Jump to content
Naimisiin.info

Kuka maksaa häänne?


Guest Aukeroinen

Recommended Posts

Itse maksamme kaiken. Äitini on sairaseläkkeellä joten ei tulisi edes mieleen pyytää. Isäni on jo kuollut. Miehen vanhemmat... no jos ekaks tosiaan edes onnittelisivat meitä niin jee! Eli ihan itse maksamme. Mikä on ihan hyvä juttu. Ei ainakaan tarvitse pelätä että joku voisi tulla rahan varjolla hääräilemään liikaa valmistautumisessa.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 797
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Itse maksamme muuten, mutta miehen vanhemmat maksavat pukuni (mainio kädenojennus minusta!). Työssäkäyviä aikuisia kun tässä ollaan, tuntuu ihan hyvältä ja luontevalta maksaa itse koko lysti. Onpahan samalla kaikki päätösvalta itsellä, ei voi kukaan alkaa narisemaan vieraslistoista ja muusta. :) Tai tottakai voi, mutta...

Aloitimme säästämään (reilu vuosi aikaa) tuossa aiemmin syksyllä, tässä ajassa ehtii onneksi hyvinkin koota rahaa. Häälaina tuntuu itselle vähän ahdistavalta, kun on vasta opintolainasta päässyt.

Muokattu: , käyttäjä: Schulka
Link to comment
Share on other sites

Meilläkin maksamme itse. Voikumpa meilläkin olisi rikkaat vanhemmat tai sukulaiset....

Kieltämättä sitä hieman tulee toivottua tällaisia asioita :/ Meilläkin siis me maksamme itse, mikä on ihan ok tietysti oltava koska eihän kenenkään muun niitä pitäisikään maksaa.

Mutta aika absurdi ajatus olisi saada 50 hengeltä edes tonnia rahalahjana jotta saisi mitään häämatkaakaan (me käytämme ne mahdollisesti tulevat rahat kyllä varmasti vain taloomme tai johonkin häälaskuun).

Se siis harmittaa aika tavalla kuitenkin.

Link to comment
Share on other sites

Mekin maksettiin ihan ite. Ei ois oikeestaan tullu mieleenkään aatella, että ois ottanu häitä varten lainaa. Ennemmin ois vaikka sitten pitänyt pienemmät häät tai valinnu paikan sen mukaan, että ei ois tullu kustannuksia. Yks tuttu meni joku aika sitten naimisiin maistraatissa ja niillä oli hääbileet kaupungin puistossa nyyttäri-idealla. Ja häät oli tosi mukavat, eikä ollenkaan perinteiset. Minusta aivan mahtava kun käytetään luovuutta. Varsinkin näin syksyllä sais vielä valaistua puistoakin pienillä lyhdyillä ja muilla tosi kauniisti.

Link to comment
Share on other sites

Meillä ajateltiin että maksamme häät kokonaan itse, työssäkäyviä kun molemmat olemme. Vieraita tulossa noin 80 ja budjetti 5000-8000 euroa. Juhlapaikka, bändi ja pitopalvelu vievät kukin noin 1000 euroa. Appivanhempani ilmoittivat muutama viikko sitten että haluavat maksaa bändin ja pitopalvelun, samoin omat vanhempani kuulemma kustantavat juomapuolen. Joo-o, mikäs siinä. :tender:

Link to comment
Share on other sites

Me jouduttiin ottamaan lainaa 3000 euroa, kun ei omat säästöt kokonaan riittänyt ja vanhemmilla ei ollut tarpeeksi rahaa. Vähän harmittaa näin jälkikäteen maksella tuota pois, mutta eipä tuo ole kuin kahden vuoden laina niin pitkä aika ole. Lainaa haettiin ja saatiin Nopsalainasta, kun pankissakin tuollaiselle summalle perustamiskustannukset jo oli aika isot niin mentiin helpoimman kautta.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vanhempani maksavat osan häistä, mutta suurin osa jää kuitenkin meidän maksettavaksi. Omaan osuuteen joudutaan kyllä näillä näkymin ottamaan lainaa (pitää tieten ettiä mistä halvimmalla saa vakuudetonta luottoa, http://www.vertaalaina.fi ). Mukavahan se olisi jos ilman lainaa selvittäisiin, mutta en kuitenkaan halua tinkiä niin monesta asiasta. Hääpuku on etenkin tärkeä juttu ja todennäköisesti teetän sen ompelijalla. Sormus on toinen isompi hankinta ja ihmeesti sitä uppoaa rahaa myös ruokatarjoiluun. Tilan vuokra on onneksi pieni, joten siitä budjetti kiittää.

Link to comment
Share on other sites

Mä olen raapinut äitiyspäivärahoista nyt puolessa vuodessa kokoon noin tonnin ja töissä ollessani sain toisen tonnin raavittua, mutta eivät kyllä riitä alkuunkaan. Nyt on häätilillä huikeet 500e säästössä, kun on maksettu erilaisia varausmaksuja ja mun puku, eli noin 1500 e on mennyt. Mies osallistuu 500 eurolla säästöprojektiin ja vanhemmat + appivanhemmat maksavat pitopalvelun. Tonni tulee veronpalautuksia, niistä menee kaikki häätilille, loput sitten visalla. Blah :girl_cray2:

Link to comment
Share on other sites

Miehen vanhemmat maksavat suurimman osan, mun vanhemmat tarjoutuivat maksamaan mun puvun tai sormuksen, loput maksamme itse. Emme ole vanhempia pyytäneet maksumiehiksi, vaan itse ovat tarjoutuneet ja kiitollisia olemme siitä.

Itse olen tällä hetkellä äitiyslomalla ja sen jälkeen kotihoidontuella, joten kyllä meidän häät ois siirtynyt vielä eteenpäin jos ois pitänyt säästää rahat itse.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tarkoituksenamme oli maksaa häät kokonaan itse ja olemme tehneet kaikki ostopäätökset ajatuksella, että se lähtee omasta pussista. Omat vanhempani tarjoutuivat myöhemmin maksamaan pukuni ja molempien vanhemmat maksoivat puoliksi "hääjuhlan" eli siis ruokailun ja juhlapaikan vuokran. Itsellemme jäi lopulta maksettavaksi kaikki se loppu, kuten bändi, sormukset, valokuvaus, kukat jne. Maksoimme siis kuitenkin suurimman osan itse.

Link to comment
Share on other sites

Itse melko pitkälle maksamme.. säästöjä oikeastaan onkin jo mutta ne kun on tarkoitettu sitten tulevaa taloa/asuntoa varten, ettei ihan niitä kaikkia kuulu häihin tuhlata..

Äiti pakottautui maksamaan pukuni, mikä toki ihan jees :blush: .

Vähän on vanhempani puhuneet että voisivat jonkinverran olla mukana kuluissa, mutta sillon mun mielestä molempien vanhemmat olisi samanverran osallisina.. varsinkin kun sulhon sukulaisia enemmän tulossa, eli tuntuisi hassulta että minun vanhemmat maksavat muden sukulaisten kuluja..

En vaan tiedä voiko semmosta asiaa ottaa puheeksi, jos eivät itse "tajua" että voisivat tarjoutua olemaan mukana kuluissa? (ja sillon tarkotan että vaikka 300-500e olisi jo ihan kiva summa..)

Link to comment
Share on other sites

Meillä ehkä ensimmäisiä häiden suhteen tehtyjä päätöksiä oli, että me maksamme omat häämme itse. Ollaan molemmat opiskelijoita, mutta halutaan silti keskisuuret ja tasokkaat häät, eli säästetty on pitkään ja hartaasti ja häät on tarkoitus suunnitella niin huolella, että löydetään mahdollisimman paljon tapoja säästää. Parasta tässä on, että kun itse maksaa häänsä vähistä rahoistaan, huomaa helpommin, ettei oikeasti tarvitse parin tonnin mekkoa tms. Näin myös häät ovat oikeasti meidän järjestämä juhla, jossa me teemme itse kaikki päätökset.

Link to comment
Share on other sites

Meidän hääbudjetti tulee olemaan n. 4000e, josta pitopalvelun n.1500e maksavat omat vanhempani, appivanhemmat osallistuvat myös, mutta summa ei ole vielä tiedossa. Itse maksamme puvut, alkoholit, sormukset, kutsut yms. Olimme valmistautuneet maksamaan koko lystin itse, mutta vanhempani ilmoittivat maksavansa pitopalvelun ja mulle ei annettu edes mahdollisuutta kieltäytyä... :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Itse maksamme. Vieraita noin 80 ja budjetti pidetaan alle 7000e.

Vanhemmilta ei ole kyselty haluavatko osallistua jotenkin ja jos haluavat olisi se vain kiva yllatys:)

Mietin tuota tilannetta etta toisen puoliskon vanhemmat tarjoutuvat osallistumaan kuluihin... en itse vaatisi etta toisenkin puolen on osallistuttava...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...