Jump to content
Naimisiin.info

Minkälainen elämäntilanne häitä suunnitellessa


maddy

Recommended Posts

meillä häiden aikaan olemme yhdessä ollut kaksi vuotta ja 5kk ja 1 vuosi ja 8 kihloissa. Minä olen 25 ja mies 24 silloin.Mies työtön tällä hetkellä ja minä olen sijaisuuksia tekemässä. tosin tässä kuussa alkaa 1.5 vuoden oppisopimus koulutus joten minulla ainakin on töitä tiedos ja mieskin toivottavasti pääsee työvoimakoulutukseen ja siit sitten töihin. Asumme edelleen vuokralla. lapsi olisi toiveissa mutta minun olisi tarkoitus ens valmistua. vaikka heti valmistumisen jälkeen jäisin äitiyslomalle niin töitä ainakin saisin jatkossa kun kokemusta alalta on jo ennestää pari vuotta. lemmikki-kissa on meidän vauva tällä hetkellä,

Link to comment
Share on other sites

Jaa-a, mistähän aloittais..:) Tavattiin miehen kanssa vuonna 2000 eli yhdessä ollaan oltu nyt 10 vuotta. Yhdessä ollaan asuttu 7,5 vuotta. Oma talo ostettiin 6 vuotta sitten ja asuntolainaa on ihan riittävästi!;) Esikoinen syntyi vuonna 2005 ja kihloihin mentiin 2006 alussa. Kaksoset syntyivät vuonna 2008.

Sulho on ollut koko ajan vakityössä ja minä esikoisen saamisen jälkeen äitiyslomalla ja hoitovapaalla vuorotellen. Ens vuoden alkupuolella tosin täytyis alkaa etsiä töitä, kun kotihoidontuki päättyy. Saa nähdä minkälainen elämäntilanne on sit ens kesänä, kun häät vietetään! :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

Olenkohan jo vastannut tähän.. No, häiden aikaan mies on töissä ja minä valmistun no.. ennen tai jälkeen häiden :D Luultavasti jälkeen. Karvaisia muruja löytyy 3kpl, lapsia ei ole, ensin pitää vähän vakiinnuttaa elämäntilannetta opiskelujen jälkeen. Häiden aikaan ollaan oltu yhdessä yli 6 vuotta ja tunnettu melkein 7, kihloissa n. 5,5 vuotta. Meille juuri oikea aikataulu vaikka varsinkin tuo kihla-aika ehkä hieman epäperinteinen onkin :) Luultavasti häiden jälkeen aletaan katselemaan sitä omakotitaloa jostakin, missä molemmilla olisi työtä tarjolla. Aikamoinen murrosvaihe meille tulossa ensi kesäksi!

Link to comment
Share on other sites

Hääpäivänä meillä tulee 6 vuotta kihlauksesta :girl_smile: Yhteistä taivalta on takana 7 vuotta :-X

Vihittäessä olen 22 ja mies 25.

Miehellä on vakituinen työ, noh, niin minullakin oli, mutta minut irtisanottiin firman taloudellisista syistä. Tässä jännityksellä odotellaan, että kuinka huonoksi rahatilanne vielä menee :girl_sad: onneksi aina pärjää jotenkin.

Lapsia ei vielä ole, vaikka kovasti jo haluaisin :-X:-X ..kaksi kissaa täällä vain temmeltää.

Omaa asuntoa meillä ei ole, että vuokralla asumme.

Muokattu: , käyttäjä: millamilla
Link to comment
Share on other sites

Meillä Emäntä 22v ja Isäntä 23 (paitsi naimisiinmeno hetkellä Emäntä 23 ja Isäntä 24)

2 lasta on kerennyt siunaantua ja oma asunto ostettiin toissa kesänä ja nyt pitäisi käydä pankissa lainoja kyselemässä (asuntoon ei tarvinnu ottaa lainaa) jotta se omakotitalo oisi haaveissa :) Mies raataa Talvivaaran kaivoksella 12-16h päivää ja minä olen lasten kanssa kotona mutta töitä etsin kokoajan (minulla ei ammattia) koska kuopus tuli juuri 9kk ni vois töihin vaikka lähteekkin.

Joulukuussa ollaan oltu yhdessä 4vuotta ja samana päivänä tulee 3v kihlajaispäivä. häät vietellään 8.1.11..

Link to comment
Share on other sites

Juuri nyt on paras elämäntilanne: omat lapset kasvaneet aikuisiksi ja samoin on aikuistuneet miehen lapset toisessa maassa. Meillä on aikaa toisiamme varten ja sen yhteisen elämän alkaminen mahdollisimman pian on ollut alusta asti selvää molemmille.

Aika on kovin suhteellinen käsite ja tässä vaiheessa tajuaa myös sen rajallisuuden, siksi odottaminen vuosien päähän ei houkuttele enää.

Link to comment
Share on other sites

Meillä molemmat on 25-vuotiaita, naimisiin mennessä 26. Minä väännän häiden aikaan graduani, ja sulho on vakityöpaikassa. Olemme olleen häiden aikaan yhdessä noin viisi vuotta, ja saman katon alla yhtä pitkään. Meillä on yhteinen omistusasunto (lainat omissa nimissä), ja koira. Lapsia tehdään sitten kun minä saan oman alani työpaikan :)

Link to comment
Share on other sites

naimisiin mennessä minä olen 25 ja mies 24-vuotiaita. lapsia ei ole vielä. haaveissa kyylä. vuokralla tällä hetkellä. minä olen juuri valmistunut toiseen ammattiin ja mies toivottavasti töissä tai kursseilla.yhdessä ollaan oltu silloin 2,5 joista kihloissa 1v 8kk. miehen äitin mielest liian vähän aikaa yhdes avioon mennes.

Link to comment
Share on other sites

Meillä on sellainen tilanne, että mies on häihin mennessä 17.10.2012 ehtinyt olla kaksi vuotta töissä (toivottavasti ainakin), ja minä opiskelen AMK:ssa, yritän saada opinnäytetyön valmiiksi ja valmistun pari kuukautta häiden jälkeen. Rahaa säästellään pikku hiljaa, laitoin viime kesän kesätöistä rahaa säästöön ja aion laittaa kahtena seuraavanakin kesänä ja mies sitä laittaa pikkuhiljaa palkoistaan. Olemme silloin molemmat 23-vuotiaita, omistamme toivottavasti silloin jo 2-vuotiaan kissan (tulossa meille siis tämän vuoden vaihteessa :girl_sigh: ) ja lapsi (siis yksi! lapsi) hankitaan kunhan minulle toivottavasti irtoaa oman alan töitä.

Link to comment
Share on other sites

Meillä ei ole tämä tyypillinen vakiduuni, asuntolaina ja volvo -symbioosi mennessämme naimisiin. Minä olen vasta aloittanut opinnot AMK:ssa ja kerkeän koulua puolisen vuotta käymään ennen vauvan syntymistä. Mies käy viimeistä vuotta omia opintojaan oppisopimuksella, todennäköisesti jatkaa alan töitä niin kauan kuin minä valmistun. Samana keväänä vauvan ollessa parisen kuukautta juhlitaan meillä häitä, minä 20 ja mies 23.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...