Lilith

Ideoita suklaakakun täytteeksi

51 viestiä aiheessa

Heips! Saan häihimme toivomani suklaakakun ja nyt sinne pitäisi keksiä jotain ihanaa täytettä. Muu menu on melko luonnonläheistä ja suomalaista, joten kakunkaan ei tarvitse olla kovin eksoottinen :)

Voisiko olla joku marjajuttu, kreemi, mousse....? Mä tiedän leipomuksista todella vähän.

Muokattu: , käyttäjä: Lilith

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä söin tässä taannoin kakkua, jossa oli tummasuklaakerros, vaniljakerros ja aika hapan puolukkakerros. Taivaallista!

Jotain mousse-tyyppisiä täytteitä ne oli. Se oli sellainen kolmekerroksinen hyydyke-systeemi.

Kysyin ohjetta, koska haluaisin meillekin sellaisen kakun, mutta emännällä ei ollut siitä tietoa. Höh.

Mutta eiköhän asiansa osaava leipuri (tms.) osaa tehdä sellaisen kuin haluat. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huomasin että vadelma sopii suklaan kanssa todella hyvin, jotenkin korostaa toisiaan. Jos vaikkapa ihan normi kermavaahto+rahka+vadelma yhdistelmä? Vai onko liian perushommaa..?

Ja yks minkä oon todennut toosi herkulliseks on kun kaupasta saa ostaa näitä pussikiisseleita, esim joku metsämarja, sen tekee suht paksuksi mössöksi ja siihen lisää kermavaahtoa niin että tulee paksu "tahna", se on todella herkullista ja monet ovat tulleet kyselemään mitä olen kakun sisään laittanut kun on niin hyvää.. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on tulossa tummasuklainen hääkakku, ja edellisessä suunnittelupalaverissa ravintolapäällikkö ehdotti täytteeksi vadelmakastiketta tms. Pitääkin tänään tarkemmin kysellä, mitä kakkuun on tulossa täytteeksi. :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mmm, kaikki kakkuehdotukset kuulostavat todella maukkailta! Olin itse ajatellut että semmonen valkosuklaa-tummasuklaa moussekakku kolmessa kerroksessa olisi meidän juttumme, mutta rupesin sitten miettimään että onko se vähän liian makea... Ehdä vademla "keventäisi" sitä täyteläisyyttä ja makeutta, kiitos ideasta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nam! Kaikki kuulostaa tosi hyviltä :)

Tosiaan joku marjamössö ja kermarahkakerros sopisi suklaan kanssa ihan täydellisesti. Kuinkahan mä muotoilisin tän lauseen kokille käyttämättä sanaa "mössö" :grin: Onko tuommoisella täytteellä joku hieno nimi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

appelsiinituorejuusto ja joku mousse esim. valkosuklaa toimis varmaan tosi hyvin. appelsiini ja suklaa sopii mahtavasti yhteen, kannattaa kokeilla ihan kotioloissaki.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän suklaahääkakussa oli suklaamoussea ja mansikoita täytteenä ja vielä mansikkasiivuja koristeena. Ja paksu suklaakuorrutus päällä. Oli kyllä parhaita kakkuja mitä oon saanut syödä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä suklaan kanssa sopii myös aprikoosi ja persikka (esim pilttisose).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

oikein makeeseen suklaakakkuun kannattaa kokeilla mangoa tai päärynää tai muuta karvasta makua

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse laitan suklaakakun ja muidenkin täytteeksi seuraavanlaisen vaahdon.

1purkki vispikermaa

1purkki ranskankermaa

1purkki valmista kinuskikastiketta (voi tehdä myös suklaakastikkeella)

Vaahdotetaan kerma,lisätään joukkoon ranskankerma ja kinuski oman maun mukaan ja vaahdotetaan kovaksi vaahdoksi.Sopii myös hedelmäsalaatin päälle ym ym.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yksi ihana ja myös hyvännäköinen leikattuna on limemousse + vadelmamössö. Molempia laitetaan samaan väliin (ja jokaiseen siis samaa). Reseptin löysin jostain lehden kakkukilpailusta joskus:

*

Limemousse

1. kiisselin keitto

2 dl vettä

1 dl sokeria

2 keltuaista

1,5 rkl perunajauhoja

2 limen mehu ja raastettu kuori

ripaus vihreää elintarvikeväriä (apteekista)

Mittaa kattilaan muut paitsi limet ja väri, kuumenna kiehuvaksi, anna hautua hetken, ripottele sokeria pinnalle ja jäähdytä. Mausta limemehulla ja -kuoriraasteella, vatkaa sileäksi. Lisää karamelliväri.

2. rahkavaahto

2 dl kuohukermaa

125 g rahkaa

0,5 dl sokeria

1 tl vaniljasokeria

Vaahdota kerma, lisää joukkoon 15 min siivilässä valutettu rahka ja sokerit.

3. Yhdistä kiisseli ja rahkavaahto, laita jääkaappiin odottamaan.

*

Vadelmat

200 g pakastevadelmia

1 dl valmista vadelmahilloa

Sulata vadelmat mikrossa, sekoita hillo joukkoon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hillosokerissa keitetty punaherukka sopii suklaaseen aivan tajuttoman hyvin! Kirpeys haihtuu tuon sokerin myötä, mutta mahtava maku jää jäljelle! Suosittelen lämpimästi!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suklaa-addiktille nama kaikki kuulostavat ihanalta, erityisesti vadelmat ja appelsiini... mutta entas piparminttukastike, tai sitten karpalot?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä liputetaan vadelmarahkan nimeen suklaan kaverina =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä, täältä kanssa ääni vadelmaiselle suklaakakun täytteelle. Nam. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin tulin ehdottamaan vadelmaa, tosin vadelmamoussea. Ja toiseen väliin vaikka valkosuklaamousse. :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täältäkin ääni vadelmatäytteelle :P ,mansikkakin käy :D .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vadelma sopii hyvin jos kakku on tummasta suklaasta, molemmat ovat saman "sävyisiä". Myös puolukkarahka(vaahto) ja vaniljakreemi yhdistelmä menee hyvin suklaan kanssa ja tämä ei "vaadi" tummaa suklaata ympärilleen vaan normaalikin pohja käy. Jos kuitenkin olette molemmat suklaan ylimpiä ystäviä ja sokerihiiriä niin myös suklaatäyte käy, tämä yhdistelmä on vaan niiiin imelä ettei normaali herkkusuu sitä irvistelemättä syö.... :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä laitan aina suklaakakkuun täytteeks vadelmamoussea, ja on ihan sikahyvää :rolleyes:

Myös lakkarahka suklaakakun välissä on hyvää

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ma kannatan banaanimossoa ja mansikkahilloa jotka on sekotettu yhteen :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
appelsiinituorejuusto ja joku mousse esim. valkosuklaa toimis varmaan tosi hyvin. appelsiini ja suklaa sopii mahtavasti yhteen, kannattaa kokeilla ihan kotioloissaki.

Saako nuo siis kätevästi sekoitettua yhdeksi "mössöksi" ( :D ) ?

Onnistuiskohan millään tehdä sellaista tuorejuustotäytettä jossa olisi sekä vadelmaa että appelsiinia? :rolleyes:

Vai peittääkö tuo appelsiini vadelman maun..? :huh:

Meille tulee siis hääkakuksi itsetekemä suklaakakku johon ajattelin jotain tuollaista vähän kirpakkaa juustotäytettä.. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä oon laittanut tavallisen täytekakun sisälle appelsiinirahkaa ja vadelmahilloa. Hyvää kakkua on ollut ja tehnyt hyvin kauppansa. Miksei sopisi sitten suklaakakkuunkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään