siristiina

Miten valita kaaso(t) (yhdistetty ketjuja)

254 viestiä aiheessa

Tiesin jo alun alkaen että minulle tulee vain yksi kaaso, ja että hän olisi paras ystäväni :-X Tiedän voivani luottaa häneen että saan apua kaikessa missä tarvitsen, ja askartelussa tulee olemaan varmasti korvaamaton apu ja ideoija, on niin ihanan idearikas ihminen ja tiedän myös että ainoa ihminen joka saa minut pysymään jotenkuten järjissäni hääpäivän aamuna kun meinaa paniikkikohtaus iskeä. Tietenkin myös sulhaseni saisi minut pysymään järjissäni mutta kun vietämme yön erillään ja näemme toisemme vasta valokuvauksessa joka on ennen vihkimistä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaaso oli helppo valita - minun ehdottomasti parasystävä! :-X

Hän otti pestin ilomielin vastaan ja eilen kun juteltiin, kysyin että haluaako hän jakaa vastuun vielä jonkun toisen kanssa. Kun tämä kyseinen kaveri asuu Tampereella ja häät vietetään täällä pk-seudulla. Joten nyt mietin vielä että pyydänkö toista hyvää ystävää vielä toiseksi kaasoksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaasoksi tulee ehdottomasti siskoni. Ollaan lähes päivittäin tekemisissä, sisko on myös hyvä ystävä, saa varmasti hoidettua tarvittavat asiat, on innoissaan meidän häistä ja oli vaan alusta alkaen selvä vaihtoehto mun kaasoksi.  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rakas ihana serkkuni lupautui kaasoksi :-*:-X

Meillä on ikäeroa aika tarkalleen 6 päivää ja olemme aina olleet kuin majakka ja perävaunu.

Tiedän, että häneltä saa rehellisen mielipiteen asioihin ja on varmasti tukena ja apuna silloin kun tarvitsee. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

...valitsin pitkäaikaisen ystävän, ollaan tunnettu puolet elämästämme  ::) Välillä on ollut kausia ettei olla oltu juurikaan tekemisissä, mutta silti hän on se johon voin aina luottaa, niin hyvässä kuin pahassa :-X... ja nyt ainakin on yhteistä puuhastelua... ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on kaksi kaasoa. Siskoni sekä veljen vaimo.

Siskon halusin pyytää ihan siksi, että hän muutti vähän aikaa sitten kauemmaks, joten tässä on hyvä syy pitää yhteyttä yllä..

Veljen vaimo taasen on niin pätevä pakkaus..  :) Hän saa muhun potkua, on tosi hyvä käsistään ja osaa suunnitella asioita. Minä ja siskoni tarvitaanki tällainen, joka sanoo että nyt perseet ylös ja hommiin..  ;D

Lisäksi minulla on "henkinen kaaso" jolle pystyn jakamaan kaikki asiat. Hänen roolinsa onki sitten vaan ihan mulle, hän tukeepi mua siis vain henkisesti..  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Läheinen Ystäväni, jonka tiedän hoitavan hommat, tuli eteen mitä tahansa!

Hän on innostunut häistä ja hyviä ideoita riittää! Löytyy organisointikykyä ja esiintymistaitoja  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle tuli yllättäen kaaso-ongelma. Olen jo päättänyt pyytää kaasoiksi siskoani ja ystävääni, kaksi kaasoa on jo riittävästi minulle! Nyt jutellessani toisen ystäväni kanssa, huomasin hänen puhuvan häistämme aivan kuin luulisi olevansa kaaso!  :o Hän pohti haluanko hänen pukeutuvan jollakin tietyllä tavalla yms. selvästi kaasoiluun liittyvää. En ole hänelle koskaan luvannut kaason tehtävää enkä nytkään ole sanallakaan vihjaissut että toivoisin hänen toimivan kaasonani. Toivon että ystäväni unohtaa asian jos en hänelle hössötä juhlastamme  :-/ Ystävyytemme on toki minulle tärkeää enkä tiedä miten asian hänelle ilmaisisin... Että pitääkin mennä vaikeaksi.  :-? Kaikista parasta olisi ehkä tiputtaa toinenkin ystäväni pois kaasoilusta ja antaa kunnia vain siskolleni, sen ainakin pystyisi perustelemaan paremmin kuin "ystävyyden paremmuusjärjestyksen"  :-[

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mulla oli ensin tarkoituksena että on kaksi kaasoa: siskoni ja yksi rakas ystävä (täällä tunnettuna AnneMari) mutta sitten kun kävin yhden toisen rakkaan ystäväni luona (täällä tunnettuna nasuu_) puhuttiin häistä ja kerroin että oisin tahtonut hänetkin kaasoksi mutta kun sulkki ei ota kuin kaksi bm:ää.. istuttiin lattialla leikkimässä kummipoikani kanssa no siinä sitten alkoikin (kas kummaa:minua) itkettämään ja ja itkun sekaisena ilmoitin etten voi "jättää" häntä siitä tehtävästä pois koska meillä on niin paljon yhteistä takana (esim. hän on minun pojan kummi ja minä olen hänen pojan kummi  ;D) joten pyysin häntäkin. Sulkki joutui sitten pyytämään kolmannen bm:n (oli kyllä häntä aatellut pyytääkkin (minun pikkuveljeä))

nyt sitten on rakas siskoni ja 2 raikkainta ja tärkeintä ystävääni kaasoina  :-X

on monta muutakin läheistä ystävää mutta ei pysty kaikkia kumminkaan pyytämään. he ovat saaneet sitten super tärkeitä tehtäviä hoitaakseen (omista tahdoista) ja he kyllä ymmärtävät päätökseni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle kaasot oli aika itsestäänselvyydet: isosiskoni ja hyvä ystäväni, joka meidät yhteenkin saattoi :-*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minullekkin kaasoiksi tulevat siskoni ja hyvä ystäväni.  :)  Tietenkin jos he itse haluvat tehtävään ryhtyä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mulle kaasot oli aika itsestäänselvyydet: isosiskoni ja hyvä ystäväni, joka meidät yhteenkin saattoi :-*

Ihan samallalailla minullakin kaasot ja mies pyytää kahta lapsuudenkaveriaan  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Päätin valita yhden hyvän ystäväni kaasokseni, koska tiedän että hänestä on "esiintyjäksi" ja organisoijaksi. Minulla on useampi hyvä ystävä, mutta kaasoni valitsin, koska tiedän, että hänellä on aikaa ja halua häidemme suunnitteluun ja järkkäämiseen. Siskoni pyysin kirkkoon lukemaan, koska hän on tärkeä ihminen minulle, mutta aivan liian rauhallinen kaason hommiin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä asiasta kannattaa ainakin puhua suoraan ja kasvotusten. Voitte puhua siitä, että ootte tänä päivänä erilaisia ja moni asia on muuttunut eikä siinä oo mitään kummallista, niinhän ne asiat menee kun ihmiset muuttaa eri kaupunkeihin ja maihin jne.

Itselläni oli lukioaikoina kaks parasta kaveria, joista oon kans kasvanut vähän erilleen. Toinen on lähdössä vaihtoon puoleks vuodeks ja tulee n. kuukausi ennen häitä joten sovittiin että hän tulee sitten vieraana. Toinen taas asuu eri kaupungissa kuin minä ja häät on vielä kolmannessa kaupungissa :D Pyysin silti häntä, koska kuitenkin koetaan olevamme läheisiä, vaikka nähdäänkin harvoin. Kyseinen ystävä on taiteellisesti lahjakas ja ollaan puhuttu, että hän vois osallistua koristelujen ym. suunnitteluun, joissa ei tarvii olla fyysisesti läsnä. Toiseks kaasoks pyysin ystävän, jonka oon tuntenu vaan pari vuotta ja mielestäni se ei oo ongelma.

Muutama vuosi sitten vielä ajattelin, että todellakin ollaan toistemme kaasoja ja lastemme kummeja, mutta asiat muuttuu ja tilanteet elää, se pitää vaan hyväksyä. Ja hyvin voi pyytää "uudempiakin" ystäviä kaasoiks, eihän tuntemisaika määritä ystävyyden arvoa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on vähän samanlainen "ongelma". En oikein tiedä mitä pitäisi tehdä, kun hyvä ystäväni asuu ulkomailla häideni aikaan, ja olin aikaisemmin ajatellut tottakai häntä kaasokseni. En tiedä, tulisiko hän sieltä edes häideni takia Suomeen... Täytyy alkaa miettimään kaasoja uudestaan. Aikaisemmista vastauksista aloin miettimään myös mahdollisuutta, että olisi toinenkin kaaso, joka olisi mukana käytännön järjestelyissä ja sitten toisena tämä ulkomailla asuva, jos pääsee tulemaan häihini. Tää miettiminen on vaikeeta. :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sama ongelma oli mullakin. Lapsuuden&nuoruuden aikainen paras ystävä (serkku) meni naimisiin 5 vuotta sitten ja muutti n. 400 km päähän. On saanut sen jälkeen 2 lasta ja jotenkin ollaan vähän vieraannuttu. Kauan mietin, että pyydänkö häntä kaasoksi, mutta tulin siihen tulokseen, että on liian vaikeeta suunnitella ja järjestää häitä kun on niin pitkä matka..

Toinen kaasoehdokas on myös hyvä ystäväni monen vuoden ajalta. Hänellä sattuu olemaan laskettu aika 3 päivää häiden jälkeen. Sen lisäksi hänellä on 1,5- vuotias tyttö.. että tekemistä riittää.. Sen takia en häntä pyytänyt..voihan olla että hän ei edes pääse häihin..

Joten mulla on sitten yksi kaaso, joka on myös hyvä ystäväni, mutta emme ole tunteneet kovin kauaa vielä.. Siksi olisi toisaalta ollut mahtavaa saada serkku kaasoksi, koska hän on tuntenut mut koko ikänsä..

Onneksi sain kyllä mahtavan kaason, joka on iloinen saamastaan "tehtävästä".. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee kaaso ja kunniakaaso. Kaaso on ollut hyvä ystäväni jo vuosia ja tuntee ajatusraiteeni ja makuni hyvin. Asuu myös meilläpäin ja voi osallistua järjestelyihin, jos on tarvis.

Kunniakaasoni olen tuntenut jo kolmevuotiaasta asti ja olemme edelleen hyviä ystäviä. Aina kun näemme, jatkamme siitä, mihin viimeksi jäätiin, näin kliseisesti sanottuna. Syy miksi on kunniakaaso on se, että on jo monta vuotta asunut toisella puolella maailmaa, joten ei voi osallistua mihinkään käytännön suunitteluun.

Ap voisi pyytää kaverinsa tällaisiksi "kunniakaasoiksi" sillä perusteella, että asuvat kaukana ja selittää, että heidän ei tarvitse sitten osallistua järjestelyihin, ei myöskään polttareiden järjestämiseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen ajatellut kaasoksi vanhinta ystävääni. Asuu tosin eri paikkakunnalla. Siippani on ajatellut tuoreinta ystävää, joka sattuu olemaan ystäväni ex. Vihaavat toisiaan tällä hetkellä. Siipallani ei oikein olisi muita ketä ajatella eikä minullakaan. Yksi kaveri asuu ainakin vielä paikkakunnalla, mutta en tiedä lähteekö uudestaan opiskelemaan. Olen ymmärtänyt, että olisi helpointa jos kaaso olisi samassa kaupungissa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei minusta ole mikään ongelma, jos kaaso asuu eri paikkakunnalla, mutta riippuu varmaan siitä mitä kaasolta haluat. Itse en halua kuin läsnäoloa ja tukea juhlapäivänä, joten minua ei haittaa, vaikka kaasoni asuvat molemmat eri maissa kuin minä. Mielestäni voit hyvin pyytää vanhinta ystävää kaasoksesi, jos hän on se sinulle tärkeä ihminen, jonka kaasoksesi haluat. Kai aikuiset ihmiset nyt yhden päivän tulevat toimeen exänsä kanssa...Sitä paitsi ei kai heidän ole pakko olla kovinkaan paljoa toistensa kanssa tekemisissä häiden ulkopuolella.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minulla on vähän samanlainen "ongelma". En oikein tiedä mitä pitäisi tehdä, kun hyvä ystäväni asuu ulkomailla häideni aikaan, ja olin aikaisemmin ajatellut tottakai häntä kaasokseni. En tiedä, tulisiko hän sieltä edes häideni takia Suomeen... Täytyy alkaa miettimään kaasoja uudestaan. Aikaisemmista vastauksista aloin miettimään myös mahdollisuutta, että olisi toinenkin kaaso, joka olisi mukana käytännön järjestelyissä ja sitten toisena tämä ulkomailla asuva, jos pääsee tulemaan häihini. Tää miettiminen on vaikeeta. :rolleyes:

Kaverini häissä missä itse olin vieraana ulkomailta asti, oli myös pääkaaso tullut ulkomailta asti. Niin hyvän ystävän kuin kaason luulisi tulevan häihinne vaikka kaasoksi et pyytäisikään. Meille tulee puolet vieraista ulkomailta ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kaverini häissä missä itse olin vieraana ulkomailta asti, oli myös pääkaaso tullut ulkomailta asti. Niin hyvän ystävän kuin kaason luulisi tulevan häihinne vaikka kaasoksi et pyytäisikään. Meille tulee puolet vieraista ulkomailta ;)

Olen samaa mieltä mutta pienin reunaehdoin. Nimittäin riippunee missä päin maailmaa asuu ja kuinka paljon on lomia/löysää rahaa. Valitettavasti raha ja lomamahdollisuudet asettavat pieniä rajoituksia häissä käymiseen ystävyyden laadusta riippumatta :( Itse olen missannut yhden ystäväni häät, koska olin Afrikan mantereella eikä todellakaan ollut varaa/mahdollisuutta lentää sieltä Suomeen. Muitakin juhlia on tullut vuosien mittaan missattua :( Mutta jos pyytää kaasoksi tarpeeksi ajoissa ja päivämäärä kaasolle käy, niin en näe myöskään ongelmaa tuossa ulkomailla asuvassa kaasossa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa sanoa molemmille suoraan, mikä tilanne on, niin saavat sitten itse päättää pystyvätkö hommaan. Sitten kun se kaaso ehdokas on kuitenkin varmaan aika hyvä kaveri kun olet kaasoksi pyytämässä, niin kannattaa sanoa ihan suoraan, että ette sitten halua heidän kanssa riitelevän ja valittavan toisistaa, jos hommaan alkavat. Ihan vaan ettei tuu sitten heidän suhteesta kriisi siinä häitä ennen, kun silloin on todellakin muutakin stressattavaa ;) tiedän...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä asuu niin Kaaso kuin Bestmankin eri paikkakunnalla ja hyvin ollaan

saatu suunniteltua häitä. He ovat keskenään aviopari. Itse asutaan Helsingissä ja häät on noin 300 km

päässä täältä. Ollaan soiteltu, lähetellään sähköpostia ja hyvä syy kyläillä useammin :D .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pidin pääni ja kerroin aikeistamme tälle vanhalle ystävälle. Hänelle asia ei ollut mikään ongelma. Sulho saa sitten miettiä kysyykö samaa vai mitä tekee. Tuleva kaaso ei tiennyt miten päin olisi, oli niin innoissaan! :lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kaasoiksi tulee ihmiset, jotka ovat tärkeitä tässä elämän tilanteessa ja jotka tietävät/ tuntevat tapani ja minut hyvin.

Kestävät sitten paremmin bridezillaa :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään