Jump to content
Naimisiin.info

Turun seutu


Viiveli

Recommended Posts

Mites muuten teillä muilla Turkulaisilla, mihin kellonaikaan olette saaneet vihkimisen? Aika myöhään aloittavat kun 15.30 on eka vihkimisaika, ja sitä tietty kärkkyy moni muukin pari..Me saatiin kuitenkin unelmakirkkomme Mikaeli klo 17, alkuun tuntui kovin myöhäiseltä ajalta. Mutta nyt kun on totutellut jo reilun vuorokauden  ;), niin voikin olla just meidän  häiden tyyliin sopiva aika.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 375
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Itsekin ensin ajattelin, että vasta klo 17, mutta aikani pohdittua se sopii meille paremmin kuin hyvin. Koska kyseessä eivät ole ohjelma- ja tanssipainotteiset häät, ei jää ns. tyhjiä hetkiä vaan saadaan koko illaksi sopivasti ohjelmaa ruoan ja juoman puitteissa. Ja kun jatkaa saa juhlapaikalla vaikka aamuun, mikäs kiire meillä on  ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Me saatiin Kuusiston kirkon ensimmäinen aika, eli se 15.30. (4.8.2007). Mun mielestä on outoa, että noi ajat alkaa noinkin myöhäisestä. Kun oma siskoni meni naimisiin Porissa tänä kesänä klo 13, muissakin häissä olen muistaakseni ollut n. klo 14 kirkossa. Eli onkohan noi ajat muuttuneet tässä lähi vuosina Turussa? Ja ilmeisesti kaikilla paikkakunnilla vähän erilaiset aikataulut. Mutta toisaalta, eipähän tartte heräillä niin julmetun aikaisin, kun vihkiminen on vasta tuolla iltapäivällä. Eikä se klo 17 mitenkään myöhään ole, ihanan tunnelmallista hämärtyvän illan juhlintaa! ;)

Link to comment
Share on other sites

Tulinpa hiukan kommentoimaan noita vihkiaikoja...se on siis tietääkseni (oma käsitykseni minulle kerrotuista asioista ei välttämättä ihan 100% faktaa  8-), [ilmoitan ettei kukaan tule kuristamaan jos muuta kuulee  ;D])seurakunnasta kiinni, siis Turun sisälläkin. Ne seurakunnat joissa aloitetaan vihkmiset vasta klo 15.30 ovat varanneet aikaisemmat ajat hautauksille. Jotkut fiksut seurakunnat (vain oma mielipitteni  ::)) ovat kuitenkin jo hoksanneet siirtää kaikki hautausajat sunnuntaille. Itsellä oli tuo 15.30 ja hyvin kyllä riitti aikaa juhlia  :-X

Link to comment
Share on other sites

Niin ja sitä piti vielä kertoa että lisäksi näissä seurakunnissa joissa aloitetaan vasta 15.30 saattavat myöhäiset varaajat hyötyä. Sillä meille sanottiin varatessamme, että jos myöhemmin siltä näyttää että muita tilaisuuksia ei aamupäivälle paljon tule ja vihkiajat lopussa ja "halukkaita" on niin saattavat antaakin aikaisemman ajan  :-/. Meillä ei onneksi ollut ketään päässyt ennen meitä tunkemaan  ;)

Link to comment
Share on other sites

Minäkin kai käyn Turku-morsiosta, vaikken koko ikääni täällä asunut olekaan vaan vajaat seitsemän vuotta. Häät on kuitenkin täällä ja ilmeisesti mekin vielä ainakin muutamia vuosia, ellei jopa jäädä pysyvästi. Häät siis vasta 1.3.2008 (huoh, tätä odotusta), kirkko Tuomiokirkko (luulis et saadaan ku häät talvella) ja juhlapaikkana akatemiantalo.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nyt on sitten juhlapaikka ja kirkko varattu! Menemme siis 18.8.2007 naimisiin Mikaelin kirkossa klo 16.15, ja juhlapaikkana Maskutalo!

Noista vihkimisajoista... Kun minä soittelin ja kyselin noista kirkoista, sanoivat että Mikaelin kirkossa kyllä vihitään päivälläkin mutta ajat ovat varattu niille jotka kuuluvat Mikaelin seurakuntaan. Eli koska kuulumme tuomiokirkkoseurakuntaan, ensimmäinen mahdollinen aika oli 16.15 jonka sitten-huoh- saimme... Joka kirkolla täällä Turussa on tuon asian suhteen kuulemma vähän omat säännöt, esim Martin seurakunnassa olisi muu-seurakuntalainen saanut varata jo 15.30 vihkiajan.

Olisin halunnut 15.30 ajan, mutta nyt pienen sulattelun jälkeen 16.15 tuntuu oikein hyvältä! :)

Link to comment
Share on other sites

Kysyin seurakuntatoimistosta noista vihkiajoista, niin sieltä sanottiin että melkein kaikissa turun kirkoissa ensimmäinen vihkiaika on klo 15.30

Itse menen naimisiin ensi vuoden huhtikuussa: häät maarian kirkossa ja juhlapaikkana liedon vanhalinna  :-X

Link to comment
Share on other sites

Guest smurffimorsian

laitoin tonne toiseen ketjuun jo juttua mutta laitan nyt tännekin kun tänne paremmin sopii :D Meillä on maarian kirkossa vihkiminen vuoden päästä. Ootkohan kuullut millaista linjaa kanttori pitää musiikin suhteen? Käyköhän myös ei-hengellinen musiikki kirkkoon? Toisaalta haluaisin myös jonkun muun esittämään laulun kuin kanttorin urkujen kanssa  :-/ Meillä juhlitään Ilmaristen matkailutilalla  :-X :-X

Link to comment
Share on other sites

laitoin tonne toiseen ketjuun jo juttua mutta laitan nyt tännekin kun tänne paremmin sopii :D Meillä on maarian kirkossa vihkiminen vuoden päästä. Ootkohan kuullut millaista linjaa kanttori pitää musiikin suhteen? Käyköhän myös ei-hengellinen musiikki kirkkoon? Toisaalta haluaisin myös jonkun muun esittämään laulun kuin kanttorin urkujen kanssa  :-/ Meillä juhlitään Ilmaristen matkailutilalla  :-X :-X

Sehän riippuu paljon kanttorista. Maarian seurakunnassakin on useita. Kannattaa tosin ajoissa lähteä selvittämään yleistä linjaa noiden ei hengellisten laulujen kanssa. Myös papilla saattaa olla siihen asiaan sanottavaa. Se onnistuu kyllä varmasti, että joku sukulainen tms. esittää jonkun musiikkiesityksen, siitä, mikä on sitten kirkkoon soveliasta täytyy keskustella teidät vihkivän papin kanssa, kuten jo tossa aiemmin mainitsin.

Link to comment
Share on other sites

Yksi turkulaismorsian täälläkin...Olen kyllä tainnut tässäkin ketjussa jo ilmottautua  ::)

Mutta noista vihkiajoista: kaikissa Turun ja Kaarinan seurakunnissa aikaisin vihkiaika on klo 15.30. Tämä siksi, että papit ja kanttorit ovat siihen asti hautauksia toimittamassa, ymmärrettävästi lauantai on myös halutuin hautauspäivä. Sunnuntaisin ei Turussa juurikaan haudata (poikkeuksina ehkä Kuusisto ja Katariina), sillä Turun hautausmaan kappelit ovat sunnuntaisin suljettuina (johtuu vahtimestarien palkkakustannuksista tms.).

Osassa Turun kirkoista on mahdollista saada aikaisempi vihkiaika, jos hankkii itse papin ja kanttorin (ja myös itse maksaa kanttorin palkkion + matkakorvaukset papille). Näin ainakin Pyhän Katariinan kirkossa, josta meillä ensin oli varattuna vihkiaika klo 14. Sen sijaan ainakin nykyisen vihkipaikkamme Martinkirkon suhteen on kuulemma huonojen kokemusten perusteella päädytty siihen, että 15.30 on aikaisin aika, vaikka olisikin omat toimittajat.

Asiaa kannattaa siis tiedustella kunkin kirkon kohdalla erikseen seurakuntasihteeriltä.

Link to comment
Share on other sites

Moro!  ;D

Meidän kaupunkihäitä juhlitaan kesäkuussa -07 Turussa. Itse olen Turussa syntynyt mutta monien mutkien kautta päätynyt ulkomaille ja myös sulho on ns "ulkkis".   Turku on kuitenkin mun kotikaupunki ja siksi siellä haluan myös mennä naimisiin! Mikaelin kirkko on jo varattu ja nyt yritetään tehdä päätös kahden juhlapaikan välillä, molemmat ennakkovarattu..! On se vaan vaikeaa.. :-? ja kyseessä kaksi niiiin erilaista paikkaa, molemmat kuitenkin ihania!! :-X

Link to comment
Share on other sites

Moro!  ;D

Meidän kaupunkihäitä juhlitaan kesäkuussa -07 Turussa. Itse olen Turussa syntynyt mutta monien mutkien kautta päätynyt ulkomaille ja myös sulho on ns "ulkkis".   Turku on kuitenkin mun kotikaupunki ja siksi siellä haluan myös mennä naimisiin! Mikaelin kirkko on jo varattu ja nyt yritetään tehdä päätös kahden juhlapaikan välillä, molemmat ennakkovarattu..! On se vaan vaikeaa.. :-? ja kyseessä kaksi niiiin erilaista paikkaa, molemmat kuitenkin ihania!! :-X

Uteliaan täytyy heti kysyä, että mitkä paikat olette ennakkovaranneet?  :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

En varmaan oo ilmottautunut vielä tänne! Elikkä häät on 5.1.2008. Alustavasti on varattu Ilmaristen matkailutila ja kirkoksi mietitään Maarian kirkkoa. Vielä on varaamiseen tosin aikaa. Olen kuullut kahta juttua että keneltä se kirkko varataan, joten kertokaan te kirkon varanneet että omalta seurakuntasihteeriltä vai sen kirkona seurakunnan sihteeriltä? Entäs jos on ulkopaikkakuntalainen?

Link to comment
Share on other sites

En varmaan oo ilmottautunut vielä tänne! Elikkä häät on 5.1.2008. Alustavasti on varattu Ilmaristen matkailutila ja kirkoksi mietitään Maarian kirkkoa. Vielä on varaamiseen tosin aikaa. Olen kuullut kahta juttua että keneltä se kirkko varataan, joten kertokaan te kirkon varanneet että omalta seurakuntasihteeriltä vai sen kirkona seurakunnan sihteeriltä? Entäs jos on ulkopaikkakuntalainen?

Omalta seurakuntasihteeriltä. Meillä oli vihkiminen Maarian kirkossa, emmekä kuulu maarian, vaan Katariinan seurakuntaan. Ulkopaikkakuntalaisen kannattaa soittaa Maarian srk:n seurakuntasihteerille. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Turkulaismorsian minäkin. Hääpäivä 19.7.08 (vielä niin kauan :( ) ja toivomanamme paikkana tuo Kakskerran kirkko. Mikaelin seurakunnasta varmasti kyllä papin pyydän, koska tällä hetkellä siellä itse myös työskentelen (itseasiassa työsopimuksella olen seurakuntayhtymään).

Ketäs Misala teidän vihkipappinne on jos saan udella? :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...