enough

Itse meikanneet?

42 viestiä aiheessa

Olenko ainoa, joka ei mistään hinnasta menisi hääpäivänä antamaan jonkun tuntemattoman laittaa meikkejä naamaansa? Meikkaan joka päivä kevyen perusmeikin töihin ja juhlameikinkin laitan noin kerta viikkoon. Tiedän itse miltä haluan näyttää ja millaisessa meikissä viihdyn.

Olen pari kertaa ollut ammattimeikkaajalla laitettavana ja meikki on aina ollut sellainen, että en siinä itse viihtyisi. Vähintään tulee liian ohuet, piirretynnäköiset kulmakarvat tai liian paksu tai tumma rajaus.

Hääpäivänä minulle on tärkeää, että näytän hyvältä ja vaikka onnistuneesta meikistä tuleekin vähän ulkonäköparannusta, suurin kauneus tulee siitä, että on kotona omassa naamassaan ja kropassaan ja on itsevarma :-X . En suostuisi riskeeraamaan omaa hienoa oloa väärännäköisellä meikillä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

...

Muokattu: , käyttäjä: Ruska

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin varmaan meikkaan itse. osittain siitä syystä että pienellä paikkakunnalla ei hirveästi ole valinnanvaraa meikkaajissa ja ne mitkä on niin ei oikein miellytä. suunnitelmissa on käydä meikkiopastuksessa (vaikka en pidä itseäni mitenkään kokemattomana meikkaajana) ennen häitä ja ostaa samalla muutama uusi tuote häämeikkiä varten. maksaa suunnilleen meikin verran ja tuotteet jää itelle käyttöön. ja jos viralliset hääkuvat otetaan ennen vihkimistä niin ei sillä niin väliä miltä sen jälkeen näyttää ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mäki ajattelin meikata ite, saampahan mitä haluan. Pitää vaan vielä kokeilla muutamat tyylit ennen häitä ja päättää mihin niistä päädyn THE päivänä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen kans ollut monet kerrat ammattilaisten meikattavana ja joka kerta sitä meikkiä on pitänyt itse korjailla ja fiksata, jotta naamassaan viihtyisi. Olen käytännössä meikannut joka päivä viimeiset 15 vuotta, joten osaan kyllä ja käytän myös arkimeikissäni laadukkaita meikkituotteita.

Eli näillä näkymin itse meikkaan myös hääpäivänä. Tosin yksi todella huipuksi kehuttu meikkaaja on kotikaupungistani testaamatta. Ajattelin, että josko huvikseen kävisin ennen häitä teettämässä hänellä juhlameikin ja sen perusteella tekisin lopullisen päätöksen siitä meikkaanko hääpäivänä itse vai menenkö tälle huippuammattilaiselle....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mäkin meikan itse!! En missään nimessä haluaisi että joku ammattilainen meikkaa mínua hääpäivänä. Oon nimttäin ollut pettyny kun joku ammattilainen oo meikkanut mut.

Ajattelin kuitenkin käydä viikko ennen häitä Makeup storessa "pikakurssilla". Saisin vähän opastusta miten häämeikki tulee näyttämään ja ostaan vähän meikkiä sieltä:)

Youtube:ssa on paljon videota häämeikistä. Kannattaa mennä youtubessa katsomaan häämeikkejä.

"bridal make up."..sieltä olen itse saanut paljon vinkkejä:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luultavasti minäkin meikkaan itse (häät kesällä 2010). Kävin viime viikolla Make Up Storella meikissä ja siinä oikeastaan vahvistui päätös. Meikkaaja oli kyllä taitava ja teki kauniin meikin, mutta heti kotiin päästyäni teki mieli korjailla meikkiä enemmän oman näköiseksi. Kivoja vinkkejä kyllä sain ja voi olla, että käyn vastaavassa meikissä vielä uudelleenkin, koska siinähän saa 60 euron maksua vastaan valita samalla summalla tuotteita. Pohjustus ja varjostukset olivat ammattilaisen tekemänä paremmat kuin mihin itse kykenen, mutta onhan tässä vuosi aikaa harjoitella.

Kalliimmaksi tämä todennäköisesti käy, koska näen tämän loistavana tekosyynä ostaa tavallista enemmän meikkejä ;) Erityisen hyvällä omalla tunnolla voin ostaa hempeän sävyisiä Diorin 5 couleurs luomivärejä :-X koska niistä voi sitten hakea sitä oikeaa häämeikkiä varten.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin meikkaan itse, koska mulla on vahva käsitys siitä että mikä on tyylini ja miltä haluan

näyttää ja tiedän, että ammattimeikkaaja ei saa mua samannäköiseksi vaikka hänen työnsä

olisi teknisesti hyvin tehty.. Juttelin juuri erään ammattimaskeerajan kanssa ja hän sanoikin, että

sellainen ihminen on helppo meikattava jolla ei ole vahva käsitys siitä että mikä hän on ja mikä on hänen tyyli.

Panostin omaan meikkiin niin, että vaihdoin kaikki markettimeikit kunnon meikkeihin eli nyt löytyy

meikkipussista Joe Blascoa, Helena Rubinsteinia, Clarinsia jne... Ja kyllä niissä meikeissä on eroa.

Markettimeikit (Lumene, Maybelline, Nivea...) kuluivat nopeasti kasvoista, kun taas laatumeikit

pysyvät ihan iltaan asti kasvoissa. Välillä täytyy vain hieman puuteripaperilla tasoittaa kasvoja.

Suosittelen! :-X

Muokattu: , käyttäjä: miumiu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Panostin omaan meikkiin niin, että vaihdoin kaikki markettimeikit kunnon meikkeihin eli nyt löytyy

meikkipussista Joe Blascoa, Helena Rubinsteinia, Clarinsia jne... Ja kyllä niissä meikeissä on eroa.

Markettimeikit (Lumene, Maybelline, Nivea...) kuluivat nopeasti kasvoista, kun taas laatumeikit

pysyvät ihan iltaan asti kasvoissa. Välillä täytyy vain hieman puuteripaperilla tasoittaa kasvoja.

Suosittelen! :-X

Oisko sulla sattumalta suositella jotain hyvää vedenkestävää rajausväriä/laineria. Siis tarkoituksena saada ohut musta rajaus yläripsien tyveen. Mulla on hyvä väri käytössö, muttei ole vedenkestävä. Häitä varten ois kiva, et ois kunnolla pysyvä väri.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itselläkään ei ole veden kestävää eyelineria, mutta on se silti

hyvin pysynyt silmissä eli Goshin eyeliner... :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meikkasin itseni hääpäivänä petyttyäni koemeikkiin "ammattilaisella" ja omasta mielestäni paras juttu itsekin tehdessä on käyttää tekoripsitupsuja. Niitä on helppo kiinnittää ja saa meikkiin hyvin tehoa ilman voimakasta luomiväriä :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meikkasin toki itse, kun minusta on hupsua näyttää joltakulta muulta kuin itseltäni hääpäivänä. lisäksi ihoni on arka ja saattaa reagoida tuntemattomiin esim. meikkivoiteisiin, yleensä ainakin hilseilemällä tai ärtymällä jne.

tästä tulikin hyvä vinkki itse meikkaaville. olen asentanut irtoripsiä menestyksekkäästi vuosia aina silloin tällöin. vinkiksi kerrottakoon että ei kannata ryhtyä hommaan viimeisen puolen tunnin aikana juuri ennen kuvaan lähtöä, siinä voi tulla pikkuisen kiire että ehtii liima kuivaa näkymättömäksi :)

joskus puolenyön aikaan alkoi repsottaa irtikset, joten nykäisin ne sitten pois, kun niiden korjaaminen takaisin on tosi vaikeaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse teen oman häämeikkini, siitä syystä että olen ammatiltani meikkaaja.

Ymmärrän oikein hyvin ihmisiä, jotka paljon meikkaavat itseään (ja osaavat sen homman) ja tietävät minkä näköisenä haluavat mennä naimisiin. Ne joille meikkaaminen on vierasta ja kokee "joutuvansa" turvautumaan meikin teon opastukseen, suosittelen ehdottomasti ammattilaisen tekemää meikkiä! Toki meissä ammattilaisissakin on eroja, joten kannattaa tutustua oman paikkakunnan tarjontaan HUOLELLA! Koemeikki kannattaa aina teetättää, jos meikkaaja on vieras eikä tiedä tulevan morsiammen tyyliä.

Itse olen myös huomannut, että meikkiin tulevien morsiammien kannattaisi ottaa mukaan kuva sellaisesta meikistä mistä haaveilee. Meikkaajatkaan kun eivät aina ole mitään ajatustenlukijoita... :girl_wink:

Mutta, jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee. Onnellista päivää jokaiselle tulevalle morsiolle :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Itse olen myös huomannut, että meikkiin tulevien morsiammien kannattaisi ottaa mukaan kuva sellaisesta meikistä mistä haaveilee. Meikkaajatkaan kun eivät aina ole mitään ajatustenlukijoita... :girl_wink:

Olin juuri kysymyssä niiltä ketkä ovat pettyneet ammatimeikkaajan tekemään meikkiin että onko teillä ollut minkäälaista kuvaa mukana meikkitilanteeseen mentäessä. Meikkaaja saisi paremman käsityksen varmasti siitä mitä haluat jos on kuva mukana.

Muokattu: , käyttäjä: michie

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse meikkasin itseni, luotan huonosti muiden meikkauksiin, vaikka ammattilainen olisikin. :girl_sigh: Itse en käyttänyt tekoripsiä, kun itsellä on suhteellisen pitkät ripset. Tuuheuttakin sain kunnolla, kun ostin falselash effect-ripsarin, olen aivan ihastunut siihen, paras minun ripsilleni, tykkään näyttävistä ripsistä. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä meikkasin itse. Kokeilkaa ajoissa, sijoittakaa kestäviin tuotteisiin ja varatkaa meikkaamiselle aikaa juhlapäivänä. Meikinalusvoiteella, kestävällä meikkivoiteella ja vedenkestävillä silmämeikkituotteilla mäkin olin vielä saunaan mennessä niin nätti että. :girl_haha: Muuta vaihtoehtoa en olisi valinnut kuin itse meikkaamisen, mulla oli tarkka mielikuva siitä mitä halusin ja lisäksi tahdoin näyttää itseltäni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No tuopa on kyllä NIIIN totta, että toisen (varsinkin vieraan) meikkaamana näyttää harvoin 'itseltään'. Alan vahvasti kallistua itse meikkaamisen puoleen. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä meikkasin itse,en olisi aikataulusyistä edes kerennyt meikkaajalle. Tilasin jenkeista coastal scents nettikaupasta pohjustus"puuteria", joka osoittautui tosi hyväksi, eli pitää kiillon pois. Sitten meikkivoidetta, peitevoidetta, poskipunaa(vaahto) ja kiinnitys irtopuuterilla. Silmämeikkini oli melko hillitty, vedenkestävää ripsaria, kulmien rajaus ja vaaleata luomiväriä. Huulikiilto kruunasi kokonaisuuden. Mielestäni meikki kesti oikein hyvin ja olin itseni näköinen, meikkaan arkisin melko hillitysti, nyt oli hieman näyttävämpi meikki.

Pohjustukseksi laitoin vielä edellisena iltana puhdistavan savinaamion, kiinteyttävän naamion sekä päälle tehoseerumikapselin. Aamulla laitoin vielä 1 tehoseerumikapselin, siloitti/kosteutti ihoa ja jätti mattapinnan

Käytin Maybellinen(meikkivoide, poskipunavaahto), Nivean(ripsari), Isadoran(irtopuuteri) ja Dermosilin(naamiot, tehoseerumi) tuotteita, eli rahaa ei mennyt tuhottomasti ja nämä tuotteet on käytettävissä jatkossakin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häät takana ja meikki onnistui täydellisesti ja pysyi täysin mattana koko päivän, vaikka oli kuuma päivä.

Aluksi laitoin kasvoille Yves Rocherin Bio Specificin Ansikt Maskin. Suosittelen sitä! Aina kun laitan naamion

ennen meikkiä, niin kasvoni ovat pysyneet mattana. Sen jälkeen laitoin kasvoill L'Orealin Derma Genesisin

päivävoiteen.

Pohjustuvoiteena käytin Clarinsin Instant Smoothia. Tämä on paras pohjustusvoide ikinä! Tämä ja tuo naamio

varmistivat mattaefektin.

Meikkivoiteena käytin Joe Blascoa. Ja tähän merkkiin kun tutustuin, niin muuta en suostu enää käyttämään. Voide

peittää todella hyvin ja sitä ei tarvitse isoa määrää peittävään tulokseen. Purkkihan pieni, mutta todella riittoisa.

Peitevoiteena käytin Helena Rubinsteinin Magic Concealeria. Peittää kyllä kaikki näpyt että tummat silmänaluset.

Ja on kestävä ja todella riittoisa.

Irtopuuterina käytin IsaDoran mineraalipuuteria. Todella kevyt koostumus ja pitää meikin hyvin kuosissa.

Poskipuna oli myös IsaDoran ja se pysyi hyvin kasvoilla.

Kulmat huolittelin Lumenen Eyebrow Controllilla. Silmämeikin tein Goshin kolmiluomiväripaletilla. Ja eyelinerina

toimi myöskin Goshin eyeliner ja Goshilta oli myös kajaali vahvistamassa rajauksia. Ripsivärinä oli IsaDoran

Protecting Waterproof Mascara. Se on ihan huippu! Sillä saan pidempääkin pidemmät ripset. Ja lisäsin päälle

vielä IsaDoran Magic Curl Mascaraa saaden ripset ulottumaan taivaisiin..

Huulipunana käytin IsaDoran Perfect Moisturea ja huultenrajauskynänä toimi BeYun kynä.

Menossa mukana oli Kanebon ns. puuteripaperi, joka ottaa ylimääräisen kiillon paperiin ja IsaDoran kivipuuterilla

tasoittelin kasvoja ja näiden avulla sain pidettyä kasvot mattana koko päivän.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aion meikata itse, mutta ajatuksena olisi käydä laitattamassa sellaiset kestoripset kun omat on tosi vaatimattomat.. Täytynee niitäkin testailla etukäteen et on sit itsensä näköiset, äidillä kun on joskus ollu ja oli jotenkin liian ohuet :girl_sigh:

Tekoripsiä oon testaillu joskus kymmenisen vuotta sitten (halvimmat vasrmaan) ja oli aika huimat :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

IRTORIPSISTÄ!

Menkää punanaamioon ja ostakaa niiden ripsiliimaa! On ihan eri luokkaa kuin ripsipakkauksissa valmiina oleva liima.

En muista liiman nimeä mutta sitä saa valkoisessa tai mustassa liiman näköisessä tuubissa, myyjät osaavat varmasti auttaa. :)

Hinta on hieman yli 10 euroa mutta on sen arvoinen!! Sillä laittaa monet ripset. Ja vinkkinä, tupsut on kivoja, pysyvät kun harjoittelee.

MUTTA, punanaamiolla on ainakin yhdet ripset missä on erittäin joustava reuna, asetin ne silmille oikeesti alle viiden minuutin.

Sen jälkeen lisää tyveen vielä hieman liimaa. Ripset kestivät MOITTEETTA päivä kahdesta yö neljään. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aion mitä todennäköisimmin meikata itse, luotan omaan taitooni ja saan testailla vaikka 50 kertaa erilaisia meikkejä mikäli niin tahdon. :D Tilaan äitini (kosmetologi) kautta ammattilaispohjustusjutut, sillä pohjustus on kuitenkin se the Juttu, kun haluaa pysyvän meikin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lakutoukan tarkoittama liima on varmasti DUO-liima. Voin myös kokemuksesta sanoa että parempaan en ole törmännyt! Sitä saa myös muistaakseni ainakin Stockmann beautystä ja varmasti muista vastaavista liikkeistä ja tavarataloista.

Minä aion myös meikata itse, koska silloin olo tuntuu kaikista omimmalta kun kuitenkin joka päivä sen olen tottunut tekemään ja kosmetologiksi opiskelusta on ollut myös hyötyä. Itselläni on kuitenkin vahva käsitys (ja vahva meikki :D ) siitä millaisen meikin haluan.

Kannatan ehdottomasti sitä ajatusta että ottaa mukaan jotain ideakuvia mennessään tapaamaan meikkaajaa. Esimerkiksi asia josta usein kuulee on meikin tummuus. Asiakkaan käsitys meikin tummuudesta voi olla hyvin paljon erilainen, kuin meikkaajan. Varsinkin asiakas joka ei normaalisti itse meikkaa ollenkaan, voi pitää jo päivämeikkiä liian tummana iltamenoihin/juhliin. Jos on epävarma väreistä jotka itselle sopii, niin niistä kannattaa keskustella ammattilaisen kanssa ja keskittyä ideakuvien haussa vain meikin muihin ominaisuuksiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu duo-liimahan se oli. :)

Ja muistakaa, että ihan vain ripset lisäämällä meikistä tulee paaaaljon näyttävämpi ja kauniimpi. :flirt: Ainakin jos omistaa muuten lyhyet/harvat ripset. Harjoittelee ja kokeilee eri ripsiä, niin että on sitte hääaamuna tiedossa mitkä pysyy! :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä, itse aion meikata - yhdyn ketjun aloittajan kommenttiin. Erehdyin vanhojentansseja varten menemään meikattavaksi (ja tukka laitettiin siinä sivussa), ja olin kyllä tosi pettynyt. Nätithän sekä meikistä että hiuksista tuli, mutta ei niin yhtään mua. Mutta eipä ollut kyllä pukukaan. Tätä virhettä en aio toistaa hääpäivänäni, sillä tiedän itse, mikä on mua ja missä viihdyn, itse siis laitetaan meikki ja tukka. Mulla on myös todella herkkä iho, joten ihan mitä tahansa tököttiä tähän naamaan ei kyllä laiteta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään