Guest minttu1979

Hunnun käyttö

134 viestiä aiheessa

Olen mietiskellyt hunnun käyttöä hääpäivänä.. Joillakin on ollut huntu kirkossa, mutta juhlissa  tiara tai ei mitään. Liittyykö hunnun käyttöön jonkinlainen etiketti? Entä hääkuvassa..hunnun kanssa vai ilman? Kertokaa omista suunnitelmistanne! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä ainakin aion pitää huntua koko juhlan ajan.  En ole kyllä varma mitä etiketti kertoo tästä.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Periaatteessa etiketti sanoo, että mikäli huntu on niin se sitten kanssa pysyy päässä.... mutta se nyt vain on etiketti, eikä sitä tarvitse noudattaa.... Itse aion hunnun pitää mukana alusta loppuun asti, mutta en etiketin vuoksi vaan koska niin haluan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluan hunnun kirkkoon, mutta otan sen pois ennen hääjuhlaa. Olen suunnitellut niin, että valokuvia otetaan ensin hunnun kanssa ja sitten ilman huntua. Kuvaus on siis kirkon jälkeen juhlapaikalla ennenkuin vieraat saapuvat paikalle (tulevat vesibussilla joten kestää aika kauan). Niistä voi sitten valita kummat kuvat näyttää paremmalta! Kampaus pitää toki suunnitella niin, että huntu menee kätevästi kampauksen päälle kammalla niin, että se ei sotke kampausta kun sen ottaa pois.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Myös minä ajattelin ottaa hunnun pois kirkon jälkeen. Kuvista en ole vielä varma miten ne tulee (siis hunnulla vai ilman), mutta sitä ehtii vielä useasti pohtia ennen juhlia.

Kampaus ja hunnun kiinnittäminen/ pois ottaminen onkin jo sitten toinen juttu...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kertokaapa miten hunnun kanssa koko päivän selviää...

siis, mä tahtoisin pitkän hunnun, koska se sopii mun pukuuni todella hyvin, mutta mua mietityttää se, kuinka hyvin sellasen täysipitkän hunnun kanssa voi tanssia jne. En tahtoisia ottaa päästä keskenkaiken...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itselläni on täyspitkä (n. 3m) huntu, jonka otan pois kuvauksen jälkeen. Tämä ihan käytännön syistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuuluuko huntu olla kirkossa? Tai siis onko se joku perinne vai miksi otat(te) hunnun pois vihkimisen jälkeen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oma hääpukuni on olkaimeton ja haluan jotain peittoa hartioiden suojaksi kirkkoon. Etikettikin sanoo, ettei kirkkoon saisi mennä paljain olkapäin. Ja onhan siitä hunnusta unelmoinut jo pikkutytöstä lähtien...  :)Itse pitäisin huntua mieluusti kirkosta poistumisen jälkeenkin, mutta täyspitkä huntu (3m) on vähän turhan hankala tanssi- ja kuljeskelukaveri...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Myös minä olen ajatellut laittaa hunnun kirkkoon, mutta sitten ottaa sen pois. Huntu on tosin vain n. 60 cm. Hiukset ovat sileällä nutturalla, joten hunnun irrottaminen ei varmaankaan tuhoa kampausta.

Lähinnä laitan hunnun "yleisön pyynnöstä", itsellä ei intohimoja suuntaan tai toiseen.  :-*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä ajattelin käyttää huntua koko päivän, olen niin rakastunut huntuuni.  :-X Huntuni on kuitenkin vain puolipitkä, joten tuskinpa siitä mitään haittaa on missään vaiheessa iltaa.

Käsittääkseni etiketin mukaan, aivan kuten Nat jo sanoi, huntua tulisi pitää koko ajan, jos sen päähänsä laittaa. Mutta eipä siitä tarvitse sen kummemmin välittää, vaan tehdä kuten itsestä tuntuu parhaalta. Jos minulla olisi täyspitkä huntu, ottaisin luultavasti sen kirkon ja kuvauksen jälkeen pois.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aion pitää hunnun koko päivän. Se on ainoa kerta elämässä kun huntua saa käyttää, joten aion ottaa siitä kaiken irti  [smiley=lolk.gif]

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä etiketin mukaan morsian saa olla (suomen evankelis-luterilaisessa) kirkossa olkapäät paljaana, käsittääkseni tuo olkapäiden peitto koskee vain vieraita. Sinänsä eri juttu, että huntu on aika ihana ja juhlava kapistus, jota moni mielellään pitää ainakin kirkossa  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle tulee todella pitkä huntu, jonka aion ottaa kirkon jälkeen pois. :) Saattaisi olla rasittavaa kannella sitä tuossa käsivarrella..Kuvista sen verran (emme halua sudiokuvia) että jos otamme kirkon edessä kuvia niin hutu voisi olla päässä. Juhlapaikalla (luonnossa) otetuista kuvista sen voisi jättää pois ettei taritse uudelleen alkaa kiinnittää. Taidan myös kunnella mitä mieltä kuvaaja on..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla kanssa pitkä huntu, jonka otan pois heti kirkosta poistumisen jälkeen. Ensin ei pitönyt ostaa lainkaan huntua, mutta löysin sokoksen loppuunmyynnistä kympillä. Ajattelin, että otetaan nyt tuo mukaan, eihän sitä koskaan tiedä ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pitkähuntu täälläkin ja pidän kirkossa ja valokuvissa ja juhlassa jonkun aikaa ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jotkut pitävät huntua vain kirkossa, toiset ottavat häävalssin jälkeen pois... onko kukaan pitänyt/aikooko pitää koko päivää tai iltaa, ja jos ei niin miksi ei? Itse elän maailmassa jossa pidän hunnun päässä loppuun asti, saa nähdä kuinka todellisuudessa käy..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä minullakin on tarkoitus pitää huntua koko ajan... Toivottavasti onnistuu, huntuni on pitkä, lähes maahan asti ulottuva.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun piti taas ottaa ottaa huntu pois päästä kirkon jälkeen, mutta toisin kävi. Jotenkin vain jäi ottamatta pois ja kerranhan sitä pidetään niin pidetään sitten, tosin huntuni oli vain vyötärön seudulle ylettyvä eikä aiheuttanut mitään ongelmia ja unohtuikin minulta aina välillä. ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli 2,5m pitkä huntu ja luovuin siitä vasta hääyöhotellilla myöhään yöllä. Halusin ehdottomasti pitää sitä ihan koko päivän, eikä siinä mitään ongelmia ollutkaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Koko päivän pidän, kun kerran elämässä saa vain pitää  ::)

Sitä silmälläpitäen huntu on puolipitkä.

Tämmöttinen

th_Prinsessaunelma006.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on huntu ja tiara koko päivän päässä.

Kerran elämässähän sitä saa prinsessa olla.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä pidän kirkossa huntua ja sen jälkeen (näillä näkymin) otan sen pois. Tahdon näyttävän kampaukseni kunnolla esille juhlassa.  :-* Ja hunnun valitsin juuri sen peittävyyden vuoksi, saa vähä olkapäitä piiloon. Ja onhan se kauniskin kuin mikä ja saa olla prinsessa vimpan päälle. :-X

Ai niin ja tiara siis käytössä koko päivän.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisin halukas kuulemaan, miten hunnun pois ottaminen on onnistunut. Itse haluaisin pitää huntua juuri kirkon ja kuvauksen ajan ja luopua siitä sen jälkeen, mutta kampaajani oli sitä mieltä, että hunnun poisrepiminen on vaaraksi kampaukselle...

(mikä sinällään on hassua, kun kampaustani ei ole vielä edes lyöty lukkoon, ja ajattelin että kampaaja voisi suunnitella sen niin, että hunnun saisi vaivattomasti pois... mutta kampaaja itse ei innostunut ajatuksesta...)

Oletteko onnistuneet irroituksessa kampausta pilaamatta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään