Kutsukortteja


Guest Nella_ja_John

Recommended Posts

En ole varma, ymmärsinkö oikein, mutta eikös paksullekin pahville saa käsin kirjoitettua vaikka mitä, kunhan pinta on tasainen? Jos taas tarkoitit, että meneekö se tulostimesta läpi, niin se voi olla hankalampaa. Itse olen nähnyt kortteja, joiden kanteen on leimailtu teksti, Sinelli ainakin myy sellaisia kirjainleimasimia. Leimaamallahan korttipohjan paksuudella ei ole mitään väliä. Meidän kutsut oli jotain suht. tavallista askartelukartonkia. Nauha menee ympäri koko kortin, sen päät on etupuolella tuon rusetin alla, ja sisäpuolen tekstit on tulostettu erilliselle paksuhkolle paperille (katso tuo ylin kuva). Nauhan päällä oleva sitaattilappu on kiinni kaksipuoleisella teipillä ja tuo itse kutsuteksti 3D-tarroilla. Toivottavasti tästä oli edes jotain apua, kysele, jos ymmärsin jotain väärin tms. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

 

 

Meillä on kaverin tekemät kutsut, jotka koostuvat A4 posterista ja kaksipuoleisesta A5 osoista, jossa toisella puolella on kutsuosio ja toisella kartta smile.gif

kutsut004.jpg

Toi on aivan loistava toi 'kartta'. Onko sen teille joku ihan itse piirtänyt tai tehnyt, vai löytykö jostain esim netistä?

 

Mäkin haluun tuommosen kartan! Mitenköhän tuommosen sais tehtyä..?

 

Jeps; mistähän tuollaisen kartan tosiaan saa? Meilläkin kartta etsinnässä...

Ai kappas, mä en oikeestaan enää yläkerrassa käy, niin en ole aiemmin huomannut :blush: Mutta kysymykseen kuitenkin myöhäinen vastaus: kutsukortin piirtäjä on myös kartan loihtinut. Uskoisin, että ei ole mitenkään mahdottoman vaikea tehdä, kun ottaa kartan malliksi/ alle ja etsii kuvanmuokkausohjelmaansa sopivia puu-, pelto-- ynnä muu brusheja maisemointiin :)

Link to comment
Share on other sites

En ole varma, ymmärsinkö oikein, mutta eikös paksullekin pahville saa käsin kirjoitettua vaikka mitä, kunhan pinta on tasainen? Jos taas tarkoitit, että meneekö se tulostimesta läpi, niin se voi olla hankalampaa. Itse olen nähnyt kortteja, joiden kanteen on leimailtu teksti, Sinelli ainakin myy sellaisia kirjainleimasimia. Leimaamallahan korttipohjan paksuudella ei ole mitään väliä. Meidän kutsut oli jotain suht. tavallista askartelukartonkia. Nauha menee ympäri koko kortin, sen päät on etupuolella tuon rusetin alla, ja sisäpuolen tekstit on tulostettu erilliselle paksuhkolle paperille (katso tuo ylin kuva). Nauhan päällä oleva sitaattilappu on kiinni kaksipuoleisella teipillä ja tuo itse kutsuteksti 3D-tarroilla. Toivottavasti tästä oli edes jotain apua, kysele, jos ymmärsin jotain väärin tms. :)

Joo tarkoitin tosiaan tuota tulostamista. Käsin en uskalla alkaa kirjoittamaan, käsialani on aika kauhea enkä osaa kirjoittaa niin kauniisti että se täyttäisi omat kriteerini. :) Mallikutsussa on kannessa etunimet ja hääpäivämäärä kirjaimin kirjoitettuna. Voisihan siihen jotakin muutakin laittaa, mutta nimet olisi kiva. Pystyisiköhän jostakin tekemään tarran omista nimistämme ja päivämäärästä..?

Link to comment
Share on other sites

Löytyiskö lisää kuvia pitsin käytöstä kutsukorteissa tai muuten romanttishenkisiä?

 

Meidän kortissa käytettiin vähän pitsiä:

 

post-29743-0-84050300-1358443291_thumb.j

 

Kartonki näyttää ehkä mustalta, mutta se on oikeasti suklaanruskea, samoin silkkinauha pitsin alla. Fontteina on muistaakseni joku Champignon ja tuota kapiteelifontin nimeä en muistakaan. Esikuvana oli Now & Foreverin Love Story, jota ei taidakaan enää edes löytyä mallistosta.

Link to comment
Share on other sites

Tässä on meidän kutsujen pohja. Kansi tulee olemaan kultainen/hieman kimmeltävän valkoinen johon tulee sivuun satiininauha joka pitää kannen kiinni.

Halusin kutsuihin logon johon sisältyisi myös S ja P kirjaimet etunimiemme mukaan. Tämä logo tulee olemaan niin menuissa, ohjelmissa ja muissa paperisilpussa mitä häihin liittyykään. Se olisi myös hieno saada painetuksi tienvarsikyltteihin. Saa nähdä kuinka onnistuu. Kortista nyt kriittiset tiedot poistettu siksi tyhjiä kohtia

 

KUTSU1+copy.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Hemera
Link to comment
Share on other sites

Now and Foreverilta saa vaikka minkälaisia kortteja ja kutsuja :) sielä on kyllä todella ihania kokonaisuuksia ja vaan vaikka pelkkiä kutsukortteja. Ja saa todella hyvin muokattua omiin tarpeisiin! Kannattaa käydä katsomassa :)

 

Niin.. ja tää ei ollu mikään mainospuhe :D meillä kortit tilattiin Vistaprintiltä, koska se oli melkein neljä kertaa halvempi kuin Now and Forever :rolleyes: Vistaprintiltä tuli paljon yksinkertaisemmat kutsut, mutta mun mielestä ne sopii hyvin just meidän häihin :)

Link to comment
Share on other sites

lumiketulla on tosi nätti kutsu. Meidänkin häissä on pitsiä luvassa, mutta itse etsin pitsileimasinta. Kutsut tilataan varmaan Now and Foreveriltä, mutta ajattelin kirjekuorien alakulmaan painaa pitskuviota. Sama kuvio toistuu sitten muissakin jutuissa juhlapaikalla. Kunhan sen leimasimen vaan jostain löytäisi  :grin:

Link to comment
Share on other sites

Elikkä tässä olisi kuvia meidän kutsukorteista, jotka tein tuossa kevään aikana valmiiksi. Kutsut on lähetetty jo aika päiviä sitten ja häätkin jo juhlittu, mutta unohdin aivan tulla esittelemään nämä tänne. Blogissani (http://onnenhippusiaa.blogspot.fi/) tosin vilautin näitä jo kutsujen lähettämisen jälkeen ja siellä on vielä lisää kuvia kutsuista. :)

En ole ennen lisännyt tänne kuvia, enkä ole hirveän hyvä näiden juttujen kanssa, joten toivotaan että tämä onnistuu.. :D

kutsukortit+004.JPG

kutsukortit+001.JPG

kutsukortit+046.JPG

kutsukortit+039.JPG

kutsukortit+083.JPG

kutsukortit+086.JPG

kutsukortit+050.JPG

 

OIjoi onpa kauniit kutsut <3

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...