Jump to content
Naimisiin.info

Kihlajaiset?


Illuusia

Recommended Posts

  • Replies 733
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vastaan jo hieman etukäteen, sillä emme ole kihlaustamme vielä julkistaneet. Tarkoituksena olisi kertoa suvulle jouluaattona, kun saan sormuksen sormeen. Voidaan siinä sitten Jeesuksen syntymäpäivän ohella juhlistaa myös meidän kihlausta. :grin:

Jos vanhempani ehdottomasti haluavat kihlajaiset, niin saavat kyllä sitten itse kustantaa ne. On tää talous sen verran kovilla, kun pitäis häihin säästää kaikki ylimääräinen.

Link to comment
Share on other sites

Juhlitaan kahdestaan. Ei tunnu oikein omalta jutulta kahvin ja voileipäkakun tarjoileminen sukulaisille.

Itse kihlautuminen oli tosi juhlallisen tuntuista, ja haluaisin että olisi jotain spesiaalia sitten kun jonain kauniina päivänä saadaan ne sormuksetkin. Pitää vain kehitellä että mitä. Mitähän muuta sitä voisi keksiä kuin parempaa illallista?

Muokattu: , käyttäjä: Crevasse
Link to comment
Share on other sites

Emme pitäneet kihlajaisia. Toki skumpat kilisteltiin seuraavana päivänä, kun kerrottiin sulhasen vanhemmille ja kummitädille (vietettiin juhannusta heidän kanssaan yhdessä mökillä) - mutta tätäkään ei oltu milläänlailla suunniteltu (yllätyskihlaus :-X )

Muutaman viikon päästä pidetään tuparit, silloin todennäköisesti myös kilistellään kihlajaisten kunniaksi hyvien ystävien kanssa, mutta silloinkaan kihlaus ei siis ole juhlinnassa pääasia.

Link to comment
Share on other sites

Mies ei ole vielä virallisesti kosinut, mutta ajattelimme pitää pienimuotoiset kihlajaiset ihan lähisuvulleni. Miehen suku asuu niin kaukana, että eivät varmaankaan lähtisi tänne niiden takia. Olen ajatellut, että kutsutaan ihan vain minun perhe ja muutama täti. :) Ja kavereille kahvitus toki sitten omana päivänään.

Link to comment
Share on other sites

Kutsuimme molempien perheet kotiimme, söimme hyvin ja joimme kahvit. Minä ahkeroin ruoat, kakut ja leivokset alusta alkaen itse. Myös juhlapäivä meni tarjoillessa ja tiskatessa.. En ehkä näin jälkikäteen ajateltuna tarjoilisi ja tiskaisi itse, mutta mukavaa oli kerrankin tarjota juhla perheelle eikä vain olla vieraana. :girl_blum:

Tilaisuus oli mukava, lämminhenkinen ja intiimi.

Muutaman viikon päästä menemme ravintolaan syömään ystävien kanssa.

Link to comment
Share on other sites

Tuli mieleen näin jälkijunassa, että suurien kihlajaisien lisäksi juhlistamme tapahtumaa myös kihlajaismatkalla :girl_smile: Matka saatiin lahjaksi sulhon vanhemmilta ja ajankohta tulee olemaan vasta noin kolme kuukautta kihlauksen jälkeen, mutta se ei meitä haittaa. Päinvastoin, pääsee irti arjesta, kun siihen on siihen mennessä taas juminut.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Meilläkään ei ensin ollut ajatuksissa järjestää mitään kummallisempia kihlajaisia. Nyt kihlauksen julkistamisen jälkeen sekä äitini ja kummitätini ovat molemmat sitä mieltä, että pienimuotoiset pirskeet pitää tottakai järjestää. :girl_haha: Eikä meillä sitä mitään vastaan ole, ihan kiva vähän juhlistaa kihlausta lähisuvun kanssa. :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Emme ole järjestäneet, emmekä tule järjestämään kihlajaisia. Olemme ajatelleet, että meillä kihlautumista juhlitaan kahdestaan hempeillen ja häitä sitten hieman isommassa porukassa. :flirt:

Emme ole kihlautumisestamme erikseen edes kertoneet kenellekään. Jotkut läheisistä on huomanneet sormukset vasemman käden nimettömissämme ja toisilta se on jäänyt huomaamatta, mutta eiköhän sana lähde jossain vaiheessa kulkemaan.

Link to comment
Share on other sites

Vastasin kysymysmerkin, koska ilmoitimme kihlajaisista syntymäpäiväjuhlissani eli juhlat oli, mutta ei sen kunniaksi :) Nyt kävi kyllä mielessä, että pitäisikö järjestää jotain, mutta kaikkien vanhempien yhtäaikainen läsnäolo taitaisi olla aika vaikeaa (asuvat niin eri puolilla Suomea ja joulunakaan ei onnista, koska osa on ulkomailla). Jokin pieni juttu olisi kyllä ollut kiva - tai edes valokuva!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Meillä pidettiin itseasiassa kahdet kihlajaiset :D Toiset oli sulhon vanhempien luona sulhon sukulaisille ja toiset minun vanhempien luona minun sukulaisille. Syynä oli ensinnäkin se, että meidän omassa kodissa ei olisi ollut mitenkään tilaa kuin max neljän hengen juhliin. Toisekseen päätettiin jakaa porukka, koska kummankaan vanhemmille ei oikein olisi sopinut kaikki ja näin sulho pystyi tutustumaan paremmin minun sukulaisiin ja minä sulhon sukulaisiin, koska molemmissa suvuissa oli paljon henkilöitä, joita toinen ei ollut aikaisemmin nähty. Myöskään meidän vanhempamme eivät olleet vielä nähneet, koska välimatkaa heidän asuinpaikoillaan on jonkin verran. J

älkikäteen ollaan oltu tyytyväisiä, eikä vieraatkaan valittaneet.. ainakaan meille:) Sulhon mummu oli ainut, joka harmitteli, ettei nähnytkään minun vanhempiani vaikka oli kovasti odottanut sitä.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...