roma

Photobooth fiksusti

19 viestiä aiheessa

Hei!

Haluaisin ehdottomasti omiin häihini photoboothin, missä ihmiset voisivat illan aikana käydä kuvauttamassa itsensä. Kertokaa kokemuksia miten tämän järjestäminen onnistuu mahdollisimman fiksusti/vähällä vaivalla!

En välttämättä haluaisi laittaa ketään kaasoa/kaveria/valokuvaajaa istumaan kameran kanssa tunniksi jonnekin kuvausvalmiuteen. Onnistuuko systeemillä "kamera jalustalle ja kuvan otto itselaukaisijalla" miten? Vaikea ajatella, että selviävätkö vieraat itse kameran kanssa, kun itse olen valokuvaaja ja itsestä tuntuu ihan yksinkertaiselta.. :) APUA!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli sellainen systeemi, että katosta oli ripustettu sopivankokoinen taulunkehys (siis ilman sitä keskiosaa) ja kamera jalustalla ja itselaukaisimella vieressä :) tolleen sai ihmiset täsmättyä suunnilleen sopivaan kohtaan (seisoi siis siinä kehyksen ja seinän välissä) Jossain kohtaa iltaa kamera oli tosin hiukan tärähtänyt ja loput kuvat olikin sitten vinoja :girl_sigh:

Siitä tulikin mieleeni, että kannattaa laittaa kuvauspaikka johonkin sivummalle ja sellaiseen paikkaan, jossa ei lapset (tai känniset aikuiset) kovin helposti törmää siihen jalustaan.. Ihmisille sanottiin tuosta kuvausmahdollisuudesta, kun odottivat meitä juhlapaikalle ja ihan kivasti porukka oli käynyt itseään kuvauttamassa illan aikana.. Jotkut ohjeet siihen viereen vois olla kans poikaa, jos kukaan ei päivystä kameran lähettyvillä.

Muokattu: , käyttäjä: juillet

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me mietittin, että nakitettais kaaso tai joku tuttu ottamaan vieraista kuvia ennen kuin me on tultu juhlapaikalle. Tai sit jätetään kamera kuvauspaikalle ohjeiden kera ja vieraat saa kuvata toisiaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse nakitin kaason tuohon hommaan. Kameraksi tulee miehen järkkäri, joten ei uskalla jättää sitä sinne yksin edes sillä kaukolaukaisimella kun kaikki ihmiset eivät kuitenkaan osaa varoa ja illan tullessa enää muistakkaan. Ajatuksena olisi että aktiivista kuvauta olisi jonkun aikaa ja sitten loppuaika sellaista satunnaista. Siitä jätetäänkö kameraa siihen yksin ei vielä olla tultu lopputulokseen. Mutta kun kaaso siinä on niin ohjeistus onnistuu siinä samalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olin häissä, joissa photobooth oli silleen järkätty, että siinä samalla pöydällä missä oli ohjeet, oli sellanen digipokkari ja sit vaan aina pyydettiin jotain vieressä olevaa ottamaan kuva. Toimi ihan hyvin niin, ja itsekin ajattelin meidän häissä tehdä näin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä photobooth toimi yli odotusten, joten kerronpa siitä. Järjestely oli siis niin, että juhlapaikalle oli varattu tähän tarkoitukseen oma huone. Siellä oli pitkä pöytä, jonka päässä oli sitten photobooth. Pöytä toimi samalla lahjapöytänä ja siinä oli mm. vihkiraamattu ja polttarikansio, joita sai tutkia omaa kuvausvuoroa odottaessa. Valokuvaus järjestettiin ja ilmoitettiin omana ohjelmanumeronaan ja vasta kuvassa käytyään sai drinkkiliput =D mikä vauhditti toimintaa. Kalustona meillä oli ihan tavallinen digipokkarikamera, jossa oli piuha suoraan ihan tavalliseen mustesuihkutulostimeen + valokuvapaperia. Ennen hääjuhlan alkamista "koulutimme" kaason ja muut avustajamme käyttämään kalustoa, joten he sitten vuorottelivat kalustovastaavina, tosin eipä tuossa kauaa mennyt, olisko jotain puolisen tuntia, niin kaikki n. 60 vierasta oli kuvattu, yksin, pareittain tai porukalla. Sen ajan me itse käytimme siihen, että virallinen hääjuhlakuvaajamme otti meistä kuvia ihan rauhassa ajan kanssa. Photobooth toimi tosiaan siis niin, että kameralla kuva, kamerasta suoraan tulostus valokuvapaperille, sitten oli vieressä sakset, liimaa ja vieraskirja, johon kuvat liimattiin terveisten kera. Sakset sitä varten, että jotkut halusivat leikellä kuvastaan esim. sydämen muotoisen. Varmuuden vuoksi olin pakannut mukaan tavallista printtipaperia, ylimääräisiä mustekasetteja ja jatkojohdon, joita ei kuitenkaan tarvittu (jatkojohtokin järjestyi juhlapaikalta). Kuvat eivät tietenkään olleet mitään huippulaatuisia ja huipputeräviä, mutta se ei haitannut tippaakaan (vieraista otettiin kuitenkin päivän ja illan mittaan "parempiakin" kuvia, joten vieraskirjakuvat saivatkin olla hiukan sellaisia Polaroid-tyylisiä nopeita räpsäyksiä). Photoboothimme sai paljon positiivista palautetta ja kiitoksia osakseen, ja vaikutti siltä että kaikilla oli hauskaa kuvaustilanteessa eikä ketään tarvinnut siihen suuremmin suostutella (no, drinkkilippu oli hyvä porkkana =D ).

Muokattu: , käyttäjä: MistyMorning

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olen ajatellut myös photoboothia häihimme. Mietiskelyssä on sellainen järjestely, että meidän valokuvaajamme ottaa vieraista photboothkuvat, jotka me sitten saamme muiden juhlakuvien kanssa. Kuvauksesta järjestetään oma ohjelmanumero niin, ettei kuvaajan tarvitse käydä ottamassa näitä kuvia pitkin iltaa vaan esimerkiksi ruokailun yhteydessä tms. Photobooth välineet kyllä pidetään paikallaan koko illan, että vieraat voivat ottaa kuvia myös omilla kameroillaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee niin, että yksi kolmesta kaasosta on toisen bestaminen kanssa kuvauttamassa vieraita polaroid kameralla heti vihkisimisen jälkeen, kun me olemme sulhasen kanssa otattamassa meistä kuvia miljöössä. Eli kun vieraat tulevat kirkosta juhlapaikalle on tarjolla pientä naposteltavaa ja juotavaa ja kaaso ja bestman sitten ohjaavat vieraat kuvaan (perheittäin, pareittain, yksin, ryhmässä, miten kukin haluaa) ja jokaisesta otetaan polaroid kuva, jotka myöhemmin bestman/kaaso liimaa vieraskirjaan. Vieraskirja laitetaan sitten myöhemmin illalla kiertämään ja vieraat saavat kirjoittaa siihen sitten terveisensä oman kuvan alle :)

 

Näin tämä on yksi ohjelmanumero ja jotain tekemistä sille ajalle kun me olemme kuvauksessa, kenenkään ei tarvitse tyhjänpanttina odotella.

 

Muoks. Niin ja loppuillaksi jätetään varmaan joku digikamera siihen, että vieraat voivat ottaa itse itsestään lisää kuvia :)

Muokattu: , käyttäjä: viimeinenkevät

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillekin ehdottomasti Photo Booth.. Joko siihen kun vieraat odottelevat meiltä kirkolta saapuviksi (tällöin bm tai kaaso kuvaa) tai sitten saavat käydä vieraat keskenään ottamassa kuvia illan mittaan. Tuokin oli hauska idea, että drinkkiliput vasta sitten kun on kuvattu :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen kaavaillut photo booth -kuvauksen niin, että veljeni ottaa kuvia vieraista sitä mukaa, kun vieraat saapuvat juhlapaikalle, ennen ruokailun aloitusta.

Aikataulullisesti minua kiinnostaisi tietää, kauanko tähän kuvaukseen on mennyt aikaa teillä jotka olette sen toteuttaneet ja montako kuvattavaa on suurin piirtein ollut kaiken kaikkiaan? Haluaisin, että kuvat otetaan aluksi, jotta kaikista saisi edes sen yhden kuvan muistoksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Meillä sama ajatus paitsi palkattu kuvaaja kuvaamassa. Meillä reilu sata vierasta. Ei kait siihen kauaa mee...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä photo booth toimi lankalaukaisimella, joka maksoi 15 e. Yksi napin painallus ja kuva on purkissa, eikä tarvinnut henkilökuntaa paimentamaan kuvaukseen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja tähän ohjeistettiin juhlan alkuinfossa ja kuvia sai käydä ottamassa itsestään pitkin iltaa ( max 3 kuvaa/ vieras)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä Photoboothin järjestäminen onnistui oikein hienosti sillä aikaa, kun olimme kirkon jälkeen ottamassa omia hääkuviamme. Juhlapaikan pihalla valokuvausta harrastava ystäväni ja bestman järjestivät vieraat kuvaukseen, ja kuvista tuli oikein vapautuneita ja hienoja, minkä lisäksi kuvaukseemme kulunut aika sujui mukavasti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Photo boothissa sai kukin käydä haluamanaan aikana. Meillä oli kamera jalustalla ja asetukset säädetty sopivaksi. Ohjeena oli, että kuvattavat pyytää jonkun yleisöstä painamaan laukaisinta. Hyvin meni, ja kuvia tuli paljon!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täälläki on haaveiltu tuota lankalaukasinta ja jalustaa kameralle! Miten te sitten teitte kuvien kanssa, lähetittekö kiitoskortin mukana photoboothkuvia vai pidittekö vaan itsellä muistona? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ahihihhiii just mies purki kameralta meidän photo boothin tulokset, nauroin kippurassa lattialla, seassa oli mm. Sauli Niinistö (mistähän senkin oli joku taikonut kameran eteen...).

 

Häät siis tanssittiin toissapäivänä ja sulhanen viritteli etälaukaisimella toimivan valokuvaussopen. Kamera oli jalustalla ja vielä adapterilla kiinni verkkovirrassa.

 

Voin sanoa, että photo booth ei todellakaan tarvitse mitään rekvisiittaa, tulokset oli silti aivan huippuhauskoja kun ihmiset oli heittäytyneet. Henk. koht. mua häiritsi ajatuksena propseissa A) kaikki ihmisten kasvoja peittävät jutut (irtohuulet, viikset, hassut lasit) heikentämässä ihmisten tunnistettavuutta ja B) epähygieenisyys, koska kaikki ei kuitenkaan älyä pitää niitä tikun päässä olevia juttuja irti naamasta/huulista/syljestä (okei, oon pikkusen neuroottinen ajoittain).

 

Miten te sitten teitte kuvien kanssa, lähetittekö kiitoskortin mukana photoboothkuvia vai pidittekö vaan itsellä muistona? :)

 

Juurikin tällä hetkellä sulhanen virittelee niitä nettiin jakoon että vieraatkin pääsevät nauttimaan omista ja toistensa hengentuotteista. Saavat sit siitä halutessaan itse tuottaa paperikuvia tai vaikka käyttää somen profiilikuvissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee photo booth erilliseen huoneeseen juhlapaikalla. Viritetään joku kangas taustaksi, niin näyttää kivalta kuvissa ja ihmiset tajuaa seistä oikealla kohdalla. Oman järkkärini valjastan kuvauskäyttöön, koska en aio sillä itse päivän aikana kuvailla. :D Siis kamera jalustimeen kiinni ja asetukset niin, että vieraiden ei tarvitse kuin yhdestä napista painaa, niin kamera ottaa itselaukaisimella kuvasarjan. Pyysimme varalta vielä sulhon teini-ikäisiä veljentyttöjä toimimaan photo booth -vastaavina (kunniatehtävä heille!) eli auttavat ihmisiä tarvittaessa ja tarkistavat välillä, että kamera on oikeassa kohdassa.

 

Kuten Raitaa tuossa ylempänä, minäkään en halua photo boothiin viiksiä tai hattuja rekvisiitaksi. Laitetaan sinne tyhjät kehykset sekä sydämenmallisia kylttejä (joita askartelen yhtä hääleikkiä varten joka tapauksessa), joihin ihmiset saavat halutessaan kirjoittaa meille terveisiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään