Jump to content
Naimisiin.info

Sormuksen teettäminen


Marica

Recommended Posts

Teetimme vihkisormukseni Union Designissa Pekka Kulmalalla. Timantti oli vanhasta isoäidin sormuksesta ja muista vanhoista sormuksista hyvitettiin kullasta.

Yhteistyö sujui Pekan kanssa loistavasti ja palvelu oli ystävällistä. Pekka joutui myös muuttamaan omia tottumuksiaan muotoilun suhteen ja oli tyytyväinen saamaansa haasteeseen. Lopputulos oli juuri minun näköinen, erilainen sormus. ;D

Link to comment
Share on other sites

Olemme miettineet uniikkia sormusta/sormuksia (ei vielä tiedetä otetaanko sulholle sormus). Paljonko teidän teetetyt sormukset ovat maksaneet? Paljonko ne painavat? Mitä kokoa ovat? Minkämallisia? Kiviä? Timantteja? Olisi kiva vähän tietää, mitä hintaluokkaa teetetyt sormukset timanteilla ;) maksaa ja sitten vasta alkaa suunnitella unelmieni sormusta. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Hei,

Yksi huomion arvoinen seikka on että jalokivet ovat usen monta kertaa kalliimpia kuin sormuksen runko. Juuri jalokiven hinnassa voi säästää kun tietää miten.

Ystävällisesti

Iiro

Iiro, kirjoitit, että jalokivien hinnassa voi säästää, kun tietää miten.. Voisitko tarkentaa? Eli miten "säästöä voi tehdä"? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 5 months later...
  • 3 weeks later...
Guest henskuliini
Osaatteko yhtään sanoa, minkälainen on Malmin Korupajan hintataso verrattuna keskustan liikkeisiin, esim. GL-koruun tai Tillanderiin?

Tillanderin hinnat ovat varmaan omaa luokkaansa, voisin kuvitella...

Mutta luulisin, että muilla "tavallisemmilla" on hyvin samantyyppiset hinnat, ja timanttien laadusta ja koostahan ne hinnat määräytyvät, eli niiden perusteella voi pyytää hinta-arvioita. Laadukas timantti lienee arvokas joka liikkeessä.

Link to comment
Share on other sites

Guest rebel_yell

Tässä on Kehräsaaressa olevan kultasepän yhteystiedot:

Tampereen kulta- ja jalokivipaja Oy, kultaseppämestari Jyrki Karvinen, puh/fax 03-222 0660, 050 5325 333

Kävin itse siellä kyselemässä sormuksen teettämisestä hiljattain. Kultaseppä oli asiantuntevan ja mukavan oloinen. Näytti paljon kuvia sormuksista, joita on tehnyt. Sieltä saa varmasti sellaisen, kun haluaa :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Voiko 14 k kultaa käyttää materiaalina sormuksen teettämiseen? Katselin tuossa joidenkin kultaseppien nettisivuja ja niillä sanottiin, että 18 k koruista pystyy valmistamaan uuden sormuksen, mutta pystyykö sen tekemään 14 k koruista? Mulla ol ajatuksena teettää vanhoista koruista sormus, mutta nyt tuli tällainen probleema eteen. Osaisko joku vastata mieltäni askarruttavaan kysymykseen?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Olisiko kenelläkään suositella hyvää kultaseppää Helsingistä tai pääkaupunkiseudulta muuten? Oma kihla on sen verran erikoisen korkuinen, että vihkisormus täytynee teettää, mutta kun ei ole ollenkaan tietoa kultasepistä... Tai siis "varmasti" hyvistä (ainakin jonkun suosittelemista  ;) )

Meidän kihlasormukset teki Kristian Saarikorpi. Hänen paja sijaitsee Fiskarsissa, mutta hän kulkee kyllä Helsingin suunnalla melko useasti. Suosittelen lämpimästi, saa ainakin sellaisen sormuksen, minkä itse haluaa. :) Meille teetettiin ihan uniikit sormukset, jotka ainakin hieman poikkeavat normaaleista sormusmalleista. Vihkisormus tulee myös samasta paikasta.

Tässä vielä linkki kyseisen kultasepän kotisivulle: http://www.saarikorpidesign.fi/frame.htm

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

me teetimme sormukset kuvista.siis minulla oli kuva sormuksesta jonka halusin ja vein sen liikkeeseen jossa teetetään sormuksia ja he tekivät sen. mun sormus oli valkokultaa ja yhdellä timantilla ja mieheni sormus leveä valkokultainen ne maksoivat yhteensä hieman yli 500e. pelkästään se mun sormus "alkuperäisenä" olisi maksanut 679e, joten kannatti!

Link to comment
Share on other sites

Meidän kihlasormukset teki kultaseppä Harri Syrjänen.

ks. http://www.harrisyrjanen.com/

Olen ollu ihan mielettömän tyytyväinen. Saatiin juuri meidän näköiset, ihan yksinkertaiset, leveät valkokultasormukset. Halusimme myös, että sormukset on käsintehdyn näköiset. Käytiin näitä sitten sovittelemassa ainakin pari kertaa. Täältä aion myös tilata vihkisormukseni sitten aikanaan...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...