sarakka

Kuinka paljon sormuksesi timanteissa on karaatteja

329 posts in this topic

Mulla on mun kihlassa yksi vaalean ruskea 0,71ct timantti, ja sivuilla on yht. 0,32ct kirkkaita timantteja, laadultaan muistaakseni W-Si. Vihkikis mulle tulee kaksi siroa allianssisormusta tämän molemmille puolille, ainakin tän hetken suunnitelman mukaan:)

Mulla on mun kihlassa yksi vaalean ruskea 0,71ct timantti, ja sivuilla on yht. 0,32ct kirkkaita timantteja, laadultaan muistaakseni W-Si. Vihkikis mulle tulee kaksi siroa allianssisormusta tämän molemmille puolille, ainakin tän hetken suunnitelman mukaan:)

Ostin nyrkinkokoisen timangin Turkista

Yht. 0,85ct. Jotenkin näin tais karaatit jakaantua: 6x0,10ct ja 1x0,25ct.

Sain kihlasormukseni kesällä 2010. Karaatteja on 0,21 + 0,40 + 0,21 = 0,82. Olen erittäin tyytyväinen sormukseeni. Välillä tuntuu että timantit ovat liian isot, että täytyy kääntää timantit sormen alle piiloon. Meidät vihittiin tässä kuussa, ja vihkisormukseni on 0,055 x 9 eli yhteensä 0,50ct. Kihla- ja vihkisormukseni näyttävät todella hyviltä yhdessä. :D

Minulla tällä hetkellä kihlassa 5x0,05 karaattia eli yhteensä 0,25. Vihki on vielä etsinnässä.

Minulla ihana rivitimanttisormus, jossa 11*0,02ct, eli yhteensä 0,22ct. Juuri sopivan siro, mutta kuitenkin kimalteleva :tender: . Niin ja ei tarvitse pyöräytellä yhtä tai kolmea timanttia aina keskelle sormea (minua häiritsisi aina jos sormus olisi vinossa) kun tuo timanttirivi täyttää noin puolet sormuksesta.

Mulla on kihlassa 5x0.05ct, eli yht, 0,25ct. Vihkin alustava suunnitelma vasta päässä, eli kiviä ei oo lyöty lukkoon.

Kihlassa on yhteensä 0,72 ct (2 x 0,23 ct, 1 x 0,26 ct), vihkissä ei ole timantteja.

Kihlasormuksessa on 1 x 1,00 ct. Siinä onkin jo sen verran säihkettä että vihkisormukseen ei tule enempää timantteja.

Kihlasormuksessa on yksi timantti 0,20 ct

Vihkisormuksessa on yhteensä 11 timanttia.

Yksittäistä karaattia en tiedä noille 11 timantille, mutta yhdessä tekee 0,5 ct

Kihla 9 kpl yht. 0,25 ca vihki 0,17 ca tosi pikkusia monta. Ei mitään isoja kiviä, mutta näyttävää kuitenkin.

4x 0,20 ct briljanttihiottua timanttia. "Perintö"sormuksesta. :D

Kihlasormus on solitaire 0.61ct round brilliant, vari E, clarity VS1, cut excellent (GIA luokitus)

Vihkisormuksessa on 12 pienta round brilliant timanttia yhteispainoltaan 0.3ct, vari G ja clarity Si1

:)

Vihkisormus solitaire-mallia, jossa sivukiviä. Keskimmäinen kivi 0.84 ct + 12 sivukiveä yhteensä 0.16 ct

= 1.00 ct

yksi kivi - vähän vajaa puolikas ct

Edited by anapus

Kihlassa 11 x 0,01 ct ja vihkissä 8 x 0,015 (W/VS) + 3,5 mm rubiini :)

11x0,01 ct. Eli ei paljon, mutta pidän enemmän useasta pienestä kun isommista. : ) 

Kihlassa yksi timantti, 0,17 ct

Kihlasormusta ei ole, mutta nyt teeton alla olevaan vihkiin tulee 15x 0,03 eli yhteensä 0,45 ct. Budjettiin olisi mahtunut 0,06 ct rivistökin, mutta kun en yleensä blingejä käytä, niin se tuntui vähän liioittelulta.

Kihla alunperin kivetön, vihkissä 1x 0,15ct  W/vs ja huomenlahja/lapsisormuksessa 7x 0,07ct= 0,49ct W/si. Nyt saan uuden kihlan kadonneen tilalle ja siihen tulee 7 x0,10ct W/vs  :girl_in_love:

Sain sormuksen kotiin ja timanttitodistuksessa sanotaan että musta keskikivi on 0,38ct, kirkkaat timantit yhteensä 0,08ct ja pienemmät mustat 0,1ct. Yhteensö kiviä on 0,66ct.