Pink

Karkkiteema ja karkkibuffet

341 viestiä aiheessa

Mietitään teema ideoita ja eri juttuja on palloteltu edestakas....mitäs sitten karkkiteema --> Onko kellään ideoita karkkiteemasta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä karkkiteemaan sopii iloiset värit ja muodot, kuten raidat ja pallot. Tästä teemasta sais irti vaikka mitä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei.  :)

Talvihäihin runsailla karamelleillä koristellut piparkakkutalot pöytäkoristeiksi, ja muihinkin vuodenaikoihin vaikka vaaleasta taikinasta, tai sitten enempi linnamaiset!

Koristelut voi muutenkin muotoilla karkin muotoisiksi, esim ihan tavalliseen tyylin silkkipaperia, ja nauharypytykset päihin.

Seinile voisi myös ripustaa lastusatiininauhaa, johon niittaisi paperikaramellejä, ja vaikka niitä polkagris-sauvoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vihjeeksi karkkibuffettia suunnitteleville: Ikeassa oli ainakin jokin aika sitten ihania erikokoisia lasisia ja kannellisia purkkeja; vähän samanlaisia kuin monissa tähän ketjuun laitetuissa kuvissa on. Ei kuitenkaan mitään jalallaisia krumeluuripurkkeja, vaan enemmän pikkuleipä-purkin tyylisiä. Hintaa en ihan tarkkaan enää muista, mutta ostamani keskikokoinen (15-20 senttiä korkea) yksilö oli arviolta viiden euron pintaan

Lisäys: Ikean sivuilta löytyi kuvakin. Tässä isoin (hinta 6,95 euroa):

62564_PE169472_S3.jpg

Noista saisi varmasti upean näköisen asetelman, kun laittaisi paria eri kokoa, ja jotkut säiliöt vaikkapa jalallisille kakkualustoille. Purkkien ymrpäri voisi vielä vaikka kiepauttaa silkkinauhan, niin kuin jossain kuvissa täälläkin näytti olevan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt kaipaan kipeästi ideoita, minkälaisia karkkikippoja voisi buffetiin laittaa...

Lasisia en halua, Ikean halvat kipot siis pois vaihtoehdoista, paperipussit ovat "liian halvan" oloiset, kovin monimutkaisia en jaksa vääntää...

Mietin ihan perustötteröitä, mutta eihän ne pysy pystyssä... <_< Eli pystyssä pysyviä, kiitos. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tätä minäkin olen miettinyt. Ajattelin, että jos vaan kaason ja sulkin kanssa jaksetaan väsätä, niin ostan ihan perus kertakäyttö mukeja/laseja (siis sellaisia läpinäkyviä) ja niitä vähän tuunataan. Kirjoitetaan meidän nimikirjaimet ja pvm joko jollain tussilla tai sitten esim. kimalleliimalla tai jollain vastaavalla ja vaikkapa tarroilla tai "tarratimanteilla" hieman koristellaan vielä lisää. Tämä tosin ihan suunnitteluasteella vielä....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä meinaan hommata valkosia tai läpinäkyviä pieniä pusseja, ja tuunata niitä vähän.. Varmaan ostan jotai kivaa nauhaa ja tarroja.. en oo vielä päättänyt..

Jos oot oikeen ahkera, ni voithan sä askarrella jotai hienoja laatikoita, jotka koristelet. Niitä ohjeitahan löytyy netistä.. Niissä on vaan aika kova työ, riippuen tietysti siitä, montako tarviit.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Entä jos pyörittelis tötteröitä (itse oon tehnyt mm. kuviollisesta lahjapaperista, kierrätysmateriaalin pinta on esimerkiksi omasta mielestä kivaa), ja ne vois laittaa sit päällekäin johonkin nättiin lasipurkkiin. Jos haluaa kikkailla, niin sisälle voi tietty laittaa erillisen, voipaperista tms. tehdyn tötterön. Eivät veisi paljon tilaa, ja ne vois tehdä valmiiksi jo hyvissä ajoin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee karkkibuffaan pusseiksi sellofaanipussit. Tiimarista saa sellaisia hienoja, pystyssä pysyviä. Siis niissä on tasainen pohja. Niihin me sit liimataan tarrat koristamaan, jotka on samaa teemaa, kuin karkkipurkkeihin tulevat etiketit. Vähän tähän tyyliin ne etiketit:

Karkkibuffetetiketit2.jpg

Yksi ongelma meillä on karkkibuffetin kanssa, Ikean söta-purkkien isompien koon myynti on loppunut? Onko kellään tietoa, onko tämä lopullista? Meillä on niitä pieniä purkkeja, mutta isompia pitäisi vielä saada...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ajattelin karkkibuffaan laittaa muutamia valmiita annoksia paperisiin muffinivuokiin, muutama päällekkäin että ovat tukevampia ja sitten siten että vieraat voivat itse koota itselleen pieniä annoksia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löysin aikanaan kauppahallista ihania(ja kalliita) suklaalusikoita. Ne oli niiin ihana idea, että päätettiin koettaa niiden tekemistä itse joskus. Siis joku sydänmuotti ja sinne lykätään puulusikka/tikku. En malttais odottaa. :D

Niillä vois sekottaa kahvia, kaakaota.. Ja menis karkkibuffaan kivasti.

Muokattu: , käyttäjä: nellie80

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löysin täältä ruskeita paperipusseja joihin saisi karkkeja lappaa buffasta 100kpl/7.00€...muuten hyvä mutta toim.kulut 12.08€.....tulisi 200pussille hintaa 29,16€... :huh:

Ei olisi kellään tiedossa mistä löytyisi samankaltaisia paperipusseja kuin tuolla, ei houkuta ostaa kulujen takia kun muutenkin yritetään pihdata kaikesta mahdollisesta?

Taidan muuten päätyä tuunattuihin muovikippoihin :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mietittiin sulhasen kanssa, josko suodatinpussit kelpaisi tuohon tarkoitukseen. Mä myöskin etsin aiemmin noita ruskeita pusseja, mutta kun niitä ei löytynyt(halvalla) niin päätin unohtaa ne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minkälaisia karkkeja olette ajatellut laittaa? Montaako eri lajia ja minkä verran?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Minä ajattelin täyttää ainakin kuusi Ikean kippoa:

62564_PE169472_S3.jpg

Ostan noita vähän eri kokoisina. Nyt alustavasi ajatus, että kuusi kippoa ja jokaiseen eri lajia tai yhteen kahta erilaista kerroksittain. (Vieraita vajaa 50.)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään