S&A-09

Häästressi/paniikki häihin liittyen (yhdistetty ketjuja)

291 viestiä aiheessa

Siis kuukauden päivät häihin ja paniikkia pukkaa :o Korut hankkimatta, samoin alusvaatteet ja puku pitäisi viedä jo viimeiselle korjaukselle. Apua miten tässä kaiken ehtii??!! Sormus on valmiiksi katsottuna mutta ei vielä hankittuna. Onko kukaan muu näin myöhässä? Joulu ja lapsen joulukuiset syntymäpäivät on kyllä vieneet kaiken huomion häiltä eikä pyhinä tietty oikein mitään tuollaisia olisi voinut hankkiakaan....

Kertokaas kohta häitänne viettävät, missä vaiheessa teillä on järjestelyt? Olemmeko auttamattomasti myöhässä vai vieläkö tässä häät saa järjestettyä? :unsure:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ensin vedät syvään henkeä ja sen jälkeen teet jokaiselle viikolle listan asioista joita pitää hoitaa ja pidät kiinni siitä listasta :)

Varmasti ehditte tekemään kaiken tarvittavan ja saatte upeat häät :)

Meillä on häät hyvällä mallilla :) Tuskin tulee viime hetken paniikkia

- Menu ja juotavat päätetty, alkoholilliset juotavat hankittu, lasten juomat vielä hankkimatta.

- alustava istumajärjestys tehty

- morsiamen vaatetus ja asusteet on kaapissa odottamassa

- sulhasen vaatteet on varattu ja noudetaan sitten lähempänä vuokraamosta

- sormus hankittu

- huomenlahjat hankittu

- hääkarkit hieman vaiheessa

- pöytäkoristelut päätetty, jotain pientä vielä hankkimatta

- askartelut (pöytäkolmiot/tiekyltit) vielä vaiheessa

- ohjelma ja aikataulu päätetty

- vihkijä varattu

- esteidentutkinta suoritettu

- valokuvaaja ja DJ varattu, vielä pitäisi palaveerata

- hääyövarattu

- hääauto päätetty

- suurimmaksi osaksi asioille on jo tekijät tiedossa

- kutsut on lähetetty ja ilmoittautumis aikaa on vielä 20 päivää.

Muokattu: , käyttäjä: safira86

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä ei vielä panikoida, vaikka:

- menu = ?

- morsiuspuvun fiksailut kesken

- sulhasen vaatteet = ?

- sormukset työn alla, sovitus tammikuun aikana

- hääkakku = ?

- hääauto = ?!

- huomenlahja, ainakin omalta osaltani hankkimatta

- koristelut yms = ?

- kutsut tekemättä

Pääasiat ovat kunnossa:

Paikka, aika, vihkijä sekä häämatka varattuna - niin ja naimalupa hankittuna :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihanaa Gemfe, kun osaat ottaa noin rauhallisesti. Kyllähän kaikki varmasti järjestyy kun laittaa tuulemaan. Meillä ruokapuolin on kokonaan miehen järjestettävänä ja on sovittu etten siihen puutu millään lailla (vaikka tekisikin mieli ;) )Mies on kokki ja hänen kokkiystävänsä kokkaavat häissämme, joten tiedän että asia hoituu. Muuten suurin osa käytännön järjestelyistä onkin omilla harteillani. Saas nähdä mitä kaikkea unohtuu :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä alle 2 viikkoa, ja eilen vasta hommasin alusvaatteet, kaulakoru on hankkimatta, puku pitäisi hakea liikkeestä, kanttorin kanssa ei olla sovittu mitään musiikista, kukkakimpun yksityiskohdat sopimatta, täytyy hakea piilarit liikkeestä, hiusten värjäys ens maanantaina... kyllähän näitä löytyy mutta paniikki ei iske jos hoitaa asian kerrallaan eikä jätä kaikkea puolitiehen. Hoitaa vaikka samana päivänä monta asiaa, niin helpottaa kummasti kun ne on saanut pois alta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä vielä muutamaa viikkoa reilu kuukausi häihin. Paniikkia pukkasi kyllä kovasti, koska paljon vielä puuttuu, mutta mutta, nyt on jotenkin rauhallinen olo (johtuen varmaan vapaapäivästä ) :girl_haha: Meiltä puuttuu vielä sulhasen vaatetus kokonaan. Minulta puuttuu korut, eikä kukkia ole vielä tilattu. Istumajärjestystä ei ole vielä edes katsottu, eikä lopullisesta menusta sovittu pitopalvelun kanssa. Hääjuhlan ohjelmaa, ei ole vielä kokonaan mietitty, mutta myös minä uskon, että kaikki tulee hoidettua, ja jos ei tule niin sitten näillä mennään. Naimisiin päästään joka tapauksessa :girl_blum:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

nyt on keskiviikko, lauantaina häät. aikalailla kaikki ok...

-koruista en oo vielä varma, tulevat olemaan lainattuja, ja nään vaihtoehdot perjantaina

-opastekyltit vaiheessa

-menu/ohjelma tötsien kartonki loppu kesken, en saanut asuinpaikkakunnaltani lisää, joten ne saan perjantaina häidenviettopaikkakunnalla

mut nämä on kaikki pikkujuttuja! Ei oo sinänsä väliä vaikka jotain näistä jäis tekemättäkin . Kaikki tärkeet asiat on kunnossa :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kuukausi ja viikko eli aika hyvin sovin tähän ketjuun. Tällä hetkellä stressaan sitä, kun vain vajaat puolet on ilmoittanut, onko tulossa vai ei. Ilmoittautumisaikaa on jäljellä vielä viikko joten ei kai kovin suurta syytä stressiin.

Pappi on varattu, musiikista ja kaavasta sovittu, häämatka varattu, menu päätetty, puvut hankittu, sormus hankittu... Mielestäni ollaan varsin hyvässä vaiheessa. Tarkempi listaus päikkyni kakkosviestissä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävimme maanantaina treffaamassa pitopalvelua, jonka omistamassa paikassa juhlat pidetään. Jotenkin kaikki alkoi konkretisoitua... Hui! Enää kolme viikkoa!

Ihan hyvässä vaiheessa mennään kuitenkin. Osallistujat on muutamaa poikkeusta lukuunottamatta selvillä ja hääauto selvisi juuri. Bile-cd:t on polttamatta, puku menee korjausompeluun parin päivän päästä, huntu on ompelematta (vaikka onkin harsittu), istumajärjestys ja ohjelmarunko puuttuu. Kaiken saamme kuitenkin valmiiksi! Ihanaa! Mutta mitä mä teen kuukauden päästä? Pitää varmaan kehittää jotain muita harrastuksia kuin hääsuunnittelu :girl_dance:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on nyt kuukausi aikaa! :o Meillä on pienet juhlat tiedossa ja ollaan otettu aika lunkisti, mutta omg, kuukausi!

Valmiina on kummankin vaatteet, kengät, sormukset (tosin mun sormus pitää vielä käydä ostamassa), ruokasuunnitelmat on tehty...

Meillä on vaiheessa ainakin astiat, pöytäliinat, koristelut (ja tarvitaanko niitä), kakku tilaamatta (tosin päätetty on), yksityiskohdista sopiminen juhlapaikan kanssa (ei olla haluttu mennä liian aikaisin, ja nyt yhtäkkiä aikaa ei enää olekaan paljon mitään).

Yhtäkkiä iski tällainen olo: :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä myös aika tarkalleen pian kk häihin :kiss3: IHANAA!!!

Kaikki alkaa olla aika hanskassa ja ehkä viikon päästä hanskat hukassa?!?

Juuri äsken sain askarreltua paikkakortit valmiiksi ja kynttilät näprättyä, aika voittaja olo :girl_haha:

Koristelut on kaikki ok ja kutsut on jo lähteneet aikoja sitten ja vieraitakin ilmottautunut jo mukavasti! Kukat on valittu ja kauneushommelot varattu!

Mitä enää puuttuu? No...

Torstaina olis boleron/ alusvaatteiden sovitus/ osto ja

isännän puseron ja kravatin metsästys...!

Riisipussit pitäis näprätä ja

kokki kolmosen kanssa sopia menu.

Skumpat ja kaljat on myös hommattava :girl_smile:

Kaasojen lahjat sekä sulhaselle tulevalle aviomiehelle huomenlahja hankittava...

Ei siis homma eikä mikään :grin: TULIS NYT JO NE HÄÄT.........

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä kans about kuukausi enää. Ihanaa!!! Meillähän piti häät olla alunperin jo viime elokuussa, mutta masuasukki muutti aikataulun 2010 elokuulle. Nyt kun sutjakoiduin synnytyksen jälkeen nopeaa omiin mittoihin niin päätettiinkin joulukuussa, että pidetään häät jo helmikuussa. Onni, että plänäsin kaikki valmiiksi jo vuosi sitten, ennen tietoa raskaudesta, joten nyt vaan toteutetaan suunnitelman mukaan. Kutsut lähtee postiin huomenna :girl_wink: Polttaritkin on vielä edessäpäin....ihanaa, kun kaikki mukava tulee nyt vähän kuin putkessa ja erityisen ihanaa on se, että saadaan talvihäät - kynttilöitä :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi hyvänen aika, että mua ketuttaa! Meille siis ei ole tulossa pitopalvelua ja tarjottava pitäisi leipoa itse. Tämä ei ole ongelma sinänsä, koska miehen äiti on hyvä leipuri ja löytyy niitä minunkin lähisuvustani. Nyt sitten toinen tätini on alkanut siskolleni (eli kaasolle) valittaa siitä, että kuka tekee tarjottavan ja tarjoilee!! Miksei mulle voi näistä ongelmista avautua? Mun sisko ottaa muutenkin kaikesta stressiä ja on sit mulle tosi vihanen. Sisko ja täti vaan ei tajua, että meillä ei ole yksinkertaisesti varaa pitopalveluun! Se maksaisi 2000-4000€ lisää ja me maksetaan miehen kanssa kaikki itse! Ei vaan pysty repeämään! :girl_mad: Onhan se toki harmi, että oikein tarjoilijoita ei tule. Toivottavasti asia ratkeaa sillä, että harrastusporukasta jotkut voisi tulla keittään kahvit ja pistään pullat tarjoilupöydälle. Toivottavasti he voi myös järjestää ohjelmaa (teatteriryhmä).

Sitten toinen ketutuksen aihe on samainen täti. Hän on sitä mieltä, että pakko on kutsua kaikki vieraiden aviopuolisot koska se kuuluu tapoihin. Sinänsä olisi kiva, mutta A) en ole heitä koskaan edes tavannut ja B ) meille mahtuu max. 80 vierasta ja nyt kutsulistalla on noin 75. :hysteric: Täytynee ilmoittaa tädille, että toki avecit ovat tervetulleita, mutta sitten aletaan vähentää kutsulistalta sukulaisia.

Voi, että teki hyvää avautua! :flirt:

(modet, jos tällainen aihe jo on tai on väärässä paikkaa, poistakaa/siirtäkää ihmeessä! Ajattelin, että täällä voisi avautua (ja valittaa niin paljon kuin sielu sietää) juuri häiden järjestämiseen liittyvistä ongelmista.)

Muokattu: , käyttäjä: Cressie

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

suosittelen kyllä ehottomasti kyselemään pitopalvelulta tarjouksia ja laitatte siihen vain sen mitä tarvitsette. meillä itsellä tulee maksamaan pitopalvelun seisovapöytä 1250€-1500€ tarjoilijoineen.

kyseessä on siis 50 hengen häät ja karjalainen pitopöytä "tuunattuna" tarjoilijat tekevät töitä 8 tuntia. ei minusta paha hinta ollenkaan siihen nähen miten monelta vaivalta selviää. :flirt:

en sitten tiedä missäpäin asut mutta tämä tilanne on itä-suomessa. suosittelen..soita ja kysy tarjouksia,saatat jopa yllättyä :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Muuten hyvä idea, mutta budjetti on 3000€ (suunnilleen) ja siitä jo yksin mun puku ja valokuvaus (koko päivän) on noin 1000€. Tarjoilun valmistajia on kyllä kolme tällä hetkellä (+ minä) eli ongelma ei ole niinkään se. Ainoastaan se kuka keittää sumpit ja laittaa tarjoilutiskille ne ruuat. Ja mahdollisesti lämmittää jotain karjalanpiirakoita tms. Hyvät tarjoilut on tulossa. Mietin, että saisikohan esim. ammattikoululta opiskelijoita halvalla tarjoilemaan ja tiskaamaan (tiskikone tosin löytyy)?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kannattaa kysyä tuota koulu vaihtoehtoa tai vaikka jos ystäväpiiristä tai sukulaisita löytyy sellasia joilla on isompia lapsia(15--> ) niin he varmaan tulisivat edullisesti..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Pistin viestiä ammattikoulun edustajalle. Ja toi isommat lapset on muuten hyvä idea! Ei tullut mieleenikään sellainen vaihtoehto! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuosta valokuvauksesta selviää huomattavasti halvemmalla, jos löytyy joku kaveri tai kaverinkaveri joka harrastaa valokuvausta. Me mennään käymään kuvaamossa ennen vihkimistä otattamassa muotokuvat ja sen jälkeen juhlan kuvaamisesta vastaa juuri tämmönen tutuntuttu :) Halusin ehdottomasti ulkopuolisen valokuvaajan juhliin, mutta valokuvausliikkeiden hinnat oli suoraansanottuna suolasia. Niinpä sitten löytyi tämmönen ratkasu :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli ed. häissä äidin tekemät ruuat. Edellisinä päivänä valmistettiin mahdollisimman paljon, seuraavana päivänä vain sitten aamusta loput. Äidin entinen opiskelukaveri tuli häälahjaksi auttamaan tarjoiluissa, jotta äitini sai keskittyä juhliin. Häissä vieraita 50 hlöä, ruokiin meni ehkä n.300e (sis. kolmea erilaista salaattia, kahta erilaista lihapataa, perunoita, kalaa, sämpylöitä ja ruisleipää, pikkuleipiä, pullaa, kolmikerroksinen hääkakku jne). Ja hyvää oli.. :) Meillä oli myös budjetti 3000e, jäi n.5euroa vajaaksi ;) Oli muutama asia mihin panostettiin (juhlapaikka koko vkonlopuksi, valokuvaus koko päivän), muut otettiin/tehtiin mahdollisimman halvalla. Esim. mun puku 180e (vuokra), johon äiti sai upean 200e arvoisen puvun kaupan päälle (todella hieno tarjous).. Kyllä häät saa halvalla järjestettyä, nyt budjetti hankintoihin on n.400e tuleviin häihin, sijoitetaan mielummin matkaan loput :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^^ Valokuvaus on sellainen mistä en tingi. Harrastan itse kuvausta ja tiedän, että kukaan tuttavapiiristä ei ole niin hyvä kuvaaja (paitsi kaasoni), että minua miellyttäisi. Näinpä siis ammattikuvaaja on ainoa ratkaisu ja en stressaa. :) Valokuvat on mulle melkeinpä elämää tärkeämpi juttu, joten myönnän, että olisin stressannut kuvista koko juhlan ajan.

^ Meillä kanssa tulee varmasti tosi paljon hyvää ruokaa, koska miehen äiti ja minun äitini mies on tosi hyviä kokkeja. Toivottavasti ei ruoka-aineet tulee maksamaan maltaita. Täytyy pitää ihan ruokaneuvottelu tässä jossain välissä, että saadaan selkoa mitä olisi mahdollista vieraille tarjota. Sitten tietysti hankitaan kakku ja karkkibuffetkin olisi luvassa.

Sieltä ammattiopistolta vastailtiin jo ja kerrottiin, että pistää oppilaille viestiä työmahdollisuudesta. Hinta olisi noin 7-10€ / tunti. Jos kolme tarjoilijaa ja noin 5-6 tuntia niin ei tule maksamaan maltaita. Ja saanpahan ainakin mielenrauhan, kun tiedän että tarjoilu on hoidossa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mua ärsyttää se kaikkein eniten, et kaikki arvostelee meidän valintoja (sulhasen puku, mun puku, se et sulho ottaa mun sukunimen, teemaväri, se ettei haluta nolausleikkejä ymsyms), jotka on meidän henkilökohtaisia päätöksiä. Mikään ei tunnu sit kelpaavan ja nuo marisijat tuntuvat unohtavan et kyse on MEIDÄN hääpäivästä ja se vietetään p***@.. sentään just sillain kun me päätetään!

Aah.. Ihanaa kun sain purkatua! Kiitti vaan topicin perustajalle ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
^^ Valokuvaus on sellainen mistä en tingi. Harrastan itse kuvausta ja tiedän, että kukaan tuttavapiiristä ei ole niin hyvä kuvaaja (paitsi kaasoni), että minua miellyttäisi. Näinpä siis ammattikuvaaja on ainoa ratkaisu ja en stressaa. :) Valokuvat on mulle melkeinpä elämää tärkeämpi juttu, joten myönnän, että olisin stressannut kuvista koko juhlan ajan.

Minä kyselin tässä varmaan kymmenisen eri ammatti-/harrastajakuvaajaa läpi ja ainoastaan yksi heistä olisi ottanut tonnin. Kaikki kysymäni olivat mielestäni ihan samantasoisia eli olivat saaneet otettua aiemmissa häissä sellaisia "ei tylsiä" kuvia, no tiedät kyllä mitä tarkoitan :) Nämä muut kuvaajat olivat hintaskaalalla 200-600€/päivä (dokumentaarinen kuvaus potretteineen). Voin lähettää lisätietoja yksärillä. Mutta vertailu kyllä kannattaa!

Nuo sukulaisten "pakkokutsumiset" näyttävät olevan ikuinen kiistakapula vähän joka paikassa... toivottavasti löydätte sopivat ratkaisut ja saatte mukavat häät!

Muokattu: , käyttäjä: Haati

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minä kyselin tässä varmaan kymmenisen eri ammatti-/harrastajakuvaajaa läpi ja ainoastaan yksi heistä olisi ottanut tonnin.

Tuossa tonnissahan oli mukana jo pukukin. :flirt:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos täällä kerran saisi avautua niin tässä sitä itseään.

Ärsyttää! Olen sellainen ihminen, että nautin kaikkien asioiden (esim. matkojen, sisustamisen ja kyllä: häiden) suunnittelusta valtavasti. Tykkään intoilla asioista ja haluaisin jonkun kanssa jakaa ajatuksiani. Mutta aina kun jollekin yritän jotain sanoa, minulle tulee kauhean huono omatunto, ikään kuin tekisin jotain kiellettyä. Äitini antaa ymmärtää, että teen juhlasta liian ison numeron. He menivät isäni kanssa naimisiin salaa ilman mitään juhlia, ja se on hänen mielestään ainoa oikea tapa osoittaa "todellista" rakkautta. Hänen näkemyksensä mukaan minä olen materialistinen ja "unohdan häiden todellisen merkityksen"!

Mies jaksaa ajoittain kommentoida jotain johonkin, mutta hänellä on niin paljon kaikkea muuta mietittävänään, ettei hän oiken osaa innostua (vielä) häistä kovasti. Hänelle millään ei myöskään tunnu olevan mitään väliä, joten taas sama fiilis: olen materialistinen paska, enkä osaa olla kiitollinen pelkästä rakkaudesta.

Kaasot asuvat kaukana, kavereita ei juuri ole ja niitäkin, joita on, tapaan tosi harvoin, eikä silloin kehtaa pelkästään omista asioistaan jauhaa.

Niin ja sukulaisillehan ei tietenkään voi häistä kertoa, kun ne ovat vasta ensi syksynä, sillä se on mautonta. Kaiken pitäisi olla salaisuus ja mahdollisimman vaatimatonta hamaan loppuun asti.

Ärh.

Kiitos.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Tiedän tunteen. Haluaisin hössöttää jonkun kanssa, mutten viitsi vain omista asioistani puhua ja siksi puhun mieluummin jostain muusta. Häiden järjestäminen on mielestäni ihanaa. Voisin järjestää niitä vaikka joka vuosi (jollekin muulle). :) Olisi ihanaa auttaa jotain sellaista morsianta häiden järjestämisessä ja unelmien toteuttamisessa, joka haluaisi enemmän kuin jaksaa itse tehdä.

Sulhoa kyllä kiinnostaa häät jossain määrin, muttei läheskään samalla tavalla kuin itseäni.

Mutta onneksi on tämä palsta, jossa saa edes jossain määrin jakaa ajatuksia samanhenkisten kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään