mayday_01

G: Mitä kaikkea askartelet itse?

105 viestiä aiheessa

Tosi paljon tehdään itse. Paljon innoikkaita apureita on jo ilmottautunut <3

-Kutsut

-Paikkakortit

-Menu/ohjelmalehtiset

-Tuikkukupit ym.

-Servettirenkaat

-Korttilaatikon

-Photobooth -rekvisiitat

-Vieraskirja

-Mitähän vielä.. kaikkee :)

Onneks tykkään näperrellä, niin säästää rahaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Millaisen summan olette budjetoineet kaikkeen koristeluun ja kortteihin yms. ja mitä sillä summalla aiotte tehdä? Itse olen budjetin osalta ihan pihalla kun lumiukko mitä tulee askartelukauppojen hintoihin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hui... olette tekemässä paljon kaikkea! Mekin olemme suunnitelleet tekevämme itse ainakin jotakin ja nyt kun listaan asiat, lista tuntuu pitkältä :girl_sigh:

 

- tienviitat

- kartonkipohjat std-magneeteille (postitettu jo)

- kutsut

- kirkkoon ohjelma-lehtiset

- pöytiin kolmiot (ohjelma, pöytänumero jne)

- heijastin-paikkakortit, jotka ovat samalla myös lahja vieraille karkkien sijasta

- hääautoon jokin kartonki teksteineen

- photobooth -rekvisiitat

- valmiisiin saippuakuplapulloihin satiininauhat ja etiketit

- tuunataan valmiina ostettu vieraskirja

- joitain ruokia tod.näk. autamme tekemään (kokkitutut hoitaa ruoan)

- bridecage -huntu

 

Meillä askarrellaan ainakin nämä:
-hääpaikan opasteet? tai sitten käyn noukkimassa tien viereltä niitä, jotka ovat siellä jo pitkään seisseet (ainakin Tuusulassa näitä on kuukausitolkulla...)

No niitä tosiaankin näkee pitkiäkin aikoja! Itse asun erään Tuusulalaisen kirkon lähellä ja tien pielessä on pitkiä aikoja häätienviittoja... viime kesänä oli parhaillaan kaksien jo menneiden häiden kyltit näköttämässä, kun kolmas hääkyltti tultiin naputtamaan em. viereen. Mietiskelin, että olisikohan pitänyt käydä itse keräämässä talteen kyltit, oli meinaa kesän mittaan useita samanlaisia kylttejä, mitä meillekin tulee. :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Askartelen itse save the date-kortit, kutsut, paikkakortit, istumajärjestyksen, karkkibuffet-viirin, menun ja ohjelman, hääauton koristelun ja koristeita juhlapaikalle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse askartelen

- save the date-kortit

- paikkakortit

- istumajärjestyksen

- karkkibuffet kyltin

- menu ja ohjelma

- hääautoon kyltin

- hääopasteet juhlapaikalle

- tarvittavat koristeet

 

Kutsut tilataan. Askarteluun on lupautunut yksi kaasoistani, 2 kaasoistani kieltäytyivät heti askartelemasta mitään  :lol:  Tämän kyllä tiesin jo etukäteen. Teen kaikki niin valmiiksi kun vain pystyn jo hyvissä ajoin ennen hääviikkoa. Painajaiseni olisi, että hääviikolla askartelen viimeisiä paikkakortteja ym. stressaantuneena.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä askarrellaan mahdollisimman vähän, en oo oikeen mikään näpertelijä-ihminen :girl_haha:

 

  • juhlapaikan koristelut oon ostanu käytettyinä (Ikean Galej kynttiläkipot 36kpl/5eur & tienvarsiviitat 3kpl/10eur & läpinäkyvät koristekivet 4pss (noin 50 kiveä pussissa)/17eur) sekä Tiimarista (kaaso siellä töissä, niin sai henkilökuntalen ;) ) (Tiimarista kynttilöitä, koristenauhaa sekä kimalletta)
  • kortit tilasin Vistaprintistä, maksoi 80eur/50kpl kuorineen sekä lähetyskuluineen
  • ruusut Ikean Galej kippoihin ostan suuremmasta kukkatalosta, hinnasta en tiedä vielä, mitä heinäkuussa 2013 mahtaa maksaa
  • kukkakoriste morsiusparin pöytään, ostan varmaan samasta paikasta kuin ruusutkin
  • vieraskirjan aion vielä väsätä itse, tai oikeestaan se on vaan "postilaatikko" mihin ihmiset voi jättää terveisensä
  • vieraiden "lahjat" on sydänkarkkeja, joita en ajatellut pussittaa tmv vaan laittaa ihan sellaisinaan esille
  • hääauton koristelun aion ottaa tulevan hääauton kanssa (siis että he hoitaa :) )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ sitten on tietty vielä Menut ja ohjelmat, mut ne aion vaan printata ja laittaa pöytiin ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kokonaisvaltaisesti kaiken suunnittelun teen itse...

 

 

Koneella:

- Logon suunnittelu

- Pohjakuvat/pöytäjärjestelyt

- Ideakollaasit

- Aitataulutukset, jne jne jne..

 

Paperiaskartelut:

- Kutsut

- Kirkko-ohjelmat

- Paikkakortit

- Menu/ohjelmat pöytiin

- Menut buffet pöytään

- "Juoma-menu" juomapöytään

- Istuinjärjestyskartat

- Piti askarella karkkirasiat itse (origami), mutta taidetaan jättää pois kun budjetti ei anna periksi.. katsotaan..

- Hääauton koristeet/ kyltti

- Teinviittakyltit

 

Lisäksi kyhäilen itse:

- Kaikki kukat (kimput, vieheet, rannekukat ja pöytäasetelmat, ulkokukat)

- Logon painatus kankaalle ykköspöytään ja parven kaiteelle

- Ainakin ommellaan osa pöytäliinoista itse (kun löytyi anopin kätköistä valkoisa pellavaa)

- Tuoleille jotain??

- Hääpaikan koristelu/somistus/järjestely päivää ennen

 

 

Siinä kaikki mitä näin äkkiseltään keksin.. mutta siis kaikki tehdään itse!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse askarreltuja:

- Save the Date

- Kutsut 

- Tuunatut valmis-kirjekuoret kutsuille 

- Kirkko-ohjelma

- Jyvätötteröt

- Kadunvarsikyltit (miehen homma)

- Paikkakortit ja istumajärjestys-taulu

- Menu/ohjelmatötteröt

- Hääkarkkirasiat

- Servettirenkaat

- Koristeet pöytiin

- Tuunattu hääkakunkoriste

- Menu-taulu buffetiin

- Laput ruokapöytään; hyla/laktoositon/?

- Tuunaan herkkubuffettiin kulhot

- Juomapöytään/boolille nimilaput

- Hiuskoriste

- Sukkanauhat (heitettävä ja säästettävä)

- Miehelle plastron

- Tuunasin skumppamaljat meille

- Morsiuskimpulle maljakko

- Vieraskirja

- Kortti-laatikko? tämä vielä harkinnassa laitetaanko.

- Tuunatut tuolit meille (jos ehtii ja löytyy sopivat. juhlapaikalla on karsea rottinkisohvan tapainen hökötys, yöks)

 

Siinäpä niitä valmiita ja osittain valmiita. Saa nähdä mitä vielä muistuu lisäksi.

Hääauton koristeiden tekoa mietin; tällähetkellä en tee niitä, mutta saattaapi mieli muuttua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä yritellään askarrella mahdollisimman paljon. Tietysti ihan yritetään säästää rahaakin mutta itse vielä tykkäänkin näpertelystä.

Tässä meidän listaa:
-Kutsut (sisältäen juhlaohjesäännön)

-Kukat (suodatinpusseista)

-Morsiuskimppu (Tää ois ainakin haaveissa tehdä itse, mutta katsoo sitten kun koeversion olen väkerrellyt)

-Istumajärjestys

-nimikyltit

-Tienvarsikyltit

-Korut hääpäivälle

- Menu&ohjelmatötteröt pöytiin

-Vessakoriin teksti

-Booliastioille hienot tekstit

--Runo vieraskirjalle.

 

Nuo nyt ainakin tuli heti kättelyssä mieleen.

-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mm.kutsut,paikka-ja kiitoskortit,menu/ohjelma-pöytiin,hääkarkit,tienvarsikyltit...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

-kutsut

-menut

-ohjelmat

-paikkakortit

-auton koristeet

-kiitoskortit

 

Nuo nyt tuli äkkiseltään mieleen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

- Kutsukortit

- Koristeet

- Menut

- Ohjelmat pöytiin

- kiitoskortit

- mahdolliset pöytäkoristeet

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä kun äkkiseltään aloin miettiä, niin kaiken :D 

 

Hääpaikan koristeet, pöytäliinat, kutsut, menukortit, omat asusteeni... Plaseerausta meille ei taida tulla, joten paikkakortteja ei myöskään tarvitse askarrella. Oon myös henkisesti varautunu siihen, että saatan hääpuvun joutua itse tekemään, jos unelmien puku ei tule vastaan sovituskierroksella. Myös miehen pukeutumiseen tulen varmaan ompelemaan osia, kuten liivin. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse tuli askarreltua:

 

-Kutsukortit (ei kyllä olisi pitänyt)

-"Menukortti" buffetpöytään

-Hääohjelmakortit

-Paikkakortit

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kutsut, jotka tosin eivät vaatineet juurikaan askartelua, vaan pelkästään taitto-ohjelman, työpaikan tulostimen ja paperigiljotiinin. Muutama photo propsi tulee varmaan tehtyä softiksesta ja potrettikuvauksiin muutakin rekvisiittaa. Siinä kaikki. Menuja, ohjelmalehtisiä yms. ei tule ollenkaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 Meinasin askarrella itse

 

-kutsut
- kiitoskortit
- menukortit
- pöytäkoristeet yms koristeet
- somistukset sisältä sekä ulkoa
- auton koristeet
- ohjelmat

-pöytäkartta

-karkkitötteröt

-kirja "Tarina meistä"

 

Muokattu: , käyttäjä: Salli79

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En viitsi avata erillistä ketjua tälle kysymykselle, jospa saisin tästä sivusta vastauksen kysymykseen :)

 

Mulla on lasipurkkeja, joihin tooooodella omaperäisesti laittaisin kynttilät palamaan. Tahtoisin kiinnittää purkkien kylkeen pitsiä, mutta miten?

Siis liimalla varmaan, mutta levitänkö liimaa ainoastaan saumakohtaan vai läästinkö sitä koko matkalle pitkin purkin kylkeä? Tarkoitus olisi siis saada siistiä jälkeä ^_^

 

Osaako joku neuvoa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kokeile decoupage- lakalla!  Sillä saa siistiä jälkeä. Riippuu kyllä pitsin paksuudesta, mutta ohuemmat pitsit saa ainakin siististi tuolla lakalla purkin kylkeen. Ja kestävästi!

 

Itse olen askartelufriikki ja tekisin mielelläni häihimme kaiken itse, mutta sulho käski pistämään jäitä hattuun...Saan osallistua paikkakorttien tekemiseen ja tehdä lahjapöydälle koristeita, mutta muut hoitaa sulhanen. Kutsut hän haluaa ehdottomasti suunnitella itse ja painattaa ne samalla kuin pöytäkartat yms. että saadaan yhtenäistä jälkeä. Täytyy kyllä sanoa, että ihanasti hän ajatteli taas fiksummin kuin minä itse, sillä häämme on joulukuussa ja jouluihmisenä jouluaskartelu on jo aloitettu huhtikuussa eli hän tietää aikani kuluvan kivasti niiden parissa  :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos Hattara82!! Pitääpä kokeilla sitä. Mulla ei ole siis sitä pitsiä vielä, katsotaan, mitä kangaskaupasta löytyy.

 

Vai huhtikuussa on jo aloitettu jouluaskartelut, ihanaa :girl_smile:     

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä samaan tapaan, kuin tuolla edellä. Varaa päivä -viestit, kutsut ja ohjelmavihot sekä pöytäkartta ja pari muuta lappusta vaativat lähinnä taitto-ohjelman ja väritulostimen. No kyllä kutsuja piti hiukan leikata ja liimaillakin, itse asiassa. Ja paikkakortit sekä vähän jotain paperikukkia varmaan pitää joka tapauksessa väsätä. Kaasoille ja itselleni teen korut ja sulhaselle ehkä kalvosinnapit. Muutakin olisin ehkä halunnut tehdä, mutta koitan olla edes etäisesti realisti aikataulujen kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pidän paljon askartelusta ja käsitöistä, joten häihinkin on tullut tehtyä kaikenlaista omin kätösin:

mm.

- Save the date -kortit

- Kutsukortit

- Hääinfokortit

- Ajo-ohjeet

- Hääauton koristeet

- 80 kpl kankaisia lautasliinoja

- Kaason ja pikkusiskon hiuskorut

- Äitien kankaiset kukkavieheet

- Kakun koriste

- 3 kpl kankaisia viirinauhoja lasten puuhahuoneen koristukseksi

- 2 kpl kakkupaperiviirinauhoja baaritiskin koristeeksi

- Menu/ohjelma -lehtiset

- Pöytänumerot

- Pöytäkartta

- Paikkakortit/vieraslahjat

Siinäpä esimerkiksi muutamia juttuja... Itse teen myös kukka-asetelmat vieraiden pöytiin ja muutenkin somistelen juhlapaikkaa. Ihanaa puuhaa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli kutsut, paikkakortit, menu/ohjelmahärpäkkeet, pöytänumerot ja tienkyltit. Hääauton delegoin ulkopuolelle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään