lilliputti

Kuvia hääkakuista

161 posts in this topic

Nostetaas tätä ketjua vähän, on niin ihanan näkösiä kakkuja täällä  :P

Tänne vois laittaa kuvia myös (jos vaan joku löytää) sellaisesta spiraalinmuotoon tehdystä kakusta (siis että on esim. 4 yksikerros-kakkua 4:llä eri tasolla silleen puoliympyrässä eri korkeuksilla...olikohan liian vaikeasti selitetty  ::) )

Koreita kakkuja, mutta eivät juurikaan sen näköisiä että ne olisi tarkoitettu syötäviksi. Minä haluaisin sellaisen kakun jota katsellessa nousee vesi kielelle  :)

Tuosta ykkösviestin Krulla´s-kakusta muuten oli kokonainen iso artikkeli Häät-lehdessä joskus viime vuonna, niin oli erikoinen  ;D

Joku tuolla kyseli, miten monikerroksiset kakut, jossa kakut ovat päällekäin, niin leikataan. Että onko siellä jotkut levyt.

No niin, nyt päästään asiaan! Sivuaa aika mukavasti mun ammattia...heh heh.... Noissa amerikkalaismallisissa kakuissa on semmoiset teräslevyt sisällä. Niitä saa vain harvoista ja valituista paikoista suomessa, ja sitten jenkeistä tilaamalla.

Ne eivät siis ollenkaan näy päällepäin, vaan rakennusvaiheessa ujutetaan väliin.

Kun kakkua sitten leikataan, se säilyy suht siistinä, ja levy poistetaan kun ollaan syöty yksi kerros.

Näin edetään vikaan kerrokseen asti.

Hitsi, täytyy ettii meidän kamerasta meidän kihlajaiskakun kuva, se oli 3 kerroksinen kierrekakku, koristeena aitoja vaaleanpunaisia ruusuja. Tein itse. Aikaa meni n. 5 h.

Siis täyttämiseen & koristeluun.

Haluaako joku tietää jotain kakuista?

Mä voin jeesaa...  ;)

Nyt lahtee hattuhirmun ensimmainen kuvanliittokokeilu... Jannittaa!

(kaikki kuvat theknot.com:ista)

CG019x.jpg

CG016x.jpg

CG036x.jpg

Onnistuikohan?

Jee! Lisaa kehiin!

CGx06_48_122x165.jpg

CGx06_38_122x165.jpg

CG046x.jpg

Lahteena taas theknot.com. Mikaan naista ei tietenkaan ole helppo, mutta mielenkiintoisen nakoisia ainakin.

kiitos nonna-marie tiedosta! juuri tuota tietoa olen etsinyt, kun olen suunnitellut hääkakuksi amerikkalaista laatikkokakkua tyyliin tämä:

3_jenc_chocolate.jpg

mikäli en levyjä onnistu löytämään, laitan kerrokset vierekkäin enkä päällekkäin.

Tan viestin voi poistaa, jos haluaa, mutta ajattelin vain kokemuksesta sanoa, etta noi jenkkikakut tehdaa ulkonaon perusteella - ei maun. Ne on yleensa kuivia, jotta sailyvat ja pysyvat kasassa ja sitten niissa on pahvimainen sokerikuori (se Ihana ulkonako tulee siita). Ma olin tosi pettynyt  :-/ Meille tuli lopulta ihan marjakermakakku ja amerikkaiset vieraat oli ihan ihmeissaan - kehuivat jokainen yksitellen viela seuraavankin paivana  :D

Siis makin pidan noiden kakkujen ulkonaosta, mutta jos sellasta tilaa, kannattaa maistaa etukateen - voihan niita olla herkullisiakin. Ma vaan petyin pahasti.

Ehkä noi kakut on kivoja ihan vaan sen takia, että niistä voi joku saada jotain ideaa omaan hääkakkuunsa. Mä kyllä pistän rahani kans likoon ihan suomalaisen kakun puolesta, paljon pahaa olen näistä jenkkiläisistä luomuksista maun puolesta kuullut.

samoilla linjoilla edellisten kanssa...mutta vaikkei haluiskaan pahvin makuista sokeriunelmaa niin ei tarvitse tyytyä tavalliseen täytekakkuunkaan!  ::)

Koristuksia saa hienoja myös esim. valkosuklaasta ja maistuvatkin paremmalta!

;D   ;D   ;D  Melkeinpä valitsisin tämän!!

alice_wonderland1.jpg

Oletteko muuten lainkaan ihmetelleet miten jonkun kärsivällisyys riittää kaikkien näiden taideteosmaisten kakkujen luomiseen/koristeluun...? :)

Niin ja millä nuo suklaakakut saadaan kuumalla ilmalla pysymään sulamattomina?  ;D

sydänsuklaakakut näytti hienoille. Jotain tuollaista olin ajatellutkin, ehkä niin, että sydämet olisi vielä osittain päällekkäin. Jostain pitäisi vielä kehittää hyvä suklaakakun resepti.

Oonko ainut jonka mielestä suuri osa noista kakuista näyttää siltä, ettei niihin saa kakkuveistä uppoamaan sitten millään  ;D

No mun mielestä noi kaikki kakut näyttää aivan ihanilta! En ole mikään kakkuihminen, mutta kyllä noita katellessa vesi herahtaa kielelle...

Perinteiset suomalaiset kermakakut taas näyttää mun mielestä niin äklöiltä ettei mieli edes tee maistaa.

Oonko ainut jonka mielestä suuri osa noista kakuista näyttää siltä, ettei niihin saa kakkuveistä uppoamaan sitten millään  ;D

no et ole ainut... kaipaisin kuvia ihan tavallisista itse tehdyistä kakuista..

Loistavia kakkuja! Olen ollut häissä, joissa on ollut kakkuna kermakakku ananasmurskakoristeella (pitopalvelun tekemä)... Meidän kahden nimipäiväkakuissakin on nähty enemmän vaivaa. Hääkakustamme siis tulee jotain ihmeellistä ja ikimuistoista, myös maultaan eikä vain ulkonäöltään. Tai niin ainakin nyt ajattelen kun on vielä aikaa haaveilla  :)

Aivan mielettömän upeita kakkuja.  ::)Tuli vaan mieleeni että miten noita raaskii leikata. Viime kesänä söin sellaista hääkakkua mikä oli erittäin kuivaa sisältä vaikka ulkopuoli oli mehukkaan näköinen. Meille tulee ihan perinteinen mansikkakermakakku. :P

Löytyykö vielä lisää kuvia? :-X

Meille olen ajatellut suklaakakkua ja jotain sellaista hyytelökakkua...!

Siis aivan miellettömän ihania, herkullisia ja kauniita hääkakkuja. Mistä te noita kuvia oikein bongaatte  ???

pist..korjasin kirjoitus virheet