Guest Keltakulta

Pidätkö sormusta aina?

633 viestiä aiheessa

Vapaa-ajalla kyllä, työssä en. Olen töissä puhdastiloissa, joten ei voi pitää. enkä haluaisikaan, koska joudun työssäni pitämään tiukkoja hanskaita, ja niitä pois vetäessä ei välttämättä huomaisi heti sormuksen hävinneen hanskaiden mukana. (joillekin työkavereille on käynyt näin)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mäkin taidan kuulua vähemmistöön, kun me otetaan miehen kanssa molemmat sormukset pois, kun tullaan kotiin. Pidetään siis molemmat kaikkialla muualla kuin kotona kahdestaan. Hassua, että sit jos meillä on vieraita, niin sitten meillä on kyllä sormukset.

Omituista on kyllä se, että jos ollaan yötä jossain muualla kuin kotona, niin sit jätän sormuksen yöksi. Pelkään varmaan hukkaavani sen...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En pidä läheskään aina. Töissä ja muualla "ihmisten ilmoilla" pidän sormusta, mutta lenkillä, kuntosalilla, ruokaa laittaessa, käsienpesun aikana jne. otan sormuksen pois. En yleensä pidä sitä kotonakaan (jos ei ole vieraita), kuten en muitakaan koruja. Nukkuessa/suihkussa ym. ei tulisi mieleenkään pitää koruja. Tavallaan ymmärrän sormuksen vain yhdeksi osaksi korukokonaisuuttani, vaikka sillä on totta kai enemmän tunnearvoa. Sitä suuremmalla syyllä varjelen sitä ylimääräisiltä kolhuilta ja kulumiselta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ihan samalla tyyliin kuin Amandus kertoo omastaan. Eli en läheskään aina pidä, mutta "ihmisten ilmoilla" kyllä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihlasormusta pidin aina, 24/7. Täytyi olla todella hyvä syy miksi otin sen sormesta pois.

Nyt sitten kun sormuksia on kolme, majailevat ne yleensä kotona ollessa hyllyssä, etten turhaan naarmuta. Jäävät myös kotiin urheillessa tai uimaan mennessä.

Yleensä orpo olo iskee, jos kotiovesta astuu ilman sormuksia ulos.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En käytä töissä hygieenisyyssyistä. Laitan sen laatikkoon turvaan tai pieneen korurasiaan laukkuun. Orpo olo on ilman sitä ja välillä saan melkein sydärin, kun väsyneenä luulen hävittäneeni sen. Sen tunnearvo on korvaamaton.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällä hetkellä ei sormeen mahdu kuin vihkisormus :angry: koska olen raskaana :)

Pidin sormuksiani aina lukuunottamatta töissä ja leipoessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pidän sormuksiani lähes aina, vain esim. uidessa tai leipoessa otan ne pois. Ostin sormuksen jonka uskon kestävän jokapäiväistä käyttöä ja jos ei kestä niin sitten se korjataan tai hankitaan uusi. Sormeeni se on rakkautemme merkiksi ostettu, ei kaappiin pölyyntymään. Tuo ettei pidetä vihkiä kuin kodin ulkopuolella ollessa ja vierailujen ajan kuulostaa mielestäni vähän hassulta, itseähän varten se sormus on ostettu eikä muille esiteltäväksi.

Muokattu: , käyttäjä: JuuLia84

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pidän pääsääntöisesti aina lukuun ottamatta tilanteita, jolloin se on erityisen altis naarmuuntumaan/likaantumaan tai hygieniasyistä, esim. kuntosalilla tai leipoessa. Muuten haluan pitää sormusta (tällä hetkellä pelkkä kihla) koko ajan, myös nukkuessa, suihkussa ja käsiä pestäessä, koska pelkään, että muuten se joskus unohtuu jonnekin.

Luulen, että sormuksen poisottamisesta tulisi minulle helposti huomaamaton tapa, joka samalla altistaa sille, että jonain kertana sen unohtaa laittaa takaisin. Niin usein esim. baarien käsienpesualtaiden viereltä löytyy sormuksia. Parempi siis, että sormus tulee pestyä muutaman kerran päivässä kuin, että kerran huomaamatta unohdan sen jonnekin altaan reunalle tai hotellin yöpöydälle ;).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Otan sormuksen pois ainoastaan tiskatessa, leipoessa ja käsiä pestessä. muuten se on ja pysyy :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pidän sormuksia 24/7. En ota pois käsien pesun yhteydessä ja leipomisenkin hoidan oikealla kädellä, ja siitä otan keskisormen sormuksen taikinnan vaivaamisen yhteydessä pois. (tietysti jos tarvitsen molempia käsiä, niin sitten otan myös kihlan (ja kohta myös vihkin) pois siksi aikaa)

En pelkää sormusten naarmuttumista tai kulumista. Minusta kihla- ja vihkisormuksissa saa näkyä elämän jäljet. Sormukseni ovat minulle osa itseäni, ei näyttelykappaleita joiden pitäisi vielä vuosikymmentenkin jälkeen olla ns. priimakunnossa (tuskin olen sitä enää itsekään) ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse odottelen vielä sitä vihkisormustani, jonka saan sormeeni lokakuussa...

Mutta mietin sitä, että kun olemme lähdössä häämatkalle Etelä-Amerikkaan (Brasialia, Argentiina, Chile), jättäisinkö vihkisormukseni silloin kokonaan kotiin? Se olisi harmi, mutta toisaalta olen kuullut, ettei ainakaan Brasseissa kannata korut koreillen kulkea. Sormukseen tulee vieläpä aika iso timangi... Ehkä otan sen mukaan, mutta varustan sen hyvällä matkavakuutuksella ja pidän sitä lukkojen takana aina ulkona liikkuessa.

Muutoin olen saanut samanlaisia neuvoja pitämisen/pois ottamisen suhteen: sormuksia, joissa on kivi-istutuksia, ei kannata pitää missään tilanteissa, joissa sormeen kohdistuu painetta, koska istutus voi irrota.

Muistetaan vielä, että sormuksen kiinnitykset ja kunto on hyvä käydä tarkistuttamassa kerran vuodessa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse pidän sormuksia lähes aina, paitsi urheillessa ja esim. leipoessa tai sellaisessa missä kädet likaantuu koko ajan. Enkä myöskään häämatkalle ajatellut ottaa vihkisormusta mukaan sen arvon takia. Olemme myös menossa Brasiliaan, ja ajattelin ottaa varoitukset kirjaimellisesti.. :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käsiä/muuten kehoa rasvatessa otan pois, muuten aina. Vihkisormuksen kanssa mietin luultavasti tarkemmin, timantti ei pidä kaikista elon tuiskuista. Se on ensi vuodesta alkava murhe ;)

maid: tuolla alueella "blingin" määrää kannattaa rajoittaa, se ei ole huhupuhetta. Isommat kivet kannattaa melkein jättää suosiolla kokonaan kotiin, sillä parhaassakaan paikassa lukkojen takana oleminen ei tarkoita turvaa, valitettavasti :(

Muokattu: , käyttäjä: Jenny-Maria

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aina pidän, lukuunottamatta rasvauksia (käsien tms..). Tallilla ollessa hanskat tuli suojaksi siitä päivästä alkaen kun sormus sormeen "ilmaantui" ^_^ Tosin vain kihla vielä toistaiseksi..mutta myöhemmin jatkan samaan malliin. :) Mies pitää myöskin aina, paitsi leipoessaan/rasvaillessaan.. :wub: Kihlasormuksessani on yksi timantti, vihkiin suunniteltu enemmän :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pidän töiden ulkopuolella. Töissä tahtoo jäädä nahka sormuksen ja nosteltavan jutun väliin puristuksiin ja totesin parin ekan päivän jälkeen sormuksen myös naarmuuntuvan tosinopsaan töissä.

Lisäksi joudun töissä pesemään käsiäni usein ja kaikesta kuivauksesta huolimatta on joskus jäänyt kosteutta sormuksen alle: herkkä iho reagoi antamalla sormuksen kohdalle ärtyneen punaisen renkaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
En pidä läheskään aina. Töissä ja muualla "ihmisten ilmoilla" pidän sormusta, mutta lenkillä, kuntosalilla, ruokaa laittaessa, käsienpesun aikana jne. otan sormuksen pois. En yleensä pidä sitä kotonakaan (jos ei ole vieraita), kuten en muitakaan koruja. Nukkuessa/suihkussa ym. ei tulisi mieleenkään pitää koruja.

Aivan samoin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Alussa pidin koko ajan, mutta raskauden myötä sormet turposivat enkä voinut enää pitää. Sitten kun "nakit" olivat taas normaali mitoissa, niin pidin aina "ihmisten ilmoilla". Nyt en enää jaksa veivata sormusten kanssa ja ovat olleet kokonaan poissa käytöstä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihlasormus on ollut sormessa viime maanantaista asti, ja tähän mennessä olen ottanut sen pois ainoastaan silloin, kun rasvaan kasvot/kädet. Uskonpa, että jatkossakin tulen käyttämään sormuksia lähes koko ajan ja otan pois vain silloin, kun mahdollisuus sormuksen naarmuuntumiseen ja likaantumiseen on suurempi. Omalla kohdalla en voisi kuvitellakaan, että pitäisin sormuksia vain ihmisten ilmoilla, mutta kotona en. Sormessa pidettäväksi se on ostettu, eikä kaappiin koristeeksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sormus on sormessa ihmisten ilmoilla ja kotonakin vieraiden tullessa. Kahden kesken ei sormuksia pidetä lähes koskaan, millä minimoidaan myös sitten ne meidän atoopikkojen iho-oireet sun muut :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihla on ollut nyt sormessa viikon ja jo nyt tulee ihan orpo olo ilman sitä. Pidän sormusta sormessa lähes koko ajan. Otan sen pois tiskatessa, siivotessa sekä kuntosalilla ja uimahallissa. Kuten moni muukin on sanonut, sormusta ei ole ostettu kaappiin pölyttymään tai vain "ihmisten ilmoilla" käytettäväksi. Ei ainakaan meidän tapauksessamme. :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kihla on ollut nyt sormessa viikon ja jo nyt tulee ihan orpo olo ilman sitä. Pidän sormusta sormessa lähes koko ajan. Otan sen pois tiskatessa, siivotessa sekä kuntosalilla ja uimahallissa. Kuten moni muukin on sanonut, sormusta ei ole ostettu kaappiin pölyttymään tai vain "ihmisten ilmoilla" käytettäväksi. Ei ainakaan meidän tapauksessamme. :girl_wink:

Joo, no kyllä täälläkin noin tuoreena sormukset olivat koko ajan sormessa :girl_wink: luulenpa, että meilläkin taas kesää kohden mentäessä pidetään sormuksia enemmän kotonakin. Nyt ei olisi kovin käytännöllistä, kun saisi laittaa ja ottaa pois, kun koko ajan pitää olla itseään rasvailemassa. Ei tykkäis timanttikaan siitä :girl_mad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä pistän sormuksen sormeen yleensä, kun poistun kotoa. Urheillessa en pidä, ja aika harvoin kotonakaan. Mies pitää omaansa arkena kaulassa koulun/työn vuoksi, joskus muistaa siirtää ketjusta sormeen päivän päätteeksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Otan kihlan pois ainoastaan kun menen suihkuun, laitan vartalovoidetta ja laitan hiukseni. En halua, että shampoota, hiusvahaa ja rasvaa menee timantteihin.

Muuten nukunkin kihlan kanssa ja on ihanaa pitää sitä kokoajan sormessa:) Vihkin kanssa aion toimia samalla tavalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mä pidän kihlasormusta koko ajan. aion pitää vihkiäkin. valkkasin timangin istutustyylin silläkin perusteella ettei siihen menis kovin paljon töhnää.

ainut jonka takia saatan ottaa sormuksen pois on röntgenkuva tai uinti (yleensä huomaan vasta vedessä että ahaa, sormus yrittää irrota, onneksi en ui usein)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään