vivella

Sulhasen osallistuminen järjestelyihin? (yhdistetty)

516 viestiä aiheessa

Sulho ei ole tähän mennessä tehnyt vielä muuta, kuin hoidellut häämatkajuttuja tasa-arvoisesti,

ja tuli katsomaan mun kanssa hääpaikkaa. Eipä tässä vielä paljon muuta oo tehtykään, valokuvauksen ja kirkon varasin itse myös.

Mies saa hoitaa ainakin hääauton, ja todenn. hääyöviettopaikan. Somistelut, kutsut yms hoidan ihan suosiolla suurimmaksi osaksi itse tai muiden tyttöjen voimin. Musta olis kohtuutonta vaatia murua alkaa näperteleen kortteja tms. :D Mut voishan se tietty olla hauskaakin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tehdään paljon yhdessä. Homma menee niin että minä sanon illalla että huomenna pitäs ottaa siitä ja siitä selvää ja mies pidemmällä sairaslomalla ollessaan soittelee ympäriinsä seuraavana päivänä. Minulla on pääkoordinointi, mies tekee mitä pyydetään ja yhdessä tehdään askarteluja valitaan runoa ja kirjoitetaan tekstiä. Ainakin molempien on oltava tietoisia siitä mitä tehdään ja missä mennään. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No mä se hössötän meistä, toki kysyn aina sulhasen mielipiteen kaikkeen :D Hänellä on vaan niin kamalasti töitä aina, ettei hän aina ehdi mun kanssa suunnittelemaan...  :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä taas mies on touhottaja ;D Varasi kirkon, juhlapaikan ja pitopalvelun... Mielipiteitäni toki kuultiin ::) Mä hoidan sitten askartelun ja koristepuolen.

Mies olis halunnut naimisiin jo samana päivänä kun tavattiin, oli ihan varma, että loppu elämä yhdessä vietetään. Sain sitä sentään toppuuteltua muutaman vuoden ;)Nyt saa sitten innolla järjestää  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä minä suunnittelen ja mies sitten Kuuntelee mun ideoita.meijän ukkeli on vähän sellainen että ei sitä oikein noi koristelut yms kiinnosta...mikä taitaa olla aika yleistä miesten suhteen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ei osallistu ollenkaan, paitsi tyrmäämällä minun aina niin loistavat ideani.  ;D Kyllä se mielipiteensä ilmaisee kun oikein potkitaan, mutta ei meinaa mennä jakeluun että ei niitä paikan varauksia ym. voi kovin pitkään enää lykätä, häät kuitenkin jo puolen vuoden päästä...

Kuin minun suustani. Valitettavasti!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ole huoleti!! Meillä ei mies osallistu valmisteluihin ollenkaan vaan lähtee huoneesta kun alan puhua aiheesta! Toivottavasti hänellä ei ole kiireitä itse hääpäivänä, HEH! :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sulhanen osallistuu häiden järjestelemiseen siinä missä muutkin  :-X :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on vapaat kädet touhuta, mies ei osallistu vielä tässä vaiheessa. Eli olen tehnyt tähän asti aikalailla kaiken, ja tulen niin jatkossakin tekemään. Tiedän tasan tarkkaan että sulhoa ei kiinnosta tälläiset "hömpötykset", joita minä sitten mielellään touhuilen.  :) Ehkä tällä yhteiselon historialla jo tuntee toisen ja osaa valita molemmille sopivat asiat. Ollaan sen verran samanhenkisiä asioiden suhteen. Onneksi. Sulhanen tulee sitten mukaan kesänkorvalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

[edit]Liitin kaksi samantyylistä ketjua yhteen.

- Haisu[/edit]

onko muilla samaa ongelmaa? mun mies ei  ole järin kiinnostunut järjestelemään meitin häitä. vastaa kuitenkin jos kysyy, mut mitään omii ideoita ei vielä ainakaan oo kertonut.no ehkä hän innostuu siitä kun häät lähenee....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toivossa on hyvä elää. Minun mieheni ei ainakaan vielä ole innostunut ja tuskin innostuukaan. Yritin sanoa että jos häntä ei hääjuhla kiinnosta, niin minun puolestani kyllä voidaan karata ja mennää naimisiin vaikka ulkomailla. Siitä ideasta sulkki tosin ei innostunut, vaan oli sitä mieltä että anoppini saa hepulin jos emme järjestä häitä. Ja hän kyllä haluaa itsekin kunnon häät.  Hermostuin ja sanoin siihen että hänen olisi parasta sitten myös osallistua suunnitelmiin. Mutta kun sinä olet niin hyvä kaikessa tuollaisessa, mihin minua tarvitaan, oli hänen vastauksensa.

