Tanned

Painajaiset ennen häitä

520 viestiä aiheessa

on täälläkin muutamat kauhun hetket koettu, vaikka häät vasta vuoden päästä... :girl_impossible:

yhdessä unessa herään hääpäivän aamuna, ja kaaso tulee meille hoputtamaan, oon unohtanut, että on hääpäivä eikä mulla ole pukua eikä mitään...

tästä tosielämässä viisastuneena, olen varsin hyvässä mallissa hääjärjestelyissä, joten joskus näistä unista saattaa jopa olla apua. Ilman tätä unta oisin saattanut tuudittautua tunteeseen, että onhan tässä vielä aikaa, ja uni muuttua todeksi :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No nyt on tullut tällaisia painajaisia ainakin koettua:

- Pitopalvelu on kattanut pöytään pelkän salaatin (meillä ei siis ole erikseen alku- ja pääruokaa, vaan keiton ohella salaattia), ja se tietysti loppuu alkuunsa.

- Viinat ovat jääneet jonnekin ja silti kukaan ei ole muka siinä kunnossa, että voisi lähteä niitä hakemaan :rolleyes:

- Mulla on jalassa jotkut ihan oudot kengät, joita joudun koko ajan piilottelemaan, etteivät pilkistäisi helman alta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pakko kertoa yksi tosi herkullinen "painajainen", jonka näin edellisessä suhteessa. En tiedä, mistä se tuli, koska me ei suunniteltu naimisiin menoa tai mitään.

Unessani oltiin kirkossa [silloin en todellakaan halunnut kirkkovihkimistä; en kyllä edelleenkään, mutta meille tulee silti avioliiton siunaus - toim. huom.]. Kirkossa tapasin ensimmäistä kertaa miehen jotain random sukulaisia, jotka olivat toinen toistaan omituisempia: esim. yksi oli käsi puurokulhossa (!). Kun lähdimme kävelemään kohti alttaria, huomasin, että olin paljain jaloin. Alttarilla oli musta ruumisarkku, ja pappi oli sillain "oho". Pappi painoi jotain nappia, ja viereen nousi toinen alttari. Alttarille polvistuttuamme pappi alkoi tenttaamaan minulta, että "mikäs kommunisti sinä olet, kun et kuulu kirkkoon". :girl_haha: Hm, yrittiköhän alitajuntani kertoa minulle jotain...

Nyt on sitten oikeasti häät tulossa, mutten ole vielä nähnyt minkään valtakunnan unia. Saapa nähdä, mitä alitajuntani vielä keittää kokoon. Minulla on hieman vilkas mielikuvitus. :girl_haha: Varmaan niitä perus myöhästymis-/unohdusunia tulee, koska minulla on tapana nähdä sellaisia aina ennen jotain tärkeää tapahtumaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häihin aikaa kuusi kuukautta ja rapiat, ja painajaisia tulee säännöllisen epäsäännöllisesti, noususuuntaisesti.

Viimeinen painajainen:

- hääpäivän aamu, minä olen nukkunut liian pitkään ja myöhässä kampauksesta ja meikistä. Molemmat menevät päin honkia, ja kiiruhdan kotiin. Kaaso ei olekaan paikalla enkä saa itseäni ahdettua hääpukuun. Kuukautiset alkavat juuri kriittisellä hetkellä ja hääpuku tahriintuu. Vihdoin ja viimein kun puku on saatu päälle ja siistiksi, on aika siirtyä kohti kirkkoa.. johon en pääse kun kyyti on jo lähtenyt ilman minua.

Painajaisia on tullut myös ruokailuun, vieraisiin jne liittyen. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon kans nähny jo kaksi hääunta, ja jos painajaisen määritelmä on että juhla ei mene niinkuin on suunniteltu, niin painajaisia ne on myös olleet. :girl_haha:

Ekassa unessa oli talvi (häät elokuussa), kirkko oli jäätävän kylmä, mulla oli päällä joku kauhtana (äitin sana, tarkoittaa hametta. Nyt tiedän sen!) ja valkoinen villapaita mutta ei kenkiä, "morsiustyttöjä" tanssi alttaria kohden kymmenittäin ja lopulta häämarssi oli Ukko Nooa ruotsalaisen virren sanoin. Ja olin siellä kirkon puolella kun meidän oli tarkoitus vasta kävellä käytävän päähän ja edetä siitä. Huoh...

Toinen uni oli viime yönä, ja tilaisuus oli "kolmoishäät" ortodoksilaisittain (ollaan siis ihan luterilaisessa kirkossa) ja pappi moitti meitä kun emme tienneet että siellä mm. syödään jotain keksejä alussa... :o Olihan siellä kaikkea muutakin levotonta mutta ei niitä voi eikä halua muistaa...

Juu ja häät on vuoden päästä. Mistähän Kakolasta mut löytää ens juhannuksena... :ph34r:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viime yönä näin unta, että kaikilla vierailla oli hirvittävän tylsää häissä. Kaasojen kanssa yritettiin väkisin pitää ihmisiä paikalla, kun kaikki halusivat lähteä mahdollisimman aikaisin pois... :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häät vissiin vähän stressaa...näin painajaista, jossa kello oli jo vaikka mitä hääpäivänä ja kukaan ei ollut vieny mua vielä kampaajalle ja hiuksetkin oli värjäämättä, samoin oli opastekyltit viemättä ja kukaan ei ollut kertonut pitopalvelulle kuinka paljon meille tulee vieraita.

Paras (tai oikeestaan pahin) osuus unessa kuitenkin oli se kun meninkin naimisiin sulkin veljen kanssa. Tosin unessakin se tuntu ihan väärältä. Unessa sit ku oltiin sulkin veljen kaa limossa tuumasin että laitan sitten ne eropaperit maanantaina. Että aika lyhyeksi jäi mun avioliitto, no onneksi niin kun mieskin oli väärä. :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

pari kuukautta ennen häitä on alkanut välillä tupsahtaa unia, ei suoranaisia painajaisia, koska ne eivät kovin ahdistavilta ole tuntunut, unessa olen lähinnä ihmetellyt vain, että "miten tässä nyt näin kävi". Sisältönä on ollut se, että on hääpäivämme ja jostain syystä olemme unohtaneet käydä kuvauksessa, kampaajalla, olen hukannut kengät ja olen häissä kumisaappaat jalassa tai kaikki kaverit jostain syystä saapuvat häihin reilun tunnin myöhässä.

Saa nähdä millaisia unia alkaa puskemaan kun tässä viikot vielä vähenevät :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uusin hääpainajainen:

Näin unta, että olin hakemassa hääpukuani liikkeestä. Se oli värjätty siniseksi, puvun punaiset osat olivat valkoiset. Raivostuin asiasta ja huusin myyjälle että jos olisin halunnut sinisen puvun, oisin ostanut sellaisen. Halusin puvun juuri sellaisena kuin se oli aikaisemmin. Myyjä selitti, että valkoisten pukujen helpon tahriintumisen vuoksi morsiamille ei ole enää tarjolla valkoisia pukuja vaan kaikki ovat värjättyjä. xD

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Myyjä selitti, että valkoisten pukujen helpon tahriintumisen vuoksi morsiamille ei ole enää tarjolla valkoisia pukuja vaan kaikki ovat värjättyjä. xD

:girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oh, ja taas hääpainajaiset vaivaavat, miten ne on niin kytköksissä siihen että kun pitäisi tehdä päätös jostain niin sitten siittä nähdään unta? o.O

Noh, tässä unessa miespuolinen bestman halusi pukeutua myös viininpunaiseen mekkoon kuten kaasot, matkalla kirkkoon tosin hän huomasi että oli unohtanut vaihtosukat kotiinsa eikä oranssit tennissukat sopinut mekon kanssa, siinä sitten paniikissa etsittiin bestmanille mustia sukkia jotka sopivat nilkkapituiseen mekkoon jonka hän vaati saada pitää päällänsä. :D

Mistä näitä sikiää?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mahtava uni Fred.

Malttamattomana polttareita odotellessa (vahva oletus oli että olisivat huomenna, mutta katsotaan nyt miten minua on huijattu) näin unta polttareistani. Muun muassa minut piti viedä mäkihyppymäkeen hyppäämään, mutta vasta mäen alla kaikki tajusivat, että nyt on kesä eikä mäki ole käytössä. Sen jälkeen olimme menossa yöpymispaikalle, joka oli leirintäalue, mutta vapaana olikin vain yksi telttapaikka (viidelle hengelle) kun olisimme tarvinneet viisi telttapaikkaa. Lopulta polttareita vietettiin myös sulhasen ja hänen kavereidensa kanssa kylpylässä, mikä kyllä sinänsä unessa oli mukavaa, mutta toivottavasti eivät pojat ilmesty minun polttareihini.

Noh, ehkä pitää käydä sitten raportoimassa toteutuiko uni :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näin viime yönä unta, että tajusin häälauantaita edeltävänä perjantai-iltana, ettemme olleet tavanneet vihkipappia ollenkaan! Unessa hätäännyin, että kuinka ihmeessä pappi osaa meille pitää puheen seuraavana päivänä, kun ei ole meitä edes koskaan tavannut. Lisäksi samassa unessa olin varannut pitopalvelun kanssa menusuunnittelutilaisuuden perjantaiksi klo 20 illalla, josta myöhästyin koko ajan enemmän ja enemmän... :D Lisäksi unessa minulla oli nenässä lävistykset molemmin puolin, jotka tulehtuivat juuri sopivasti hääpäiväksi (oikeassa elämässä minulla ei ole muita lävistyksiä kuin korvareiät :D ) Häihin on vielä kolme viikkoa, joten mielenkiinnolla odotan, kuinka hulvattomia unia näen häiden alusviikolla, kun unet ovat jo nyt tätä luokkaa :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

...painajaisia vai hassuja juttuja. Kun kuulin, että meidän juhlapaikan saa vasta hääpäivän aamuna niin seuraavat kaksi yötä näin ihan kummallisia unia. Ja myöhästyttiinpä jopa 6,5h omista häistämme "oli niin paljon tekemistä". Jatkampa suunnittelemista... :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Noh, ehkä pitää käydä sitten raportoimassa toteutuiko uni :)

Ei menty mäkihyppäämään vaan lentämään pienkoneella, ei nukuttu teltoissa ja kaikille riitti makuupaikka ja pojat pysyivät poissa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noniin uutena foorumilaisena laitan itseni soppaan...

Häihin on nyt vajaa vuosi aikaa mutta tämän nykyisen miehen kanssa alkuaikoina jo näin unta että hän vain karkasi kesken toimituksen :girl_sigh: (jep.. hyvä alku suhteelle)

Viime yönä näin ensimmäisen kunnon hääfiaskon:

Ensimmäisenä huomasimme että ainakin yli puolet vieraista puuttuivat... no, ei siinä mitään, eikun kakkua leikkaamaan. Joku kuitenkin huomautti että emme ole syöneet edes lämmintä ruokaa vielä. Kaiken kukkuraksi sulhanen unohti kokonaan tulla leikkaamaan sitä kakkua kanssani :girl_impossible:

No, tämän jälkeen huomasin että eihän minulla ole edes meikkiä saatika kampausta. Kaveri (joka siis oikeastikin minut laittaa) repi sitten jonnekin takahuoneeseen moneksi tunniksi, kesken kakun leikkaamisen. Vieraat olivatkin jo tylsistyneet (ne vähäiset) ja kun vihdoin olin huollettu, olivat kaikki jo lähteneet kotiin... :girl_cray:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viime yönä unessani kampaajani kuoli hieman ennen häitämme, loppu-uni menikin sitten surressa (kampaaja tuttu jo ala-asteiästä asti) ja herätessä oli itku lähellä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä melkein vuosi aikaa häihin ja viimeyönä oli minin ensimmäinen hääpainajainen.

Uni oli pitkä ja piinaava enkä edes kaikkea enään muista, mutta pääpiirteittäin se meni näin:

Minulla ei ollut pukua, kampausta saatika meikkiä, äiti vasta aloitti tekemään ruokia ja juhlapaikkaa koristelemaan. Vihkimiseen oli ainaa noin tunti. Jotenkin sain kiireesti itseni melkein kuntoon, mutta kun sulhaselta kyselin onko hän valmis sain kuulla ettei hän ollut vielä edes hankkinut pukua. Oltiin vissiin jo kirkolla. Hän oli vain kavereiden kanssa ulkona juttelemassa eikä häntä juuri stressannut tai kiinnostanut puvun hommaaminen. Lopulta sain lähetettyä jonkun hakemaan Dresmanilta pukua kun oli ainut paikka joka oli enään lauantaina siihen aikaan auki.

Uni päättyi tähän enkä tiedä päästiinkö naimisiin vai ei...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä näin tällaista unta: olin tarkistamassa kirkkoa hääaamuna, kun huomasin, että siellä oli lohikäärme (mielikuvitus on nähtävästi laukannut kovaa vauhtia kyseisenä yonä...). Pelästyin tästä tietysti kovasti ja juoksin kertomaan muille läsnäolijoille tilanteesta. Muutama muu tulikin sisälle kirkkoon, mutta kukaan muu ei nähnyt lohikäärmettä. Jossain vaiheessa tajusin, että kyseinen lohikäärme oli eksynyt eläintarhasta ja että minun tulisi palauttaa se sinne (miksi ja miten, jos kukaan muu ei kerta nähnyt otusta?) joten lähdin täysissä juhlapukeissa etsimään lohikäärmettä (joka osuvasti oli piilossa juhlapaikassamme vieraiden seassa, eli ilmeisesti kerkesin tuona päivänä kuitenkin vihille) ja palauttamaan sen eläintarhaan. Heräsin "valitettavasti" ennen kuin uni päättyi...

Ymmärtäisin ns. normaalit häästressiunet, mutta mitäköhän lohikäärmeellä on häiden kanssa tekemistä? :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä näin painajaisia jo ennen kihlautumista! Olimme sulhasen kanssa keskustelleet paljon kihloista. Aloin nähdä unia, joissa etsin kuumeisesti sopivaa hääpukua, mutta morsiuspukuliikkeissä ei joko ollut minun kokoani tai hääpuvut olivat kaikki vanhoja ja kellastuneita. Tuli melkein paha mieli moisista unista. Sitten kun käytiin ostamassa sormukset, näin unta että löysin aivan täydellisen hääpuvun. Mitä lie alitajuista stressiä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viimeisimmässä Modern Bride -lehdessä oli juttu häitä edeltävistä unista. Siellä on mielenkiintoisia tulkintoja yleisimmistä hääunista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ymmärtäisin ns. normaalit häästressiunet, mutta mitäköhän lohikäärmeellä on häiden kanssa tekemistä? :D

Minustahan tuo on aivan virkistävä teema kaiken perinteisen kampausten unohtumisien seassa :girl_haha: Ei kai kuvastanut sentään sisäistä "bridezillaa"? :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No nyt näin sitten myös "tavanomaisemman" painajaisen. Olin suorittanut esteidentutkinnan vahingossa yli 4kk ennen hääpäiväämme, vaikka minun piti vain käydä kysymässä, mitä se pitää sisällään (koska kyse oli minun unestani, ei kaikki voinut olla normaalia vaan esteidentutkinta tapahtui jossain luolassa älyttömän seremonian kera). Yhtäkkiä sitten tajusin, minkä virheen olin tehnyt ja panikoiduin. Jouduin menemään takaisin tähän luolaan ja anomaan, että esteidentutkinta voitaisiin tehdä uudelleen. Se ei tietenkään ollut mahdollista, joten meillä ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin aikaistaa häitä tai olla menemättä naimisiin. Heräsin taas ennen kun sain päätoksen tälle painajaiselle!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hih, meidän häihin on aikaa vielä vajaa 2 vuotta, mutta tuossa viikonloppuna näin jo ekan painajaisen. Siinä oli juuri harjoitukset menossa ja muka vieraat sitten olivat siellä harjoituksissa jo kun tajuttiin että häämusiikki jolla saavumme on unohtunut kokonaan! Siinä sitten etsin jostain puvun laskoksista cd:n jota ojensin äitilleni että käy heittämässä tuo soittimeen, niin hän sanoikin että enkä muuten käy! Tätä sitten jatkui ja lopulta heräsin kiukkuisena kuin ampiainen unen johdosta :girl_impossible:.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mäkin olen nähnyt painajaisen, vaikka häihin on vielä himpun vajaa vuosi aikaa :D Painajaisessa mulla ei ollut juhlapäivänä hääpukua valmiina ja koristeet ja kutsut tekemättä, hääpäivänä vieraat jo tulivat ja vielä ajattelin väkrätä koriteita :) Juhlat olivat jo kestäneet 2 tuntia ja vieraita vain 3 autollista paikalla :) Vielä näitä ehtii näkemään...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään