissakin. Pitäisi vain etsiä tekijä. Jos jollain on vihjeitä Tampereen seudulta, niin niitä kuulisin mielelläni. 

#40 Tipzilla

Tipzilla

Konkari

• Morsian
  • PistePistePistePiste
  • 2 169 Viestit

Lähetetty 25 helmikuu 2013 - 13:25

Miten lupiinit ja syreenit kukkivat kesäkuun puolivälissä? Uskaltaako niitä laittaa asetelmiin (lähinnä buffaan ja lahjapöydälle, ei vieraiden nenäneteen pöytään) eli allergisoivatko/tekeekö tuoksu migreeniä tms?

Todella yksilöllistä... Esim. minulla saattaa tulla huono olo jo ulkona syreenien kukinnan aikaan niiden hajusta, mutta ei esim. hyasintista, josta taas äitini saa migreenin. Äiti taas tuo syreenit ruokapöytään ongelmitta. Varminta olisi kysäistä niiltä, joilla tietää olevan allergiaa/astmaa, että tekeekö ko kukat pahaa. Tai huolehtia siitä, että puskan voi joku viedä pois, jos juhlassa joku saa oireita.

Huomasin, että Yli-Kaitalan esittelyvideossa oli myös luonnokukkakoristeinen kattaus, jos joku haluaa katsoa (taisi olla kelta-valko-violetti, jos en väärin muista).