Jump to content
Naimisiin.info

Valokuvauksen sijoittaminen hääpäiväksi?


Jettaneito

Recommended Posts

Meilläkin kuvaus heti kirkon jälkeen ja apua, en ollut ajatellut ollenkaan, että silmät voivat punottaa aika tavalla vihkimisen jälkeen  :o Valokuvaaja on kyllä mukana koko juhlan ajan, että tarpeen tullen voidaan kuvata myös juhlapaikalla. Meillä tehtiin ihan tietoinen valinta ja varattiin kirkko jo klo 13:sta, sillä haluan, että juhlasta ei tule liian nopeatempoinen ja tiukasti aikataulutettu.. Silloinhan valokuvauskin sopii joustavasti juuri siihen väliin, kun haluamme ja milloin tuntuu parhaalta.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meillä myös todennäköisesti vasta vihkimisen jälkeen, vaikka omat sukulaiseni ovatkin sitä kovin kauhistelleet... Ohjelmaa olisi tarkoitus varata odottelun ajaksi, totta kai. Kauankos kuvauksessa normaalisti menee? Rivien välistä olen ollut lukevinani, että 1,5 - 2 tuntia on jo poikkeus..  :-? ?

Link to comment
Share on other sites

Vihkimisen jälkeen, koska en halua, että sulhanen näkee minut ennen sitä ;). Ohjelmaa on tarkoitus järjestää siksi ajaksi, kun kuvauksessa olemme. Sitten vielä illalla muutama tunnelmallinen iltakuva olisi mukava ottaa. Veljeni siis ottaa hääkuvamme, joten aikataulu helposti järkättävissä. :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä valokuvaus vasta vihkimisen jälkeen, kun valokuvaamossa ei ollut aikoja ennen ja täällä ei ole kuin yksi valokuvaamo. Mietittiin vaihtoehtoa, että joku kuvais digikameralla meitä vaan paremmat kuvat voipi tulla kuvaamossa. Toivottasti ei vieraat suutu, kun joutuvat odottelemaan vähän aikaa meitä.

Muuten, vähän ot:na, kauankohan tuo vihkiminen ja kastaminen vie aikaa yhteensä... Pitää kysyä samalla, kun harjoituksissa käydään, mutta jos joku osaa sanoa niin kiitokset hälle :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä kuvaus suoritetaan todennäköisesti heti vihkimisen jälkeen kirkolla. Tai ainakin nyt on suunnitelma tämä :) Ajatuksena on, että jos sattuu satamaan, voidaan kuvat ottaa myös sisällä kirkossa, muuten kirkon kauniissa ympäristössä. Niin, ja haluamme alttarikuvat ammattilaisen kuvaamana, joten kuvaaja tulee kirkolle jo vihkitoimitukseen. Näin pyritään myös siihen, ettei vieraat joudu odottelemaan kovin kauan juhlapaikalla ennen meitä. Minä kun haluaisin viimeiseen asti pitää kiinni perinteistä :-X Näemme sinä päivänä vasta alttarilla :-X

edit: kirjotushäröjä

Link to comment
Share on other sites

Meillä hääkuvaus on vihkimisen jälkeen, koska haluan että ollaan jo oikeasti naimisissa kun kuvat otetaan sekä minulle on myös tärkeää, että sulhanen näkee minut hääpäivänä vasta sitten alttarilla.

Vieraille järjestetään ohjelmaa siksi aikaa, sekä myös jo kutsussa infotaan että kiirettä juhlapaikkaan siirtymiseen ei ole.

Itse minua vieraana ei ainakaan haittaa se, että joutuu odottelemaan kauvausten takia. Se on hääparin päivä! Ja sen verran olen  romanttinen että noin on minun mielestä kauniimpaa.

Link to comment
Share on other sites

Meillä kuvaus on vihkimisen jälkeen, pitkälti samoista syistä kuin muillakin yllä eli en halua sulkin näkevän minua vihkimistä ennen ja haluamme, että olemme "oikeasti" naimisissa kuvissa. Kuvat otetaan vihkimiljöössä sään salliessa, joten senkin takia ok ottaa jälkeenpäin vasta.

Itse olen ollut useissa häissä, missä hääpari on ollut valokuvattavana vihkimisen jälkeen eikä kaikissa ole edes ollut mitään ihmeellisempää ohjelmaa. Silti odottelu mennyt ok, varsinkin kun itse ottaa juhlat siltä kannalta että ne ovat hääparin päivä, ei ole meidän muiden asia mutista ja jupista. Mukavaahan vain vaihtaa kuulumisia tuttujen kanssa siinä odotellessa.

Itse aiomme laittaa tarjolle jo vähän olutta ja siideriä sekä pikkunaposteltavaa, sekä taustalle musiikkia soimaan...niin, ja vanhempamme ottavat vieraat kätellen vastaan heti eli vieraat pääsevät "sisätiloihin" etsimään paikkojaan ja rentoutumaan ilman, että heidän pitää odotella pihalla meitä.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kuka sitten kuvat ottaakaan niin anoppi ilmoitti aikaa sitten että kuvat otetaan ennen vihkimistä ettei vieraiden tarvitse odotella meidän saapumista paikalle ja tuohan passaa meille.

Link to comment
Share on other sites

Meistä otettiin miljöökuvat ruokailun aikana. Vieraat söivät sillä aikaa (syötiin itse tietysti ensin myös). Studiokuvia ei otettu ollenkaan.

Link to comment
Share on other sites

Meilla kuvat otetaan vihkimisen jalkeen, mutta kuvaaja on mukana koko paivan ja ottaa kuvia ihan paivan mittaankin. En halua sulhasen nakevan pukuani ennen vihkimista, ja toisaalta samalla kun meista otetaan kuvia, vieraatkin voivat ottaa omilla kameroillaan. Osa vieraista on myos mukana kuvissa, eli emme ilman heita voisi kuvia ottaakaan. Esim. kuvat perheiden kanssa, kavereiden kanssa, sulhanen ja bestmanit jne. Niille vieraille, jotka eivat ole kuvissa mukana, on kylla jarjestetty pienta ohjelmaa muualla, jotta voivat siirtya kuvauspaikalta kuohuvalle  ;)  Tarkoituksena olisi ottaa miljookuvia ihan siina kirkon ulkopuolella, eli kovin kauan siihen ei toivon mukaan mene.

Link to comment
Share on other sites

Meillä myös on kuvaaja mukana toiminnassa koko päivän, aamusta iltaan asti. Alustava ajatus olisi, että niitä "virallisempia" kuvia otettaisiin vihkimisen jälkeen kirkon ja juhlapaikan pihalla. Siinä vaiheessa kun meitä sitten juhlapaikalle odotetaan (en usko että noissa kuvissa ihan hirveän kauaa menee kun tosiaan kuvia tulee ammattilaisen ottamina pitkin päivää) niin vieraat sitten ehtisivät etsiä omat paikkansa salista kaikessa rauhassa ja suremoniamestari (tod. näk. allekirjoittaneen veli) ehtisi lukea vieraille humoristisen juhlaohjesäännön ja kertoa illan aikataulusta. Samalla kaikki ehtisivät hieman tutustua vieruskavereihinsa. Aika paljon porukka toisiaan tulee tuntemaan, joten jutun juurta tuskin puuttuu..... ;)

Link to comment
Share on other sites

Kuinka paljon aikaa olette varanneet valokuvaukseen? Meilla on viela suunnitelmat aika aluillaan - paakohdat on paikallaan, mutta mietitaan tuota valokuvauksen kestoa. Eli valokuvaaja on tosiaan mukana koko paivan, mutta vihkimisen jalkeen olisi ne meidan potretit, perheiden ja kavereiden kanssa myos. Riittaako siihen tunti?

Kun oletan, etta kaytannossa aikaa menee kuitenkin joka asiaan enemman tai vahemman kun ollaan suunniteltu  :-/  Ei meilla mitaan minuuttiaikataulua ole ja muuten otetaan rennosti vaan, mutta noi potretit on se ainoa asia, jossa ajalla on hieman merkitysta...

Link to comment
Share on other sites

meillä on kuvaus ennen vihkimistä..ja siitä sitten suoraan kirkkoon.Soitin valokuvaus liikkeeseen ja kyseli aikoja ja ääneen siinä sittn mietin että moneltakohan tuo olisi hyvä ottaa kun kirkkokin on silloin  niin kuvaaja ehdotti itse että mikäs olisi parasta kun suoraan kuvasta kirkkoon  ;Don tuossa tietysti pieni hengähdys tauko laskettu mutta siis kaikkinuo muut hilpehöörit ym. hommelit jo silloin olisi hoidettuna ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä on studiokuvaus ennen vihkimistä 2,5 tuntia ennen. Tosin studion ja kirkon välillä matkaa noin 45min. Joten hyvä varata siihenkin aikaa. Sitten kuvaaja tulee myös kirkkoon ja kuvaamaan hääjuhlan, joten miljöökuvia otetaan sitten myös jossain välissä muutama  ;D

Link to comment
Share on other sites

Meillä on miljöökuvaus klo:14 meidän kodin lähellä "metsässä". Vihkiminen klo:16 kahden kilometrin päässä. Studiokuvia ei tule.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillä ei ole vielä kuvaajaa varattu mutta olen miettinyt että ennen vihkimistä jotta vieraat eivät juuri joudu odottamaan.Meillä kuvat tullaan ottamaan kirkon ympäristössä ulkona joten tulee varmasti hienoja kuvia.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Onpa hankalaa... Olimme ajatelleet, että kuvauttaisimme itsemme miljöössä juhlapaikalla jossakin välissä, mutta nyt näitä luettuani tulee mieleen, että onkohan sitä sitten enää hehkeimmillään?

Entä onko noissa paikalla otetuissa valokuvissa sulhasella ollut jonkin "meikki", jota meikkistudio yritti(ainakin minulle) myydä häämeikin yhteydessä?

Link to comment
Share on other sites

Meillä vihkiminen klo 15, ja kuvaus kirkkoa vastapäätä klo 13.15 studiossa. Varmaan puoli kaksikin olisi ollut hyvä, voihan sitä sitten vartilla myöhentää jos siltä tuntuu. Miljöökuvaus taitaa nyt olla muodikasta, mutta mä haluan että meistä kahdesta on ihan studiossa otettuja kuvia sitten muistona, juhlapaikallahan voi sitten kuvailla ihan digikameralla sukulaiset jne.

Link to comment
Share on other sites

Meillä on vihkiminen klo 15. Sulhanen näkee mut vasta alttarilla, joten kuvat otetaan vihkimisen jälkeen kirkon pihalla, samalla hääväki on matkalla juhlapaikalle. Toimimme mahdollisimman nopeaan tahtiin, jottei vieraiden tarvitse odotella liian pitkään. Lisäksi valokuvaaja kuvaa tilannekuvia juhlapaikalla sekä muiden vielä ruokaillessa pistäydymme pihakuvissa, omenapuiden katveessa juhlapaikalla.

Link to comment
Share on other sites

ruokailun aikana kaikki, kun ollaan syöty. meillä on kokopäiväkuvaaja joka saatiin edulliseen hintaan :) ei siis ollu varaa vain studiokuviin...

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee koko päivän dokumentaarinen kuvaus, mutta varsinaiset potretti/ulkokuvat otetaan heti vihkimisen jälkeen...haluan kyllä muutaman auringonlasku potrettikuvankin ja ne pitää ottaa varmaan kahvittelun jälkeen.

Link to comment
Share on other sites

Koekampaus- ja meikki pari päivää enen häitä ja kuvaus silloin. Kimpun palautan kukkakaupan huostaan ja häen sen sitten varsinaiseen juhlaan. Kallan pitäisi säilyä hyvin pari päivää.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Sulhanen ei ehdottomasti halua nähdä mua ennen vihkimistä, joten meidän kuvaus tulee olemaan vasta kirkon jälkeen. Joko menemme läheiseen studioon kuvattavaksi tai sitten hoidamme kuvauksen kirkon portailla. Studioon menisin mieluummin sen takia, että silloin ei tarvitsisi murehtia säätä ja kuvauksen saisi hoitaa rauhassa. En ole tottunut olemaan kaiken keskipisteenä ja jännitän kuvausta varmasti muutenkin, joten jos vieraat jäävä yleisöksi seuraamaan kuvausta, niin pelkään, ettei kuvista  ehkä tule yhtä hyviä... Toisaalta, jos kuvat otetaan kirkon portailla, niin kuviin voisi ottaa mukaan esim. kaasot ja bestmanit ja meidän molempien vanhemmat. Olisi mukava kuulla teidän mielipiteitä siitä, kannattaako kuvaus hoitaa studiossa vai sään salliessa kirkon ulkopuolella? Studiossa tai kirkossa käytämme tuttua ammattivalokuvaajaa, mutta hääjuhlassa kuvia ottaa valokuvausta opiskellut ystäväni. Kuvia otetaan siis myös illan mittaan, mutta heti vihkimisen jälkeen olisi kiva saada ne "viralliset" kuvat, joista kiitoskortit tehdään.

Oli paikka kumpi tahansa, niin pyrimme hoitamaan kuvauksen ripeästi (noin puolessa tunnissa), jotteivat vieraat joudu kauheasti odottelemaan. Hääohjelmaan ajattelimme kirjoittaa milloin hääjuhla alkaa (eli milloin saavumme paikalle), jotta vieraat ymmärtävät, että voivat siirtyä kirkolta juhlapaikalle kaikessa rauhassa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...