maddy

Minkälainen elämäntilanne häitä suunnitellessa

915 viestiä aiheessa

Meillä on sellainen tilanne että on asuntolaina ja miehellä vakityö. Minä opiskelen vielä ja opiskelen vielä pari vuotta häiden jälkeenkin. Mutta aina vaan parempi, tulee valmistumispaperit valmiiksi oikeella nimellä sitten.  ;D  Yhteistä elämää takana häihin mennessä 4,5 vuotta ja kihloihin mentiin  maaliskuussa 2006 eli häät kihloista n. puolentoista vuoden päästä kun the päivä on 18. elokuuta 2007. :)

Lapsia mä en halua tarkoituksella ennen häitä pistää alulle, kun mä haluan sitten perheen saman nimen alle. Mutta toki jos olisi vahinko käynyt tai vahinko vielä kävisi ennen häitä, suunnitelmia pitäisi vähän korjata.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häitä vietetään 10.07.2010 ja silloin itse 26 ja mies 24. Yhteistä taivalta tuolloin 2½ vuotta takana, josta yhdessä asuttu toukokouusta 2008. Omistus asunto, lapsi syntyy nyt elokuussa ja ainakin nuo kolme koiraa lemmikkeinä. Mies on vakityössä ja itse vielä kotona töistä tuolloin. Kihloissa ehdimme olla tuohon mennessä vuoden ja 8 kk.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät tammikuussa 2010, silloin ollaan oltu yhdessä 8 vuotta, joista asuttu yhdessä 6. Opiskellaan molemmat ja tehdään töitä samalla, joten kyllä tässä kiirettä pitää!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Molemmilla vakityö, ei lapsia. Hääpäivänä oltu yhdessä vajaa kaksi vuotta ja ikää on päälle kolmenkympin molemmilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häiden ajankohta on elokuu 2010, lopullinen päivämäärä lukkiutuu juhlatilan tilanteen mukaan. Heinäkuussa 2010 tulee kasaan kymmenen yhteistä vuotta, joista reilu kahdeksan kihloissa -emme siis ole turhia hätäilleet ;). Ollaan rauhassa hoidettu opiskelut kuntoon, oltu muutama vuosi työelämässä ja laitettu kotia yms. ennen avioitumista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät helmikuussa 2010 ja ollaan silloin molemmat 27-vuotiata ja koska esikoinen syntyi tämän vuoden helmikuussa ja omaa asuntoakin pankille maksetaan niin "pitäähän" sitä nyt naimisiinkin mennä :girl_blum:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kun me mennään naimisiin (niihin on vielä reilusti aikaa, syyskuussa 2012) niin olen valmistunut juuri ammattiin ja kerennyt , toivottavasti olemaan töissäkin, ja luultavasti sulhoni vielä opiskelee! :)

Yhdessä kuitenkin asuttu sellaiset 4 vuotta, ja seurustelua takana hääpäivään mennessä 7 vuotta. Ja kihloissa ollaan oltu sitten 5 vuotta! :)

minä olen silloin siis 23 vuotias ja sulho 24 :) !

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me menemme naimisiin heinäkuussa 2011. Silloin ollaan seurusteltu 10 vuotta joista 9 vuotta ollaan asuttu yhdessä, joten luulisin tuntevani jo avomieheni kohtuu hyvin :-X

Oma asunto ollaan jo ostettu ja elämä alkaa vihdoinkin asettumaan aloilleen kun kumpikin meistä valmistuu parin vuoden sisällä. Häihin mennessä minä täytän sinä vuonna 27 ja mieheni 30.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tällä hetkellä on yhteistä taivalta takana kaksi vuotta ja kihloissa pari kuukautta. Häiden alla (syyskuu 2010) tulee kolme vuotta tapaamisesta täyteen. Olemme olleet töissä jo vuosia, ikää kolmekymppiä (morsiolla ++), lapset ei vieläkään ihan ajankohtaisia (vaikka gynekologini vihjailee aina tikittävästä kellosta). Kiinteä omaisuus asunnosta autoon on kaikki sulhon, itselläni on lähinnä opintolainaa ja kaksi matkalaukkua joiden kanssa taloon tulin. Häät maksetaan itse ja kuvitellaan että meillä on niihin varaa... :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

.

Muokattu: , käyttäjä: Marru55

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä hääpäivä on lokakuussa 2010. Tuolloin olemme seurustelleet yli 2,5 vuotta ja kihloissa oltu noin 1,5vuotta. Mieheni opiskelee vielä ja tällä hetkellä minä pidän taukoa amk opinnoista ja olen töissä. Siitä olenko töissä vai koulussa häiden aikaan, en vielä tiedä :)

Lapsia ei vielä ole, mutta kovasti kuumeilen :) 4kuukauden ikäinen austraalianpaimenkoirapentu pitää mielemme virkeänä :D

Niin ja ikää naimisiin mentäessä on minulla 21 ja sulholla 23 :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

me ollaan seurusteltu häihin mennessä 5,5 vuotta 10.7.2010 ja aijomme kihlautua 5v päivänämme! kun mieheni ilmotti et mennään ens kesänä naimisiin niin hää oli työtön ja minä myös. Minulla työt alkaa syksyllä,miehen töistä ei viel tietoa! mutta ollaan tehty budjetti ja maksellaan häitä jo nyt aijemmin ettei kulut kasaannu. esim sormukset ostettiin menneellä viikolla, kutsut tehään ennen vuodenvaihdetta,samoin muut askartelut. veronpalautuksista pätkäytetään ostaa puvut ja ne haetaan tallinnasta ja niistäkin tarkat budjetoinnit. pyritään siis siihen et hääsviitit yms. on maksettu ennen häitä hyvissä ajoin jolloin häiden alle jää vain oikeastaan ruoka kustannukset. alkoholit haetaan joulun aikoihin myös tallinnasta ja tuttavapiiristä luojan kiitos löytyy valokuvaajaa,kampaaja,kosmetologi,meikkaaja yms... aijotaan selvitä ilman hampaiden kiristelyjä :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me olemme molemmat 22-vuotiaita ja opiskelemme. Päivää ennen häitä tulee vuosi seurustelua täyteen. Yhdessä olemme asuneet virallisesti 8 kuukautta, mutta käytännössä koko seurusteluajan. Häät ovat reilun viikon kuluttua :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä itsevakityössä yhteinen asunto tosin vuokra yhteinen autolaina mies opiskelee vielä vuoden ja vamistuu juuri ennen suurta päivää :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät ensi kesänä ja sillon ollaan oltu yhdessä 9v, asuttu yhdessä 8v ja kaksi aivan ihanaa lasta nyt 3v ja 9kk :-X molemmilla vakityöt ja olemme 26v tai minä täytän häistä seuraavana päivänä tuon 26v :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies valmistuu talvella ja kesällä 2010 häät, minä vakkarityössä ja tuolloin häiden aikaan pitkällä kesälomalla. Olen silloin 32 ja mies 39. Olemme olleet yhdessä silloin 2 ja puoli vuotta. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häääpäiväksi on meillä sovittu 7.8.2010, jolloin olemme olleet yhdessä 5 1/2 vuotta ja asuneet yhdessä melkein viisi vuotta. Molemmilla on siinä vaiheessa vielä opinnot kesken, itse saan yhden tutkinnon valmiiksi saman vuoden joulukuussa. Sulhasen perintörahoja on asunnon ostamisen lisäksi tarkoitus käyttää myös häihin, itse olen jo säästänyt hääpukurahani ja saan vielä kesällä lisävaluuttaa syrjään. Ja opintolainaa voi aina ottaa ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häihin mennessä minä olen 24 ja sulho 30. Yhdessä olemme tuolloin olleet vajaat neljä vuotta joista kihloissa kolme vuotta. Kummallakin työpaikat, sulholla vaki (toivottavasti pulju pysyy pystyssä lamasta huolimatta) ja minulla toivottavasti sopimus jatkuu myöskin. Lapsia ei ole ennen häitä suunnitteilla, mutta jos sattuu vahinko, ei voi minkään.

Minä haluan elämäntilanteemme olevan mahdollisimman vakaa naimisiinmennessä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me uudessa onnessa elävät olemme asuneet 3 vuotta yhdessä.

Kummallakin edellisestä liitosta lapsi, minulla 10v tyttö ja miehellä 15v poika, joka asuu äidillään.

Häistä päättäessä mies oli töissä ja minä osa-aikatyössä. Hääpäivä on tämänvuoden elokuun viimeisenä viikonloppuna.

Nyt tilanne on se, että minä opiskelen uuteen ammattiin valtionopintotuella ja mies on ollut suurimman osan kuluneesta ajasta työtön. Mutta yhdessä pinnistellen saimme kuin saimmekin suunnitellun budjetin kaikesta lamasta huolimatta kasaan...

Onneksi olimme alunperinkin päättäneet erittäin maltillisen budjetin.

Tiukkoja aikoja on ollut ja sietokyky ollut välillä tosi koetuksella... Mutta yhdessä on selvitty ja salaisuutemme on se, jotta olemme edelleen kuin vastarakastuneet. Luulen, jotta jos olemme kestäneet kaiken sen mitä ollaan tässä muutaman vuoden aikana jouduttu kokemaan, kestämme yhdessä vastakin. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tulee tänä vuonna 9 vuotta yhteistä elämää täyteen, hääpäivän aikaan (15.5.2010) olemme olleet 9,5 vuotta siis yhdessä. Iältämme olemme kolmenkymmenen tienoilla, avokkini minua vähän nuorempi.

Meillä on kaksi yhteistä lasta ja olemme molemmat työelämässä. Nyt kun 10 vuotta yhteistä eloa tulee täyteen ensi vuonna, niin katsoimme olevan aika mennä naimisiin ja saada kaikki saman sukunimen alle :). Kihloihin ehdimme mennä jo puoli vuotta seurusteltuamme :).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jane 2010 vilkutuksia: meillähän on aikalailla samanlaiset elämäntilanteet :).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies ollut vakitöissä jo useamman vuoden. Minä vielä opiskelen, mutta ehdin valmistua ennen häitä. Asutaan miehen omistamassa omakotitalossa, lapsia tai lemmikkejä ei löydy (mikäli tuota sulhasta ei lasketa :girl_wink: )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät on sovittu 30.7.2011 pidettäväksi. Tuolloin olemme yhdessä olleet hiukan vajaa 5v. ja rakas esikoisemmekin on jo sitten ehtinyt 3v ikään! :-X Seurustelu aloitettiin lokakuussa 2006 ja kihloja vietettiin maaliskuussa 2008. Esikoisemme, maailman ihanin ja suloisin poika syntyi huhtikuussa 2008.

Tällä hetkellä mieheni on (kuten jo useiiiiiiiiden vuosien ajan) vakitöissä ja minä lomautettuna vakituisesta työsuhteessani (olemme töissä samalla työnantajalla :girl_wink: ) ja kotona meidän maailmamme, ihanan poikamme kanssa. Sinänsä lomautus sattui "sopivaan" väliin kun poikamme on vielä pieni ja saan nyt viettää kultaakin kalliimpaa aikaa hänen kanssaan kotona ja nauttia pienen pojan kehitysaskelista. Rahallisestihan tämä ei niin herkkua ole, varsinkin kun tuossa juuri odotin ensimmäisiä liiton rahoja 18 viikkoa!! :hysteric: Nooo nyt kun rahaa alkoi liitostakin tulemaan niin alkaa rahatilanne tasoittumaan (tosin eihän tuo sama asia ole kuin töissä olisi mutta kuitenkin) ja säästäminen häitä varten on jo aloitettu. Eli itse on ajateltu raha kasaan haalia, tosin kun alustavaa budjettia tarkastelee melkoinen tukku rahaa tässä kerättävää on parin vuoden aikana! :girl_sigh:

Toivottavasti itsekin tässä töihin kohta puolin takaisin pääsisin, niin säästäminenkin kävisi joutuisammin. :girl_haha: Tosin en valita, ihana täällä kotona rakkaan pojan kanssa on olla, hetkiä hänen kanssaan kun ei rahalla voi koskaan korvata! :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

...

Muokattu: , käyttäjä: Tajunnanvirta

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tapasimme Tammikuussa 2006 ja varsinaisen seurustelun aloitimme Huhtikuussa 2006. Kaman katon alle mutimme Heinäkuussa 2007 ja kihlauduimme nyt kevät talvella 2009. Nyt sitten on aika aloittaa hääjärjestelyt kaiken muun muutto, opiskelu ja työkaaoksen keskellä. Häitä tanssitaan 12.6.2010.

Siinä vaiheessä minä olen 28 vuotias ja mieheni 24, minä juuri aloittanut toisen opiskelu kierroksen ja mieheni valmistumassa yliopistosta. Eli lapsien aika ei ole ihan heti vielä silloin... jos sitten parin vuoen päästä :)

Kovasti oman kodin ostoakin suunnitellaan, eli monta asiaa on yhtäaikaa menossa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään