Jump to content
Naimisiin.info

Alushamepohdinnat (yhdistetty)


miizzy

Recommended Posts

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mä ostin tyllialushameen. Siitä saa kyllä vannealushameenkin, vanne tuli mukana, mutten halunnut että sitä laittaisivat paikalleen. Mulla on Rembon kapealinjainen puku jossa on helmassa halkiot joten jos alla olisi vannehame niin se vanne näkyisi halkion kohdalta. Eli siksi tylliä. Mä varmaan ottaisin A-linjaiseen pukuun vannehameen, koska siinä on varmaan helpompi kävellä (nimim. jännittää jo nyt että sotkeudunko helmoihin kirkon käytävällä... :unsure: )

Link to comment
Share on other sites

Ostin vannehameen, mutta tiedossa oli jo silloin, että tylliä pitää siihen ommella, jotta helman malli tulee oikeuksiinsa. Itse ompelin tyllit (käsin) vannehameeseen kiinni, en ole siis mikään ompeluihminen, mut hyvä tuli, eikähän se sieltä puvun alta minnekään näy, vaikka sauma olisikin tumasti ommeltu!

Kiteyttääkseni vastauksen, mulla on siis vanteellinen tyllihame (tuloksen muuten saa käydä kurkkaamassa hääpäikystä)

Link to comment
Share on other sites

Mulle tulee vanehame. Näin siksi, että pukua sovitellessa testasin sitä sekä vannehameen että tyllihameen kanssa, ja vannehame helpotti kävelemistä tosi paljon. Kannattaa todellakin testata miten pääsee kävelemään jos on vain tylliä. Mulla ne tyllikerrokset ja puvun omat aluskerrokset kietoutui jalkoihin ja varmaan oisin ennen pitkää nenälläni! (Olishan siinä ainakin ikimuistoine hääkommellus! :lol: )

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Pakko muuten suositella tuota haakauppa.fi :tä. Tilasin sieltä 2-vanteisen vannealushameen ja olen tyytyväinen. Ensin tilasin 4-vanteisen, mutta se oli aivan liian iso ja päätin vaihtaa sen tuohon pienempään.

Tuntuu vähän hölmöltä, kun täälläkin asusteiden myyntipalstalla myydään käytettyjä vannealushameita kalliimmalla, kuin tuolta saa uuden. :huh: Tosin nuohan ovat tietysti jotain aasialaisia tuotteita, mutta minulle ainakin kelpaa. Ja kun ostaa suomalaiselta myyjältä, on ihan normaali vaihto- ja palautusoikeus.

Tässä minun vannealushameeni:

vanne2s2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ebayssahan myydään myös paljon alushameita, esimerkiksi bridal petticoat on hyvä hakusana. Mites joku tällainen systeemi, nostaisi sitä laahusta?

P22WT.jpg

Paljon perinteisiäkin malleja löytyy. Itse ompelin ystävälleni hänen A-linjaiseen, tosin laahuksettomaan, pukuunsa tyllialushameen. Oli kuulemma mukava käyttää kun en tehnyt siitä alushameen mallista mitään huisin leveää (joka tunkisi jalkojen väliin). Eli kyllä pelkkä tyllikin voi riittää kunhan sitä laittaa tarpeeksi, eri asia löydätkö mistään vanteetonta alushametta (nimim. haku päällä). :rolleyes: Voihan sellaisen vanne/tylli -yhdistelmänkin ostaa ja jättää vanteet pois jos tylliä on tarpeeksi.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Tyllin kanssa on se mahdollisuus, että pelkkä tylli (jos ei alla välikangasta, tms.) saattaa kutittaa, raapia jalkoja ja ajautua helposti jalkoihin. Vanne pitää hameen jatkuvasti kauempana, jolloin hame ei tule jalkoihin laisinkaan. Monen vanteen kanssa autoon meno, istuminen & vessassa käynti saattaa olla todellinen ongelma.

Itselleni helpoin vaihtoehto on 1-vanteinen tyllihame, jonka vannetta saa säädettyä. Eli vanne vie helmaa etäämmälle ja tylli tuo nostetta pukuun.

Link to comment
Share on other sites

Vannealushame saattaa nostaa jopa parilla sentillä puvun helmaa. Vanne jää joskus myös ikävästi näkyviin. Tyllihameen etuna on helman suora laskeutuvuus, mutta tyllin avulla helmasta ei saa niin muhkeaa.

Alushameen sopivuus selviää vain kokeilemalla. Vaikka olisit tilannut pukusi jostain, niin mene ihmeessä morsiuspukuliikkeisiin sovittelemaan alushameita!

Link to comment
Share on other sites

mulle tulee vannehame. vanne määrä selviää huomenna korjaussovituksessa(kuin niin ajoissa :lol: )tykkäsin vanteista kun vievät hameen pois iholta ja antavat omasta mielestäni mukavan illuusion helposta liikkumisesta. autoon menosta ja muusta en vielä tiedä :D (aika pian selviää) mutta raportoin kyllä!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mulle tulee kapean a-linjaisen puvun alle 1-vanteinen alushame, jossa tylliä päällä eli tämä:

eba9_1.JPG

Toimii erittäin hyvin: yläosa on tarpeeksi istuva ja vanne on säädettävä. Tilasin tuon ebaystä ja tuli muutamassa päivässä :) . Saatan poistaa ainakin toisen noista tyllikerroksista, koska puvussa on jo helmassa tylliä. Liikkuminen helpottui alushameen myötä huomattavasti.

Link to comment
Share on other sites

Kertokaahan hyvät ihmiset, miten vannehame pitäisi asetella, kun sen kanssa istuu? Minulla on 2-vanteinen alushame, jota en ole vielä missään käyttänyt. Hametta kokeillessa tuntui, että istuutuessa vanteet jäivät töröttämään pystyyn. Miten hameen helmat saa siis laskeutumaan kauniisti istuessa, kun on vannehame alla?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Onko kellään kokemusta sentyyppisestä alushameesta kuin mistä -Ria laittoi kuvan tähän ketjuun? Kyseessä siis tylli+vannehame, joka ei ole ns. normaalin muotoinen, vaan siinä on otettu huomioon laahus. Sivulta katsottuna tulee mieleen pitkälle taaksepäin venytetty kolmio.

Mitenköhän se (alushameen muoto) pääsee oikeuksiinsa puvun helmasta riippuen, eli jos on kapeahko puku+laahus, niin varmasti tämän nimenomaisen alushameen muoto määrää enemmän puvun muodon kuin leveähelmaisessa puvussa ja laahuksessa...? Mitenköhän tuollaisen kanssa liikkuminen ja tanssiminen...? Hääpuvun laahuksen (jos on pitkä) voi nostaa lenkillä käsivarrelle ja alushame pitää huolta siitä, ettei ole liikaa näkyvyyttä jalkoihin, mutta kuinka paljon alushameen "laahus" on sitten tiellä...? Jos laahusta nostaa, kannattaisi alushameen kyllä olla tarpeeksi kaunis, jos sitä paljonkin näkyy...

Mielipiteitä? Kokemuksia?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...