Guest bigmama

Kaikkea mahdollista asiaa kirjekuorista

224 viestiä aiheessa

Me ostettiin viime vuoden ystävänpäivämerkkejä. Siinä on niitä sydämen kuvia jne. Onneks ostettiin, sillä näyttää todellakin siltä, ettei mitään kivaa ollut tarjolla eikä heti ole tulemassakaan.

Omakuvapostimerkin hinta on 1,40€/kpl

Tulee kyllä turhan tyyriiksi noin kalliita postimerkkejä alkaa teettämään, kun kutsu määrä on suuri. Pitää toivoa, että tänäkin vuonna olisi sieviä ystävänpäivä merkkejä ja käydä niitä roppakaupalla ostamassa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tilasin Paperellan sivuilta neliökirjekuoria äsken, kiitos vinkistä!

60kpl postikuluineen 10,40e.

Kuulostaa sekin ryöstöltä 100kpl/1e - jälkeen... :girl_haha:

Ystävänpäivän aikaan sitten merkkiostoksille!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Paperellasta saapui tilaamani neliökirjekuoret. Kauniin väriset (kerma) ja hyvät. :girl_smile: suosittelen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sulkemiseen ei ole nyt jippoa, mutta kiitti ideasta tehdä kuoret tapetista! Mä en tajua tommosia asioita ollenkaan.

Eiköhän jostain löydy joku kiva tarra, tai sulattaa steariinia vähän ja länttää sen jollaki kiinni, tavallaan sinetti. En kyllä tiedä miten käytännössä toimii :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mistähän ihmeestä löytäisin kuoret kutsuille, joiden koko on 130mm x 185mm...??

Tavalliseen C5:seen ne kyllä mahtuu, mutta onkos niitä sitten joku nähnyt jossain jonkin muun värisenä kun perusvalkoisena (tai valkaisemattomana, joka on vielä huonompi..)?

Mutta olis kiva tietää onko olemassa mitään "välimallin" kuorta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

itellan(postin) sivuilta löytyy myös kirjekuoria.

Muokattu: , käyttäjä: launa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kluuviin on auennut Ordning&Reda, niillä on irtokuoria ja -kortteja. Ja kuulemma kohta niitä saa nettikaupastakin www.webshop.ordning-reda.fi. Sitä odotellessa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse tilasin pari kuukautta sitten brittien ebaysta kermanvärisiä neliökirjekuoria 15 x 15cm 75kpl, hintaa postikuluineen tuli n. 10e. Paketti oli perillä muutamassa päivässä. Tarkempaa yritystä jolta ne tilasin en muista, mutta useammallakin puljulla oli tollasia kuoria tarjolla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mistähän löytäisin pieniä ja värillisiä kirjekuoria? Olen nyt katsellut läpi kaikki nettikaupat mitä mieleen tulee ja missään kaupoissakaan en ole nähnyt. Vinkeistä oisin kiitollinen :girl_smile: Tyyliin näin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ole hyvä :)

Tilasin itselleni joku aika sitten, myös ebaysta, A5 kokoisille kutsuille hopeisia kirjekuoria, kun tuon kokoisia ei oikein Suomesta saa kauniin värisinä. Minulle ne tulivat tosi nopeasti ja olivat myös edullisia (100kpl n.10e).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä löysin tuollaisia kirjekuoria Turun muovitukusta :girl_smile: hintaa oli 10senttiä/kpl

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kamalan moni on etsinyt neliönmallisia kirjekuoria, mutta entä PITKULAISEN SUORAKULMION mallisia? Nettikaupoista ei ainakaan löydy, pitänee lähteä kiertelemään askartelukauppoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänne ei oo kukaan kirjotellut pitkään aikaan, mutta jospa saisin joltakin vastauksen..

Mulla sellanen ongelma, että pitäs löytää kirjekuori, joka oon kooltaan n. 11,5cm x 19,0cm

löytyyköhän mistään edes suunnilleen ton kokosia vai pitääkö alkaa itse askartelemaan..

Väri mieluiten joku vaalea (valkoinen, luonnovalkoinen...) tai sitten musta tai turkoosi..

Ja mikähän ton kokoisen kirjekuoren virallinen koko on? Onko niitä edes olemassa, on niin hassunkokoinen.

Auttakaa!!

Kiitos jo etukäteen.. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En lukenut koko ketjua läpi, joten pahoitteluni, jos tämä vinkki on jo täällä...

Elikkäs minä askartelin kutsujen kuoret tapeteista. Ainakin täällä päin tapeteista saa mallipaloja rautakaupoista, ja niistä palasista sitten tein kuoret. Kustannuksiksi siis tuli vain liima, jollei työlle lasketa hintaa. Tosi kauniita noista tuli!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin etsin suorakaiteen mallisia kirjekuoria (kortit kokoa 9x20 cm), värinä luonnonvalkoinen tai hopeinen. Sinooperista, Akateemisesta eikä Suomalaisesta kirjakaupasta löytynyt. Ei kyllä yhtään hassumpi idea kuorien askartelu tapetista, meille kun tulee tapettia puolitettuna kaitaliinaksi pöytiin. Siitä samasta tapetistahan voisi askarrella kuoret jos vain huumoria riittää muun askartelun päälle :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin etsin suorakaiteen mallisia kirjekuoria (kortit kokoa 9x20 cm), värinä luonnonvalkoinen tai hopeinen. Sinooperista, Akateemisesta eikä Suomalaisesta kirjakaupasta löytynyt.

Minä tilasin Ebaystä mustia pitkulaisia kirjekuoria (10,5 x 24 cm), samalta myyjältä taitaisi löytyä myös muita värejä. Tämän kokoiset kirjekuoret tuntuvat löytyvän nimikkeellä No.10, mutta itse alunperin löysin tämän kuoren vain hakusanoilla black envelope.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos on yhtään väkertäjän vikaa, niin suosittelen kyllä lämpimästi kuorien tekemistä itse. Me ei löydetty sopivia kuoria, joten päädyttiin tekeen ne ompelukonetta käyttäen. Ei nää nyt tietenkään oo kaikkien makuun, mutta ommelta ja paperia muuntelemallahan noista saa vaikka minkälaiset. Ei tullut kalliiksi, ja meidän noin 70 kutsua syntyi päivässä.

med_gallery_26344_776_68500.jpg

Tarkemmat ohjeet näihin kuoriin löytyy täältä jos on intoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löytyisiköhän jostakin vielä pienempiä kirjekuoria? Etsinnässä olisi paikkakorteiksi soveltuvia kirjekuoria, joten aikalailla pikkuriikkiset olisivat etsinnässä (jotain 50x30mm). Ajatus olisi kirjoittaa kuoreen vieraan nimi ja kiinnittä kirjekuori pienellä pyykkipojalla viinilasiin. Saisin sitten sujautettua "salatehtävä"-leikin tehtäväkortit kuoriin sisälle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään