hipsukka2007

Sulhasen pukeutuminen (kuvia)

622 viestiä aiheessa

Osaako joku kertoa miksi sanotaan sellaista puku jossa on takissa pienet pysty kaulukset ja vissiin vähän pidempi takki tai sitten vaan muistan tuon pituuden väärin :D Olen sellaista havitellut pitkään mutta kun ei löydä nii ei löydä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuinka aikasin ootte varanneet miehillenne puvun jos olette sen vuokranneet? Meillä tuli nämä hääjärjestelyt ihan extempore ja enää vajaat 5kk häihin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kuinka aikasin ootte varanneet miehillenne puvun jos olette sen vuokranneet? Meillä tuli nämä hääjärjestelyt ihan extempore ja enää vajaat 5kk häihin...

Me varattiin about viikko sitten ja häät ovat elokuun alkupuolella. Hyvin löytyi valikoimaa ja sopivat vermeet saatiin. Morsiusgalleriasta miesten puolelta varattiin. Ainakin isoista kaupungeista luulisi hyvin vielä löytyvän tarjontaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos sulhasella on tumma puku ja liivi, niin voiko silloin käyttää solmuketta/plastronia? vai pitääkö olla kravatti?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo plastronin liittäminen tummaan pukuun rupesi kiinnostamaan minuakin, ja löysin Suomen Pukuvuokraamon sivuilta tällaisen lausahduksen eri pukeutumistyypeistä puhuttaessa:

"Pienempiin häätilaisuuksiin etsitään usein jotain hillitympää, mutta silti arkipuvusta poikkeavaa. Tällöin varteenotettava vaihtoehto on tumma puku liivillä ja plastronilla. " Eli voi laittaa plastronin kravatin sijaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos Pikkupikku, tosiaan siellä sivuillahan oli kuvakin missä tumman puvun ja liivin kanssa oli plastron :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Katselimme mieheni kanssa eri tyylisia miesten pukuja, ja tultiin samaan lopputulokseen, eli mielestamme (huom! vain kahden ihmisen mielipide) ns. bonjour-puku ei kylla imartele kenenkaan vartaloa. En ole aiemmin siihen tyyliin tormannytkaan, mutta jotenkin nayttaa hullulta etta takki on yli-pitka ja loppuu polvien ylapuolelle. Ylavartalo nayttaa jattilaiselta, ja alla sitten pienet jalat jatkona :girl_haha: .

En kylla usko etta tuo tyyli voisi nayttaa hyvalta kenenkaan paalla. En halua loukata ketaan kommentilla, vain minun mielipide ja niitahan maailmassa riittaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Samaa mieltä. Kerran näin häämuotinäytöksessä oikein pitkän ja kookkaan miehen, jolla bonjour-puku näytti jokseenkin siedettävältä. Muualla en ole nähnyt imartelevaa versiota kyseisestä puvusta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minunkaa sulholle ei oikein bonjour-puku sopinut, näytti ihan haudankaivajalta :girl_haha:

Saketti taas yllätti todella positiivisesti.

Sopi tosi kivasti lyhyehkölle ja hieman isompikokoisellekin miehelle :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saketti sopiikin varmasti monenlaiselle vartalotyypille, koska siinahan vartalo "katkaistaan" niin etta yla- seka alavartalo nayttavat sopusuhtaisilta ja jalat nayttavat pitkilta.

Tuo Bonjour-puku tekee ylipainoisen miehen lihavan nakoiseksi, lyhyelle se nyt ei sovi ainakaan kun nayttaa silta etta olisi mekko paalla, pitkalla miehella ylavartalo nayttaa jattimaiselta. Lisaksi jalat nayttavat vaistamatta lyhyilta. Lisaksi malli nayttaa hassulta, haudankaivaja oli hyva vertaus.

Hyva etta joku muukin on samaa mielta, kun oikeasti hammastelin etta tuo malli voi olla jonkun mielesta hyvannakoinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä itse myyn miesten pukuja ja olen kyllä nähnyt paljon miehiä, joille bonjourpuku sopii. Niitäkin on nykyään eri mittaisia ;) Lyhyempi bonjourtakki ei ole kuin hieman normaalia puvuntakkia pidempi, joista niistäkin löytyy - kappas vain - eri pituuksia. Jossain pukuvuokraamoissa saattaa olla vaan se yksi (yleensä pitkä malli), mutta on niitä muitakin ja useilla eri valmistajilla. Lyhyelle miehelle toki kannattaa ottaa se lyhyempi malli, eikä polviin asti olevaa. Ei frakkikaan sovi läheskään kaikille, kokeilemalla sen löytää mikä on paras kenellekin ja kyllä sen silmällä näkee.

TÄSTÄ LINKISTÄ näkee vähän noita pituuseroja (vaikka ovatkin 2004 vuoden malleja). Varsinkin keskimmäinen puku on mielestäni upea, hieman rock-henkinen ja sopii moneen kroppaan.

Niinkuin täällä on sanottukin jo niin vahvistan vielä, että tumman puvun kanssa voi hyvin laittaa plastronin tai dumbon ja liivin. Ei ole siis etikettivirhe, kuten esimerkiksi smokki hääasuna ;)

Muokattu: , käyttäjä: Cicero

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sori, ei toimi mulle edes tuo keskimmäinen. Liivi ja takki näyttää olevan epäsopusuhdassa, kun takki niin pitkä. Mieluummin näkisin sen virheellisen smokin hääasuna.

;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aika hilpeitä noi haudankaivajavertaukset :) Eli ootte varmaan sit katellu niitä ylipitkiä eli lähes polvii ulottuvia bonjoureja..jotka näyttää niin hyviltä häämessuilla malin päällä mutta eivä't sovellu normaalimittaisille..kuten ei moni muukaan asia :)

Meidän sulholle todellakin tulee bonjour ja se sopi usean arvioijan mielestä erinomaisesti! Kyseisessä vuokra bonjourissa oli siis tod se sellanen lyhempi bonjour-takki joka on vain hieman (n. 10cm) normaalia pikkutakkia pidempi eli ei todellakaan näytä miltään säkiltä ja ulotu lähellekään polvia.. Kyseessä oli muuten Turo Tailorin uusi bonjour-takki, toi kyseinen Turo oli ilmeisesti viime vuonna lyhentänyt bonjour-takkejaan ;) Kyseisen vuokraamon pitäjä sanoikin, että nämä uudet heillä olleet lyhemmät bonjourit on saanu suurta suosiota verrattuna niihin entisiin pidempiin.. Siellä muuten selkeästi bonjour oli ollu kaikista suosituin vuokrattava ensi kesän häihin..

eli kannattaa ehkä kysellä myös eri valmistajien vaihtoehtoja jos haluaa nähdä eroja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen kylla edelleen Helinan kanssa samaa mielta, ei nayta minunkaan silmiini edes tuo keskimmainen hyvalta, joten en valitettavasti voi vielakaan muuttaa mielipidettani. Nuo suhteet eivat vain nayta pukevilta ja minakin ottaisin paljon mielummin smokkipukuisen sulhon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostetaan käytettynä musta sakettitakki ja ne perinteiset harmaaraidalliset sakettihousut sekä frakkipaita. Liivi + muut varusteet vuokrataan toistaiseksi. Liivi näyttää samalta kuin Daylan sulholla, ja plastron ja taskuliina tulevat todennäköisesti olemaan viininpunaiset minun pukuni mukaan. Hyvältä näyttää kokonaisuus ja olen tosi iloinen siitä, että saadaan puku kohtuuhinnalla omaksi! :flirt: Minulle on tärkeää, että hääpukuni säilyy muistona (ja käytössäkin), miksei siis myös sulhaselle...?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän sulkille tulee tällainen kermanvärinen (virallisesti kylläkin ivory) puku. Liivissä, kauluksissa ja plastronissa on mukana myös vähän kultaa. Vaan mitäs sanotte, minkälaiset kengät tämän kanssa sopisi? Jotenkin tuntuu siltä, että mustat kengät voi luoda liian kovan kontrastin valkoiseen asuun nähden. Kertokaapa mielipiteenne.

sulhonasu.th.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itselläni on sulhasen pukeutumisesta suunnilleen tämän suuntaisia mietteitä:

post-22893-1241803455.jpg post-22893-1241803471.jpg

Eli tummapuku hopeisilla lisillä. Kravatti voisi vaihtua tietysti hopeiseksi plastroniksi, jos vaan sulhanen siihen suostuu. Itseäni viehättäisi jostain syystä tuo "liituraita-look", mutta en kyllä ajatellut sulhaselle suositella tuollaisen puvun ostoa. Ei varmaan tulisi pidettyä pukua enää häiden jälkeen...

muoks. muokkasin kuvien kokoa

Muokattu: , käyttäjä: S&J

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Herbina, mulla tuli tuosta sulhasesi puvusta mieleen tämä kuva, joten tarkistin heti minkälaiset kengät Tiilikaiset olivat valinneet :girl_smile:

4058857.jpg

Kuvan perusteella näyttäisi taitetulta valkoiselta (?) Voisi toimia teilläkin jokin tuollainen beigeen taittuva, jos liivissä yms. on sitä kultaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Herbina, mulla tuli tuosta sulhasesi puvusta mieleen tämä kuva, joten tarkistin heti minkälaiset kengät Tiilikaiset olivat valinneet :girl_smile:

Kuvan perusteella näyttäisi taitetulta valkoiselta (?) Voisi toimia teilläkin jokin tuollainen beigeen taittuva, jos liivissä yms. on sitä kultaa.

Hei kiitti kuvasta! Näyttäisivät olevan jonkinlaiset mokkaloaferit, tuollaisethan voisi sopia jos jostain onnistuisi löytämään.

Korjaus: Taitaa niissä olla sittenkin nauhat, mutta hyvältä näyttää silti.

Muokattu: , käyttäjä: Herbina_

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko mahdollista että sakettitakin kanssa voi käyttää myös mustia housuja?! Olen nähnyt muutaman kuvan jossa miehellä on kyseisessä asukokonaisuudessa mustat housut. Voi olisipa näin, inhoan nimittäin niitä harmaaraidallisia! :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun sulhaselle tulee sakettitakin kanssa mustat housut. Tummaa puku ei haluttu, kun on niin tavallinen ja saketin housuja molemmat inhosimme. Joten pukuvuokraamon työntekijä toi frakkipuvun housut ja sanoi sen olevan nykyään yleistä. Etikettejähän siinä vissiin rikotaan, mutta pääasia että sulhasen puku on sellainen missä itse viihtyy :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, enhän mä tietenkään pyydäkään ketään muuttamaan mielipidettään tossa Bonjour-asiassa :girl_haha: Kyllä jokainen saa olla ihan mitä mieltä haluaa, mutta se miten asiat ilmaisee ratkaisee. Se, että itse ei pidä jostain kyseisestä puvusta, ei missään nimessä tarkoita etteikö kyseinen asu sopisi jollekin toiselle vaikka se ei sopisi sinun miehellesi. Voisin perustaa tänne vaikka kokonaisen ketjun tyylimokista & etikettivirheistä, mutta mitä se minua hyödyttäisi? Tuntisin ehkä jonkinlaista ylemmyydentunnetta kaiketi? Vaikka itse hylkään smokin hääasuna, enkä sitä kenellekään suosittele, niin en silti ala väittämään etteikö kukaan näyttäisi hyvältä siinä. Varmasti näyttäisi, komea asuhan se on. Enkä mä itke krokotiilinkyyneleitä vaikka joku tämän asukseen valitsisi, nyt ollaan kuitenkin Suomessa eikä Briteissä.

Serene: Kapeat valkoiset kravatit ovat nyt todella muodikkaita, niin veikkaanpa että niitä löytyy lähes joka paikasta missä myydään krakoja. Ainakin isoista tavarataloista, missä on suurin valikoima niin näiden pitäisi olla ihan vakiovarusteena. Kannattaa aloittaa etsiminen ennen toukokuuta, koska ennen YO-juhlia nämä tuppaavat loppumaan liikkeistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Voisin perustaa tänne vaikka kokonaisen ketjun tyylimokista & etikettivirheistä, mutta mitä se minua hyödyttäisi? Tuntisin ehkä jonkinlaista ylemmyydentunnetta kaiketi?

Kuulostat minun korvaan kyllä jo nyt melko ylemmyydentuntoiselta.

Herbina: Mulle vissiin tuli joku päähänpinttymä noista sulhasesi kengistä... Ei vaan, näin tänään Halosen tavaratalossa melkein tuon Tiilikaisen kenkien näköiset nauhalliset kävelykengät. Kävelykengiksi ne oli kyllä hyvin juhlavan näköiset ja tosiaan aika lailla tuon malliset, kuin tuossa kuvassa. Jos siis satut Halosella asioimaan niin kannattaa varmasti tarkistaa nuo :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään