Kuinka paljon hääkuvat maksavat?


Guest Mansku

Recommended Posts

Nurmossa eteläpohjanmaalla Studio Siljan studiokuvaus 100e ja kuvat sitten 12e-30e normikokoset tuo 30e tais olla joku A4 kokonen (paspartuurin kanssa). Suurennokset tapauskohtaisesti, joka kymmenes SAMANLAINEN kuva ilmainen.

Tilattiin yhteensä 10 kuvaa (vanhemmat, miehen sisko, mummot ja kummit ja itelle tietty kans), mutta tilauksessa oli eri kuvia joten ei saatu yhtään ilmaiseksi, ei kyllä tullut yllätyksenä, oltiin osattu lukea hintalappu, kaikki ei kuulemma osaa.

Kuvat oli todella hyviä. Olen kuullut monien haukkuvan ko. kuvaajaa, mutta niin minä kuin mieheni ja sisaremme ollaan käyty hänellä rippi ja ylioppilaskuvissa ja nyt hääkuvassa eikä milloinkaan ole ollut mitään valittamista.

Link to comment
Share on other sites

Maksamme todennäköisesti 85 euroa. Jos päätämme ottaa mustavalkokuvien lisäksi värikuvia, tulee hinnaksi 110 e.

(Mutta tämä ei kyllä ole "oikea" hääkuvaus, vaan kahden henkilön potrettikuva. Aikaa käytetään vähemmän kuin hääkuvaan, eikä vedoksiakaan tule niin paljon.)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Bomburee

Meille tulee ammattikuvaaja ja hinta on 500 euroa. Siihen sisältyy suunnittelupalaveri ja juhlapaikalla käynti ennen häitä, hääpäivänä kuvaus kirkossa, muotokuvaus miljöössä ja kaksi tuntia tilannekuvausta.

Lisäksi kolme suurta teetettyä valokuvaa ja 100 kpl normaalia "kymppikuvaa".

Kuvaaja on palkittu valokuvaaja ja hemmetin mukava tyyppi.  :D Mun mielestä hinta on ihan kohtuuden rajoissa, kun kerran siihen sisältyy noita valmiita kuviakin. Ja ajankohta on tosiaan juhannusaatto, että siitäkin varmasti tulee ekstraa.

Link to comment
Share on other sites

Meidän häissämme on ns. ilmainen kuvaaja. Hän on ammatti valokuvaaja ja elokuvien kuvaaja/äänittäjä. Saamme hänet ilmaiseksi, koska hän on sulhasen parhaimpia kavereita. Maksamme hänelle vain kuvien teettämisen ja filmien hinnan. (Meidän häissämme otetaan vain valokuvia, ei videokuvaa ollenkaan. Omasta pyynnöstämme.) Olisimme halunneet maksaa hänelle ihan normaalin asiaankuuluvan palkan, mutta hän kieltäytyi. Ostamme hänelle myöhemmin jonkun lahjan yms.

Link to comment
Share on other sites

Muistaakseni noin 1200 euroa. Valokuvaaja kuvasi sekä minua että sulhasta ennen vihkimistä (olimme siis eri paikoissa, näimme vasta kirkossa), kirkon + juhlissa häävalssiin asti. Lisäksi potrettikuvat juhlapaikalla, emme halunneet studiokuvia. Enemmän kuin tyytyväinen olen Antti Luukkoseen; hienot kuvat ja loistava tyyppi  :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
300 euroa freelance-kuvaajalle. Hintaan sisältyy 6 tuntia kuvaamista, sekä sisällä että ulkona, mutta EI mitään studiokuvia.

Meille luultavasti tulossa (lähes) ammattimainen harrastelija kuvaaja ja oon miettiny kans tota hintaa. Tuon tapaista summaa mäkin olin aatellu tarjota. Meillä kuvaisi kirkosta noin häävalssiin asti ja sisällä ja ulkona.

Link to comment
Share on other sites

120€ johon kuuluu potretit, vihkimisen ja juhlan kuvaaminen (yht.n.7h). Kuvaajamme näpsi n.1000 kuvaa joista n.300-400 kuulemma laitetaan levylle ja näistä saamme sitten itse teettää haluamamme. Muotokuvat (93kpl) saimme jo katseltaviksi, mitä haluamme muokattavan, ne muokataan toiveidemme mukaisesti.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä maksaa studiokuvaus, vihkimisen ja hääjuhlan kuvaus 500€ sis. kuvat cd:llä ja muutaman isomman kuvan. Kuvaaja on paikalla noin 8 tuntia + aamulla studiokuvat.

Mietin vaan, että onkohan meillä jo liikaa sit kuvausta, mut eipähän tarvi sit kenenkään vieraan ainakaan stressata kuvauksesta, vaan saavat keskittyä juhlimaan. :-X

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...