Mia-Mari

Itsetehty meikki vai ammattilaisen tekemä?

859 viestiä aiheessa

Juu ja tuo ripset on yksi asia mikä tulee enkä todellakaan yritä itse niitä laittaa! :girl_smile: Muutaman kerran yrittänyt eikä siitä mitään tule!

Onneksi tuleva meikkaajani on kutsuvieraslistalla joten hätä-apu on lähellä juhlassa ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos tarvitsee kunnon meikin 1-2 kertaa vuodessa niin kuin meikäläinen, tulee halvemmaksi meikkauttaa itsensä ammattilaisella kuin ostaa itselle koko serviisi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos tarvitsee kunnon meikin 1-2 kertaa vuodessa niin kuin meikäläinen, tulee halvemmaksi meikkauttaa itsensä ammattilaisella kuin ostaa itselle koko serviisi.

Kyllähän tämä on totta, ei ammattilaiset kuitenkaan nii paljon ota =)

En kuitenkaan itse viitsi ammattilaisen hoiviin lähteä, kun haluan luonnollisen meikin jonka voin itse tehdä :)

++ Täälläkin päässä irtoripsien kanssa vielä harjoitellaan, mutta hyvin se tästä lähtee kun aikaa on paljon ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä meinaan kyllä mennä ammattilaiselle meikattavaksi :P ihoni on ajoittain sen verran kinkkinen että olen itse sen kanssa ihan helisemässä. Ainakin hääpäivänäni haluan kunnon meikkipohjan, varjostukset huolellisesti tehtyinä ja ihon virheet piiloon -_- ei se nyt varmaan taikoa osaa se meikkaajakaan, mutta paremmilla tuotteilla ja välineillä tod. näk. tekee kuin minä.

Arkimeikin osaan laittaa ihan hyvin, mutta luomivärit ja silmänrajauksen ovat sellaisia jotka harvoin menevät ihan nappiin...voi kun olisi joku tuttu joka tekisi kaverihintaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä meinaan kyllä mennä ammattilaiselle meikattavaksi :P ihoni on ajoittain sen verran kinkkinen että olen itse sen kanssa ihan helisemässä. Ainakin hääpäivänäni haluan kunnon meikkipohjan, varjostukset huolellisesti tehtyinä ja ihon virheet piiloon -_- ei se nyt varmaan taikoa osaa se meikkaajakaan, mutta paremmilla tuotteilla ja välineillä tod. näk. tekee kuin minä.

^ Suurin syy sille, miksi itsekin valitsen ammattilaisen, joka osaa tehdä kestävän, mutta luonnollisen pohjustuksen juhlapäivälle. :) Silmämeikistäkin tulee suuremmalla todennäköisyydellä hieno.

...Ja on siinä vähän sitä ylellisyyttäkin, kun saa vain istua alas ja jättää juhlalookin toisen kontolle. :grin: Kyllä hääpäivänä ansaitsee vähän hemmottelua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vaikka olen aika hyvä meikkaamaan itsekin, menen ehdottomasti ammattilaisen meikattavaksi. Ihan jo se tuotteiden määrä, mitä heillä on, on vaikuttava... ihosta saa upean ja virheettömän, kun meikkiin laitetaan kaikenmaailman varjostus- korostus- häivytys ym tuotteita - ja silti lopputulos on luonnollinen. Haluan upean, melko vahvan silmämeikin myös ja sen tulee pysyä varisematta, joten ammattilaisen tekemä pohja on tarpeen.

Olen ollut Stockmannilla meikattavana muutaman kerran. Siellä meikin saa periaatteessa maksutta, kun ostaa kaksi tai kolme tuotetta (riippuu minkä tuotemerkin meikit valitsee). Niinpä olen ajoittanut tarvitsemieni tuotteiden hankinnan meikkaukseen ja saanut meikin "ilmaiseksi". Meikit ovat olleet aina todella onnistuneita ja ne on tehty huolella (aikaa niihin on parhaimmillaan käytetty kaksi tuntia..!). Systeemi on mielestäni todella kätevä ja edullinen. Meikin lisäksi saa hankittua esim. meikkaajan käyttämän huulikiillon, jota voi sitten illan mittaan lisäillä. Ja tosiaan ei tarvitse maksaa kuin niistä parista/kolmesta meikistä.

Kävimme Stockalla myös, kun olin ystäväni kaasona -hänelle tehtiin siis häämeikki ja minulle kaasonmeikki. Samaan aikaan oli Hullut Päivät, joten vilinää riitti, mutta se ei meitä haitannut. Ja meikkaus-alue oli kuitenkin rajattu, joten saimme istua rauhassa meikattavana. Morsiamelle ostimme koemeikin polttareiden yhteydessä, joten hänen meikkinsä oli etukäteen suunniteltu. Ripsiväriä lukuunottamatta hän oli tyytyväinen (häämeikkaus-päivänä mukana oli oma ripsiväri ja lisäksi irtoripsitupsuja).

Haluaisin Stockan meikin omana hääpäivänänikin, mutta toisaalta olisi ihanaa saada meikkaaja kotiin - varsinkin kun olemme meillä kaasojen kanssa häiden aaton ja sitä seuraavan yön ja aamun. Saisimme sitten jokaiselle meikin samalla kertaa tarvitsematta lähteä kotoa. Pitääpä kysäistä, voiko Stockalta tilata meikkaajan kotiin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en oo vielä päättänyt (ja onhan tässä aikaa vielä hyvin mietiskellä asiaa!), mutta tän hetkiset fiilikset on sellaset, että varmaan teen itte meikin :) Kotoa löytyy aivan älytön kasa loistavia meikkituotteita, irtoripsien kiinnitys ei tuota ongelmia, on korostus- ja varjostusvärit ja ajan saatossa oon löytänyt loistavat tuotteet, jotka pysyy mun iholla hyvin ja jotka tekee ihosta tosi kuulaan ja tasasen näkösen. Tärkeimpänä varmasti hyvä meikkivoide, sekä luomivärin pohjustaja. Näillä pääsee jo pitkälle :) Eniten ehkä ammattilaisessa pelottaa se, että hän tekis mulle meikin joka ei oo mun näkönen... Tokihan niissäkin kai aika usein on koemeikki? Mut itte sais kyllä tehtyä just sellasen ku haluaa... :P Ainakin on hyvä syy sit tässä reilu vuoden mittaan ostella kaikkia ihania kosmetiikkatuotteita ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osaako joku auttaa mua ongelmassani? Oon varannut jo häämeikin ja kampauksen samalta henkilöltä, on pätevä ammattilainen siis ja hyvä työssään. Nyt on kuitenkin niin, että kun olen kevään aikana muutaman kerran toiminut meikkimallina kyseisellä henkilöllä, olen huomannut että meidän käsitykset kauniista meikistä eroaa aika tavalla.

Ensinnäkin, mulle on joka kerta laitettu aivan liian paksu meikkipohja, vaikka ihoni on hyvässä kunnossa ja käytän normaalisti tosi ohutta meikkivoidetta. Sen lisäksi tuntuu, ettei meikkaaja osaa laittaa ripsiväriä mulle kuten haluaisin, vaan juuri korostaa tätä "luonnollisuutta" niinkin paljon että on vain sipaissut sitä ripsaria, mikä ei taas kuulu omaan tyyliin yhtään koska tykkään korostaa pitkiä ripsiä. Nyt kun kesällä on tulossa harjotusmeikki niin mua on alkanut jännittämään kovasti kuinka paljon joudun pyytämään korjauksia, jos meillä on ihan eri käsitykset kauniista meikistä mun kasvoilla. Haluaisin esim. laittaa ripsivärit häihini itse omalla tyylilläni. Voisinkohan näin tehdä vai onko tosi epäkohteliasta edes ehdottaa? Välillä on jo alkanut tuntumaan että haluaisin itse meikata itseni, niin ainakin tietäisin lopputuloksen. Silti en oikein viitsi enää meikkaajaa perua/vaihtaa koska on yhteisen tutun kautta järjestetty ja tulee kuitenkin laittamaan hiukseni. Miten mun kannattaisi toimia, onko okei olla "hankala"? Apua?:D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osaako joku auttaa mua ongelmassani? Oon varannut jo häämeikin ja kampauksen samalta henkilöltä, on pätevä ammattilainen siis ja hyvä työssään. Nyt on kuitenkin niin, että kun olen kevään aikana muutaman kerran toiminut meikkimallina kyseisellä henkilöllä, olen huomannut että meidän käsitykset kauniista meikistä eroaa aika tavalla.

Ensinnäkin, mulle on joka kerta laitettu aivan liian paksu meikkipohja, vaikka ihoni on hyvässä kunnossa ja käytän normaalisti tosi ohutta meikkivoidetta. Sen lisäksi tuntuu, ettei meikkaaja osaa laittaa ripsiväriä mulle kuten haluaisin, vaan juuri korostaa tätä "luonnollisuutta" niinkin paljon että on vain sipaissut sitä ripsaria, mikä ei taas kuulu omaan tyyliin yhtään koska tykkään korostaa pitkiä ripsiä. Nyt kun kesällä on tulossa harjotusmeikki niin mua on alkanut jännittämään kovasti kuinka paljon joudun pyytämään korjauksia, jos meillä on ihan eri käsitykset kauniista meikistä mun kasvoilla. Haluaisin esim. laittaa ripsivärit häihini itse omalla tyylilläni. Voisinkohan näin tehdä vai onko tosi epäkohteliasta edes ehdottaa? Välillä on jo alkanut tuntumaan että haluaisin itse meikata itseni, niin ainakin tietäisin lopputuloksen. Silti en oikein viitsi enää meikkaajaa perua/vaihtaa koska on yhteisen tutun kautta järjestetty ja tulee kuitenkin laittamaan hiukseni. Miten mun kannattaisi toimia, onko okei olla "hankala"? Apua? :D

Minä sanoisin suoraan, että haluat enemmän rispiväriä ja kevyemmän pohjan. Tai sitten lisäät itse ripsaria ennen kirkkoa :D

Kyllä uskon että ymmärtää ja minusta täytyy tehdä juuri kuten asiakas haluaa.

Minä olen käynyt kahdella meikkaaja tutullani ja molemmat ovat itse ehottanut että laitan itse ripsarin kun se on itse helpompi laittaa!

:)

Muokattu: , käyttäjä: elo2013

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä aion laittaa ripsaria itse, koska meikkaajat laittavat sitä lähes poikkeuksetta liian vähän. Itse laitettuna ripset on 300% tuuheamman näköiset. Mutta on tälle syykin, meikkaaja ei saa kastaa ripsarihylsyä purkkiin kuin kerran (hygieniasyyt), sitten hylsy puhdistetaan ennen seuraavaa meikattavaa. Ripsarin lisäämistä myöhemmin en suosittele, voi tulla paakkuinen lopputulos. Pois turha kainostelu ja suoraan vaan sanomaan, mitä haluat. fairy! Tai sitten uusi meikkaaja kehiin. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Okei, kiitos vastauksista! Joo, ehkä mä vaan sit ehdotan sitä itse laittamista, koska kuten _Molly_:lla, ripset näyttää itse laitettuina paljon pidemmiltä ja tuuheammilta. Huh, ehkä nyt voin olla vähän rauhallisemmalla mielellä tulevasta häämeikistä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos tarvitsee kunnon meikin 1-2 kertaa vuodessa niin kuin meikäläinen, tulee halvemmaksi meikkauttaa itsensä ammattilaisella kuin ostaa itselle koko serviisi.

En kuitenkaan itse viitsi ammattilaisen hoiviin lähteä, kun haluan luonnollisen meikin jonka voin itse tehdä :)

Samalla kannalla, meikkaan itseni luonnollisesti ja aika simppelisti. Häävaatteissa "tapahtuu" niin paljon, ettei meikin tarvitse olla kovinkaan konstikas. Pohjat, voiteet, puuterit, punat, ripsari ja huulipunaa sipaisu - voila! Jos tämä on onnistunut kymmenen vuotta, onnistunee nytkin. :girl_hide:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oonpa minäkin tällä hetkellä sillä kannalla, että itse teen :) Itsekin tulee meikkailtua, ja hyvin nuo itse tehdyt meikit ovat ainakin arjessa pysyneet. Toki hääpäivä on eri juttu, mutta katsotaan ja toivotaan parasta. Voihan se morsian aika ajoin poistua nenän puuteroimaan, jos tarvetta on :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Teen meikkini itse. Ihan suoraan sanottuna sen takia, etten usko meikkaajan saavan mitään sen kummempaa aikaiseksi kuin itsekään saan. Saan itsekin kestävän meikin aikaiseksi ja tiedän, ettei ammattilaisilla mitään ihmekikkoja ole, ainakaan sellaisia mitä en jo tietäisi :) Osaan meikata hyvin, minulla on kaikki tarvittavat tuotteet ja tykkään meikata, joten meikin onnistuminen ei tuota edes mitään stressiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meikkaan ehdottomasti itse. Kävin koemeikissä, ja kun katsoin peiliin, niin järkytyin. Näytin ihan vanhalle portolle.

Olin oikeasti niin järkyttynyt, etten osannut kuin tuijottaa itseäni ja sopertaa, että kiire pukua sovittamaan ja porhalsin pois.

Odotukseni eivät nyt olleet ihan katossa, mutta en nyt tuollaistakaan osannut odottaa, ja vaikka kyseessä oli koemeikki, niin huulet olisi voitu edes yrittää rajata kunnolla ja huulikiillot laittaa huuliin, eikä huulirajojen yli..

Ja vaikka esitin mielestäni toiveeni selkeästi, niin silti minulle toiveitteni vastaisesti laitettiin kirkkaanpunaista huulikiiltoa ja kulmakarvat meikattiin niin tummiksi ja aivan väärälllä värillä :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on koemeikki maanantaina. Jos se menee hyvin, niin ehdottomasti mieluummin annan ammattilaisen meikata, koska itsella meikkaustaito on niin lapsen kengissä. Mutta jos se on huono, niin sitten varmaan on pakko tehdä se itse, sillä häihin on enää muutama viikko. Katsotaan siis.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aikaisemmin huikkasin, että itse teen, mutta nyt kaasoni kaveri (ammattilainen) tulee tekemään sittenkin meikkini matkakorvausta ja kakkupalaa vastaan :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En haluaisi käyttää ammattilaista, koska se maksaa aika paljon (kyllä, olen äärimmäisen pihi rahoistani, varsinkin kun maksan kokonaan häät itse)

En kuitenkaan itse osaa meikata kunnolla, joten on pakko mennä ammattilaisen meikattavaksi. Ja ehkä parempi niin.

Täytyy vain löytää meikkaaja, joka ymmärtää minua ja vaatimuksiani.

Eniten haastetta tuo se, että haluaisin näyttää luonnolliselta, mutten liian vaatimattomalta.

Muokattu: , käyttäjä: Lumenvalkea

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pois turha kainostelu ja suoraan vaan sanomaan, mitä haluat. fairy! Tai sitten uusi meikkaaja kehiin. ;)

Olen aivan samaa mieltä... Sain aikaisemmin kutsun viralliselle juhlavastaanotolle, jota ennen kävin meikissä ja lopputulos ei ollut yhtään sitä mitä olin toivonut ja myös pyytänyt ja loppujen lopuksi taksissa pyyhin meikkiä pois ja koitin sutia itse jotain päälle. Ei hyvä. Tässä ei ollut mitään koemeikkiä, joten lopputuloksesta en sen enempää ehtinyt keskustella tai korjauttaa. Mutta otin opikseni ja nyt osaan painottaa paremmin mitä haluan.

Koemeikkini oli suht sellainen kuin halusin, ja uskon, että häämeikkini on toivomani myös. Haluan luonnollisen meikin, en tunne itseäni "kotoisaksi" vahvoissa meikeissä, ja lähinnä ammattimeikkaajan tarvikkeiden vuoksi halusin teettättää meikkini. Lisäksi minulla ei ole paljoakaan tietoa varjostuksista ym. Tällä hetkellä ainakin tuntuu, että pystyn paremmin nauttimaan päivästä, jos meikkaaja saa minut edes kuvittelemaan, että minulla on kauniimpi ja kestävämpi meikki kuin jos olisin sen itse sutinut :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Taidanpa päätyä tekemään meikkini ihan itse. Alunperin suunnitelma oli, että ystäväni (ei ammattilainen, mutta taitava meikkaaja kuitenkin) meikkaisi silmäni ja kulmani, ja minä tekisin pohjan. Tämä siksi, että olen käyttänyt reilu kaksi vuotta mineraalipohjaa, enkä "uskalla" enää käyttää muuta. Pelkään, että meikkivoide näyttäisi vaan paksulta ja tunkkaiselta kevyen ja luonnollisen mineraalipohjan sijaan. Sen vuoksi en mene ammattilaiselle, koska minusta olisi hassua maksaa hurjat summat pelkistä silmien ja kulmien meikkaamisesta.

Nyt ajattelin kuitenkin ehkä suoriutuvani koko meikistä itse. Eipä tarvitse vaivata ystävää, ja miettiä mitä kehtaisin maksaa hänelle. :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aion mennä ammattilaiselle, en omiin taitoihini luota niin paljon et uskaltautuisin tekemään :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen todella tyytyväinen päätökseeni teettää meikki kosmetologiystävälläni. Suunnittelimme meikkiä ensin yhdessä huolella ja koemeikin teimme kahteen kertaan. Olin jo ensimmäisellä kerralla todella tyytyväinen ja toisella kerralla teimme vielä pientä viilausta. Hänellä on tietotaito ja kunnon välineet ja koska kyseessä on ystävä (joka myös pitää meikkaamisesta) olemme voineet hioa meikin ihan huippuunsa. :) Olen kerran käynyt meikkaajalla enkä ollut tulokseen yhtään tyytyväinen, nyt halusin välttää saman kohtalon.. Halusin kuitenkin ammattilaisen keinot ja välineet vaikka itsekin tykkään meikata.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ammattilaiselle. Osaan meikata kyllä, mutta välineeni ja käyttämäni meikit eivät ole lähellekään niin laadukkaita kuin ammattimeikkaajien käyttämät. Tahdon näyttää luonnollisen kauniilta, enkä saa itse pohjaa niin kuulaaksi enkä osaa korostaa silmieni väeiä niin hyvin kuin toivoisin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ammattilaiselle menen. Olen aika toivoton meikkaamisen suhteen, minulle riittää mineraalimeikkipohja, poskipuna, ripsiväri ja kulmakynä :D Luomivärien kanssa en osaa toimia yhtään, joten ammattilaisen meikkaus on ollut alusta asti selviö. Lisäksi kampaajan tekemä kampaus ja ammattilaisen tekemä meikki on minulle sellainen ihana rentoutus-hemmottelu siihen aamuun, kun varmasti jännittää enkä muuten aio mihinkään hoitoihin mennä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse pähkäilin tätä samaista asiaa ennen omia häitämme. Varasin jopa ajan meikkauksen opastukseen. Tämän "opastuksen" jälkeen tajusin, että osaan samat asiat kyllä itsekin ja teen kaiken vielä hienommin!

Täytyy pohjustuksena kertoa, että meikkaan päivittäin ja olen aina ollut kiinnostunut meikkaamisesta ja meikkausvinkeistä. Olen lukenut kaikki meikintekoon opastavat lehtijutut, joita eteeni on sattunut. Maskeeraaja ei kertonut minulle mitään uutta.

Oma kantani on, että jos meikkaat itse päivittäin niin laadukkailla meikeillä voit tehdä onnistuneen häämeikin ihan itse. Toki jos haluat jotain opastusta, niin varmaan Sokoksen meikkausneuvojaa voisi käyttää apuna. Itse menin siis maskeeraajalle, ja turhasta maksoin. :/

Laadukkaista meikeistä vielä sen verran, että itse kokeilin hätäpäissäni kaiken maailman meikkituotteita etsiessäni oikeasti hyviä tuotteita. Päädyin lopulta kokeilemaan Grimasin meikkejä. Tämän kokeilun jälkeen heitin Lumenen meikit roskiin. Grimasin meikkivoidenapilla sain meikattua kestävän, pienet virheet peittävän ja silti luonnollisen näköisen meikkipohjan. Ja Grimasin luomiväreissä on pigmenttiä, joka esim. Lumenen luomiväreistä puuttuu. Pohjalle olin ostanut Grimasin antishine-voiteen, joka on minun sekaihon kiiltelyyn tehoava tuote.

Maskeeraaja teki minulle niin hirveän näköisen meikin, että oikein ihmettelin voiko meikeillä niin ruman näköisen saada! Koska olen tottunut meikkaaja, niin oli parempi että tein meikin itse. Meikki oli minun itseni näköinen, mutta arkimeikkiä juhlavampi. Eli kokeneet meikkaajat, tehkää meikki itse! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään