Guest Nellie

Kutsut kakkosluokassa?

196 viestiä aiheessa

ja mitäköhä vitsin väliä silläki on...kannattaa ehkä ottaa se halvempi, muutenkin ne tulee maksaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Harmillista kun kakkosluokan merkkejä saa tällä hetkellä vain suu auki olevan karhun kuvalla varustettuina - aika kamalia! Mä ostin ensin sellaiset, mutta vaihdoin samantien ykkösluokan merkkeihin. Kun on nähnyt niinkin paljon vaivaa kuorien koristeluun, niin tylsä pilata kokonaisuutta rumalla merkillä. Että saisi olla valikoima vähän laajempi tai ainakin kuva neutraalimpi, vaikka kukkanen... Toisaalta ei se 10 senttiä kortilta enemmän paljoa tässä konkurssissa tunnu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

noh..mä en oikee oo varmaan täs nyt hyvä , mutta mä en muutenkaa ymmärrä askartelu meininkiä näis kuoris yms. tosiasia on ettei kukaan tutki sitä merkkiä tai luokkaa ja jos niin tekee ni sit pitää kyl jo miettiä missä elämä menee. hääpari kuten te rakkaat kolleegani aikasemmissa kirjotuksissa päätäte mitä ja milloin ja kenelle!!!! ne on teidän häät onko sne sit postitettu oikein tai väärin ni tärkeintä on että perille menee ja te saatte edesjossain säästettyä!!!! kaikkien morsioitten säästöpossu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä lähti kutsut ykkösluokassa, ja ihan fiilispohjalta,

ei mietitty sitä sen enempää.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kutsut lähtee ykkösluokassa...tietty! Naurattaa tää postimerkeissä "säästäminen". Hintaero on 0,10 euroa merkiltä eli meidän 50 kutsussa säästöä olis ollut 5 euroa! Kuinkakohan monella on hääbudjetti noin tiukalla?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me lähetimme kakkospostissa, tosin ei siinä voittanutkaan loppujen lopuksi kun 3 € ??? . Luulin että olisi ollut edullisempaa...

Jos lähettää esim. 60 kutsua on 2. postissa lähettäminen jo kannattavaa. Miksi pitää miettiä etikettiä ja muita sääntöjä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joopa, ei mun mielestä niin väliä oo kummassako luokassa lähtee, kohan vaan lähtee ja menee perille.

Itse lähetin ykköspostina kauempana asuville, ostin semmosen sadan merkin laatikon ja niitä laittelin kuoriin. Ei tullut sen kummemmin paneuduttua koko merkkiasiaan.

Aika paljon jaeltiin sitten myös kutsuja kun sulhon puolelta varsinkin kutsuttuja asuu tässä semmosen matkan päässä että voitiin jakaa ohikulkiessa postilaatikoihin... Osalle annettiin sitten ihan käteenkin...

Mutta ei merkkeihin tule kyllä kiinnitettyä tosiaankaan huomiota, itse en kovin usein muista vilkuilla merkkiä. Sisältöhän se tärkein on kumminkin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täälä oli jossain tällainen ketju, mutta en löytänyt sitä enää. Eli kuinka moni meinaa laittaa kutsut kakkosluokassa? Mahtaako siitä vetää joku kutsuttu herneen nenäänsä tai onko iso kakkosen leima jotenkin häpeällinen, vai miks kaikki lähettää ykkösluokassa? Postimerkkivalikoima ei ehkä oo niin hyvä, mut siinä säästää kuitenkin aika mukavasti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En usko, että kukaan hernettä nenäänsä vetää jos laitatte kutsut kakkosluokkaan. Tai itse en ainakaan vetäisi.  ;)

Me laitetaan meidän kutsut ykkösluokassa, ihan vaan sitä varten että saadaan nätimpi postimerkki. Alunperin oli tarkoitus laittaa kutsut kakkosluokkaan, mutta kauniin postimerkin löydettyäni laskin hintaeroja. Meille kutsutaan 81 vierasta ja kutsuja postitetaan 37. Molempien vanhemmille ja sisaruksille annetaan kutsut käteen. Joten meillä hintaeroa ykkös- ja kakkosmerkin välillä tulee yhteensä 3,70e. Tämän hinnan aion törsätä kauniimpiin postimerkkeihin.  :) Tietysti silloin tulee jonkun verrankin säästöä jos kutsuja lähetetään paljon.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aloin itsekin laskeskella ettei siitä tosiaan paljon tule eroa, tällä hetkellä kutsuja olis lähössä vähän päälle 40, mut kutsulistaa varmaan vähän karsitaan. tietty jos sulhanen kuulis tästä niin hän laittaisi postit kakkoseen, koska ei ymmärrä kauniiden postimerkkien päälle  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielestäni ei ole häpeä lähettää kutsuja kakkospostissa.Niin tein itsekin viime keväänä ja ihan kustannussyistä-vieraita kutsuttiin 250.Itskin olen saanut kutsuja joissa ollu 2 päällä ja sillä ei ole MITÄÄN merkitystä.Itselläni ei ole niin tapana tsiigata postimerkkejä.Mutta kukin tavallaan..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

2. luokka on täysin kelvollinen. Säästö ei ole suuri, mutta jos jokaisessa asiassa valitsee sen vähän kalliimman, niin kyllähän siitä äkkiä isoja summia kertyy. Itse ajattelin iskeä kutsuja ihmisille käteen veljen yo-juhlissa (tietenkin vasta kun ovat jo lähdössä), mutta sulhanen ei ole innostunut asiasta. Hönen tyyliinsä sopisi jaguaarilla ajeleva lähetti, joka vie kutsun kirjattuna ja sinetillä suljettuna jokaiselle henkilökohtaisesti...

Mielestäni kutsun voi vaikka sähköpostilla lähettää tai puhelimitse hoitaa. Toki olisi hyvä, jos kutsun ulkonäkö antaa vieraalle jo käsityksen juhlan luonteesta eli kesämekko vai iltapuku -linja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos haluaa laittaa kutsut halvemmalla postiin niin kutsuthan voi lähettää joulupostin mukana... saa merkit halvemmalla!!!  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luokasta huolimatta merkit kutsuihin ja kiitoskortteihin kannattaa ehkä ostaa ennen heinäkuuta. Tuolloin kun hinnat hieman nousevat sekä 1. että 2. luokassa.

http://www.posti.fi/ajankohtaista/arkisto2...sta-290506.html

Ja sitten itse asiaan. Itse olen aina kuvitellut lähettäväni kutsut 2. luokassa. Äsken laskiskelin, että lähetettäviä kutsuja tulee ehkä 25 (muut viedään itse). Säästöä ei siis kovin montaa euroa tule, joten merkin voisi sitten valita ihan sen ulkonäön perusteella.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Luokasta huolimatta merkit kutsuihin ja kiitoskortteihin kannattaa ehkä ostaa ennen heinäkuuta. Tuolloin kun hinnat hieman nousevat sekä 1. että 2. luokassa.

http://www.posti.fi/ajankohtaista/arkisto2...sta-290506.html

Ja sitten itse asiaan. Itse olen aina kuvitellut lähettäväni kutsut 2. luokassa. Äsken laskiskelin, että lähetettäviä kutsuja tulee ehkä 25 (muut viedään itse). Säästöä ei siis kovin montaa euroa tule, joten merkin voisi sitten valita ihan sen ulkonäön perusteella.

Kiitti suuresti vinkistä! Säästellään nyt sitten jossakin, vaikka ykkösluokassa kutsut varmaan lähtee. Ei kyllä olla vielä tajuttu tällaista asiaa edes pohtia   ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen aika samoilla linjoilla kun monet muutkin. Eli mun mielestä ei ole häpeä lähettää kutsuja kakkosluokassa.. Säästö ei tosin ole huima, mutta säästö se on pienikin säästä  ;) Toisaalta itselleni merkitsee melko paljon postimerkin ulkonäkö. Itseaskartelemiin kutsuihin ja kuoriin on nähty niin paljon vaivaa että en halua "pilata" tyyliä ihan eri värisellä tai tyylisellä merkillä. Voi olla naurettavaa, mutta itse kiinnitän usein tällaisiin pieniin aisioihin huomiota.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla ei käynyt mielessäkään mikään 2.luokka. En siis edes muistanut sellaisen olemassaoloa. ::) No kutsut lähtivät 1.luokassa, mutta nopeudesta en menisi kehumaan. Laitoimme kutsut postiin perjantaina ja ne tulivat tänään (ti) perille. Luulisi että ne olisivat olleet eilen perillä. Koska ainakin täälläpäin postin lajittelukeskus on viikonlopunkin toiminnassa. Mutta kutsujen pitäisi nyt olla perillä, äiti lähetti heti puolenpäivän aikaan viestin että nyt se kutsu vihdoin tuli!

Niin, tuosta 2.luokasta, en minäkään vetäisi herneitä nenään jos saisin kutsun missä olisi kakkonen. Ihan sama. Kyllä yleensä huomioin postimerkitkin, mutta en tiedä huomaisinko luokkaa, kuvaa vain vilkaisisin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olempas ollut ajattelematon! Minulle ei ole tuollainen kakkosluokka edes käynnyt mielessä! Kiitos kovati kaikille että valaisitte tätä akkaa ja annoitte samalla säästö vinkin!  ;) Meillä kutsut lähtee kakkosluokassa kerran halvampi vaihtoehto on! Pitää sitä nyt jossain säästää!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä lähti kutsut ykkösluokassa. Halusin niihin ystävänpäivän aikoihin posteissa myynnissä olleet vaal. punaiset sydänmerkit!!   :-X

Halusin myös kuorista kivan näköiset...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ainakin yritän säästää kaikessa, enkä oo ittekään koskaan kattonu millai postimerkki sattuu olemaan ::) sitäpaitsi joskus kakkosluokan merkeissä on jopa kauniimpi kuva. En näe siinä mitään virhettä, taitaapi olla juuri se mainoskikka... ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle on aivan sama miten kutsut perille menevät enkä usko kenenkään vieraan siitä loukkaantuvan jos kutsu tulee 2.luokan merkillä perille.

Ja jos loukkaantuu niin voi kyynel.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihanko joku oikeasti huomaisi että kirje tulikin kakkosluokassa? Ei meillä ainakaan kuoren leimoja tiirailla että olikos nyt ylellisempi kuljetus tällä kirjeellä :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En muista olenko tänne jo vastannut mutta mulle on aivan sama millä merkillä ne kutsut perille menee enkä usko kenenkään sitä postimerkkiä niin edes kyttäilevän. Mä en aio edes ostaa mitään kaunista kukka-merkkiä vaan ihan tavismerkit, ellei siinä valikoimissa sitten satu tietty jotain kaunista olemaan.

Kuoret menee kuitenkin roskiin (ja kutsutkin varmaan jossain vaiheessa :) ) joten mulle ei mitään väliä ja kuoretkin aattelin hankkia ihan tavalliset valkoiset kuoret.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en ainakaan ikinä katso postimerkkiä tai lähetysluokkaa. Jos haluaa säästää edes jostain, niin tuossa voisi säästää. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään