Guest MarannaII

G: Lemmikit häissä, kuvassa vai hoidossa?

155 viestiä aiheessa

Kissa- ja koira-allergisena haluan ihan vain muistuttaa, että ne ihanat lemmikkinne saattavat tehdä yhden tai useamman vieraan olon todella huonoksi. Itse saatan saada allergiaoireita linja-autossakin jo siitä, että vieressäni istuva kissan- tai koiranomistaja on tuonut eläimen hilsettä mukana vaatteissaan.

Näin myös täällä. Valitettavasti minulta jäisi kyllä väliin sellaiset häät, joissa on mukana eläimiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän koira menee tuttuun hyvään hoitolaan koko viikonlopuksi. (Emme lähde häämatkalle ainakaan heti.) Kissa pärjää kotonakin yhden päivän.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Koko koiralauma menee hoitolaan.

Olen niin nössykkä että tippa silmäkulmassa vien koiria aina tutuillekin hoitoon..  :P Vaan joku aika sitten elämäni ensimmäistä kertaa päätin uskaltautua viemään koirat hoitolaan. Ne olivat olleet siellä aika ressukoina, mutta kuitenkin ihan ok päräjänneet.

Nyt aion siis uskaltautua viemään haukut uudelleen sinne  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yhdyn myös allergiamietteisiin. Jos haluaa kaikki kutsutut vieraat hääjuhlaan niin lemmikit on syytä jättää kotiin tms. Eläinallergiaa on paljon. Tai ainakin jos on tarkoituksena ottaa mukaan juhlahumuun niin olisi kohteliasta asiasta myös mainita vieraille. Olisihan se ikävää jos paikalle joutuisi lemmikin takia tilaamaan ambulanssin elvytystoimiin.....juhla saisi ikävän lopun  :(

Olin yksissä häissä joihin oli tuotu valkeita häkkilintuja - omalta osaltani häät päättyivät 15min kuluttua hengitysvaikeuksiin....  >:(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä koiran tulo hääjuhlaan oli itsestään selvyys,hän on meijän vauva ja ensimmäinen yhteinen ja sitova ostos. Koiruus on vain 2kiloinen toyvillakoira (villakoirat eivät aiheuta yleensä allergiaa). Eikä meillä ollut edes Nipsukalle hoitopaikka koska kaikki luotettavat hoitajat (olen kelpuuttanut vasta ainoastaan äitini) ovat juhlimassa  ;D Vaikka juhlat ovat lähellä mieheni lapsuuskotia, ei koiruuden yksin jättäminen sinne onnistu (haukkuu ja ulisee itsensä hengiltä).

Enkä edes voisi juhlia jos koiramme ei olisi mukana,olen aivan liian hysteerinen koiramme yksinjättämisen suhteen...mutta minkäs teet   ;D meidän juhla  :-[

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee tuttu kotia hoitamaan hääpäiväksi  :-X koirat saavat olla kotona ja tuttuuni luotan, hänellä kun sattuu olemaan vielä samaa rotuakin. En siis joudu stressaamaan koirien oloista. Lisäksi mikäli toinen nartuistani on tiineenä, on paikalla sentään tuttu, jolla on kokemusta pennuttamisesta.

Kanit ja lampaat pärjäävät mainiosti päivän yksinkin. Illalla saa appi vaikka käydä ruokkimassa sitten.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on kaksi kissaa, jotka ovat ihan täällä kotona hääpäivän aikana. Meillä on vihkiminen kolmelta ja tarkoitus on tehdä tarvittavat valmistelut (pukeutuminen yms.) kotona ja illalla/yöllä olemme tulemme myös juhlasta kotiin :) . Yön yli en noita raaskisi jättää yksin, mutta uskon, että viihtyvät täällä iltapäivän/illan ihan kahdestaan :) . Kun lähdemme kahdeksi viikoksi häämatkalle, kissat menevät vanhempieni luo hoitoon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä joutuu karvakoivet olemaan kotona. Kaikki muut kyllä pärjää, mutta tuo koiruus... omalla kylällä häitä vietetään, joten kaukana ei kyllä olla  :) ja koira on tottunut olemaan päivät ulkona, joten eiköhän tuo pärjää sitten yhtenä iltana vähän myöhempäänkin pihalla. Äiti ja isä kun tulevat meille kuitenkin sitten yöksi, niin saavat sitten ottaa pojan silloin sisään. Ja jos joku viittisi juhlan aikaan käydä vaikka kerran poikaa kattomassa, et kaikki on ok.

Meidän karvanaamaa ei voisi kuvitellakaan antavansa kenellekään vieraalle hoitoon. Yksi ainut on, jolle sen uskaltaisin antaa, on tulossa meidän häihin... Koiramme on siis ADHD tapaus (ihan oikeesti!) ja menee aivan totaalisen sekaisin kun joutuu vieraaseen paikkaan. Juu, eikä todellakaan ole tulossa hääkuvaan. Ei olisi "mamman" hääpuku enää valkonen sen jälkeen, kun herra tulisi vähän suukottelemaan, ku näkee mamman...  ;D voi ei, iskee ihan kauhu, kun ajatteleekin tuota mokomaa hösäämässä sen ihmismäärän keskelle. Never!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin oli haaveena, että meidän pikku koiruudet olis tuonu sormukset, mut ne on kyllä sen verran vilkkaita tapauksia, että vois sormukset päätyä väärään paikkaan. Mielelläni ottaisin hääpaikallekin(ainakaan kellään mun puolelta ei oo allergioita), mutta meidän kultamurut varastais varmaan koko shown siellä, toisaalta lapsilla olis hauskaa ja siellä olis kyllä ulkoiluttajia. Mut käytännön syistä täytynee haudata noi haaveet. Meidän tutulla on koirahoitola, jossa äitini koira ainakin viihtyi hyvin ja meillä kun on vielä kaksi, niin niillä on toisistaan seuraa(on siskokset ja kovia painiin). :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisi niin ihana saada meidän kisulit (3kpl) mukaan hääkuvaan, mutta 45min kuvauksen puitteissa se ei taida olla mahdollista. Ainakin kun teetimme kalenterikuvia kisuistamme niin otoksia täytyi ottaa vaikka kuinka.  Onneksi oli digikamera! :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän wuffet menee koirahoitolaan häiden ajaksi ja häämatkan ajan ovat vanhempieni hoivissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä tuleekin olemaan vaikea paikka, koska me ja kaikki tuttumme jotka on kissoja hoitaneet lähtee viikoksi-kahdeksi ulkomaille juhlimaan häitä. Siis luultavasti joudumme ensi kertaa turvautumaan kissahoitolaan. Toinen kissoista on todella reipas ja seurallinen mutta pelkään ettei se saa tarpeeksi huomiota ja rapsutuksia, toinen taas on aika arka ja pelkokas ja pelkään että se vaan kyhjöttää jossain nurkassa kaksi viikkoa  :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häät on vasta kesällä mutt jo nyt on hoitopikat sun muut mietittynä osittin jo sovittunakin. Kissat jäävät kotiin anoppi ruokkii hääpäivän aamulla runsaasti ja ovat sitten kotona yksin yön. ILtapäivällä sitten palaamme muutamaksi päiväksi kotiin ennen häämatkaa. Häämatkan ajan kisut rentoutuvat kotona anopin hoidossa. Koira otetaan hääpäiväksi sulhon siskolle hoitoon saa heidän koiruudesta leikkikaverin. Häämatkan ajan pääsee mummulle hoitoon eli anopille. Jos anopilla on silloin töitä vie se koiruuden kissojen kaveriks kotiin. Niin ollaan tehty ennekin kun ollaan oltu laivalla. Tosin nyt on kyse kahdesta viikosta. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän koirat (ranskanbulldoggi ja bordeauxindoggi) menevät koirahoitolaan. Siellä pääsevät tod. näk. yhteiseen koppiin, niin saavat olla yhdessä. Bordeauxindoggi on ollut kyseisessä hoitolassa pari kertaa ennenkin, joten paikka on tuttu. Mun mielestä paras vaihtoehto. Siellä on osaavaa porukka, jotka osaa pitää huolta eikä tarvii itse stressata koiranhoidosta ku sillon on vähän muutakin ohjelmaa :lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meidän wuffet menee koirahoitolaan häiden ajaksi ja häämatkan ajan ovat vanhempieni hoivissa.

Näin myös meillä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meidän kolmikko menee hoitolaan, toivottavasti löytyy sellainen sopiva, et saisivat olla kaikki yhdessä. ihan minne vaan noita "petoja" ei uskalla antaa... äiteelle taikka siskoille, mut ovat kaikki siellä missä mekin. mein alueella on muutama hyvä maineinen paikka. listannut olen jo ja seuraavaksi alkaa soittelu/käyminen. noi mun pampulat kun on aika isoja ja keskimmäinen pojista ei oo kovin sosiaalinen, paitsi tuttujen kesken... toivoisin paikkaa jossa olis omat ulkotarhat. toivottavasti sellaisia on olemassa. eikä ne todennäköisesti syö siellä mitään, tod. näk. sulkki vie ne hääaamuna hoitoon ja haetaan seuraavana iltana kotiin.. toinen olis kyl jos veis lapset jo pe iltana ja hakis su iltana pois, vähä vaan se syömättömyys ajatus huolestuttaa, tosin ovat jo aikuisia kaikki, eikä aikuinen kkoira yleensä itteensä nälkään tapa, toivottavasti

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä koira lähtee hoitoon edellisenä päivänä eli perjantaina ja haetaan hoidosta sitten sunnuntaina. Vielä ei olla päätetty, että viedäänkö hoitolaan vai kysytäänkö esim. kasvattajalta, että voisiko sinne mennä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä tahtoisin koiran mukaan hääjuhlaan mut ongelma tulee jo siitä, miten saadaan koira juhlapaikalle. Veli hankkii hääauton ja en usko että autoliikkeen autoon saa viedä koiraa ja veljellä on astma, joten johan se tukehtuis jos koira ois samassa autossa. Aamusta ei keritä koiraa juhlapaikalle viemään, matkaa 30km, juhlat siis mökillä.

Mut ois niiiin ihanata kun koira sais olla paikan päällä ja kuvissa. Se tosin ei muuta tekis kun kerjäis ruokaa.. äipälläkinon astma niin sille tulee oireita vaikka oltas ulkoilmassa ja koira lähellä.. menee vähän liikaa säätämiseks.

Koiran hoitopaikka vielä TÄYSIN avoinna!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Allergiamietteiden lisäksi vielä sellainenkin näkökulma tuohon eläinten tuomiseen juhliin, että eikös laissa sanota jotain eläinten tuomisesta tilaan, jossa tarjoillaan ruokaa? Ainakin ihan perusravintolaan eläimen tuominen on käsittääkseni lailla kiellettyä (näin meitä ohjeistettiin pari vuotta sitten kun olin ravintolassa töissä), voisi kuvitella että pitopalvelun kanssa olisi sama asia? Varmaksi en mene sanomaan.

Ja tosiaan, jos se sallittua onkin, ja olette niitä lemmikkejä mukaan ottamassa, muistakaa hyvät ihmiset sanoa se selkeästi kutsussa! Muuten tulee tosi ikäviä tilanteita jos allergiset joutuvat lähtemään aikaisemmin ja saavat pahimmassa tapauksessa jopa vaarallisia oireita!

Vaikka minä siis eläimistä pidänkin, minun mielestäni niiden paikka ei ole häissä, joissa tarjoillaan ruokaa.

Muoks. Tarkoitan tässä tietysti suljetuissa sisätiloissa olevia hääjuhlia, ulkotapahtumissahan (luonnon) eläinten ilmestymistä paikalle ei edes voi estää...

Muokattu: , käyttäjä: Wipukka

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän "lapset" eli kolme koiraa saavat olla mukana koko juhlan ajan. Ehkä jopa istuvat rivissä vieressämme vihkimisen ajan. Häät pidetään ulkona metsästysseuran majalla, joten siksi järjestely onnistuu helposti. Tuleehan meille vieraaksikin pari koiraa. Niille löytyy pihalta koiratarhat. Myös tämän takia häät todellakin ovat meidän näköiset.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi että mulla on vielä koiraongelma ratkaisematta. Ongelmana on se, että piskimme on reilu vuoden ikäinen saksanpaimenkoira, eli ei todellakaan mikään seurapiirisesse, eikä myöskään se, jota naapurin lapset käy ulkoiluttamassa. Enkä rakasta hauvaa raatsi viedä hoitolaan. Ongelmaa lisää se, että oman äitini kotona on kissoja, eli se ei hoitopaikkana käy, ja mieheni isä vihkii meidät, eli he varmaan tulevat vihkipaikalle jo aamusta. Ehkäpä täytyy nakittaa mieheni veli huolehtimaan koirasta aamupäivällä ja toivoa, että mieheni vanhemmat eivät jaksa juhlia kauaa... :)

Wipukka, mielestäni tuollainen laki tässä tilanteessa on yhtä hömppä, kuin se EU-direktiivi, jonka mukaan kauppa ei saa lahjoittaa päiväyksen yli menneitä tuotteita edes eläimille! Tottakai, jos morsiuspari haluaa ottaa elukkansa häihin, he voivat niin tehdä. On sitten heidän vastuullaan, ettei se levitä tappavia tauteja ruokiin.

Muokattu: , käyttäjä: kameljontti

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä kovasti toivoisin, että koirat pääsisivät hääkuvaan mukaan ja siitä jotenkin näppärästi sitten hoitoon. Mutta saa nähdä miten käy. Omat koirat on niin stressaavaa laatua, etenkin toinen, ettei se edes viihtyisi hääjuhlassa. Vihkimiseen en koiria halua, ihan siksi, että ovat enemmän "mun juttu" kuin miehen ja voin kyllä suoda edes sen hetken ihan vaan meille kahdelle ilman koiruuksia. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ongelma ratkaistu: Viedään suhku anoppilaan, missä mieheni veli saa olla sen kanssa aamulla mahdollisimman pitkään, ja sit illalla toivotaan, että anoppi ja appi ei jaksa juhlia myöhään. Siellä piski saa sitten olla la-ma, koska menemme hääyö-minihäämatkalle. Onneksi tuo on tuttu paikka, missä koiru on ollut ennenkin hoidossa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän vajaa vuoden ikäinen koira menee hääjuhlan ajaksi pentutapaamiseen siskokoiran omistajan mukana (hoidossa la-su). Sama henkilö ottaa koiramme myös häämatkan (2vkoa) ajaksi hoitoon. Saa leikkiä päivät pitkät siskonsa kanssa :rolleyes: Me ajattelimme ottaa kuvia koiramme kanssa etukäteen hääalbumia varten esim.koemeikki ja -kampauspäivänä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meijän pikkukoiralla ja vanhempien koiralla on tosi mukavia ystäviä (äidin kaveri ja hänen 12-vuotias tyttärensä). Tykkäävät temmeltää koirien kanssa, kun omansa ovat menettäneet. Heistä saadaan luultavasti hoitajat, ellei tyttö sitten tule laulamaan häihin. Eivät siis ole sukulaisia ja enemmän äidin ystäviä, joten eivät ole tulossa muussa tapauksessa häihin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään