Jump to content
Naimisiin.info

Miten ammatit/ harrastukset näkyvät häissänne


Maddie-

Recommended Posts

  • Replies 218
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Meidän häissä näkyi molempien ammatit ja harrastukset aika vahvasti; mieheni on muusikko, ja vieraistakin suurin osa. Musiikki oli punk-henkistä ja elokuvamusiikkia (ja sitä oli paljon!). Ja koko teema oli ska/punk-henkinen. Hääkakku oli skull&crossbones-muodossa, ja häämarssi Pirates of Caribbeanista kavereiden bändin esittämänä. Ja meidänkään yllä ei perinteisiä hääpukuja nähty  ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Ammatti näkyy siinä mielessä, että työkaverit kutsutaan.

Harrastuksen mä haluaisin jollain tapaa näkyvän, mutta vielä en ole keksinyt kuin kakun koristeeksi motoristipariskunnan. Toisaalta olis kiva, jos muutama kaveri vois ajaa prätkillä meidän edellä kirkolta bilepaikalle. Mut sit mä mietin, kun en mä näitä kavereita sinne juhliin halua muuten, mutta kehtaako sitä pyytää mukaan vain matkan ajaksi...   :-/

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Mahdollisesti paljonkin. Musiikki ainakin on osana juhlaa runsaasti, mikä on molempien harrastus, mutta erityisesti sulhasen. Kuvataideharrastukseni näkyy eniten varmaan kutsuissa, jotka teen itse (en ole suunnitellut mitään perus ääriviivatarra juttuja, vaikka niistäkin kivoja saa) ja koristeluissa käytän luovuutta. Mahdollisesti kakkuunkin tulee joku näiden harrastusten yhdistelmän elementti.

Ja niin no, musiikissa ollaan myös melko tarkkoja. Vähän jazzahtavaa varmasti ja erikoisemmat häämarssit. On tuo sulhaselle kuitenkin semmoinen puoliammatti.

Ammatit taas... Noh ei varmaan sulhasen niinkään, mutta minä lastentarhanopettajana (silloin toivonmukaan valmistuneena) varmaan tanssitan sukulaislapsia jossain välissä tai jotain. Ainakin varaan lapsille tekemistä, mutten videoita tai muuta "passiivista" vaan muuta mukavaa. Lapset ovat mielestäni ehdottomasti mukana juhlissa, ei heitä voi sulkea tällaisen merkittävän tapahtuman ulkopuolelle (vaikka ymmärränkin, jos joku ei halua lapsia juhliinsa...)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Tämähän on hauska ketju, meille ei nimittäin tullut mieleenkään ottaa töitämme tai harrastuksiamme mukaan häähumuun. Valokuvaaja kyllä ehdotti, että hääkuvaan voisi ottaa rekvisiittaa, esim. jalkapallon (mistähän arvasi, että se on sulhasen rakas harrastus?), mutta eiköhän me ihan kahdestaan kuvaankin mennä. Hetki tosin leikiteltiin ajatuksella, että otettais kuvaan mukaan pefletit ja avantotossut, yhteinen harrastus kun on avantouinti ;)

Yritämme siis parhaamme mukaan hääpäivänä unohtaa ammattimme ja harrastuksemme, ja keskittyä juhlintaan sekä toisiimme.

Link to comment
Share on other sites

Kyl tuo yhteinen harrastus eli musiikki tulee olemaan se suuri osa meidän juhlassa. Lähinnä ollaan raskaamman musiikin suurkuluttajia ja Iron Maiden fanaatikkoja. Ja Iron Maidenin takia me muutenkin tavattiin. Mies aikoinaan soitti 3 eri bändissä. Rumpuja, bassoa ja kitaraa. Nyt enää kotona, kuten itsekkin bassottelen välillä olohuoneessa.

Juhlassa näkyy: meidän suosikkeja soi ennen bändin aloitusta (kaikkea thrashista progeen ja hard rockista death metalliin) ja sen jälkeen Iron Maiden cover bändin 2 tunnin setti. Kutsuissa tulee näkymään joko Iron Maiden tai sitten sulhasen sarjakuvakeräily. Hääkarkkien sijasta on kirjaillut plekut, pöydät nimetään Maidenin albumeiden tai biisien nimien mukaan, kakkukristeena on Maidenin Eddie maskotti :D

Kaveri soittaa maistraatissa Powerslaven soolon, jos onnistuu tuollainen järjestely.

Ja vieraistakin 90 % on Maiden faneja.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

En usko, että ammatit ja harrastukset mitenkään tulevat näkymään. Mies vasta opiskelee ja mun ammatti on sellainen, ettei siitä saa oikein revittyä mitään teemoja häitä varten.

Kumpikaan ei harrasta mitään erityistä. Ehkä mun harrastukset/arvomaailma tulee näkymään häissä jonkun verran. Aion askarrella ja näpertää kaikki koristeet ym. itse, koska tykkään näpertelystä :) Teemaksi tulossa metsä/luonto ja askarteluissa käytän mahdollisimman paljon kierrätysmateriaaleja ja luonnonmateriaaleja.

Toivon mukaan mun arvomaailma välittyy vieraille myös menun kautta. Itse haluaisin pelkkää kasvis- ja kalaruokaa, mutta mies tahtoo tietenkin lihaa. Ollaan päästy kompromissiin, että liha tulee olemaan riistaa. Mieluummin vapaana juossutta hirveä, kuin tehokasvatettua nautaa.

Link to comment
Share on other sites

Meidän ammatti(mies esteratsastaja,itselleni hevoset tosin nykyään lähinnä harrastus) ei sen kummemmin näkynyt häissä, tosin kyseessä on enemmänkin elämäntapa kuin ammatti ja koska kaikki vieraat minun kummitätiäni lukuunottamatta olivat jollain tapaa hevosten kanssa tekemisissä ja juhlat pidettiin appivanhempien ratsastushallissa oli hevosasioita vaikea ihan kokonaan sulkea poiskaan :P

Mutta siis ei hevoset "ulospäin" näkyneet kuin tuon juhlapaikan muodossa, ja meillä kyytinä oli luonnollisesti hevoskärryt.

Link to comment
Share on other sites

Hevoset jätetään häistä kokonaan pois, koska tahdon vieraiden saavan juhlia rauhassa. Palokunta näkynee juhlissa vieraiden muodossa, sekä kenties jollain tavoin myös kakun päällä. Koska häät eivät ole kotipaikkakunnalla, ei saada sammutusautolla ajelutusta, joka olisi kyllä alkuun houkutellut suuresti..

Link to comment
Share on other sites

Meillä näkyi rakas harrastukseni (meripelastus) niin että siirryimme kirkolta hääpaikalle ison pelastusveneen kyydissä. Kippari miehistöineen oli kutsuttu vieraiksi (uniformut ja kaikki) ja ruokailun jälkeen he esittelivät alusta, jossa minäkin olen kymmeniä viikonloppuja viettänyt, innokkaille vieraille.

Harvoin semmoista pääsee kukaan katsomaan ja kiinnostusta riitti.

Harmittaa jälkeenpäin vain se, että sukulaistyttö joka oli valokuvaamassa häitämme, ei veneestä juuri yhtään kuvaa saanut otettua, onneksi saapumisemme hääpaikan rantaan on videoitu ja aivan ihanaa se oli.

Link to comment
Share on other sites

Meillä saattaa miehen suunnistusharrastus näkyä esim. rastilippuina perinteisten juhlapaikkaopasteiden sijaan, mutta en tod. halua sen enempää suunnistusaihetta hääpäiväämme, kun en itse sitä harrasta :P . Itse olen musiikkipedagogi ammatiltani, mutta en silti halua mitään klassisia, tekotaiteellisia soitto/laulu-numeroita juhliimme, inhoan sellaisia :blink:. Toki kunnon bändi sinne tulee, ammattimuusikoita hekin :D

Link to comment
Share on other sites

Guest SorbusHorror

Harrastukset näkyvät sillä tavalla että meidät vihitään huovuttamani vihkihuovan päällä, ja sulhanen soittaa rumpuja muutaman biisin verran parin eri bändinsä kanssa. Ammatit eivät näy millään lailla.

Link to comment
Share on other sites

Enemmänkin meilläkin näkyy tuo arvomaailma, joka osaltaan sitten nivoutuu myös mun opiskeluihin (ympäristöala), eli luontoa, luonnollisuutta ja ekomeininkiä, mutta mies rajoittaa sen verran ettei ihan hippihäitä tule kuitenkaan. :) Jossain vaiheessa toivoin, että koirat pääsisivät mukaan juhlaan, mutta kun ne ei osaa kuitenkaan käyttäytyä ja karvastaisivat / kuolaisivat kaikkien hienot juhlavaatteet, niin pääsevät maksimissaan johonkin hääkuviin mukaan (jos saan jonkun hakemaan ne sitten pois..)

Toivottavasti kukaan ei keksi tyrkyttää miehen harrasteita tai ammattia mihinkään, se kun on tietoturva-alalla, harrastaa airsoftia (eräänlaista sotapeliä) ja lennokkeja.. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...