Jump to content
Naimisiin.info

Ravintolahäät


Guest Vieras

Recommended Posts

Tutkinpas Hämeensilta-asiaa vielä lisää. Se on näköjään ensin auki klo 11-14 lounasaikaan ja sitten aukeaa uudestaan klo 21. Eli jos me haluttaisiin mennä suoraan maistraatista syömään, niin se pitäisi avata meitä varten jo aikaisemmin.

Taitaa tulla siis uuden ravintolan etsiminen eteen. Kabinetti kuitenkin halutaan, niin voi sitten rauhassa vetistellä ja pitää vaikka puheita.

Kiitos Wilmarille, että kysymykselläsi sait mut tutkimaan asiaa tarkemmin. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 208
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tutkinpas Hämeensilta-asiaa vielä lisää. Se on näköjään ensin auki klo 11-14 lounasaikaan ja sitten aukeaa uudestaan klo 21. Eli jos me haluttaisiin mennä suoraan maistraatista syömään, niin se pitäisi avata meitä varten jo aikaisemmin.

Taitaa tulla siis uuden ravintolan etsiminen eteen. Kabinetti kuitenkin halutaan, niin voi sitten rauhassa vetistellä ja pitää vaikka puheita.

Kiitos Wilmarille, että kysymykselläsi sait mut tutkimaan asiaa tarkemmin. :)

Hih, vai niin kävi. Ei siis ollut tarkoitus mitenkään kritisoida valintaa ja varmasti Hämeensillassakin voi kabinetissa juhlia oikein mukavasti. Mutta onhan noita tunnelmallisia paikkoja Tampereella lisääkin, jos Hämeensillan aukioloajat eivät teille sovi. Tiiliholvi, Astor, Finlaysonin palatsi, Salud, Myllärit, mitä näitä nyt on. Kyllähän noita varteenotettavia ravintoloita onneksi löytyy :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä on häiden suunnittelu vielä ihan alkuvaiheessa, mutta myös ravintolahäät ovat potentiaalinen vaihtoehto ja kyselisinkin nyt konkareilta, että saako niihin tuoda oman bändin?! Esim. Sipulin Bankettisaliin tai Kappelin kellariin? Entä miten yksityisesti ja rauhassa vastaavanlaisissa paikoissa saa olla, kun samassa yhteydessä taitaa kuitenkin olla myös muita tapahtumia tai vähintäänkin ravintolan puoli auki?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kuulostaa varmaan tosi tyhmältä kysyä tällaista, mutta enpä ole tietoinen. Millaiset on ravintolahäät? Syödäänkö ravintolassa ruoka ja jatkot ehkä muualla? Syödäänkö normaalista samassa tilassa missä kaikki muutkin asiakkaat? Vai onko jokin erillinen tila, mikä? Onko henkilökunnalle annettu joku yläraja paljonko tarjoilee vieraille? Onko siellä sitten musiikkia tms. tunnelman luojaa? Tehdäänkö pöytäkoristelut tms. itse vai..? Kertokaa kaikki, kiitos. Olen hyvin epätietoinen!

Halusin ensin häät yhdessä tietyssä paikassa, mutta sali on liian iso, vaikka se olisikin sopiva n. 40 ihmiselle vielä, mutta taitaa vieraat alittaa jopa 20, ehkä 15 henkilön.

Eli suosituksia jos tulee, ne mieluiten sellaisia, että tosiaan ihan pieni porukka voi järjestää juhlat kyseisessä paikassa.

otsikkoa muokattu..tekstiä muutettu

Muokattu: , käyttäjä: Iibis
muokattu otsikkoa //mode
Link to comment
Share on other sites

Mä käsitän ravintolahäillä sen, että ravintola on kokonaan tai osittain varattu häävieraille. Yleensä ravintoloissa syödään ruokaa, joka tulee ravintolan puolesta. Jatkot voi pitää samassa ravintolassa, jos ravintolan tyyli sen antaa myöten. Esim. ruokaravintolassa ei välttämättä saa rymytä samalla tavalla kuin tanssiravintolassa tai pubissa. Ruokailu on yleensä samassa tilassa ellei ravintolalla ole erikseen kabinetteja. Esim. Tikkurilan Rossossa on erillinen kabinetti ja varmasti muistakin ravintoloista tälläisiä löytyy (esim. Saslik, Hki). Toki henkilökunnalla voi antaa infoa, kuinka paljon viinaa/olutta jne tilaisuuteen on varattu/kustannetaan ja he kyllä pitävät huolen, että hääparin toive toteutuu. Ravintolasta voi myös tiedustella löytyykö heiltä musiikki omasta takaa. Uskoisin heille sopivan myös sen, että tuotte itse omaa musiikkia CD:ltä tai jopa oma orkesteri, jos vain tila antaa myöten. Saslikissa esimerkiksi esiintyy venäläisiä trubaduureja, joten se tulee ravintolan puolelta. Pöytäkoristelut voi tehdä itse tai antaa ravintolan tehdä. Voi myös viedä omat somisteet ravintolaan ja antaa ohjeet, miten somistetaan ja he somistavat puolestanne. Omat koristeet tulee kerätä pois ennen siivousta, ellei halua, että ne menevät ravintolalle/roskiin. Tämä on ihan sopimuskysymys. Esimerksi me voimme viedä koristeemme Olavinlinnaan edellisenä päivänä ja he somistavat meidän puolesta ohjeidemme mukaan. Juhlan jälkeen keräämme somisteet pois. Tässä minun ajatuksia kysymyksiisi.

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli perjantaina ravintolahäät 10 vieraalle + me itse. Varasimme ravintolasta tilavan kabinetin eli oman huoneen, jossa saimme olla rauhassa muilta asiakkailta. Valitsimme menun etukäteen ja laadimme itse menukortit, joista ei ruuan hinnat käyneet ilmi. Tarjosimme vieraille alkumaljan ja ruokaviinit. Hääkakun teki ravintolan kokki ja veimme etukäteen oman kakkukoristeemme. Kukat tilasimme tietystä kukkakaupasta, josta ravintolan henkilökunta haki ne ja asetteli paikoilleen ohjeidemme mukaan menu- ja paikkakorttien kanssa, jotka olimme vieneet etukäteen. Meidän ei siis tarvinnut hääaamuna käydän koristelemassa tai tekemässä kabinetissa mitään. Aivan hyvin olisi voinut olla vaikka elävää musiikkia tms. mutta meillä ei sellaista ollut. Ohjelmana oli yksi puhe ja leikkimielinen tietovisailu.

Isommalle vierasjoukolle yleensä varataan koko ravintola häitä varten, tosin riippuu varmasti ravintolan koostakin.

Link to comment
Share on other sites

Meidän häämme pidettiin kartanoravintolassa, josta varasimme alakerran (yläkerran pikkukabineteissa oli illalla pari seuruetta, mutta he eivät liikuskelleet meidän varaamissamme tiloissa, ellei saman ulko-oven käyttöä lasketa) - mikä sitten tarkoitti ruokasalia, tanssisalia ja baaria (ruokailuna seisova pöytä = parikymmentä alkuruokalajia + lämmin ruoka + hääkakkukahvit --> ruokajuomana viinit + illalla piikki baarissa).

Edellisenä iltana vietiin koristeet ja muut tarvikkeet juhlapaikalle, ja aamupäivällä meidän valokuvauksemme aikana seremoniamestarit hoitivat ne paikoilleen (ravintola toki teki kattaukset ja järjesti kalusteet). Niin ja vieraita meillä oli viitisenkymmentä, tanssittiin mp3-musiikin tahtiin ja juhlat jatkuivat puolilleöin (riitti meille ilman jatkojakin oikein hyvin).

Link to comment
Share on other sites

Meillä on myös ravintolahäät - tosin 80 hengelle. Ravintolasta on varattu erillinen

juhlasali meille, johon on oma sisäänkäynti. Sinne on myös rakennettu baari, jossa

on koko ajan henkilökuntaa. Me tarjoamme vieraille yhdet drinkkiliput ja loput juomiset

saa vieraat itse kustantaa. Meille on tulossa sinne myös 5-henkinen bilebändi. Ravintola

itsessään sulkeutuu klo 23, mutta lisäaikaa voi häille neuvotella. Me lähdemme klo 23:30

jatkoille yökerhoon, johon menen etukäteen maksamaan vieraiden sisäänpääsyt, joten

pääsemme suoraan jonon ohi sisälle.

Pöytäkoristelut saisi myös ravintolan kautta, mutta kun olen itse niin pirun tarkka kaikesta,

niin itse hommaan koristelut ravintolaan ja äiti ja anoppi käyvät juhlasalin hääpäivän aamuna

koristelemassa. Mutta ravintola etsii meidän teemaväriin sopivia serviettejä ja pöytäliinoja.

Olemme varanneet myös ilotulituksen illaksi. Ravintola sijaitsee järven rannalla, joten se

ammutaan läheiseltä aallonmurtajalta. Samalla muutkin ravintolan asiakkaat voivat nauttia

esityksestä.

Joten ravintolahäät ei mielestäni eroa mitenkään "perinteisistä" nuorisoseurantalon häistä.

Paikat ovat vaan tyylikkäämmät ja juhlapaikka sijaitsee lähellä keskustaa eikä missään keskellä

peltoa. Omia juomia ei tietenkään saa viedä ravintolaan, mutta se ei haittaa. Ainoa miinus

on vain ruoan hinta. Pitopalvelusta voisi ruoan juomineen saada 25€, niin meillä se on ilman juomia

40€..

Link to comment
Share on other sites

Pitopalvelusta voisi ruoan juomineen saada 25€, niin meillä se on ilman juomia 40€..

Totta, mutta pitopalvelun päälle pitää maksaa juhlapaikan vuokra, minkä lisäksi veloitetaan tarjoilijoiden palkat sekä usein myös vuokra esimerkiksi astioista ja pöytäliinoista. Ravintolassa taas hinta sisältää lähes aina kaiken edellä mainitun sekä kaiken kruunuksi siivouksen, joka muuten pitäisi hoitaa itse tai sitten tilata vielä erikseen.

Muokattu: , käyttäjä: tammikuu09
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Viidentoista hengen häät Helsingin keskustassa sijaitsevan ravintolan kabinetissa. Alkuruoka1, alkuruoka2, pääruoka1, pääruoka2, jälkiruoka ja vielä lopuksi kakku. Ja juomia sen mukaan mitä niitä menee, mutta ainakin viinit ruuille.

Link to comment
Share on other sites

Meillä on ravintolahäät Kulosaaren Casinolla (päärakennus kokonaan meidän käytössä). Vieraita tulossa n. 90. Emme halunneet, ettö vieraat hajoavat ympäriiinsä illan mittaan, joten meillä tapahtuu kaikki action kyseisessä paikassa. Ruokailut, bändi ja loppuyöstä vielä dj. Saimme neuvoteltua pidemmän aukioloajan, mikäli porukkaa vain juhlimiseen riittää.

En malta enää odottaa itse H-hetkeä:)

Link to comment
Share on other sites

Guest hilda siviä
Joten ravintolahäät ei mielestäni eroa mitenkään "perinteisistä" nuorisoseurantalon häistä.

Paikat ovat vaan tyylikkäämmät ja juhlapaikka sijaitsee lähellä keskustaa eikä missään keskellä

peltoa.

Aika outo yleistys :huh: Meillä on "ei ravintolahäät" ja juhlimme kyllä ihan kaupungin keskustassa, erittäin juhlavassa ja tyylikkäässä paikassa. Ei ne ravintolahäät automaattisesti mitenkään tyylikkäämmät ole.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillä varattuna Kalastajatorpan Ravintola Meritorpan Laajalahti kabinetti 12 hengelle. Kabinettiin kuuluu lisäksi osa ravintolan terassista, toivottavasti on kaunis ilma niin voimme ihailla terassilta auringonlaskua :)

1236258392153_1_large.jpg

Ruoat tilaamme menusta valmiiksi samoin juomat ja hääkakun saamme tilata konditoriasta. Ravintola koristelee tilan puolestamme, mutta vielä on mietinnässä miten paljon ja mitä koristeita viemme itse, paikan päältä tulee kynttilät, pöytäkukka jos haluamme ja menukortit on myös mahdollsista tilata, mutta ne me teemme varmaankin itse.

Siivouksesta ei tarvitse välittää, kunhan vain otamme tavarat lähtiessämme mukamme, ihanaa!

Link to comment
Share on other sites

Meillä on myös häät pienelle porukalle ravintola Loisteen kabineteissa (kolme kabinettia yhdistetty yhdeksi isoksi). Koristeet viedään edellisenä päivänä ja ravintolan henkilökunta koristelee. Myöskään siivouksesta ei tarvitse huolehtia :girl_smile: Meillä luvassa alkumalja, alkuruoka, pääruoka ja viinit sekä hääkakku. Paikasta ei tarvitse maksaa mitään kun tarjoilu ylittää yli 900e..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nyt kaipaisin mielipiteitä, kiitos! Meillä on alustavassa varauksessa kaksi juhlapaikkaa, ja haluaisimme tietenkin tehdä lopullisen päätöksen mahdollisimman pian, mutta se on vaikeaa.

Meille on siis tulossa noin 20 hengen hääjuhla kabinetissa ystäväporukalla. Tavoitteena lämminhenkinen ilta läheisimpien ystävien kanssa, juhlavaa mutta ei mitään tärkeilyä.

Ravintola 1

- Tyylikäs ja tunnelmallinen ravintola

- Kaunis näköala tyylikkäästä kabinetista

- Hieman hintavampi vaihtoehto

- Gourmet-ruokaa lautasannoksina

Ravintola 2

- Tunnelmallinen mutta pykälää rennompi ravintola EI kuitenkaan "tasoa Rosso"

- kivan tilava ja viihtyisä kabinetti - ei kuitenkaan yhtä tyylikäs kuin 1 ravintolassa.

- Ruoka on hieman edullisempaa ja rennompaa, erittäin hyväksi todettua, ja sen saisi buffet-tarjoiluna.

- Ruoka on melko tuhtia ja lihapitoista

Vaikeaa on! Molemmissa on puolensa. Kakkosessa saisi vähemmällä rahalla runsaammat tarjoilut, ykkösessä taas maksaisimme enemmän vähäisemmästä ruoasta, mutta ympäristö olisi hienompi..

Muokattu: , käyttäjä: SnowBrigade
Link to comment
Share on other sites

Ravintola 1

- Tyylikäs ja tunnelmallinen ravintola

- Kaunis näköala tyylikkäästä kabinetista

- Hieman hintavampi vaihtoehto

- Gourmet-ruokaa lautasannoksina

Ravintola 2

- Tunnelmallinen mutta pykälää rennompi ravintola EI kuitenkaan "tasoa Rosso"

- kivan tilava ja viihtyisä kabinetti - ei kuitenkaan yhtä tyylikäs kuin 1 ravintolassa.

- Ruoka on hieman edullisempaa ja rennompaa, erittäin hyväksi todettua, ja sen saisi buffet-tarjoiluna.

- Ruoka on melko tuhtia ja lihapitoista

Kannattaa varmaan miettiä vieraiden kannalta sillä silmällä, että arvostavatko he kumman tyylistä ruokaa (ovatko kovin nälkäisiä, vai tulevatko toimeen ilman buffatarjoilua).

Paikan valinnassa kannattaa käyttää vielä muitakin kriteereitä, kuin ruoka:

- Pääseekö ulos jaloittelemaan mukavaan ympäristöön

- otetaanko valokuvia/ sopiiko valokuvaukseen

- edustaako ravintola teitä/ tunnetteko te olonne kotoisaksi siinä ravintolassa

- Saako koristella itse/ koristeleeko ravintola mielenne mukaan

- Minkälaista ohjelmaa järjestätte kabinettiin ja soveltuuko se siihen tarkoitukseen

- kuinka kauan kabinetti on käytössänne

- ovatko WC:t lähettyvillä

- Miten juomien kanssa on

- ovatko miten lähellä vihkipaikkaa

- miten vieraat pääsevät juhlapaikalle helpoiten

jne jne jne

Link to comment
Share on other sites

Jos vastaan vaan kummassa olisin ITSE vieraana/järjestäjänä, liputtaisin rennon paikan puolesta (oliko se nyt 2 :girl_haha: ). Taisit kirjoittaa, että kyseessä on juhla ystäville. Tämän takia ainakin itse kokisin paikan 2 sopivan paremmin. Mutta niin kuin edellinen kirjoittaja laittoi, siihen liittyy tietysti muutakin. (kylläpäs tuli savolainen vastaus :girl_haha: )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...

×
×
  • Create New...