Guest _Lisa_

rouville: mitä tekisitte toisin?

280 viestiä aiheessa

1. Olisin yrittänyt pakottaa itseni rentoutumaan. Nyt tuntuu että stressasin kaikista järjestelyistä aina häävalssiin asti, jonka jälkeen osasin vasta hiukan rentoutua. Ja sitten loppuilta menikin ihan hujauksessa.

2. Olisin kierellyt enemmän vieraiden joukossa.

3. Olisin tehnyt eräälle avustajalle häneen vastuualuestaan kirjallisenlapun. Nyt asiat jäivät hoitamatta. Jota tietysti huolehdin sitten koko loppupäivän.

4. Olisi pitänyt pyytää tai oikeastaan vaatia myös kaasoa relaamaan.

5. Erilaisia "poseerauskuvia" olisi pitänyt ottaa enemmän ja monenlaisia.

6. Tämä vaatii vielä toistamisen: Olisin rentoutunut ja lopettanut huolehtimisen!

Onko muita rouvia, joilla hääpäivä meni stressatessa ja huolehtiessa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jättäisin muutamat vieraat kutsumatta, pitäisin oman pääni useammissa asioissa, kävisin sanomassa pitopalvelun henkilökunnan erään henkilön käyttäytymisesta omistajalle.. onhan näitä, ei niin suuren suuria asioita, mutta kuitenkin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tekisi mitään toisin. Me ei nysvätty, näprätty eikä askarreltu viikkokausia. Kaikki kehuivat yksinkertaista koristelua.

Emme jännittäneet emmekä stressanneet etukäteen. Kukaan ei joutunut raatamaan. Häät oli rennot ja meidän näköiset. Kaikki meni paremmin kuin hyvin!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkään en kyllä tekisi mitään toisin. Päivä oli kokonaisuudessaan täydellinen! Yhden pikkujutun olisin voinut vielä tehdä, mutta se ei olisi vaikuttanut itse hääpäivään millään tavalla. Nyt kun koitetaan haalia valokuvia sukulaisilta yms. olisi ehkä ollut helpompaa laittaa juhlapaikalle vaikkapa CD:itä kirjekuoriin, joissa postimerkki ja osoite valmiina. Näin kaikki kameralliset ihmiset olisivat saaneet ottaa CD:n kotiin, polttaa omat kuvansa ja lähettää meille. Ihan vain vinkkinä tuleville pareille :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ainostaan vaihtaisin vihkimisen vielä aikaisemmaksi kuin se oli (14.00). Ei olisi ihana päivä mennyt niin nopeasti!! :-X :-X

Emme stressanneet mistään turhasta emmekä odottaneet mitään liikaa niin ei tullut pettymyksiäkään, vaan kaikki sujui hyvin. Tuntui vain että päivä olisi saanut olla vielä pidempi!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihan sama juttu kuin Morsio-08:lla. Eli kirkon olisin siirtänyt aikaisemmaksi , jotta juhlimiseen olisi jäännyt enemmän aikaa. Mitään muuta en tekisi toisin. Ihanat häät!! Elämäni paras päivä!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En sitten yhtään mitään, kaikki sujui täydellisesti!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tekisi mitään toisin! Vaikka kaikki ei sujunutkaan ihan nappiin, en olisi siihen varmaan itse pystynyt toiminnallani vaikuttamaan! Mitään suurempia viboja ei kuitenkaan käynyt, joten olen erittäin tyytyväinen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En muuttaisi mitään. Meillä oli aivan ihana päivä. :-X Vihkiminenkin oli vasta klo 16, mutta oikein hyvin ehdittiin juhlia vielä sen jälkeenkin. Vietettiin hääpäivää muutoinkin paljon yhdessä. Ainoastaan aamulla hoidettiin asioita tahoillamme, mutta puolesta päivästä asti mentiin paikasta toiseen yhdessä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse paiva oli aivan taydellinen, ilma oli kaunein koko kesana ja vieraat viihtyivat. Kiitosta olemme saaneet aivan valtavasti haistamme. Ja me nautimme joka hetkesta. Silti on muutaman asiaa mitka muuttaisin, ei siksi etta ne olisivat "pilanneet" haamme, mutta toisella tavalla olisin ollut viela enemman tyytyvaisempi. Ensimaiseksi muuttaisin videokuvaajat, en siis ottaisi heita ollenkaan. Olivat vain tiella ja kiusana. Toiseksi vaihtaisin valokuvaajan joka meilla oli. Kuvaaja otti paivan aikana (9-20) yli 2000 kuvaa mutta ei kovin hyva laatuisia... Ja kolmanneksi vaihtaisin kakun. Kakku oli paalta aivan uskomattoman kaunis mutta liian makea ja erilainen kuin tilasin. Kaikki edm. ovat saaneet palautteen minulta. Ja valokuvaaja on ainut joka pahoiteli asiaa ja asia on korvattu.

Silti olen tyytyvainen, noilla edm. asioilla kun ei ole niin suurta merkitysta elamaamme.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mua harmittaa vieläkin, että istuin välillä orpona mun ja miehen pöydässä, kun mies näki häissä monia kavereitaan pitkästä aikaa ja jutteli niiden kanssa koko ajan. Kävin välillä repimässä hihasta, että tuutko mun kanssa tonne, mutta aina siinä kesti ja kesti.

Jopa yhden ohjelmanumeron aikana mies puuttui ja minä istuin yksin meidän pöydässä.

Tästä tuli itse asiassa riitaakin, kun tultiin häämatkalta kotiin. Tää nyt ehkä kuulostaa pahemmalta kuin oli, en mä tietenkään siellä pöydässä istunut yksin koko ajan vaan olin itsekin juttelemassa tuttujen kanssa.

Ärsyttää silti!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisin kieltänyt miehen isän puheen. Vieläkin, kolme vuotta häistä, puheen ajatteleminen aiheuttaa verenpaineen nousua.

Olisin rohkeammin ennen häitä ilmaissut miehen mummolle muutaman asian MEIDÄN hääjärjestelyistä.

Olisin juonut enemmän skumppaa:).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Olisin kieltänyt miehen isän puheen. Vieläkin, kolme vuotta häistä, puheen ajatteleminen aiheuttaa verenpaineen nousua.

Olisin juonut enemmän skumppaa:).

Olisin pyytänyt nähdä valokuvat, joita meistä näytettiin, ennakkoon. Häistä ei ole aikaa kuin 3 kk, mutta pahoin pelkään että vielä kolmen vuoden päästäkin verenpaine nousee. Äitini oli laittanut sekaan kuvia, joita hän tasan tarkkaan tiesi minun inhoavan. Pokka onneksi piti eikä tilanteesta seurannut mitään sen suurempaa, mutta siltikin vielä harmittaa ja ihmetyttää moinen menettely. Olisin myös juonut enemmän skumppaa :)

Kuvat eri henkilöiden (äiti, kaverit, kaasot jne...) kanssa jäivät ottamatta. Nyt on jotain satunnaisia kuvia sieltä täältä. Tämä on pääsääntöisesti omaa syytäni koska en halunnut kököttää kuvattavana jossain nurkan takana vaan halusin olla mukana juhlimassa. Jälkeenpäin ajatellen ehkä yksi puolituntinen ei olisi ollut paha rasti. Eli omaa syytäni mutta sekös se eniten kismittää.

Häät itsessään oli semmoiset kuin oltiin sulhasen kanssa ajateltu, rennot ja hauskat. Ja kestivät kirjaimellisesti aamuun asti!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Alunperin en halunnut mitään pose-kuvia, mutta jälkeenpäin on jäänyt vähän harmittamaan, ettei otettu potrettia avustajien kanssa. Kerrankin kun olis kaikilla ollut hienosti vaatteet ja tukat. Ja kävelisin hitaammin alttarille, nyt en meinaa muistaa siitä mitään. Muuten menisin kai aika samalla lailla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Periaatteessa kaikki oli hyvin niin kuin oli. Mutta ehkä olisin sit järjestänyt hiukan pienemmät häät, jos nyt voisin muuttaa mieltäni. Ja olisin ottanut enemmän poseerauskuvia minusta ja sulhasesta sillon illalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hakisin toisen annoksen ruokaa :girl_haha: Siinä kohtaa tuntui, että ei pysty, mutta jälkeenpäin harmittaa kun oli niin hyvä ruoka :P

Toiseksi ryhmäkuvat olisi pitänyt ottaa heti ruuan, eikä kahvin jälkeen, kun varsinkin sulhasen sukua lähti heti kahvit juotuaan. Jäivät serkku- ja isovanhemmat-kuvat vähän vajaiksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ainoa mikä jäi vähän harmittamaan, että me ei otettu kunnon poseerauskuvia sulhon kanssa illalla ollenkaan saati yhdessä sisarusten ja vanhempien kera tai ryhmäkuvaa koko juhlajengistä (olisi saanut hyvän otettua parvelta). Oli vaan jotenkin koko ajan meno päällä, ettei malttanut olla paikoillaan.

Nyt tuo vähän harmittaa.

Onneksi maistraatissa perjantaina otettiin muutama tuollainen kuva.

Ja jälkikäteen olisi ollut kiva, jos joku olisi kuvannut viedopätkiä, mutta ei sekään tullut ajoissa mieleen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mua harmittaa vieläkin, että istuin välillä orpona mun ja miehen pöydässä, kun mies näki häissä monia kavereitaan pitkästä aikaa ja jutteli niiden kanssa koko ajan. Kävin välillä repimässä hihasta, että tuutko mun kanssa tonne, mutta aina siinä kesti ja kesti.

Jopa yhden ohjelmanumeron aikana mies puuttui ja minä istuin yksin meidän pöydässä.

Tästä tuli itse asiassa riitaakin, kun tultiin häämatkalta kotiin. Tää nyt ehkä kuulostaa pahemmalta kuin oli, en mä tietenkään siellä pöydässä istunut yksin koko ajan vaan olin itsekin juttelemassa tuttujen kanssa.

Ärsyttää silti!

Mulla on sama! Puhuisin miehen kanssa etukäteen tästä! Mä en tuntenut suurinta osaa miehen sukulaisista/tutuista (jotka tuli paljon kauempaa, suurin osa ekaa kertaa näin pohjoisessa), joten olin osan juhlaa hieman orpona. Tavallaan ois ollut ihanaa, että häissä ois ollut vaan ne, jotka on meidän kans tekemisissä, mut sitpä siellä ei ois ollut paljo ketään miehen puolelta. Nyt tuntui välillä siltä, että puolet jengistä on mulle outoja. Lisäksi miehen suku toimi toisin kuin kutsussa toivottiin, mikä jurppi mua, koska mun suku tuli sinne, mihin oli pyydetty.

Myös avustajien kanssa pitäis jotenkin... No, aika monella meidän avustajista ei ollut etukäteen mitään käsitystä avustajien tehtävistä - osalla ei häiden jälkeenkään.

Ja olisin ottanut enemmän jotain järkeviä kuvia meistä vieraiden kans ja yhteiskuvan ehkä myös. Tosin tää ei oo iso ongelma, koska kuvia on ihan törkeen paljon muuten.

Sen sijaan ihan loistavan tyytyväinen olen siihen, että panostettiin istumajärjestykseen! Kaikki kehuivat tunnelmaa, ja minusta se oli tämän ansiosta. Oltiin miehen kanssa tosi tyytyväisiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisin tuhlannut kunnon dokumentointiin eli kunnon kuvat ja ennen kaikkea video häistä!! Mitä muuta niistä jää ku pelkkä muisto ja videota katsoessa voisi aina palata siihen päivään ja tunnelmaan..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisin varmistanut vaikka unilääkkeillä että olisin nukkunut kunnon yöunet. Häitä edeltävä yönä en nukkunut silmänräpäystäkään. Onneksi olin kumminkin pirteä häissä, mutta kyllä se kumminkin jäi vähän harmittamaan.

Ehkä häävalokuviinkin olisi voinut satsata enemmän aikaa, ja toisen valokuvaajan. Vieraskirjaa ei kaikki vieraat huomanneet, joten sitäkin olisi voinut jotenkin enemmän mainostella.

Mutta ihan tyytyväinen olen näinkin kaikkeen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häät oli AIVAN ihanat mutta pari asiaa muuttaisin silti:

1. olisin varannut hääpäivän viikkoa aikaisemmaksi kun maassa oli valkoista lunta ja pakkanen oli siedettävä myös ulkokuvaukseen

2. olisin välttänyt reunaa johon pukuni repesi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisin vaihtanut kampaajan viimehetkellä toiseen, koska melkein pystyin koekampauksen jäljiltä arvaamaan, että kampaus ei tule onnistumaan. Onneksi kiharakampaus suoristui, joten oli vähän parempi...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En mitään oleellista :) Mutta kun kerran saa jossitella, niin olisi pitänyt kuvata videokameralla enemmän ja itse syödä/juoda enemmän ja ehtiä juttelemaan vieraiden kanssa enemmän... No, olisin kyllä voinut yrittää tehdä muutamia asioita vähän aikaisemmin kuin viimeisellä viikolla, koska tuntui olevan koko ajan kädet täynnä jotakin sälää!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään