Hyppää sisältöön

Hääkimpun hinta

• Kirjaudu vastataksesi
680 vastausta aiheeseen

#641 Jemppa

Jemppa

Vakkari

• Morsian
  • PistePistePiste
  • 127 Viestit

Lähetetty 23 toukokuu 2012 - 13:13

käytiin tänään kukat tänään tilaamassa, morsiammelle kimppu joka koostuu valkoisista ruusuista ja orkideoista ja päälle tulee pieniä mustia helmiä rautalangalla kiinnitettynä. Miehelle, bestmaneille ja isukeille tulee valkoiset ruusut vieheisiin + yksi vara viehe. Sulhon vieheeseen tulee myös muutama musta helmi. Koko homma tuli maksamaan 120€ :girl_smile: Olen enemmän kuin tyytyväinen, myyjä ymmärsi heti mitä tarkoitin tai koitin selittää ja hinta on minun mielestä todella sopiva!
"Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa?" -Pikku Myy

#642 miinin

miinin

Juniori

• Jäsen
  • PistePiste
  • 88 Viestit

Lähetetty 25 toukokuu 2012 - 02:34

Siis mun kimppu oli 20 euroa edullisempi kuin oli puhetta ja aivan ihana! 40 euroa oli tämä kaunis ruusuja, gerberan, hortensiaa(?) ja vihreitä juttuja kuten poimulehden kukkia sisältävä kaunotar. Saiko tässä ketjussa mainostaa - voin lämpimästi suositella Mestarin kukkaa Jyväskylässä.

#643 Vieras_xxxxx_*

Vieras_xxxxx_*
  • Vieras

Lähetetty 06 kesäkuu 2012 - 12:42

Moikka,

osaako joku kertoa mikä eroa on omin varsin ja katkaistuin varsin tehdyllä pyöreällä kimpulla? Kumpi kalliimpi ja miten iso hintaero? Onko näyttävyydessä eroa ym?

#644 Vieras_Näin meillä maalla_*

Vieras_Näin meillä maalla_*
  • Vieras

Lähetetty 06 kesäkuu 2012 - 23:08

Moikka,

osaako joku kertoa mikä eroa on omin varsin ja katkaistuin varsin tehdyllä pyöreällä kimpulla? Kumpi kalliimpi ja miten iso hintaero? Onko näyttävyydessä eroa ym?

Omin varsin kimpussa kukista ei katkaista varsiaeli ne säilyttävät omat vartensa kuten nimestä näkyy. Omin varsin kimput ovat nykyään in ja Amerikassa lähestulkoon kaikki ovat tällä tekniikalla tehtyjä. Hääkimppu sidotaan kukkakimpun tavoin, hieman erillälailla kuitenkin. Katkaistun varsin tehdyssä kimpussa käytetään rautalankaa, joten kukkia voidaan "säädellä". Omin varsin kimppu on huomattavasti helpompi ja halvempi vaihtoehto! :) Kysy, jos on vielä kysyttävää :)

#645 yael

yael

Vakkari

• Morsian
  • PistePistePiste
  • 383 Viestit

Lähetetty 09 kesäkuu 2012 - 18:58

Minun hääkimppuuni tulee valkoisia germiinejä, vihreitä krysanteemeja ja valkoista harsokukkaa, omilla varsilla. Hinta 50 euroa, ei paha. :)

Kaikki hääkukat yhteensä tulevatkin sitten maksamaan 300 euroa. No, olin tähän varautunutkin.

#646 Yotuel

Yotuel

Konkari

• Rouva
  • PistePistePistePiste
  • 2 349 Viestit

Lähetetty 13 kesäkuu 2012 - 10:44

Moikka,

Katkaistuin varsin -tekniikalla voidaan tehdä isokin kimppu niin, että kahvasta ei tule liian paksu (vaikea kantaa, kömpelön näköinen, sormet ja käsi väsyy). Lisäksi kukat saadaan asemoitua tarkalleen oikeille paikoilleen. Omin varsin tehtäessä pitää huomioida, että varsia ei voi taittaa, joten kimpun profiilista ei saa tehtyä niin pyöreää kuin katkaistuin varsin tai sienikahvaan tehtynä.

Omin varsin kimppu on edullisempi, koska sen tekemiseen kuluu vähemmän aikaa.
Huom! Kaikki kirjoitukseni on tarkoitettu vain TÄLLE PALSTALLE, enkä soisi niitä siteerattavan lupaa kysymättä esim. lehtijutuissa.

#647 Rhonda_Tyger

Rhonda_Tyger

VIP

• Rouva
  • PistePistePistePistePiste
  • 5 231 Viestit

Lähetetty 17 heinäkuu 2012 - 23:21

Mun kimppu maksoi 30e. Kokoa ei ollut paljoa, halkaisija noin 20cm, pallomainen. Oli sinistä hortensiaa ja valkoista ruusua omilla varsilla, sekä herttalyhtyköynnöstä. Olipa vielä tuoksuton, vaikka minusta tuoksui läheltä ihan saippualle. :girl_haha:

#648 Flik

Flik

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 393 Viestit

Lähetetty 19 heinäkuu 2012 - 20:12

Pääosin neilikkaa ja muutama orkidea semmoseehen kahvaan, 70€
Sulhasen viehe 10€
Muut vieheet 7€ (6kpl)
Pöytäkukat (tais olla) 4€/kpl (näitä tuli 41 kpl)
+ tuntitaksa paikan koristelusta.

Hinta tais olla jotain 350€ yhteensä.

#649 Vieras_Morsio_*

Vieras_Morsio_*
  • Vieras

Lähetetty 12 elokuu 2012 - 10:30

Mulle tulee pieni, simppeli kimppu valkoisia kalloja, n. 10 kpl. Hinta-arvio sille oli 80 €! Onko se teistä paljon?

#650 Kayleigh

Kayleigh

Juniori

• Morsian
  • PistePiste
  • 69 Viestit

Lähetetty 13 elokuu 2012 - 20:29

Koko setti tuli lopulta maksamaan suunnilleen saman verran, mitä alkuun veikkasivatkin, eli 168 euroa.

- Morsiuskimppu: omilla varsilla sidottu pyöreä kimppu, jossa valkoista ruusua, hortensiaa ja freesiaa + satiininauha, n. 80€.
- Viehe 15€ (freesia)
- 3 x pöytäasetelmat (samat lajikkeet ja suunnilleen sama malli kuin kimpussa), n. 20€ /kpl.

Myyjä kovasti ehdotti läpimitaltaan 20cm kimppua, silloinkin kun harkitsin siitä suurempaa. Juhlapaikalla se ei eronnut niistä pöytäasetelmista paljoakaan ja meinasi jo iskeä pettymys. Mutta nyt jälkikäteen on pakko myöntää, että se toimi hyvin potrettikuvissa, ei ollut ollenkaan liian hallitseva.

#651 Ruska*

Ruska*

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 304 Viestit

Lähetetty 14 elokuu 2012 - 06:49

Mun kukkapuskan hinta-arvio alkoi oksettamaan niin paljon, että olis tehnyt mieli peruuttaa, mutta kun sattuu olemaan kylän ainoa fiksu kukkakauppias, niin olkoon...

Mulle siis tulee jotain helvetin hortensioita (eli siis kahta eri kukkaa joiden nimiä en tiedä/muista/halua tietää, toinen kukka näytti erehdyttävästi ruusulta) ja sulhaselle viehe. Mun kimpusta tehdään PIENI pisaranmallinen, oranssin eri sävyistä, tehosteena mustaa jotain hiivatin paperinarua - ja koko pirun komeus arvioitiin 130€:n hintaiseksi. Viehe 10€ siihen päälle.

Ja kehtasi eukko vielä kysyä että tehdäänkö heittokimppua...? No juu, ei taatusti tehdä.

Ja todella toivon, että eukko oli vielä puoliunessa kun aamutuimaan marssin liikkeeseen, että höpisi vahingossa omiaan ja että kimppu onkin oikeasti parin viikon päästä satasen halvempi...

Yhdessä 10/07 lähtien
Lapset 07/09
Kihlat 06/11
Tahdottiin 08/12

#652 satuile

satuile

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 536 Viestit

Lähetetty 14 elokuu 2012 - 20:37

Kimppu noin 150 euroa, kun en omalle työlle laske hintaa. Odottaa jo vaikka häät jouluna. Tein korukimpun, että jää loppuiäksi muistoksi.

#653 lumira

lumira

Juniori

• Jäsen
  • PistePiste
  • 25 Viestit

Lähetetty 27 elokuu 2012 - 19:04

Mun hääkimppu, jossa oli pionia ja muutama orkidea, maksoi 70 e :) Floristi kertoi, että pisaranmallinen orkidea-kimppu olisi ollut kolmekertaa enemmän (!)

#654 Kevis

Kevis

Vakkari

• Morsian
  • PistePistePiste
  • 514 Viestit

Lähetetty 27 elokuu 2012 - 21:50

Minun floristini arvioi pionikimpun hinnaksi ensi vuoden keväällä 60-90 euroa (15 pionia, yhden kukan hinta 4-6 euroa, kimppuun tulee kolmea eri väristä pionia).

DnT9p3.png

#655 Ainis

Ainis

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 100 Viestit

Lähetetty 02 syyskuu 2012 - 10:25

Minun hääkimpussa tulee olemaan neilikoita, freesioita, harsokukkaa ja pari inkaliljaa ja leinikkiä omilla varsilla + satiininauha. Hinta-arvio on 25e :girl_haha:
Lähetetty kuva

#656 Kaethe

Kaethe

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 749 Viestit

Lähetetty 03 syyskuu 2012 - 13:25

Mulla oli kimpussa tenga venga ruusua, orkideaa, peikonpähkinää ja herttaköynnöstä (sekä takapuolelle olivat laittaneet murattia). Kimppu oli suht iso ja pisaran mallinen ja hintaa tuli 160e. Mielestäni kallis, mutta itse halusin mm. orkideaa (joka on kallista!). Olin kimppuun enemmän kuin tyytyväinen, se oli aivan mielettömän upea.
Ei olisi tosin haitannut vaikka olisin halvemmallakin päässyt.

Begin doing what you want to do now. We are not living eternity. We have only this moment, sparkling like a star in our hand and melting like a snowflake.
-Unknown

n3qxx6udr2h.png

#657 Vieras_emma_*

Vieras_emma_*
  • Vieras

Lähetetty 19 syyskuu 2012 - 13:04

Kylläpäs täällä puhutaan aika rumasti floristeista. Itse kävin juuri varaamassa ajan kimppuni suunnitteluun ja olen varautunut alusta lähtien että kimppu+sulhasen viehe tulee maksamaan ainakin 100€ joka minusta on aika kohtuullinen summa. yhdestä kimpusta. Se on kuitenkin erikoistyötä ja käsin tehty. Arvostan.

#658 Rouva-13

Rouva-13

Konkari

• Morsian
  • PistePistePistePiste
  • 1 061 Viestit

Lähetetty 19 syyskuu 2012 - 14:10

Olisko kellään ajantasaista tietoa, paljonko clamelie-kimppu tulisi noin maksamaan pääkaupunkiseudulla?

event.png

#659 Vieras_Orvokki_*

Vieras_Orvokki_*
  • Vieras

Lähetetty 19 syyskuu 2012 - 15:07

Olisko kellään ajantasaista tietoa, paljonko clamelie-kimppu tulisi noin maksamaan pääkaupunkiseudulla?

jos ruususta - 100 alkaen, koska sinne kuluu tutihinta ( 2-3 t)

#660 Susasusa89

Susasusa89

Juniori

• Jäsen
  • PistePiste
  • 75 Viestit

Lähetetty 08 joulukuu 2012 - 15:51

Minun hääkimppuni oli pallo joka roikkui helminauhassa. Kukkina oli valkoisia ruusuja, violettia eustomaa ja valkoista liljaa. Hintaa oli muistaakseni 80-85€

Lähetetty kuva