Sovimme kuitenkin että hänkin ottaa osaa suunnitelmiin ja kertoo mahdolliset omat ideansa. Vielä en kyllä ole huomannut mitään, joten repäisin eilen häälehdestä `sulhasen tehtävät´-listan hänelle. Sunnuntaina aion pakottaa hänet Hää-messuille. Kai sekin on osallistumista...ehkä.  :)Onkohan muillakin näin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ainoa mihin mies on osallistunut on pitopalvelun ja ruuan valinta. Siis ruokaahan pitää olla ja paljon ;)

Olen kyllä ehkä vähän ankara häntä kohtaan, toihan hän sormukset mukanaan Kosovosta ja ison lastin viinaa. Tuntuu vain että hän nyt ei innostu mistään. No, pakotan hänet su mukaan hää-messuille niin kuin jo tuossa aiemmin sanoin.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ylkä on ehkä alunperin suhtautunut innokkaammin ja tunneperäisemmin järjestelyihin, kun taas minulla on ollut ehkä enemmän visioita siitä, millaiset juhlat haluaisin häistämme. Käytännössä ylkä on toistaiseksi tehnyt melkein kaiken "konkreettisen", ts. puhelinsoitot ja muut tiedustelut - erityisesti juhlapaikan ja vihkijän varaamisen. Minä olen suunnitellut suunnittelua ja hahmotellut suuria linjoja, tiedustellut joitain esiintyjiä jne.

En jotenkin osaa tarttua konkreettisiin asioihin - kaikki tuntuu kantavan "liikaa merkityksiä" ja ilmeisesti pelkään epäonnistumista. Ei lainkaan minun tapaistani, yleensä minä olen AINA se, joka järjestää ja "tietää, mitä haluaa". Nyt olen jotenkin jättäytynyt ylkän varaan. En osaa edetä suurista linjoista yksityiskohtiin ja konkretiaan! No juu - tällä kai piti todeta, että voi se mennä näinkin päin. Molempia kyllä kiinnostaa, mutta vain sulhanen saa aikaan! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa varmaan myös muistaa, etteivät miehet välttämättä ole kiinnostuneita suunnittelemaan häitä puoltavuotta aikaisemmin.  :)

Oma mieheni alkoi osallistua suunnitteluun siinä vaiheessa, kun häihin oli kaksi kuukautta. Ja muutenkin itse tykkäsin kaikennäköistä suunnitella, joten ei paljon haitannut. Ja tosiaan, se kaksi kuukautta riitti loistavasti, kunhan kaikki oleellinen oli varattu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä mulla ainakin on mielenkiintoa osallistua suunnitteluun.

Eri asia sitten vain, että meneekö mun ehdotukset läpitte  ::)

Mutta sittenhän sen näkee...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät ovat jo alunalkaen kompromissi.

Mies ei halua mitään muuta kuin maistraatissa pyörähtämisen, ja itse haluan kunnon kemut. Joten pidämme pienet häät, joissa pääroolissa on mukava yhdessäolo lähipiirin kanssa, ilman mitään kimpunheittoja jne. Mies on tähän suostunut, ja on pienten alkuvaikeuksien jälkeen jo ihan hyvällä asenteella mukana järjestelyissä. Minä järjestän, mutta kaikki isommat päätökset joita on tehty, on kierrätetty miehen kautta - bändi, valokuvaaja, paikka jne. Juomat lupasi hoitaa, kun niistä ymmärtää paremmin kuin minä.

Ilokseni on alun yrmistelyn jälkeen pikkuhiljaa rentoutunut, ja on jo intoutunut heittämään aivan mahtavia pikkuideoita, esim save-the-date -kortit ja olennainen osa koristeluja tehdään miehen idean pohjalta, lopputoteutus on tietysti minun vastuullani.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on vielä reilusti aikaa häihin, mutta silti ärsyttää, ettei miestä kiinnosta yhtään. Hänen takiaan pitäisi kuitenkin selvittää, millaisiin häihin meillä on edes mahdollisuuksia ennen kuin mitään suunnitelmia voidaan edes tehdä. Minä kun en kuulu kirkkoon ja ei-luterilainen mies kuitenkin tahtoisi kirkkohäät tms, mutta häntä ei silti kiinnosta selvitää, onko esim. avioliiton siunaukseen hänen uskonnossaan mahdollisuus. No, mieshän siinä "kärsii", jos jättää kaiken minun vastuulleni ja vihkiminen jää pelkkään maistraattiseremoniaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tavallaan on. Mutta kyllä mies on aina ollut kiinnostunut siitä millaisen sormuksen tai puvun haluan, ja hän on halunnut sanoa niihin mielipiteensä, kuten sitten myöhemminkin koristeluun yms. Yhdessä on käyty kaikki hankkimassa, ja mies oli eilen mukana kun sovittiin pitopalvelun kanssa käytännön asioista. Tosin miestä ei kiinnosta samaan tapaan "hössöttää" kuin minua  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Periaatteessa on kyllä kiinnostunut, mutta tahtoo nuo käytännön järjestelyt kaatua minun päälle silti. :-/ Asiasta on pitänyt mainitakin, koska minulle isot häät ei kuitenkaan ole mikään välttämättömyys, joten voisi sulhanenkin vähän osallistua... Onneksi kaikki tärkeimmät alkaa olla sovittu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mää oon ilmeisesti onnellisessa asemassa, kun mun sulho on ihan kiitettävästi mukana suunnittelussa.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, meillä mies on hiuka "totanoinnii" -kun kysyy jotain. Ainoo, mitä sanos ihan suoraa, oli mun tatuointi (ei tykkää siitä yhtään), että se on si peitettävä. Mitäköhän mahtaa tulla, ku aletaa toden teolla suihkiin näitä juhlia kokoon... vähän jänskättää kestääkö mun hermot siinä...  :-*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä minä teen kaiken konkreettisen, mutta keskustelemme ja suunnittelemme kaiken sulhasen kanssa yhdessä. Haluan, että häät ovat myös sulhasen näköiset. Joskus olin vieraana häissä, jotka olivat niin selkeästi VAIN morsiamen juhlat, että oikein harmitti.

Me kumpikaan emme välitä koristeista tai hääkarkeista, joten yhteistuumin keskitymme ruuan, musiikin ja vieraiden viihdyttämisen suunnitteluun.

Tämähän on kuin suoraan omasta suustani. Onneksi on sellainen mies joka oikeasti sanoo mielipiteensä ääneen. ajattelin tosin että mies saa järjestää alkoholipuolen omikseen. Saa sitten nähdä onko se pelkkää konjakki-kossu-linjaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kyllähän noita mielipiteitä kysytään ihan yhtäpaljon kun kenkäkaupassa. eli kysytään, mutta ihan sama mitä vastaan koska sillä ei ole mitään vaikutusta mihinkään suuntaan. eipä silti meikäläiselle ainakin on ihan sama minkäväriset lautasliinat meillä on. emäntä tietää ja osaa tämän puolen paljon paremmin. meikäläisellä kuitenkin AINA käytännöllisyys voittaa estetiikan. eli jos käytännöllä ajateltaisiin niin mulla olis varmaan omat vanhat kumisaappaat jalassa alttarilla.

mielellään hoitelen sitten jotain "teknistä" puolta. ja muutenkin kun nuo värit, puku, sormus, lautasliinat, pöytäkoristeet yms. vaihtuu vielä kaheksanmiljoonaa kertaa niin melko paljon vaikuttaa siihen ettei tule paljon höyryttyä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Oma mieheni alkoi osallistua suunnitteluun siinä vaiheessa, kun häihin oli kaksi kuukautta. Ja muutenkin itse tykkäsin kaikennäköistä suunnitella, joten ei paljon haitannut. Ja tosiaan, se kaksi kuukautta riitti loistavasti, kunhan kaikki oleellinen oli varattu.

Haa, minä taidan olla juuri tällainen! Tuossa ylempänä mietin sitä, etten saa itse tartuttua toimeen, vaikka tiedän, että "pitäisi", kun häihin on enää reilut 7 kuukautta. Huojentavaa kuulla, että säätää ehtii lähempänä häitäkin. Paikka ja vihkijä kun kuitenkin on jo varattuina, eli naimisiin ollaan pääsemässä! Taidan siis hyvin ymmärtää niitä miehiä, joilla on tämä vika. Vaikeampi sitten vaan on ehkä käsittää, jos ei suostu ollenkaan osallistumaan, omista häistä kuin kuitenkin on kyse.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä isäntää kiinnostaa just, että mitä mulla on päällä ja alla, minkälainen sormus ( ehkä six kun se sen joutuu maksaan ;D) ja minkälainen kampaus.....Mutta muuten niin kyllä kaikki käytännön asiat jää mun kontolle, vaan enpä mä valita, koska mää oonkin sellanen, että mielummin ite teen päätöksiä.  ;D ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään