TuomiK

Kuinka monta vapaapäivää otatte ennen hääpäivää?

169 viestiä aiheessa

Saattaa olla pää aika pyörällä, ite olisin kyllä ottanut enemmän vapaata jos jälkeenpäin kysyttäis. Eli mielummin enemmän kuin vähemmän. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä haaveilen lomasta muutaman päivän ennen häitä ja toivottavasti koko seuraava viikko ( vappuviikko) niin olis sitten aikaa toipua juhlista ja nauttia sulhon kanssa kotona...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

TArkoitus pitää kesäloma häiden aikaan :)

Eli viikko ennen ja kolme häiden jälkeen :)

Ehtii hyvin valmistella ja palautua juhlista :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yritän saada kesäloman häitten aikaan. Toivottavasti saisin viikon ennen häitä ja viikko häitten jälkeen. Me ajateltiin mennä häämatkalle sitten vasta syksyllä. Suomen kesä on lyhyt ja kaunis joten haluamme nauttia kesästä täällä. Tiedän että heinäkuu on todella suosittu mutta kai ne töissä ymmärtää että loma tuossa kohdassa olisi tärkeää mulle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaksi päivää. Sen lisäksi tein vähän lyhyempiä työpäiviä tarpeen mukaan, joten tuo riitti. Torstai oli varattu viimeisille säädöille ja perjantai kului kokonaan hääpaikan järjestelyissä ja koristelussa. Torstaille en siis ollut etukäteen miettinyt mitään tehtäviä, vaan silloin tehtiin kaikki se, mikä oli syystä tai toisesta jäänyt tekemättä edeltävänä viikonloppuna tms.

Periaatteessa olisi ollut kiva olla lomalla esim. koko edeltävä viikko, sillä töissä oli aika vaikea keskittyä ja olisi halunnut koko ajan vain höösätä juhlia. Toisaalta oli ihan hyvä, ettei voinut jättää kaikkea viimeiselle viikolle ja että töiden takia oli pakko välillä ajatella muutakin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häät ajoittuu pääsiäiselle, jolloin perjantai ja maanantai on pyhiä, häät lauantaina. Joten ainakin pe-ma vapaata. Häät ei ole kuitenkaan asuinpaikkakunnalla, joten lisävapaata varmasti otan. Vieraat olivat mielissään, kun valitsimme tuollaisen päivä, koska hekin haluavat ottaa pidemmän loman häittemme aikaan. Häät ovat semmoisessa paikassa, missä voi lasketella ja on muutakin aktiviteettia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen häiden aikaan hoitovapaalla, joten minulla ei ole tarvetta ottaa vapaapäiviä töistä. Jos olisin töissä, en olisi varmaan ottanut lainkaan vapaata- korkeintaan perjantain häitä edeltävästi. Häämatkalle emme lähde, koska lapsi on vielä pieni enkä halua jättää häntä hoitoon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viikon. Ensimmäinen päivä menee matkustaessa hääpaikkakunnalle eli vanhempien luo. Sitten täytyy tehdä kaikki sellaiset jutut mitä ei voi täältä käsin tehdä kuten koekampaus ja -meikki, polttarit :ph34r:, juhlapaikan koristelun suunnittelu, äänentoiston testaus yms. ja sitten koristelu yms. Häiden jälkeen vapaata on kaksi päivää, joista toinen menee taas ajomatkaan takaisin kotiin. Onneksi sain kaikki kolmen kuukauden töistä kertyvät 6 lomapäivää keskitettyä hääviikolle. Miehellä tietysti sama homma. Kunhan vain ei raahaisi töitä matkalle, tarvitsee nimittäin lähinnä kannettavan tietokoneen... :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on vihkiminen maistraatissa perjantaina 12.9. ja se päivä otetaan molemmat vapaaksi. Siunaus kirkossa ja juhlat on seuraavana päivänä. Pidetään siis vain tuo virallinen hääpäivä vapaata, juhlapaikka on tilausravintola jossa on kaikki valmiina :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ajattelin pitää ehkä to-ti kun häät ovat lauantaina. Juhlapaikkaa ei tarvitse mitenkään erityisesti laittaa, koska pöydät laitetaan toivomallamme tavalla valmiiksi, liinoitetaan ja katetaan. Perjantaina sitten vähäinen koristelu, plaseeraus ja juomien sekä muiden tavaroiden vienti. Nyt ainakin hyvä usko, että siitä selviää päivässä. Ja pakkohan se onkin, koska juhlapaikalle ei välttämättä pääse kuin aikaisintaan perjantaina. Jos ei pääse silloinkaan, niin sitten vaan tarkat plaseeraus- ja koristeluohjeet, niin juhlapaikan henkilökunta hoitaa :) Maanantaina sitten voi hoitaa omat tavarat pois juhlapaikalta ja ottaa rennosti ja päästä alas pilvilinnoissa ;)

 

Häämatkalle sitten varattava loma erikseen. Ei vielä olla päätetty, milloin mennään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli tarkoitus säästää syyskuisiin häihimme kaksi kesälomaviikkoa: viikko ennen häitä ja viikko häiden jälkeen. Ihan vaan sen takia, että saadaan rauhassa valmistautua suureen päivään, vaikka tekemistä ei välttämättä paljon olisikaan. Jos ei muuta keksitä niin hemmotellaan sitten toisiamme :) Viikko pidetään häiden jälkeen myös, koska jos häämatkatilille kertyy tarpeeksi rahaa, niin lähdemme sitten johonkin ekstempore-matkalle :) Ja jos ei kerry tarpeeksi ulkomaan matkaa varten, keksimme jotain pienimuotoisempaa. Tai sitten vaan hoidetaan käytännön asioita, eli mun uuden sukunimen ilmoittelua tarvittaviin paikkoihin, jne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajattelin aloittaa loman hääviikon maanantaina, eli vajaa viikko ennen häitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ensimmäinen lomapäivä on hääviikon maanantai ja häiden jälkeen on viikko lomaa (häämatka tehdään myöhemmin).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin ajatellut pilkkoa kesälomaani, mutta sainkin kaikki yhteen syssyyn. Aloitan kesäloman hääviikon tiistaina (häät lauantaina) eli siinä tulee 4 lomapäivää ennen häitä. Häämatkalle lähdemme vasta loppusyksystä.

 

Ennakkotiedoista poiketen koristelemaan pääsee "vasta" perjataina päivällä, eikä kahta, kolmea päivää ennen. No matter, hyvin kerkiää kun on suuret visiot ja avustajia käytettävissä ;) Hääviikolla sitten yritän rentoutua ja olla stressaamatta. Jos olisi töissä, voisi EHKÄ ajatella muita juttuja. Vapaapäivinä käyn kynsihuollossa, on treffit papin kanssa ja kirkkoharjoitukset ja kukkien tsekkaus vielä perjantaina.

Muokattu: , käyttäjä: Rouvaksi_2015

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miehellä on pääsykokeet hääviikon keskiviikkona, joten hän ajatteli pyytää samantien koko loppuviikkoa vapaaksi, yhteensä siis 3 (palkatonta) vapaata. Noh, niitäpä ei herunut, onneksi morsiamella ei näin työttömänä ole kuin aikaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kun on häät eri paikkakunnalla kuin itse asutaan, niin keskiviikosta seuraavaan maanantaihin on tarkoitus jättää aikaa häiden järjestelyyn eli neljä päivää vapaata. Häät on siis lauantaina. Luulisi tuossa ehtivän asiat hoitaa :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kun olen juuri aloittanut uudessa työssä eikä mitään kesälomaa ole, olen onnellinen jos saan edes häitä edeltävän päivän palkatonta vapaata.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mieheni aloitti myös juuri uudessa työpaikassa ja hänen osaltaan ainakin oltiin suosiollisia vapaiden suhteen. :) Etenkin jos on hyvissä ajoin liikkeellä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään