148 viestiä aiheessa

Juu kyllä noita hotelleja tosiaan löytyy paljon netistä, mutta jos jollain on kokemusta Balin hotelleista niin helpottaisi valintaa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Juu kyllä noita hotelleja tosiaan löytyy paljon netistä, mutta jos jollain on kokemusta Balin hotelleista niin helpottaisi valintaa :)

Minkälaisen hintatason hotellia etsitte? Ja mistäpäin Balia? Me olimme elo-syyskuussa pari päivää Kutalla, ja pari päivää Ubudissa. Kutaa en suosittele minäkään, mutta Ubud on näkemisen arvoinen. Siellä olimme d'Omah -nimisessä hotellissa, joka oli oikein kiva. Ei mikään luksus, mutta kovin tuon paikan henkinen mielestäni. Ei muistaakseni ollut kalliskaan. Tosin ei kyllä Ubudin alueella edes nähty mitään viiden tähden hotelleja.

Kannattaa aivan ehdottomasti olla muutama päivä myös Gilin saarilla, siellä vasta kohtaa paratiisin. Me yövyimme Aaliku bunlalows nimisessä hotellissa/bungalowikylässä(?). Kyseisen hotellin kaikki bunlalowit eivät olleet edes valmiita vielä tuolloin kun olimme siellä, joten ne olivat todella uusia ja siistejä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin on tällä hetkellä Bali ykköshäämatkakohteena, koska sinne matkat ovat kohtuullisen hintaiset, siellä eläminen ilmeisesti edullista, ja siellä olisi tosi paljon nähtävää. Onko kukaan ollut Aston Bali hotellissa, kokemukset kiinnostaisivat?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Matka oli todella ihana, mutta vielä en oikein osaa sanoa täyttikö Bali mun odotuksia. Ollaan reissattu paljon aasiassa ja jotenkin me jäätiin kaipaamaan paratiisimaisuutta!

---

Kyllä haluan takaisin Balille, sillä paljon jäi näkemättä. Eniten harmittaa ettei päästy Gilin saarille saakka, mutta ainakin jäi jotain seuraavalle kerralle! Siellä varmaan olisi ollut enemmän sitä paratiisimaisuutta...

Mun mielestä Gili oli ainoa paikka, joka sitä paratiisimaisuutta toi. Ainakin meille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Reissu varattu, Balilla hotellina Aston Bali. En jaksa enää vatvoa ja pohtia, kaikissa hotelleissa on varmasti hyvät ja huonot puolensa! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Palstalaisia näyttäisi olevan olleen häämatkalla Balin suunnalla, mutta onko ketään järjestänyt häitä Balilla?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Balilta löytyy sopiva kohde jokaiselle, halusipa vilkasta tai rauhallista lomaa / häämatkaa. Suosittelen ainakin 2-3 kohteen yhdistelmää, vain niin saatte paremman kuvan saaresta.

Sanur on hauska ja vilkkaahko kylä, hyvä ranta, kauppoja sekä ravintoloita mutta ei hilipatipippaata kauheasti. Ubud muutamaksi yöksi kokemisen arvoinen; Rauhaa, luontoa ja riisipeltoja jos et asu ihan keskustassa. Sukeltajille ja snorklaajille suosittelen hyvin rauhallista Amed / Tulamben -aluetta, matkalla Sanurilta tai lentokentältä myös hauska Candi Dasa, hyvän yhdistelmän paikka.

Candi Dasa - Amed - Sanur tai Amed - Ubud - Sanur. Miksei myös Lovina ja muu pohjoisen alue.

Bali on upeimpia paikkoja missä olen käynyt Sabahin ohella, vyön alla jo 42 maata joissa liki 450 kohdetta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Te, jotka olette Balilla jo reissanneet viime aikoina, haluaisitteko vähän valottaa tämänhetkistä hintatasoa? Meillä reissu edessä heti hoo-hetken jälkeen 20.6. - 8.7. Sanur Beach ja hotellina Villa Puri Ayu. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä ollaan kanssa Baliin päätymässä. Muina vaihtoehtoina on ollut Mauritius ja Seychellit, mutta Bali kiinnostaa eniten (Mauritiuksella saattaa olla kylmä ja Seychelleillä ei ole välttämättä riittävästi tekemistä tai se on kallista).

Oon kysellyt tarjouksia monesta eri paikasta ja alan tulla siihen tulokseen, että varataan itse. Itse varattuna matkasuunnitelma näyttäis suurinpiirtein tältä;

11.7.2011 Helsinki-Singapore (suora lento) Finnair

12.7.-15.7. Singaporessa 3 yötä

15.7. Singapore-Denpasar (Bali) AirAsia

15.7.-18.7. Ubudissa esim. Villa Sabandari

18.7.-26.7. Novotel Bali Benoa tai Novotel Nusa Dua

26.7. Denpasar-Singapore-Helsinki

Hintaa reissulle noin 1750e/hlö. Jos ottais Singaporen lennot Istanbulin kautta, säästää noin 200e. Miltä suunnitelma vaikuttaa? Saa kommentoida. :)

Haluisin vielä kysyä, onko joku yöpynyt Novotelin hotelleissa Balilla? Noista on vaikea valita. Olisi tietty muitakin vaihtoehtoja, kuten Aston Bali (josta täälläkin on ollut puhetta).

Samainen reissu matkatoimiston kautta olisi maksanut 2400e.

Laskin hinnat myös Bangkokin kautta, loppusumma ehkä 100e halvempi/hlö, mutta lentoaikaa tulee pari tuntia enemmän.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me olemme myös päättäneet lähteä häämatkalla Balille. :) Mietimme ensin ABC-saaria, Mauritiusta ja Malediiveja, mutta matalamman hintatason takia päädyimme Baliin. Näillä näkymin menemme kahdeksi viikoksi lomailemaan suuntana Sanur, Nusa Dua ja Gilin saaret.

Pakettimatkana reissu maksaisi sen verran enemmän, että varaamme lennot ja hotellit itse. Mies on matkustellut minua enemmän ja hän varaa aina kaiken itse, joten jätän matkan suunnittelun suosiolla hänelle. :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me lähdetään Balille viiden viikon päästä (ei tosin häämatkalle), ollaan siellä 3 viikkoa ja Singaporessa vielä muutama päivä. Balilla mennään Ubudiin, Sanuriin ja Balanganiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Muistahan tulla sitten jamppa kertomaan kokemuksia tänne reissun jälkeen! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lomailin keväällä 1,5 kuukautta Balilla ja Gili-saarilla ja suosittelen paikkaa lämpimästi. Gili-saaret ovat kuvankauniita paratiisisaaria. Hiekka on valkoista, turkoosi vesi on kirkasta ja snorklausmahdollisuudet ovat hyvät. Ranta sopii mukavasti uimiseen ja kalat ovat ihan rannassa (hyvällä tuurilla voi nähdä myös kilpparin). Olen itse kova auringonpalvoja ja rakastan snorklaamista, joten siksi viihdyin Gileillä yli kaksi viikkoa. Muuta tekemistä siellä ei sitten olekaan. Gili Air oli mielestäni liian rauhallinen. Ravintoloissa oli iltaisin aika vähän ihmisiä ja ulkona oli pimeää. Ilman taskulamppua ei kannattanut lähteä ulos. Trawanganilla taas oli ihmisiä ja vähän iltamenoakin, mutta iltamenot eivät häirinneet, jos halusi nukkua ja olla rauhassa. Saarella oli paljon nuoria, mutta siellä ei silti ollut mikään Thaimaan Full moon -meininki. Myös keski-ikäisiä, lapsiperheitä ja ikäihmisiä näkyi.

Gili-saarilla ei ole moottoriajoneuvoja, joten hotellille siirrytään rannasta joko kävellen tai hevoskyydillä. Palveluiden taso ei ole mielestäni kovin korkea Gileillä, esimerkiksi fine diningia ei ole. Ravintoloiden ruoka on ihan ok, mutta Balilla oli paljon erittäin hyvätasoisia ravintoloita. Ostosmahdollisuudet ovat Gileillä mitättömät, mutta Balilla sen sijaan löytyy niin katubasaaria kuin merkkiliikettäkin. Jos haluaa nauttia rantaravintolassa pina coladan auringon laskiessa, kannattanee hakeutua sellaiseen hotelliin, jossa se on mahdollista. Balilla edes Kuta beachilla se ei ole mahdollista, koska rantahiekalla ei ole ravintoloita. Gileillä tarjoilut on vähän mitä sattuu, eli jos vaatimustaso on kovin korkealla, voi tulla pettymys. Kylmää olutta sen sijaan saa varmasti, joten perusmatkaajan ei kannata huolestua.

Olen suositellut kaikille Balin-matkaajille Gili-saaria, koska Balin hiekkarannat ja uintimahdollisuudet jäävät Gileille selkeästi kakkoseksi. Balilla on kiva kokeilla surffausta esim. Kuta-beachilla, mutta vedessä kelluu roskia, joten itse en ainakaan mennyt sinne uimaan. Kutasta etelään on Padang Padang -niminen ranta, joka sopi mielestäni hyvin uimiseen. Se on taksimatkan päässä. Balilla suosittelen Ubudia, joka sijaitsee saaren keskiosassa. Siellä on leppoisa tunnelma. Ubudissa on paljon ravintoloita, jotka tarjoilevat terveellistä ja tuoretta ruokaa. Bali Buddha ja Kafe ovat hyviä lounaspaikkoja. Lisäksi kaupungissa voi harrastaa joogaa (yogabarn). Aloitin aamuni joogatunnilla, jossa näkymät olivat avoimesta tilasta suoraan riisipelloille. Se oli mieletöntä.

Jos lähtisin Balin suunnalle vaikkapa kahdeksi viikoksi, tekisin tällaisen matkan: 1 viikko Gili Trawanganilla auringonottoa, snorklausta ja lepäilyä, muutama päivä Ubudissa joogaa ja vaikkapa pyöräilyretki riisipelloilla ja lopuksi Kutalla pari yötä shoppailua, surffauskokeilu, pyörähdys yöelämässä ja viimeiset rusketukset hotellin uima-altaalla.

Lennot ja majoitukset kannattaa varata itse, jos vaan on mahdollista. Pääsee paljon halvemmalla. Denpasarilta on lyhyt taksimatka Kutan hotelleihin, joista järjestetään kyydityksiä Gileille hyvin aikaisin aamulla. Matka Gileille kestää noin 3-4 tuntia. Matkaa varatessa voi ilmoittaa, että haluaa paluukyydin Ubudiin, ei Kutalle. Gileiltä Ubudiin on suunnilleen sama matka kuin Kutalle. Ubudista pääsee Kutalle taksilla vajaassa tunnissa, riippuen liikenteestä.

Tekstistä tuli todella pitkä, mutta jos joku haluaa lisätietoa, laittakaa yv:tä. En välttämättä huomaa käydä täällä kurkkimassa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan vuokrannut Balilta villaa tai jotain muuta vastaavaa? Millaiset kokemukset? Itse katselin, että oman pikku-villan saisi viikoksi n. 500-700 eurolla uima-altaineen (esim. Candidasasta tai muualta vähän syrjemmästä), mikä kuulostaa varsin houkuttelevalta vaihtoehdolta.

Itse olimme pari viikkoa Balilla ja Gileillä syksyllä 2008. Emme ehtineet valitettavasti Balilla olla muuta kuin Kuta/Seminyak alueella (molemmilla Bali-belly vuoronperään, mikä muutti suunnitelmia), sitä en voi suositella muuta kuin shoppailuun (paljon surffiliikkeitä) ja yökerhoiluun. Gileistä taas meille ei jäänyt kauhean positiivista kuvaa, olimme molemmat hehkutuksen perusteella tosi pettyneitä. Niin kuin joku jo sanoi, se Aasiasta tuttu paratiisimaisuus puuttui.

Sanoisin, että vaikutelma riippuu tosi paljon siitä, missä on reissannut aiemmin. Meistä Gili Tn rannat ja korallit olivat todella hääppöiset, suurin osa korallista kuollutta (eli väritöntä) ja rannoilla paljon pientä korallisilppua (eli kävely paljain jaloin kivuliasta, ellei jopa mahdotonta). Rannat eivät olleen mitään ihania "matkaopas" valkoinen hiekka & turkoosi vesi, ennemmin kapeita hiekkasuikaleita ja korallit alkoivat jo parin metrin päästä (tavan uiminen hankalaa). Samoilla fiiliksillä ovat kaverimme, jotka reissasivat Indoissa pari kuukautta (kehuivat tosi paljon Floresin seutuja). Itse olemme aiemmin reissanneet Thaimaassa (Racha Yai ja Koh Phi Phi) ja Fijillä, jotka ovat ihan eri sfääreissä kuin Gili T. Päiväretken perusteella pienemmät Gili-saaret vaikuttivat kivemmilta, korallit vähän paremmassa kunnossa ja muutenkin rauhallisempaa, mutta kokemusta vain päivän verran. Gilien puolustukseksi voi sanoa, että meininki oli tosi rentoa ja rauhallista ja onhan saaret toki pienempiä kuin esim. nuo Thaimaan edellä mainitut. Aasian ensikertalaiselle nuo voi toki olla paratiisi.

En nyt siis halua masentaa ketään, mutta varoittaisin, että etenkin jos on aiempaa Aasian kokemusta, Gilit eivät ehkä vastaa odotuksia paratiisista (Balin turistialueesta kukaan sitä tuskin odottaakaan). Toki meillekin jäi tunne, että jotain jäi näkemättä, kun häämatkaa sinne ainakin osittain (ehkä) suunnitellaan. Nyt vaan ajatus olisi tutustua Balin rauhallisempiin osiin tai suunnata Floresin alueelle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Balilla edes Kuta beachilla se ei ole mahdollista, koska rantahiekalla ei ole ravintoloita.

Häh, ei ole vai? :

sanur-restaurants-beach.jpg

(joku ravintola Sanurista)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä myös suunnitteilla häämatka Balille. Kohteiksi ollaan ajateltu Sanuria ja Gili Trawangania:) Mua kiinnostais myös muitten kokemukset villoista tuolla päin. Ja yleensäkin hotellien taso. Joku tuolla aiemmin kommentoi, että laatu maksaa. Oon itekkin kattonu, että hienon näköset hotellit/villat on aika hinnoissaan. Mutta onko ne sen arvosia? Kuitenkin kun häämatka on kyseessä, haluu hotelleiltakin vähän enemmän mitä ehkä muuten.

Muokattu: , käyttäjä: noora.s

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No niin, viime perjantaina palattiin reissusta. Ubud oli kivoin paikka, viihtyisimmät ravintolat ja parhaimmat ruoat oli siellä, samoin ystävällisimmät ihmiset. Kysykää jos on jotain kysyttävää, mä oon vielä vähän sekaisin reissusta, en tiedä mitä kirjoittaisin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jamppa, kuten kuvatekstisi kertoo, rantaravintola on Sanurista. Kuta beachilla sellaisia ei ainakaan minun silmääni osunut :)

Ja varmasti maailmasta löytyy upeampia paratiisisaaria kuin Gilit. Mutta jos olisin matkalla Balille, siellä on minun mielestäni lähimaaston parhaat rannat ja snorklausmahdollisuudet. On totta, että koralli oli paikoin kuollutta, mutta rannalla pystyi silti minusta kävelemään ihan mainiosti. Olimme Gileillä helmikuussa 2 viikkoa, jolloin rannasta pääsi loistavasti uimaan. Menon edessä koralli oli omien havaintojeni mukaan laajalta alueelta kuollutta ja pehmeää korallia en nähnyt missään snorklaamalla.

Olen täysin samaa mieltä siitä, että jos täydellistä paratiisia etsii, kannattaa matkustaa jonnekin muualle. Ja mikäli haluaa hyviin kalavesiin, suosittelen Sulawesin Bunakenia, tuntui kuin olisi uinut kalakeitossa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jamppa, kuten kuvatekstisi kertoo, rantaravintola on Sanurista. Kuta beachilla sellaisia ei ainakaan minun silmääni osunut :)

Haha, olen ollut kyllä varsinainen puusilmä :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Hei!

Voitko kertoa lisää hyvistä sukelluspaikoista Balilla? Meilläkin tarkoitus tutustua merenalaiseen maailmaan eli missä siellä olisi parhaat sukellusmestat? Matkalle mennään joulukuussa :)

Me teimme pari sukellusta Balilla Menjangan saarella Balin pohjoisosassa. Olen ymmärtänyt, että se on yksi saaren parhaista sukelluskohteista. Me pidimme kyllä kohteesta, mutta sukellusfirma ei tehnyt meihin vaikutusta. Sukellusoppaat käyttäytyivät kuin keskenkasvuiset kakarat ja välistä tuli tosi epävarma olo heidän kanssa sukeltaessa. Mä en valitettavasti enää muista firman nimeä, eikä mulla ole tiedossa, missä mun sukelluslogi on, jotta voisin tarkastaa (logille on ollut viime vuosina valitettavan vähän käyttöä).

Totta, tuo Menjangan on tosi hyvä paikka ja voin ehdottomasti suositella. Jos jää pelkästään Balin saarelle, niin kannattaa ehdottomasti mennä sukeltaa hylylle US Liberty, joka upposi balin rantaan. Tuolla oli juttua, että hylylle pystyy uimaan jo rannalta ja sen näkee jopa snorklaamalla, mikä on hyvä juttu jos puoliso ei sattauisi sukeltaan :) ite käytiin se kattomassa jo suosittelen.

Löysin tuolta saitilta pari kommentia lisää miten ja missä http://www.hiekkarannat.com/bali sukeltaminen balilla kannattaa yleisesti järjestää ja mistä löytyy lisää hyviä paikkoja. Ilmeisesti tuo Gilin saari on myös kova dyykkaus mesta.

Balin suurin pettymys tosin oli kalliit hinnat joka paikassa. Kaikki yritää vedättää ja ruoka ja juo maksaa yllättävän paljon jos vertaa esim. Thaimaan hintatasoon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Balin suurin pettymys tosin oli kalliit hinnat joka paikassa. Kaikki yritää vedättää ja ruoka ja juo maksaa yllättävän paljon jos vertaa esim. Thaimaan hintatasoon.

Tuosta mun täytyy olla eri mieltä. En huomannut, että kaikki olisivat yrittäneet vedättää, eikä joka paikassa ollut kallista ruokaa ja juomaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajattelin elvyttää tämän keskustelun ja kysyisinkin onko kellään kokemusta seuraavista hotelleista?:

Alam Ubud Culture Villas & Spa (Ubud)

Mara River Safari Lodge (Siellä Bali Safari & Marine Parkin alueella)

100 Sunset 2 (Kuta)

Villa Grasia (Gili Trawangan)

Nikko Bali (Nusa Dua)

Hard Rock Hotel (Kuta)

Pan Pacific Nirwana Bali Resort (Tanah Lotin vieressä)

Pandawa Beach Villas & Spa (Sanur)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eikö täällä ole oikein Balille häämatkailevia? :D

Kitty* tulethan sitten kertomaan Bali-vinkkejä teidän reissun jälkeen? :) (vaikka kurkin kyllä sun hääpäiväkirjaakin ;))

Meilläkin on suunnitelmissa viettää puolitoista viikkoa Balilla, Sanur ja Ubud varmaan ainakin kohteina. (Odotan ainakin Ubudin apinapuistoa!) Hotellit on vielä työn alla...

Meillä matka ajoittuu tammi-helmikuulle, joten Gili-saarille emme varmaan edes pääsisi merenkäynnin vuoksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään